De goedkoopste Tesla Model 3 in Nederland (op Marktplaats) is verrassend voordelig.
Tesla’s beginnen echt goedkoop te worden. De Model 3 is een zeer populaire auto. Uiteraard halen de huidige verkoopcijfers het niet bij een paar jaar geleden, het is en blijft een succesvol model. De Model 3 is nu -in basis – vijf jaar oud én heeft stevige concurrentie in huis van de Tesla Model Y.
Vorig jaar zijn er nog meer dan 5.000 exemplaren van verkocht. Daarmee is de Tesla Model 3 alsnog populairder dan de Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW 3 Serie, Jaguar XE, Mercedes-Benz C-Klasse en Volvo S60 bijelkaar opgeteld! En dat voor een auto uit 2019.
Een nieuwe is tegenwoordig niet eens zo heel erg duur. Voor 45 mille rijd je weg in een meer dan uitstekende auto. Dat drukt de prijzen voor occasions en dat is te merken. Ze worden namelijk telkens goedkoper. De goedkoopste Tesla Model 3 is al onder de 20 mille gedoken!
3 exemplaren onder de 20.000 euro
Sterker nog, als we op Marktplaats kijken naar de goedkoopste Tesla Model 3 dan zien we maar liefst 3 exemplaren die onder de 20 mille zijn gedoken. Nu wordt het dus ook voor normale stervelingen mogelijk om zo’n superieure automobiel aan te schaffen.
De auto in kwestie is een Model 3 Standard Range Plus RWD. Achterwielaandrijving is altijd leuk, zeker als je een beetje power hebt. Met 238 pk en een heleboel koppels zit dat wel goed. Ondanks dat het de goedkoopste Model 3 van ons land is, heeft deze wel de fraaie 19 inch lichtmetalen velgen en eveneens optionele grijze lak.
Goedkoopste Model 3
De auto ziet er verder redelijk netjes uit, maar de voorbumper lijkt een beetje los te zitten. De panelgaps in deze periode waren behoorlijk groot, maar niet zó groot. En hey, het is de goedkoopste Model 3 van ons land, dus je moet dan niet te veel eisen hebben.
De prijs van deze auto is 18.950 euro, dus ruim onder de twintig mille. De kilometerstand is 194.635 km, dus net onder de twee ton. Bij elektrische auto’s telt het ietsje anders qua kilometerstand.
Die accu moet je in de gaten houden, maar verder heb je geen kettingspanners, turbo’s, kettingen, klepseals en andere meuk die bij inferieure auto’s met plofmotor schering en inslag zijn. Dus je kan er og jaren tegenaan met deze Model 3. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken! Houd er wel rekening mee dat er in januari 2025 een Tsunami van Model 3’s op de markt komt. De verwachting is dat de prijzen ver onder de 15 mille zullen duiken.
Bekijk in elk geval eventjes goed het Autoblog Aankoopadvies an de Model 3:
Johanneke zegt
Zelfs 2017 model 3’s hadden niet de panel gap die deze op de voorbumper heeft.
rollingstoned zegt
😁👍
Maar dit lijkt er meer op dat ie een ongelukje heeft gehad (of hij begint nu al spontaan uit elkaar te vallen, dat kan natuurlijk ook…).
waterisnat zegt
Je vergat af en toe /ironie toe te voegen Willem
audicoupe84 zegt
Oh ja? Zegt 99% van de automobilisten, want, maar 1% is geïnteresseerd in vibrators op wielen
RutgerK zegt
Kan nooit kwaad het thuis eens te bespreken. ;-)
mashell zegt
Elektrische auto’s zijn populair maar er zijn nog veel mensen die zweren bij verbrandingsmotoren met al hun geschud en getril uit de aandrijflijn. Ze weten niet beter denk ik dan maar.
