Helaas kunnen we geen kilometerstanden en andere info in de titel proppen, maar die hebben we ook allemaal voor je.
Goed, het gaat dus om een Alfa Romeo 75 1.8 Turbo (serie I) uit 1986. Ondanks dat de smetteloze lak potentiële kopers met een kluitje het riet in kan sturen, heeft de Alfa maar liefst 161.000 km op de teller staan. De zwarte jas vertoont echter geen enkel roestplekje volgens de verkoper en da’s op z’n zachtst gezegd vrij bijzonder.
De auto is in 2009 ingevoerd uit z’n thuisland en bevat nog het originele interieur. Niet af-fabriek zijn de Koni schokbrekers, verlagingsveren van Eibach en een Momo-stuurtje mét handig centreerstreepje à la Porsche GT3 RS. Rechtdoor sturen was nog nooit zo’n stukje taart.
Zoals vermeld staat de vraagprijs op 7.500 ekkermannen, aan jullie de grote vraag of je dat inderdaad voor de 75 Turbo over hebt. Overigens heeft de verkoper nog een zilvergrijs exemplaar staan, dat waarschijnlijk in iets mindere staat verkeert. De vraagprijs is immers wat lager, maar de kilometerstand is dat ook.
eelco74 zegt
Ik heb gelest in een 75, op gas, zonder stuurbekrachtiging. Altijd al goede herinneringen aan de 75 gehad, fijne kar. Zeker met deze motorisering
SpiderIV zegt
erg leuk maar wel serieus geld! ……………. aan de andere kant ……. ze zijn er bijna niet meer ……….. Toch nog eens die Loods regelen waar je dit soort spul goed kunt opslaan.
keeper1 zegt
@SpiderIV: neem meteen een loods waar je je ……….. kunt plaatsen
dewitt zegt
Zou hem niet voor de deur hoeven . Maar 7500 euro is zeker niet te veel voor zn zeldzaam snoepje
ferry832 zegt
Zeker zijn geld waard. Ziet er netjes uit en wordt / is een zeldzaamheid. Ben zelf opzoek naar een Alfa 75 2 liter met carburateurs. Iemand een tip ?
desjonnies zegt
@ferry832:
Jazeker,
Koop een zwarte 1800 turbo met 161000 kilometers !
ferry832 zegt
@desjonnies: Nee ik wil echt een 2.0 met carburateurs. Ik weet het is geen v6, geen turbo of zelfs geen twinspark maar echte jeugdliefde.
Het geluid van de gorgelende carburateurs in combinatie met de heerlijke 2.0 klinkt voor mij enorm fijn.
bmw7 zegt
@ferry832: je kan het via mobile.de naar nl importeren.
http://m.mobile.de/auto/search.html?dam=0
sydney zegt
@ferry832: De vraagprijs zit imo ietwat aan de hoge kant,het is duidelijk een liefhebbersauto dus er bestaat wel degelijk markt voor deze auto.Maar de km stand(nu ga ik hier velen voor het hoofd stoten die denken dat een km stand van 180.000 helegaar niet veel is) en het feit dat ie geïmporteerd en dat de koperspoel waarin je kan vissen wel heel erg klein zet ik ‘m op een Tax van
sydney zegt
@ferry832: Een Tax van € 3.350,- dus..
trustmeiamanengineer zegt
Heerlijke bak, soms nog spijt dat ik een 147 heb gekocht ipv een 75…
Zou stiekem toch wel een V6 willen, of gewoon de degelijke 2 liter.
fiscaal zegt
@trustmeiamanengineer: Grappig. Ik heb twee maanden geleden een 147 gekocht en denk sindsdien hetzelfde.
850t5r zegt
7500€ is een mooie prijs/mogelijk goede investering maar de garage is vol enneh heb liever een 164…
toyotafortuner zegt
Zijn geld meer dan waard! Zo’n 75 kom je zeker weten niet altijd meer tegen. Al helemaal als 1.8 Turbo. Een klein beetje jammer van zijn ietwat saaie kleur, in het rood (zie mijn spot onder aan gerelateerd @ autojunk) bijv. is ie pas echt een snoepje!
desjonnies zegt
@toyotafortuner:
rood
rosso
rouge
red
Leuke kleur, zit ook op mijn wagen maarre wel altijd aan de poets met dat rood om te zorgen dat het geen vale handdoek wordt.
Wat dat betreft is zwart wel fijner en staat het deze 75 best wel chiquer de piquer
toyotafortuner zegt
@desjonnies: Dat is zeker waar, wat het rood betreft. Zwart is zeker niet lelijk op een 75. Maar een beetje tegen de stroom in gaan mag toch ook wel.
clarkson zegt
De prijs zal met de tijd wel stijgen, dus een goeie deal zal het wel zijn? Maar wil je zo’n auto? Dat is voor mij meer de vraag.
