Gelukkig komt de organisatie van de GP van Zandvoort je nog een beetje tegemoet.
Vanmiddag maakte de FIA bekend wat we allemaal verwachtten, vreesden of dachten: de GP van Zandvoort is verzet. De nieuwe datum is niet bekend en de oorzaak is uiteraard het coronavirus. Nu komt er ook een officieel bericht van Dutch GP en ze doen niet hun best om je erbij te naaien als je de kaartjes al in bestelling had.
Geld terug of overzetten
De datum is dus niet bekend, maar het is niet 3 mei, zoals al bijna een jaar bekend is. Als jij je hele agenda hebt afgesteld op die datum, kan dit vervelend zijn. Heb je een ticket, maar kan je dan niet? Dan mag je gewoon je geld terug. Wel zo netjes.
Maar ben jij een doorzetter en kan jij koste wat kost die F1 halen? Dan worden je kaartjes gewoon doorgezet naar nader te bepalen moment later dit jaar. Ook daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Thanks, Jumbo
Als jij er vroeg bij was, kon je kaartjes scoren voor 100 euro als ‘early adopter’. Ja, dan ben je er sowieso bij, dus dat was prima. Maar niet veel later begon Jumbo met kaartjes aanbieden voor 50 euro per stuk. Je zou dus gek zijn als je die ‘early adopter’-kaartjes niet terugstuurt: desnoods koop je één of twee goedkope kaartjes ervoor terug.
Rampjaar 2020
De Grand Prix Zandvoort voegt zich toe aan een lange lijst evenementen in 2020 die uitgesteld of afgelast worden. De Nederlandse GP durft nog 2020 aan te houden: Monaco maakte bekend een jaartje over te slaan.
berlinetta zegt
Inderdaad netjes dat ze aanbieden om het geld terug te geven, maar dat zijn ze gewoon wettelijk verplicht.
katoenboer zegt
Ik snap niet helemaal waarom je die kaartjes van 50 euro beter kan terugsturen?
chrisvis zegt
@katoenboer: 50€??? Dan had ik idd beter naar Zandvoort gegaan. Spa kost voor een weekend op zijn minst 150€??? Vermoed dat u voor dit bedrag even op vrijdag kunt komen kijken…
katoenboer zegt
@chrisvis: ik vermoed dat u even beter de tekst gaat lezen…
moveyourmind zegt
@katoenboer: Denk dat bedoeld wordt dat het slim is die kaartjes van € 100,- terug kan sturen omdat er tegen die tijd vast wel weer voordeliger kaartjes te koop zijn.
katoenboer zegt
@moveyourmind: Ik denk dat ze nu eerder duurder worden of niet?
timowouters zegt
@katoenboer: ik denk dat mensen tegen die tijd (wss zomer) wel t geld aan andere dingen uitgeeft dan aan een GP. De ontslagrondes zullen je om de oren vliegen.
VeniVidiVici zegt
Ai, wat zijn de opgelichte mensen die veel te dure “kaartjes” op Marktplaats hebben gekocht genaaid zeg! ?
Dizono zegt
Ben benieuwd hoe dat gaat als je voor 3 jaar kaarten hebt en dit jaar niet zou kunnen. Ach ja, ik maak er wel een weekend voor vrij :)
marinepower zegt
Het moet wel heel raar gaan lopen, wil Jos Jr., de jongste F1 kampioen ooit gaan worden.
widodh zegt
Ik ben vooral benieuwd wat hotels en andere verhuurders doen met mensen die al geboekt hebben bij hen en waarschijnlijk al (de hoofdprijs) vooruit hebben betaald voor hun overnachtingen.
mashell zegt
Dat geld moeten ze toch gewoon terug geven? Je zit toch nog ruim voor de gebruikelijke 24 uur waarin je niet meer kosteloos kunt annuleren.
ericd zegt
Overigens…. wat doet Jan Lammers het vreeeeselijk goed in het commentaar en uitleg geven van alles wat gebeurt rondom de F1 in Zandvoort. Ik was al een fan, maar dit komt er nog ff bovenop.
Mark van Melle zegt
Na meerdere malen een mail gestuurd te hebben heb ik nog steeds geen bevredigend antwoord ontvangen.
Een korte samenvatting: ik ben in 2019 ingeloot voor 4 kaarten (zilver) voor 3 jaar (2020,2021 en 2022). Ik was hier dol gelukkig mee. Binnen 5 dagen moest ik een betaling doen van € 4803,99, voor het hele pakket. Ik heb aan mijn verplichting voldaan. Toen werd in 2020, door toedoen van Covid de 1ste race uitgesteld naar 2021. Vervolgens kreeg ik te horen dat ik uitgeloot was voor de 1ste race in 2021 en dat ik, omdat ik al kaarten heb voor 2022, mijn geld voor deze editie teruggestort zou krijgen, uiterlijk eind september 2021. Dat is het nu maar ik heb nog steeds mijn geld niet op mijn rekening!
Ik heb aangegeven dat ik mijn geld van mijn totale bestelling teruggestort wil krijgen omdat ik het in 1 pakket heb aangeschaft, het mij voornamelijk was te doen om de 1ste race sinds 35 jaar en ik nu al ruim 2 jaar mijn geld bij DutchGP uit heb staan waar ik nog niks voor terug heb gekregen. Daarbij kan het zomaar zijn dat ik voor de volgende editie wederom word uitgeloot.
Ik heb aan mijn verplichtingen voldaan, daarentegen is dat vanuit DutchGP kant niet het geval (om welke reden dan ook). Hierdoor wil ik de overeenkomst ongedaan maken en per direct mijn volledige inleg terug!
Het ergste is nog dat je alleen kan mailen naar een info@ adres waar je vervolgens een zeer ongepast standaard antwoord krijgt.
“ Beste Mark van Melle,
Bedankt voor je bericht!
Excuses voor onze late reactie. Het is op dit moment ontzettend druk op onze kanalen, waardoor we niet eerder toegekomen zijn aan jouw bericht. Hopelijk is je vraag inmiddels al beantwoord of opgelost. Mocht dit niet zo zijn horen we het graag!
Heb jij nog andere vragen? Bekijk de FAQ of ik hoop je snel weer te horen op mijn boordradio.
Met sportieve groet,
DutchGP Race Engineer”
Kan iemand mij adviseren hoe in contact te komen voor een oplossing?
Gr, Mark