Deze bijzondere gouden viercilinder op Marktplaats is duur, maar ook uniek.
Een unieke gouden plug-in hybride op Marktplaats. Het is er één van de 25 stuks gebouwd en gespoten in de chique kleur Sun Gold Matte. De auto is zo goed als nieuw en een zeldzame limited edition super saloon. Het is namelijk de Polestar 1 Final Edition.
Polestar 1 Final Edition occasion
Deze Final Edition Polestar 1 is eigenlijk hagelnieuw en markeert het einde van de productie van het model. Om mee af te sluiten werden er dus 25 stuks gebouwd. Nou is de Polestar 1 sowieso al in een beperkte oplage gebouwd, want van 2020 tot 2022 zijn er zo’n 1.500 stuks van de band gerold in de Polestar fabriek in Chengdu.
Alle exemplaren zijn voorzien van speciale elektronische geregelde dempers van Öhlins en remmen van Akebono, beide gelden als topleveranciers in de automotive branche.
Onder de gouden motorkap huist een 2.0 liter turbocharged viercilinder die de aandrijving op de voorwielen verzorgd. De achterwielen worden aangedreven door twee elektromotoren die zijn gekoppeld aan een batterij van 34 kWh.
Vierwielaandrijving
De Polestar 1 is dus vierwielaangedreven en heeft een gecombineerd vermogen van 609 pk. Volledig elektrisch kan de auto ongeveer 125 kilometer rijden zonder gebruik van de brandstofmotor.
Schakelen doet een 8-traps automatische versnellingsbak die je kunt bedienen met de flippers achter het stuur. Vanuit stilstand gaat de auto van nul naar honderd kilometer per uur in 4,2 seconden.
Diamantgeslepen velgen
Uniek voor de Polestar 1 Final Edition zijn onder andere de 21 inch zwarte lichtmetalen wielen. De velgen zijn diamantgeslepen en achter de wielen zie je prominent de in goud afgewerkte remklauwen.
Van binnen is de auto voorzien van Leder Charcoal stoelen. Uiteraard is de uitrusting helemaal dik voor elkaar met zaken als head-up display, Apple Carplay, full map navigatie etcetera.
De auto is afgeladen met veiligheidssystemen zoals je kunt verwachten van een auto die eigenlijk gewoon een Volvo is. Koude handen krijg je overigens ook niet, want hij heeft stuurverwarming.
Al dat moois mag wel wat kosten. Voor 175 duizend euro mag je jezelf eigenaar noemen van een unieke Polestar 1. Wereldwijd zijn er maar 25 stuks van, dus je rijdt er origineel bij. En eigenlijk is de exclusiviteit een koopje, want een ‘gewone’ Polestar 1 was nieuw maar 15.500 euro goedkoper. Nou dan ga je toch voor goud?
Liever de advertentie van deze Polestar 1 Final Edition occasion zelf even bekijken? Die vind je op Marktplaats.
pomoek zegt
Een van de mooiste autos van de laatste 10 jaar. Jammer van de prijs.
kennone zegt
En de aandrijflijn
Jens_Roadster zegt
5 cilinder had zoveel beter geweest bij deze auto.
kennone zegt
Motorswap kan je altijd zelf nog doen he, dan die mooie 2.4 T5 uit de laatste V70n er in leggen met een fatsoenlijk awd systeem👌🏼
singer zegt
Ik vind het een ontzettend gave auto en heel erg goed gelukt. Maar ik had dit veel liever als een Volvo S90 coupe gezien als regulier model dan een Polestar. Als ik een S90 helemaal bomvol aankleed kom ik op zo’n 90 mille uit, met een vanaf van 70k. Tuurlijk heeft deze auto wat duurdere hardware & een andere koets maar ik vind het verschil nog steeds te groot. Ze hadden deze voor zo’n 90k in de markt moeten zetten. Geloof best dat ze er dan een hoop hadden verkocht
erce zegt
Precies dit. Je zit voor 175k ook tegen een 75k interieur aan te kijken.
Mooie auto, maar de prijs is op geen enkele manier te verantwoorden.
Stefje zegt
Tot ze over een paar jaar 3,5 ton waard zijn en je je voor je koopt stoot omdat je de boot gemist hebt.
De waarde van een auto zit niet alleen in de afwerking. Kijk maar naar een LFA. Daar heeft uw mening verder bar weinig invloed op.
mc96 zegt
Ik vind de vormgeving van deze auto inderdaad zeer fraai. Maar inderdaad jammer dat hij niet is otwikkeld als een coupe versie van de 90 serie.
O plaat zegt
Een hybride Mustang ecoboost/Camaro 2.0T concurrent. Maar dan 4 tot 5x zo duur. Zelfs met 50% korting zou mijn voorkeur bij Ford of Chevy liggen.
spacemoon24 zegt
Gave auto! Was de motor trouwens niet turbo- én supercharged?
Dutchdriftking zegt
erg mooie wagen, maar ondergetekende zou toch voor een kwart van de prijs een knappe V60 kopen.
herve11f zegt
Laat hem als limited edition 10 jaar als investering staan en je batterijen zijn kapot…
drtim zegt
Ik had ‘m zo graag als Volvo gezien.. net zoals de 2 trouwens, dat had een s40 mogen zijn van mij.