Aan de hand van deze tips kun je wellicht je elektrische auto goedkoper opladen.
Terwijl de brandstofprijzen de afgelopen periode weer een beetje gestabiliseerd zijn, zijn energiekosten nog altijd fors. Dat betekent ook dat je anders gaat denken over het opladen van de elektrische auto. In samenwerking met Mobility Service geven we je een aantal tips waar op te letten. Wellicht heb je na het kijken van de video wat geleerd over het goedkoper opladen van je elektrische auto.
Toen de energieprijs nog 0,20 euro cent per kWh was prikte je de EV bij wijze van spreken zonder na te denken aan de thuislader. De kans is dat je daar nu wel anders over denkt. Zeker als je geen zonnepanelen hebt kan het opladen van een elektrische auto best prijzig zijn. Nu is er straks een energieplafond, echter zit je daar met een beetje EV en en aantal laadsessies zo boven.
Wat kan je dan wel doen om je portemonnee een beetje te ontzien? In sommige gemeenten is het publieke laden goedkoper dan thuis laden. Dat is afhankelijk van aanbieder en je energiecontract. Het is misschien wat verder lopen naar je huis, maar het is een simpele manier om de EV goedkoper op te laden.
Dit en nog een aantal handige tips om je elektrische auto goedkoper op te laden check je in de video met onze Wouter en Naomi van Mobility Service.
Mobility Service is de Autoblog partner in zakelijk (elektrisch) leasen. Meer informatie over Mobility Service vind je op hun website zakelijkelektrischleasen.nl
ukbob zegt
Lantaarnpaal..? ;)
smart2000 zegt
Lantaarnpaal ook maar makkelijker gratis bij de Aldi premium winkels.
T A X M E N zegt
Overgestapt op dynamische stroomprijzen. Dan krijg je een dag van tevoren de uurprijzen door voor de volgende dag. Ik kan het laden van de auto plannen. Meestal in de nacht vrij goedkoop, dus laad vaak nog voor 5, 10 of 15 ct per Kwh. Vast niet voor iedereen een uitkomst, maar voor mij betekent dit een drastische verlaging van de laadkosten. Als je de grootverbruikers in huis (of in mijn geval op op kantoor) kan timen, is dit echt een uitkomst.
simonbv zegt
Is dat incl netwerkkosten en btw.? Want met Anwb energie wat op dezelfde manier werkt zit dat er nog niet bij
T A X M E N zegt
Er zit inderdaad een kleine opslag op per kwh. Ik trek zelf de btw weer af. Maar dan ben je nog veel en veel goedkoper uit, ook inc btw en opslag, dan 1 euro per kwh…
rulefollower zegt
Koop dan ook een accusysteem voor thuis, 1000 euro per kwh capaciteit. Verdien je snel terug. Je hebt niet eens zonnepanelen nodig om het rond te rekenen.
rogerzz zegt
Pfoei wat een geld voor zo’n systeem joh. Als je dat even vergelijkt met een Audi Q8 etron met een 114kwh accu, die dan 114k euro waard zou zijn aan accu alleen al, die voor 70k te koop is en dan krijg je de rest van de auto er ‘gratis’ bij.
Een accusysteem voor thuis gaat niet zo heel hard hoor qua besparen. Even op een bierviltje is 40 cent per kWh de max, inkopen voor 15 cent, 25 cent verschil, dat zou dan met ±2000kwh maximaal 500 euro besparen. Als je 2000/365 = 5.5kwh per dag verbruikt ben je 5500 euro kwijt aan een accu. Maar daar kun je een accu van een EV nooit mee volladen. Kun je beter zonnepanelen kopen, kun je salderen, snellere terugverdientijd, geen accu die slijt, ik wist/weet het wel.
nofxke zegt
Dringend een andere installateur zoeken als je 1000€ per kwh betaald.
flyerbunch zegt
Rijd nu al anderhalf jaar gratis (niet thuis laden), buiten de vakantietrips gerekend. Als het nodig is ga ik tussendoor bijladen, maar ga nu toch nog maar eens opnieuw op die laadpas top 10 website kijken. Ps: Zou fijn zijn als er eindelijk een wettelijk (Europees) kader zou komen tegen die wildgroei van laadpassen en dat je desnoods je bankkaart rfid ipv app kunt gebruiken. Of eindelijk betalen met de auto zelf zoals bij Tesla. Zou je je kunnen inbeelden dat dit ingewikkelde systeem zoals bij EV met de benzinepomp vandaag zou zijn?
koeberg zegt
Met z’n allen naar de openbare laadpaal. Lekker dringen. Ik heb mijn eigen laadpaal al afgesloten.