We kregen vandaag een mailtje met de vraag of de nieuwe Volkswagen Golf al is aangepakt door de diverse tuners. Vaak staan die nog voordat het model uit is te trappelen om aan de slag te gaan. Dat klopt, maar gek genoeg worden we nog niet overspoeld met ladingen tupperware voor de nieuwe Golf.
Toevallig vanavond een dampend vers persbericht van Abt in de mailbox. Bescheiden en subtiel waren niet de eerste twee woorden die bij me opkwamen toen ik deze creatie zag, maar desondanks vind ik de aanpassingen net niet over het randje. De voorbumper kreeg een flinke make-over en aan de achterkant vinden we dubbele gestapelde uitlaten en een dikke diffuser. Veruit het mooiste vind de strakke velgen die verkrijgbaar zijn in maatje 18 of zelfs 19 inch.
Abt beperkt zich niet enkel tot de cosmetische aspecten, want de voet wil ook wat. Het 1,4 liter TSI blok met standaard 122 pk, kan naar wens worden opgeschroefd tot 160 of zelf 200 pk. Voor het 200 pk sterke 2,0 liter TSI blok van Volkswagen heeft Abt een upgrade naar 240 pk klaarliggen.
Abt presenteert de Abt Golf VI eind deze maand in Essen.
“If you wish to experience value for money in the compact class, you won’t be able to ignore the new Golf VI”, gushes Hans-Jürgen Abt. The managing director of the world’s biggest customiser of vehicles in the Volkswagen Group is very taken by the new version of the Wolfsburg “evergreen”: “The new Golf is an outstanding basis for our designers and technicians – and they’ve already succeeded in creating five awe-inspiring predecessor series.” For the ABT Golf VI, the Kempten company developed a sporty visual package perfectly geared to ABT’s increases in performance and vehicle components.
„Our Golf shows that driving fun and ecological points of view do not exclude each other,” said Hans-Jürgen Abt, and highlighted the 1.4 TSI, which is available in two stages of expansion: the standard 122 HP (90 kW) become 160 PS (118 kW), and the more powerful version produces a proud 200 HP (147 kW) for the road instead of only 160 HP (118 kW). The “little” direct injection engine therefore produces almost as much as the next bigger series aggregate, the 2.0 TSI, but uses less fuel. “The magic word here is “downsizing”, Hans-Jürgen Abt explained. However, for extremely power-starved fans the Allgäu company is also offering a power package for the 2.0 FSI: 210 HP (154 kW) will then become 240 PS (176 kW). The economically sensible alternative for regular drivers is the 2.0 TDI, which ABT Sportsline has given a powerful 170 HP/125 kW (standard: 140 HP/103 kW). In order for the power to be perfectly put into practice, ABT springs or the sporty ABT threaded suspension are recommended. ABT braking systems and ABT sports braking systems provide performance-related deceleration.
But a real ABT does not just have to drive racily, but also look like it. For the Golf VI the designers developed a body kit that gives the hit model a dynamic and at the same time elegant look: front grill and apron make the car look more present, while the sidebars also make the ground look closer than it is. At the back, the rear spoiler and rear apron attachment, in which the slanted 4-pipe exhaust is integrated, become the central elements. 18 or 19-inch AR and BR rims round off the appearance. Of course, the elegant wheels are also available in combination with the matching sport tyres. One thing is certain: with the new ABT components, the Golf VI rolls stylishly into the spotlight. The newbie is a real highlight, because this is the sixth time that the ABT’s have produced a Volkswagen for individualists.
FiXeR zegt
Die velgen zijn erg slecht gephotoshopped zeg. De uitlaten totaal zijn erg fout en de gril lijkt wel een Golf 4. Erg zonde dat als je dit durft te doen met je golf.
Stef_4 zegt
een uitlaat aan iedere zijde was genoeg geweest..
maarja het blijft natuurlijk tuning he
Niels zegt
BMW: Angel eyes
Audi: Led day-light ofzoiets
Lexus: stapel uitlaat
ach.. het zal wel de trend zijn he… :P maar bij mij slaat het toch niet echt in.
Citrofiel zegt
Het ziet eruit als een te grondig aangepakte Polo van een generatie terug (6N2)… :?
jorgen Schmidt zegt
Oeh…, mocht ik mijn eigen een nieuwe GOLF VI bezitten en hem aanranden met een bodykit dan zou dit wel de heel cru zijn :P
Ralph zegt
Die diffuser is een beetje over de top…
4 uitlaten? Zit hier een V8 onder motorkap!
Idd. een hoog tuninggehalte voor der Abt, wat ik niet een tuninghuis vindt.
Wellicht zijn de ‘laag’ met de remschijf en caliper vergeten aan te zetten in Photoshop.
Wat_een_gezeik zegt
@ FiXeR
Hier is niets aan geshopt hoor, is ABT style ;)
niet mijn shit zo opties getuned, prestaties hou ik dan wel weer van!!!
Bas zegt
lelijke klappers zeg.
savipe zegt
‘k vind hem standaard mooier
smeck zegt
al geef je een golf een abt badge, een berg tupperware en wel 240 hele pk’s =…het blijft een golf
mashell zegt
Geniaal. Niks andere achterbumper kopen, gewoon een diffuser aan de bestaande bumper plakken. De aanplakdiffuser, nu bij Halfords.
phil zegt
klein foutje denk ik:
De opgrade van de 122pk versie van de 1.4 TSI heeft inderdaad 160 pk.
Maar de upgrade naar 200 pk is alleen voor de 1.4 TSI met standaard al 160 pk
mckroket zegt
haha pas na het lezen van de reacties miste ik de remmen pas :P
en dan nog zon tjappie daarna nog durven zeggen dat er niks aan geshopt is.. hahaha
Waxweazel zegt
Tja, een Golf heeft zoiezo al geen stijl en dit is nog wansmakelijker
mckroket zegt
of was dat een grapje?
