• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf GTE krijgt extra pk’s uit Brabant, jonguh

Auteur: Author, gepost 21 juli 2015 om 16:46 – 39 Reacties

Afbeelding Golf GTE krijgt extra pk’s uit Brabant, jonguhAfbeelding Golf GTE krijgt extra pk’s uit Brabant, jonguhAfbeelding Golf GTE krijgt extra pk’s uit Brabant, jonguhAfbeelding Golf GTE krijgt extra pk’s uit Brabant, jonguhAfbeelding Golf GTE krijgt extra pk’s uit Brabant, jonguh

Golf GTE krijgt extra pk's uit Brabant, jonguh
Wie vindt dat z’n spaar-Golf wel wat extra pony’s kan gebruiken, moet koerszetten richting het pittoreske Gilze.

In dat Brabantse dorpje bevindt zich FRST, de tuner die zich naar eigen zeggen als eerste bezighoudt met het verder op smaak brengen van de Golf GTE. Deze stekker-Golf doet ’t uiteraard lekker op de leasemarkt, maar zoals Wouter aanstipte voelt-ie niet aan als een Golf die z’n GTI-achtige badge verdient.

Dat vonden de mannen van FRST dus ook en zij voorzien de Golf GTE daarom van wat extra prik. De ECU werd van verse software voorzien waarbij de tuner vooral gebruikmaakte van “de overcapaciteit van de motor”. Hierdoor werken verbrandings- en elektromotor stukken fijner samen, zodat de magie onder de kap nu pas echt tot volle wasdom komt.

Natuurlijk zijn vermogen en koppel gegroeid, de precieze resultaten check je in de grafiek hieronder. Voor de duidelijkheid: de opgegeven waarden zijn, naar wij aannemen, gemeten aan de krukas. De gemeten waarden zijn met de rollenbank aan de wielen geregistreerd. Klik voor GROOT.

Grafiekjes van de rollenbank

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

chiptuning, golf, gte, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Deze Mercedes-AMG GT S kreeg dikke Duitse sloffen
Volgend bericht: De F-150 Limited is Ford’s meest luxueuze pickup ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    21 juli 2015 om 16:50

    Door Gilze rij je….

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      21 juli 2015 om 18:32

      @norge: kom je origineel ook uit Brabant?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        21 juli 2015 om 20:02

        @rob5nismo: nope ,omgeving 010

        Login om te reageren
  2. stino zegt

    21 juli 2015 om 16:52

    Maar is die in de bochten ook even snel als de gti?

    Login om te reageren
  3. ihrte zegt

    21 juli 2015 om 16:53

    Niks nieuws. Doen ze bij JD engineering in Lochem al tijden met de GTE.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      21 juli 2015 om 18:43

      @ihrte: JD woooooo!

      Login om te reageren
  4. vtechlover zegt

    21 juli 2015 om 16:56

    Ze chippen gewoon het 1.4tje

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      22 juli 2015 om 13:14

      @vtechlover: Echt? Ik dacht dat ze er een W12 in blok hadden gelegd…

      Login om te reageren
  5. roberto zegt

    21 juli 2015 om 17:02

    Quanta costa? En ben ook wel benieuwd wat het veranderd aan topsnelheid en acceleratie?!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      21 juli 2015 om 17:48

      @roberto: Acceleratie gaat nu in 7,1 ipv 7,6. Die halve seconde voel je vooral goed in het gesprek in de kroeg bij je vrienden dus.

      Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    21 juli 2015 om 17:07

    De fabriek zegt 204pk af fabriek en zij meten 176pk. Is die motor overrated of waren de omstandigheden niet zo lekker? Bijna 30pk minder vind ik flink wat namelijk.

    Login om te reageren
    • dennisdd zegt

      21 juli 2015 om 17:13

      @E34M5Touring: de motor heeft standaard 150pk. De rest komt uit het hybride stuk….

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 juli 2015 om 17:17

        @dennisdd: Dat snap ik maar bij af – fabriek geven het gecombineerde vermogen op. Ik mag er dan toch van uitgaan dat ze bij de gemeten waarde ook het gecombineerde vermogen opgeven en die komt dan 28pk te kort. Want die 235pk is zeker weten gecombineerd, no way dat je met enkel chippen 85pk erbij tikt.

        Login om te reageren
        • mrrallycross zegt

          22 juli 2015 om 04:14

          @E34M5Touring: je kan een elektrische auto niet goed meten. Kijk de aflevering van autoweek met een tesla op de rollenbank maar eens

          Login om te reageren
    • eMbe zegt

      21 juli 2015 om 17:17

      @E34M5Touring: Lezen: Gemeten aan de wielen…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 juli 2015 om 17:18

        @eMbe: Ah zo, sorry hoor.