Dutchdriftking zegt
Dijk van een wagen, dus lijkt me een goeie deal. Ik zou deze graag op de oprit zetten.
aikon1694 zegt
Multicar in Gorinchem (bekende van Wouter dacht ik..) heeft nog een rode te koop staan.
Ook 1.8t met volgens mij 78.000 km’s. Staat niet op de site van hun.
gillesvda zegt
De koffer konden ze er alleen niet recht op zetten.
ohoogeveen zegt
@gillesvda: Koffer?
gillesvda zegt
@ohoogeveen: Vanaf het einde van de laatste zijraam, dat deel, dat staat precies niet recht er op. Maar dat is blijkbaar bij alle 75’s.
ohoogeveen zegt
@gillesvda: yep zo hoort dat. Das de charme van een 75!
mcshine zegt
@gillesvda: oef die boite heeft wellicht ne accident gehad? Serieus scheef inderdaad.
potjak zegt
Niet mijn ding maar voor het geld lijkt me dit een prima deal. Probeer en maar eens eentje te vinden in goede staat en originele velgen.
danmar zegt
Ah, mooie herinneringen…
Ik heb zelf een 1.8 Indy gehad, vrijwel probleemloos naar 220.000 km gereden, maar toen was hij technisch wel op. De blanke lak die over de rode lak zat begon af te bladderen, aandrijfas ging steeds losser zitten, koppelingslager was versleten en de elektrische buitenspiegel deed het nog maar af en toe, als je een harde klap op de console gaf.
En ik moest om de 200 km een beetje remvloeistof bijvullen, want een mm te lag en het rode waarschuwingslicht op het dashboard ging te keer. Vooral in het donker irritant.
De koek was op toen hij op een grote rotonde een keer volledig stilviel. Startte wel weer direct maar het vertrouwen was weg.
Maar verder, wat een wagen. Wat een motor. En geen spoortje van roest!
Er was een keer ingebroken, zijruitje rechter achterportier ingeslagen (het ruitje wat niet open gaat). Daar zijn ze bij Carclass toen (jaren 90) bijna 3 uur mee bezig geweest. Paneeltje voor paneeltje.
On topic. Koopje. Lijkt het. Al zit er zo te zien wat doe het zelf werk onder de motorkap. En dat stuur is ook echt fout. Da’s toch een beetje jammer voor dit geld.
lekbak zegt
@danmar: Met een kleine investering had je dus nog een paar jaar kunnen genieten van je 75. De dingen die je noemt zijn nou niet echt onoplosbaar of onbetaalbaar duur.
danmar zegt
@lekbak: Oh jawel hoor. De koppelingscilinder (koppeling zit achterin bij de achteras) vervangen was echt heel duur qua arbeidsloon en ik kon toen geen specialist vinden die het voor een schappelijk bedrag wilde doen. En om hem bij ruim 220.000 km opnieuw te laten spuiten… toen was het nog niet een hele schaarse auto.
Als ik een garage had gehad, dan had ik hem geschorst tot betere tijden. Maar ja, als…
roppp zegt
7500 voor een Alfa 75 in een dergelijke staat, is echt een koopje. Daar kreeg je ze vroeger niet voor en straks al helemaal niet meer. Helaas moet je ‘m dan wel meteen in je privé museum zetten, omdat het zonde is om er mee te rijden. Daarvoor koop je dan maar een gare 75 voor een paar 100 euris
redneckdarian zegt
Is die lompe hendel de handrem?
Verder wel een leuke auto hoor!
spidermann zegt
@redneckdarian: voelde me net een Boeing 747 captain met die fantastische handrem om mijn 75 Epoca. Vanwege hoog olieverbruik (1 ltr olie op 800 km) bij circa 150K ongeruild.
danmar zegt
@redneckdarian: In de praktijk valt de lompheid wel mooi, vond het wel mooi bedacht. Raarder vond ik oa de raambediening voor (in het plafond naast de binnenspiegel), de radio die echt veel te laag zat en de kofferbak die alleen van binnenuit te openen was.
Maar voor toen was het een snelle, ruime auto met bakken karakter!
hplh zegt
Ongelooflijk zeg!
Zal vast een enorme berg vrije tijd in zitten.
pj75 zegt
Elke zondag weer een feestje als de witte Twinspark naar buiten kan! :)
isleofman zegt
Nice! Eigenlijk nog net even leuker rijden dan de v6
gtwillem zegt
Prima prijs voor een goede 75 1.8 Turbo in goede staat. Een Busso V6 is weliswaar de versie welke je wilt hebben, maar dit is een prima deal. Keurige Youngtimer die je nog prima kunt gebruiken.
bofkont zegt
@gtwillem: Staat momenteel een 3.0 V6 te koop in topstaat bij wim prins voor 20k.
Heb zelf eind jaren 90 een 2.0 twinspark 75 gehad, geweldige wagens!!
Goede herinneringen aan.
Dit is absoluut niet veel geld voor zo’n zeldzame wagen, gaat absoluut stijgen de komende jaren.