Enkel afgaande op de titel, is wellicht niet meteen duidelijk waar het hier over gaat. Maar een foto zegt meer dan duizend woorden, dus kijk even naar de foto en kijk dan nog eens naar de titel; dit moet iets bruuts zijn. We vroegen ons vandaag nog af waarom er geen BMW M7 is, maar misschien hoeft dat ook niet meer…
Het Duitse G-POWER is namelijk de eerste tuner die een supercharger kit levert voor BMW’s Valvetronic motoren. Met de supercharger kit krijgt het vermogen van de 750i V8 een boost van 360 pk naar een enge 550 pk! Daarmee gaat het vlaggenschip in 5.5 seconden naar de 100 km/h en stopt pas met accelereren bij 309 km/u. Natuurlijk levert G-POWER er ook extra grote velgen en dito remmen bij. Dit alles moet vooral ook lekker klinken, dus voor een betere sound is ook de uitlaat aangepast, met als resultaat twee dubbele dubbeldikke pijpen (bron: mwerks.com).
Sacha zegt
Kom je als executive tenminste niet te laat op die belangrijke meeting.
dekster zegt
0naar 100 in 5.5sec => S8 is toch sneller? en heeft 100pk minder
E-RayzeR zegt
die voorspoiler ziet er bijna hetzelfde uit als de ///AMG bumpers :S lekker orgineel
verder wel een dikke bak maar ik vind de ac schnitzer versie toch mooier
skaffa zegt
zeer nette wagen.. niet overdreven maar gewoon mooi gestyled
die 550 pk mogen er ook wel wezen
Sacha zegt
@dekster: Ik denk dat 5.5sec niet klopt voor 550Pk. De S55 doet al 4,8sec met 500Pk.
dekster zegt
misschien ligt het aan de versnellingsbak of het gewicht
dirk zegt
ik vind dat ze hem nu juist ouderwets hebben laten lijken met die spoilers en stuf
Sacha zegt
@dirk: de Tupperware is inderdaad niet flatteus voor de auto.
@dekster: Nah, een S-Klasse is niet zwaarder, en waarom 550Pk als de versnellingsbak ‘m ’traag’ houdt?
dekster zegt
met die pk’s kan je wel hoge snelheden halen
Remco zegt
Misschien een typ-foutje? 4,5 sec i.p.v. 5,5 sec?
JeffreyG zegt
nou M7, zie je wel dat het er niet uitziet? :P
velgen en voorbumper zijn niks
maar de rest kan er mee door
uitlaten spreken me wel aan ;)
dekster zegt
@Remco
daarvoor heb je toch wat meer dan 550pk nodig bij deze wagen
Jan zegt
Hoe zit dat dan voor de 760Li?
BMW Rules zegt
De 760i trekt al in 5,5s naar de 100 dus wat heeft het voor nut dat ze deze 750i gaan tunen zodat ie dat ook kan:S kunnen ze veel beter de 760i tunen dan komt er pas een monster;):D
w0o0dy zegt
de 750! met een V8 weegt veel minder dan de 760! v12, en dus heb je minder vermogen nodig om net zo snel of sneller te zijn. Bovendien stuurt de auto vrijwel zeker een stuk beter zonder al die extra kilo’s op de voor-as
w0o0dy zegt
een standaard 750i in Exec uitvoering weeg 1885 en de 760I zit op 2080 dat is dus bijna 200 kilo verschil (ofwel ongeveer 10% lichter dan de V12)
Lucas145 zegt
Gister een duitser zien rijden met M7 op de achterklep, incl. ventilatieroosters met badge aan de zijkant a la M5.