        Login om te reageren
  7. dennisdd zegt

    21 juli 2015 om 17:14

    Vraag me af of dit iemand aandurft met z’n lease GTE….

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      21 juli 2015 om 18:06

      @dennisdd: sterker nog, 9 van de 10 keer mag het niet eens

      Login om te reageren
      • dennisdd zegt

        21 juli 2015 om 18:37

        @thomasbol: dat klopt, maar met m’n GTD durfde ik het wel aan het “stiekum” te doen, dat blok heeft zich wel bewezen. Maar de GTE is nog zo storinggevoelig voor voor alles en nog wat…

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        21 juli 2015 om 19:40

        @ThomasBol: exact exit garantie en boze leasemaatschappij.

        Login om te reageren
  8. jassenroover zegt

    21 juli 2015 om 17:43

    Gilze, gilze koeien in de wei..

    Login om te reageren
    • styns zegt

      21 juli 2015 om 18:04

      @jassenroover: verkes in de stal

      Login om te reageren
  9. st33fie zegt

    21 juli 2015 om 17:50

    Op papier wel een redelijk ding dat is wel goed nieuws

    Login om te reageren
    • jpo26 zegt

      21 juli 2015 om 19:39

      @st33fie: wegen worden al een tijdje van asfalt gemaakt en niet van papier…

      Login om te reageren
      • st33fie zegt

        21 juli 2015 om 22:42

        @jpo26: kuDt zooi dat wist ik niet

        Login om te reageren
  10. Homer55 zegt

    21 juli 2015 om 18:01

    In de omgeving Den Bosch – de Maasroute stikt het van de GTE’s.. Allemaal hetzelfde dus weet eigenlijk niet of het nou verschillende eigenaren zijn of net een paar die hele dag door aan het rijden zijn…

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    21 juli 2015 om 18:33

    En bij welke kilometer stand verwachten we het reguliere onderhoud? (de dsg-bak vervangen dus)

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      22 juli 2015 om 13:13

      @w0o0dy: Heb je wel al je rijbewijs?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        22 juli 2015 om 13:35

        @schellekens006: go fish.

        Login om te reageren
  12. phaeton zegt

    21 juli 2015 om 18:45

    Zo fout, van die A6 design wielen op een Golf.

    Login om te reageren
  13. peshuis zegt

    21 juli 2015 om 21:23

    Ziet er wel een stuk beter uit. Staan er nu 2 bij mij in de straat en ze lijken wel een cross golf, zo hoog staan ze. Een verlagingssetje doet wonderen.

    Login om te reageren
  14. m-tfsi zegt

    21 juli 2015 om 22:43

    Jezus zo’n GTE heeft standaard ook een “hobbelig” verloop van vermogen en koppel… Of ligt dat aan mij?
    Koppel bouwt ook wel rap af!

    Login om te reageren
  15. parker zegt

    21 juli 2015 om 22:45

    Normaal gaan wat afgunstigen nu lopen janken dat het een schande is en dat ze na chippen een naheffing van 25% bijtelling dienen te krijgen, ‘zwaar aanpakken’..

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    22 juli 2015 om 04:15

    Gewoon een gti kopen

    Login om te reageren
  17. deboes zegt

    22 juli 2015 om 06:19

    Gaap

    Login om te reageren
  18. schellekens006 zegt

    22 juli 2015 om 13:12

    Zie ze regelmatig staan die witte GTE tjes. Elke keer denk Hmmm… beetje raar gevoel bij die auto met die blauwe lijntjes. Dan zie ik liever een GTI of beter mijn eigen R :-)

    Login om te reageren
  19. RutgerK zegt

    22 juli 2015 om 15:47

    Het zou wel leuk zijn als Autoblog er een belletje aan zou wagen en het bericht zou kunnen verheffen boven een advertorial.

    Men claim dus 272pk en 417Nm koppel. Dat zijn S3 8p waarden!

    FRST zou inderdaad de eerste zijn die de originele ECU-software aanpast. JD werkt nog met een externe box. Op de foto’s op hun site zie ik twee verschillende dyno’s. Van The Autosport company en de andere is dan van FRST?

    Login om te reageren
  20. e30junkie zegt

    22 juli 2015 om 22:55

    8 augustus word m’n GTE verlaagd ? staan idd erg erg hoog

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    13 maart 2016 om 09:57

    Ik snap dat je gefrustreerd bent dat je niet de eerste chiptuner bent maar om je bedrijf dan Frust te noemen en dan de U weg te laten is ook wat merkwaardig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North