THSD zegt
Populair onder de leaseliefhebbers ja maar particulier zijn ze nog ver te zoeken.Daar zal de mrb in 2026 ook niet in mee gaan helpen gezien het gewicht.Ik ben zelfs van elektrisch terug gegaan naar diesel en overweeg nu een plug-in hybride.
Flutterbear zegt
Hier een benzine en elektrische auto voor deur maar nooit meer een plugin. Het is de slechtste elektrische auto met als enige voordeel dat je op lange afstanden niet hoeft te laden. Echter met een Model 3 haal je zo 350-400 km en laad je hem vol tijdens het parkeren. Een plugin hybride moet je echter veel vaker laden anders heb je een trage dikzak.
DeWitteCondor zegt
Toch iets dat jij structureel blijft verkondigen. Consistentie moet ik je nageven.
Er is een hele grote groep die of geen EV kan betalen of er praktisch niet mee uitkan. Ik denk dat je de groep die hun middenklasser 1.4 beleving vindt bieden schromelijk overschat. En als je m met je eigen centen moet betalen is het al snel niet interessant meer met deze afschrijving.
rwdftw zegt
Ze genieten er nog even van. Januari 2025 is de maand dat die 30.000 exemplaren uit eind 2019 op de markt worden gedumpt.
Flutterbear zegt
Ze zijn niet allemaal in december verkocht.. Juist met zoveel aankomend aanbod zullen ze zo snel mogelijk van de auto’s af willen. In 2020 verkocht de Model 3 nog steeds goed, vooral de SR. Vervolgens kwam in 2021 de warmtepomp en LFP batterij.
AudiRS zegt
Zou hem niet willen hebben. Ik weet hoe de gemiddelde leaserijder met z’n wagen omgaat.
rollingstoned zegt
Net als die oude vrouwtjes zeker? ;-)
raoufff zegt
Leuk als powerbank voor uw GSM maar verder ook niet.
Trojan zegt
Als je daaraan nog even toevoegt dat we alleen elektrisch rijden op de kermis, dan is de bingokaart ook weer vol en kunnen we door.
potver7 zegt
Voor 500 Euro méér heb je een exemplaar met standaard panelgap – bij dezelfde handelaar! Als dit een makkelijke/goedkope reparatie was dan had de verkoper ‘m zelf wel opgeknapt, dus ik wat mij betreft is dat een no-brainer
MarcoM zegt
Hou ook rekening met versleten draagarmen, kijk maar eens op YT naar Ove Kroger en AT Zimmerman. Tesla is niet geheel vrij van fikse reparaties.
RutgerK zegt
Zucht. Dat probleem kwam voor 50.000 km al.naar boven. Met deze kilometerstand rijdt de auto echt niet meer met de eerste set draagarmen. Die zijn allang onder coulance gratis vervangen.
rwdftw zegt
Ik zit op 85.000 en mijn eerste set draagarmen.
richh zegt
Kan je als domme consument ergens zien of de draagarmen vervangen zijn?
Trojan zegt
Kan je toch gewoon navragen bij Tesla die dat heus wel bijhouden op basis van VIN nummer. Tenzij je zo’n domme consument bent dat je daar niet op komt natuurlijk.
Jantje_555 zegt
lijkt op die ene die onlangs bij Klokje rond van Autoweek was.
Rudy zegt
Ofschoon het qua afwerking natuurlijk allemaal prut is, is zo’n model 3 voor €15k best een leuke 2e auto. Kwalitatief zijn ze niet heel beroerd volgens mij. Als er zekerheid zou zijn over de wegenbelasting etc is het best een goedkope auto om te bezitten denk ik.
potver7 zegt
Zekerheid over de wegenbelasting, die heb je hoor. Die is en blijft namelijk nul.
Zekerheid over de motorrijtugenbelasting daarentegen….
(ja ik weet ’t, superflauw)
Flutterbear zegt
MRB is een risico, maar wel een totaal fiasco voor de vormende partijen als ze al deze auto’s hiermee naar andere Europese landen forceren. Zonder die €100 p/m wordt hiermee een fatsoenlijk long range EV voor heel veel Nederlanders bereikbaar.
