Is er eindelijk een betaalbare Mercedes-AMG, heb je er niks aan in Nederland.
Een product kopen van Mercedes-AMG, BMW M of Audi RS is voor velen een droom van ons. Het zijn toch vaak de ultieme modellen op basis van een regulier product. Dat is hier niet anders. Je kijkt namelijk naar een Mercedes-AMG E-scooter. Er bestond al een Mercedes-Benz variant en nu is er een sausje overgedaan door AMG.
Flauw hè. In diverse Europese landen zijn ze wat sneller met regelgeving. In Nederland zijn we alleen snel met regelgeving als de Eerste en Tweede Kamer er echt zin in hebben. Het dossier e-scooters ligt al jaren op een grote stapel in Den Haag. De stepjes worden in principe gewoon verkocht via diverse partijen in Nederland. Het is echter niet toegestaan ermee op de openbare weg te rijden. Toch zie je ze vaak zat in stedelijk gebied, de politie lijkt handhaving geen prioriteit te geven.
Wil je op de AMG onder de e-scooters rijden dan zul je dus deze Mercedes moeten scoren. De tweewieler is uitgerust met een 500 Watt elektrische motor, waarmee het ding in rap tempo de topsnelheid van 20 km/u bereikt. De range varieert van 25 kilometer in Sport tot 40 km in Eco mode. De accu is in zo’n twee tot 3,5 uur volledig opgeladen.
De Mercedes-AMG e-scooter weegt 14,7 kg. De gadget op wielen is inklapbaar en door middel van Bluetooth kun je ook je smartphone koppelen. Informatie als range en actuele snelheid is van je scherm af te lezen. Daarnaast kun je de smartphone bevestigen op het stuur, handig om te navigeren bijvoorbeeld.
Helaas pindakaas. Hartstikke illegaal in Nederland dus. In Duitsland doen ze er minder moeilijk over. Toch een beetje de omgekeerde wereld in het doorgaans strenge Duitsland. De AMG-uitdossing heeft een meerprijs. Een reguliere Mercedes e-scooter komt met een prijskaartje van 1.199 euro. De Mercedes-AMG e-scooter is 200 euro duurder en is de geprijsd op 1.399 euro. Het is wel de goedkoopste nieuwe Mercedes-AMG. Dat dan weer wel.
quincy zegt
Een aantal stepjes hebben gewoon een type goedkeuring en mag mee gereden worden.
En ik ben duidelijk niet de markt voor dit stepje. Wat een geld!
G09 zegt
De e-step vereist inderdaad een type goedkeuring en valt onder de regeling van de bijzondere bromfiets.
Kort: min. leeftijd 16 jr, verzekeren, op het fietspad (of indien niet aanwezig op de weg), mag niet op de stoep!
Maar dat het mag, met die kleine, levensgevaarlijke k*-wieltjes…🧐
Robert zegt
Dit soort ‘voertuigen’ trekt vooral een gebruikerspubliek aan waarmee de overgrote meerderheid van de bevolking zich niet mee geassocieerd wenst te worden. Buiten enkele urban jungles in de Randstad vrij kansloos, denk ik.
Edge zegt
Ik vind het wel een gemiste kans om niet eventjes een paar foto’s met Lewis Hamilton op dat stepje te nemen. Hij is toch wel dé stepjes-ambassadeur van Mercedes.
kniesoor zegt
Hamilton heeft één van z’n vaste stand-ins gestuurd, zo te zien.
Richmond zegt
Kan hij niet zonder Angela
Hubert zegt
Ik sla deze maar even over.
Heb helaas geen knotje in mijn haar.
AudiRS zegt
2025 is de wetgeving voor deze dingen in NL klaar. (Ja rijkelijk laat idd, maar toch…)
chrisvis zegt
Wie deze koopt wordt graag in het zak gezet. Een segway g30 max is sneller, heeft een grotere range en is nog eens 500€ goedkoper. Heb er zo zelf al 2 gehad en er is niets beter te vinden prijs/kwaliteit gewijs. Kan je van het geld dat je uitspaart perfect wat amg stickertjes kopen.
marcomanta zegt
In Belgie zie je volop van die stepjes, eh, Brussels ligt toch ook in Belgie, die regelen toch alles voor ons.