Vond het zelf een merkwaardige verschijning. Volgens mij was het een 4,5 v8.
w0o0dy zegt
Er bestaat wel een ALpina B7 met V8 4398cc
Compression ratio :1 9.0
Max. power kW/bhp 368/500 at rpm 5500
Max. torque Nm 700 at rpm 4250
Engine management BOSCH Motronic ME 9.2.1
Fuel 98 RON Emission classification Euro 4
Performance: Saloon 0-100 km/h sec. 4.9 (LWB 5.0)
Standing start kilometre sec. 22.9 (LWB 23.0)
Top speed km/h 300
BMW Rules zegt
Je kunt zegge wat je wil maar als je je best doet en er wat van kan kun je 760i egt veel beter tunen;) je hebt wat extra kilo’s maar als je een goede tuner bent dan kun je heel wat extra pk’s uit die V12 halen en dus snelere auto;) en je hebt het topmodel;)
w0o0dy zegt
snelheid rechtuit is lang niet zo interessant als hoe het ding stuurt… en daarom is die v12 geen goed idee, maar als jij het beter weet…. ga je gang ;-)
stiggie zegt
reden dat hij mischien zo traag is als je hem vergelijkt met een s8 is mischien om dat het turbo gat wat hij heeft best veel tijd inbeslag neemt
Z-Rider zegt
Beste mensen ik denk ook dat er een fout gemaakt is. Hier een bericht van G-Power zelf:
The new M7 from G-POWER :
G-POWER G7 7.1 – HIGHLINE – with 530 hp, 740 Nm and 315 km/h
· 530 PS and 740 Nm for the BMW 760i from G-POWER
· Aerodynamic package G7 HIGHLINE
· Stainless steel exhaust system, lowering, light metal rims, braking system and leather interior
The new seven series in M-Format from G-POWER catapults the new BMW 760i with the G-POWER G7 7.1 engine into the highest performance category of its class. With 530 PS / 390 kW and a maximum torque of 740 Nm the modified luxury liner accelerates from 0 to 100 km/h in only 5.0 seconds and can reach speeds as fast as 315 km/h.
Dat is een 760i die zwaarder is en minder pk’s heeft……..(jokerp)
Remco zegt
@dekster,
Nee hoor…weten we soms het gewicht? Dan kun je het uitrekenen naar pk/gewichtsverhouding. Dus op zich kan het best mogelijk zijn om in 4.5 sec te sprinten. Woody noemde net de alpina met 500 pk…die sprint al in 4.9 sec.
w0o0dy zegt
@z-rider: Het bericht klopt wel, dit bericht gaat namelijk niet over de G7-7.1 V12 maar over de G7-5.2 V8
“for 2006, G-POWER is holding a firework of performance upgrades as the new 5.2l V8 compressor engine with an output of 550 hp / 404kW and breathtaking 740 Nm.”
Sacha zegt
Na het lezen van Z-Riders comment ben ik er vrijwel zeker van dat die 0-100 tijd van 5,5 sec niet klopt als een V12 met minder power en meer gewicht sneller is. Ik denk dat het 4,5 sec moet zijn, vergelijkbaar met de S55 met 500Pk en 700Nm die het in 4,8 sec doet.
Remco zegt
Ja…zie je dekster, Sacha denkt er ook zo over. In 4.5 sec dus…dat is de conclusie als je alle testgegevens van de verschillende supersedans doorbladert.
Z-Rider zegt
@woody:
Miijn comment was om te laten zien dat een zwaardere versie met minder pk’s sneller op de 100 zit…. Om maar een vergelijking te geven…:-)
dekster zegt
@Remco
over die S8 ik weet wel dat hij 3tienden sneller naar 100 gaat dan de A8 W12 door het gewichtsverschil
w0o0dy zegt
op de website van G-power staat trouwens dat de G7 7.1 V12 maar liefst ;-) 5,8 seconden nodig heeft….. (maar er staan wel meer fouten op die website. Hopelijk hebben de auto’s minder fouten)
Jacco zegt
donders mooi ding
BMW Rules zegt
W0o0dy als niet weet waar je over praat dan kun je beter stil zijn!de 760i is veel beter te tunen het gewicht is meer… maar als je weet wat je doet dan kun je met goede onderdelen er een veel betere auto van maken dan van de 750i;) en ik weet waar ik over praat;)
Gerard zegt
En nu maar hopen dat de 760 Li ook een vooral motorische upgrade krijgt. En liefst iets meer dan 600 Pk.
En dit dan in kombinatie met het individual pakket, maar wel in beperkte mate, anders wordt het kitsch.