Trojan zegt
Er staat hier een 2019 exemplaar voor de deur en met de afwerking zullen ze geen medailles winnen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik toch helemaal niks te zeiken heb over dat ding. Hij is nu een jaar of 5 en ik heb nog geen piepje of kraakje gehoord, alles ziet er gewoon strak uit. Het is natuurlijk wel allemaal erg kaal, plastic en minimalistisch, maarja dat was nu eenmaal niet de prio bij die auto’s. Vorige week in de nieuwe ‘Highland’ gezeten en da’s een wereld van verschil. Veel hoogwaardiger interieur en alleen al het dichtgooien van de deur klinkt veel meer solide. Ze gaan het wel leren bij Tesla.
richh zegt
Hoezo komt de ’tsunami’ pas in 2025? De Model 3 is al sinds april 2019 geleverd, die auto’s knikkeren dus al binnen een paar dagen uit de goedkoper bijtelling en de 5 jaar investeringssubsidie (of wat dat ook is, I dunno ik rijd niet zakelijk). Natuurlijk zijn ze door heel 2019 geleverd, maar heus niet allemaal op 31 december. Dat aanbod neemt nu al flink toe en volgens mij niet heel extreem extra eind dit jaar.
Hoop het van harte hoor, die 15k, maar volgens mij is het toch ook een beetje wensdenken met een onjuiste onderbouwing. Of zit ik er naast?
Trojan zegt
Klopt die van mij is van juni en dan neem ik ‘m voor een spotprijs over van zakelijk naar prive. Restwaarde weinig last van want ik rij nog wel ff door. Ik denk dat die golf wel extreem groot wordt eind van het jaar, want toen zijn er in 2019 absurde hoeveelheden afgeleverd. Of je ‘m dan ook voor 15k meekrijgt waag ik wel te betwijfelen. Zo ja, dan zijn het wel echt koopjes.
wimof zegt
Je hebt wel een Drive Unit met een differentieel waar de “kwaliteiten” ondertussen ook al van bewezen zijn.
Kostprijs net hoog genoeg om hem (de Tesla) economisch naar de schroothoop te verwijzen (bron AT Zimmermann)
Peter zegt
In het verleden wel eens bij dit garagebedrijf geweest om een auto te bekijken. De auto was een onaangename verrassing, de omschrijving was op zijn zachtst gezegd een stuk positiever dan de auto zelf. Verkopers geen ervaring mee, desondanks dat het alarm afging in een poging de binnenkant te bekijken, was dat niet afdoende motivering voor iemand om actie te ondernemen. Gezien het geheel ook geen pogingen gewaagd om in contact te komen, ik vermoed niet dat er op enig moment enige intresse zou zijn geweest om het verschil tussen werkelijkheid en de gegeven omschrijving toe te lichten.
rogerzz zegt
Ik ben niet op zoek naar een EV maar de marktplaats aanbieder heeft ook een Leaf voor 14k en een IONIQ voor 13k te koop staan, dat is toch niet veel geld? De IONIQ had trouwens een brandblusser in de kofferbak liggen, dat geeft mij niet zoveel vertrouwen.
Maar waarom is dit nou bijzonder? Je hebt genoeg EV’s die relatief goedkoop zijn, i3, e-golf, Ioniq, Leaf, zelfs een I-pace is vrij goedkoop. En als je even op Gaspedaal zoekt zie je zelfs vergeten EV’s zoals de Mercedes B 250e? Een Mazda MX30, nog nooit gezien, maar die kost ook vrij weinig. En de Fiat 500e natuurlijk, ook al heeft die wel een enorm dramatische range. Onder de 20k zijn er 4000 stuks te vinden in ieder geval. Dus de EV is ook voor ‘normale mensen’ te koop, die hebben er denk ik gewoon geen zin in om welke reden dan ook.