Birger zegt
remmen is een fout die veel gemaakt wordt. eerste fotos van Alfa 8C hadden hetzelfde syndroom
joop zegt
Nou is hij nog LELIJKER!!!!
Wat een sch..tauto
jdm zegt
smeck schrijft,
25 November 2008 om 22:21
al geef je een golf een abt badge, een berg tupperware en wel 240 hele pk’s =…het blijft een [i]golf[/i] [b]volkswagen[/b]
jdm zegt
oh fail :’)
smeck schrijft,
25 November 2008 om 22:21
al geef je een golf een abt badge, een berg tupperware en wel 240 hele pk’s =…het blijft een golf volkswagen
Timmeeeeeh zegt
Aangepakt of AangepLakt?
jaja zegt
@ Ralph
de golf 5 ABT had ook 4 uitlaten maar die waren veel mooier gewoon naast elkaar, alleen zonde dat het geluid er niet veel mooier door word.
Remon zegt
Zoals phil al zegt:
het lijkt me vreemd dat de 1.4 TSI met 122pk naar 200 pk kan worden opgeschroefd terwijl er uit de 2.0 TFSI 40 pk valt te halen..
Lijkt me ook niet echt goed voor de levensduur van de 1.4 als het tunen alleen een chipkuur behelst..
Hier een stukje uit een kloppend persbericht van Abt:
„Our Golf shows that driving fun and ecological points of view do not exclude each other,” said Hans-Jürgen Abt, and highlighted the 1.4 TSI, which is available in two stages of expansion: the standard 122 HP (90 kW) become 160 PS (118 kW), and the more powerful version produces a proud 200 HP (147 kW) for the road instead of only 160 HP (118 kW).
The “little” direct injection engine therefore produces almost as much as the next bigger series aggregate, the 2.0 TSI, but uses less fuel. “The magic word here is “downsizing”, Hans-Jürgen Abt explained. However, for extremely power-starved fans the Allgäu company is also offering a power package for the 2.0 FSI: 210 HP (154 kW) will then become 240 PS (176 kW). The economically sensible alternative for regular drivers is the 2.0 TDI, which ABT Sportsline has given a powerful 170 HP/125 kW (standard: 140 HP/103 kW). In order for the power to be perfectly put into practice, ABT springs or the sporty ABT threaded suspension are recommended. ABT braking systems and ABT sports braking systems provide performance-related deceleration.
Mvg,
Remon
Rene zegt
Ja wat zal ik der van zeggen. ik ben nog niet helemaal weg van de nieuwe golf.
Roderick zegt
Leuke velgjes, lelijke uitlaat-partij en waar zijn de parkeersensoren?!
geens zegt
het zijn 100% gephotoshopte fotos, de achterlichten kloppen helemaal niet, de hoek is anders waar bumper en c stijl elkaar raken… heel lelijk anders, ik vrees dat lexus en ferrari een trend aan het zetten zijn met die uitlaten…
Greg zegt
De achterkant van deze Abt Golf VI lijkt mij meer een computer impressie dan een werkelijk getunede Golf VI. In werkelijkheid ziet de Golf VI er namelijk anders uit.
Kijk maar goed naar de achterlamen….
Greg zegt
En nu de Abt Golf VI:
Ik weet dus niet waar Abt mee bezig is. Behalve dat ze hier een impressie tonen ipv de werkelijke auto, lijkt hun tuning zowiezo nergens op.
Ze kunnen zich beter zich beperken tot chiptuning If you ask me.
Greg zegt
Ow… Geens was mij al voor ;-)
Tonny Rillman zegt
Ik vind het geen slechte”makeover”. En over smaak valt niet te twisten. Maar inderdaad…. de 4 uitlaten is ietwat overdone! Wel een extra reden om volgende week naar de motorshow in Essen te gaan. Ik hoop alleen dat er niet te veel merken wegblijven gezien de tegenvallende verkoop cijfers veroorzaakt door de recessie. Er kon wal eens gesneden wordn in de marketing kosten.
Laurens zegt
Alles van een Golf V zal toch ook wel op een VI passen ;-)
Misschien zijn de tuners niet enthousiast omdat dit model maar een paar jaar mee zal gaan?
Beem bim bop zegt
Erg lachen zo’n berg plastiek met halfordsuitlaten. Als ik straks de prijs hoor lig ik helemaal onder tafel!
arnold zegt
wow dat is de lelijkste golf die ik ooit gezien heb
echt gewoon niet mooi en citrofiel heeft wel gelijk vooral die voorkant lijkt op een polo
mwa zegt
De vormgeving van de achterkant en die uitlaten doen me eerder denken aan een Spyker dan aan de Lexus, al wordt dat stapelen veel gekopieerd.
Guido zegt
sjonniewagen!
Rob zegt
Hahahahhahahahahahah wat een stel prutsers zeg!!!
Lijkt wel zoon Russisch/pools/dubai’se tuning hahahahhaha
Wel voorlul!
fructis zegt
@mwa
waar ziet ge dan bij uw spyker die stapelknalpijpen????
denny zegt
ja, zullen we maar gewoon met z’n allen geen vw golf-jes meer kopen.
Tim zegt
Ghehe, van 200 PK naar 240 PK.
Komt me erg bekend voor.
Dit gebeurd namelijk ook met de Golf V 240 Limited Edition.
Exact hetzelfde, ofwel erg voorspelbaar.
MATSS zegt
die diffusor zat toch ook op de scirocco???
citrofreak zegt
ik vind deze veel mooier dan de echte