Welke begaafde automonteur/schadehersteller pakt de handschoen op?
Met een aanschafwaarde van ergens tussen 1 en 2 miljoen euro is de Bugatti Veyron met recht een peperdure supercar. Mensen wier budget niet zo ver reikt, maar die toch koste wat kost zo’n W16 wilden hebben, konden bieden op dit gebutste blauwe exemplaar, maar de aankoop is niet zonder risico.
De Veyron (op Zwitserse platen) is afgeschreven na een crash in Oostenrijk afgelopen april, waar de auto van de weg raakte en 40 meter en afrond in kukelde. Volgens experts zal het zo’n 7 euroton kosten om de auto weer helemaal op te lappen, maar wellicht is er ergens een Roemeen of Rus die denkt het voor veel minder te kunnen.
Op de website van verzekeraar AXA liep tot gisteren een veiling, die uitmondde in een karige biedingsstrijd tussen twee bieders. Uiteindelijk trok ene Schmizoli1 aan het langste eind, hij/zij koopt de schadebak voor de lieve som van CHF 253.900, ofwel 210.225 euro. Met een beetje vakwerk is de auto dus opgelapt voor een totaalbedrag van minder dan een miljoen.
Ik zou er zelf mijn vingers er niet aan branden, gezien het feit dat deze puntgave Veyron een bod van niet meer dan 850.000 euro kreeg, en omdat ik twee linkerhanden heb. Hoe dan ook: goedkoper koop je een originele Veyron niet.
Met dank aan Reggie Boy Rood voor de tip!
888natan zegt
Die kan niet rijden, ik kan nog beter die auto hebben.
thierryvth zegt
@888natan: en dat zie jij aan een foto
888natan zegt
@thierryvth: ja thierry, hij staat ‘geparkeerd’ op boomstammen. Kijk jij is even goed voordat je je uiterermate zinnige reactie toevoegd
hansolo zegt
Over een half jaar wordt ie geveild voor 6 miljoen omdat een kunstenaar zijn handtekening erop gezet heeft en er een salontafel van gemaakt heeft.
desjonnies zegt
Volgens mij spreek je jezelf tegen, Smoke.
Als een schadevrije Veyron op een veiling € 850000 ‘doet’ en deze met aanschaf en reparatie kosten € 900000 zal kosten, weet ik al welke ik zou kiezen.
Dit exemplaar zal eeuwig en altijd een schade wagen blijven en iemand die zich zo’n voertuig kan veroorloven zal deze links laten liggen.
Wel een mooie kleuren combinatie dat zwart met blauw.
dondeboer zegt
@desjonnies: Sir Smokey geeft ook aan dat hij z’n vingers en niet aan zou willen branden ;)
ghost zegt
@desjonnies: waar, echter is de invoer van een schadevoertuig met tegenbewijs aanzienlijk lager dan de 850k kostende Veyron. Zou het daar wellicht inzitten?
reggie-boy_rood zegt
Een prikkie !
rickesclusivo zegt
Is tie motorisch nog wel in orde?
baasbas zegt
Nog geen Jetcars grap?
tupperware zegt
@baasbas:
Gezien de naam van de koper vermoed ik dat het bedrijf Jetski Carski heet..
Het Poolse filiaal.
Benny_Weisz zegt
@baasbas:
Nope, A&D Auto’s to the rescue!
Arno's zegt
Die is voor een paar ton opgelapt. Zou me niet verbazen als dat ding door een schadebedrijf werd opgekocht die er een heel mooi reclameobject aan zou hebben
vos115 zegt
Ik zou alle goede onderdelen er af halen en los verkopen.
Als de motor goed is en het chassis/subframes en interieur, zit er echt nog wel geld in.
Het is voor mij onbestaanbaar dat je zo’n high performance auto weer zo restaureert, dat je er weer veilig 300+ KMH mee kan rijden, zeker als dit cheap moet in de oosterlijke delen van de Verenigde Staten van Europa.
bastiaangt zegt
@vos115: Aan wie wil je dat gaan verkopen? Als er al iemand schade rijdt met een Veyron, dan zal dat vast niet met gebruikte delen van een in elkaar gereden Veyron gerepareerd worden. Eigenaren die een Veyron kunnen betalen, willen dat echt allemaal weer nieuw hebben.
slkr170 zegt
Gas Monkey garage kan die wel maken.
baasbas zegt
Trouwens, er is toch wel een Mansory ofzo die dit ding graag wil hebben? Die verbouwen doorgaans het uiterlijk toch al..
32k kilometer.. Dat lijkt me heel veel voor een Veyron?
E34M5Touring zegt
@baasbas: Hoezo? Als dit een van de eerste is, is ie bijna 10j oud. Dat is 3200km per jaar. Mijn grootouders rijden meer dan dat.
Donstil zegt
@baasbas: valt wel mee toch?
Die Peridon Veyrons hebben ook al zoiets. De “oude” heeft al meer dan 30k en de cabrio iets van 20k dacht ik gezien te hebben op Instagram
dondeboer zegt
Blok in een Up! hijsen en je hebt een geweldige sleeper!
sir_smokalot zegt
http://www.autoblog.nl/volkswagen-lepelt-w16-van-bugatti-in-de-up
:)
gash zegt
Er zal er binnenkort wel eentje gestolen worden.
roberto zegt
Als Perridon al 118.000 euro af moest tikken om een beetje in de grind te baggeren, dan schat ik in dat je het met een totaalbedrag van minder dan een half miljoen niet gaat redden als je een een duik van 40 meter maakt..
Alfarobert zegt
Iets voor Perridon?Heeft hij beetje onderdelen op voorraad.
towi1989 zegt
misschien iets voor gas monkey!
moondustfocus zegt
Probeer maar eens aan onderdelen te komen, ga je bij de lokale Brezan niet lukken.
Edge zegt
Iemand die bijna een miljoen kan neerleggen voor de restauratie van deze Veyron kan ook makkelijk een euroton of drie extra ophoesten voor een gebruikte Veyron die niet helemaal aan gort gereden is geweest. Sterker nog, als je rond het miljoen aan een auto uit kunt geven kijk je niet op een ton hier of daar dus dan zou je zelfs gewoon voor een nieuwe kunnen gaan.
osmo zegt
Ik kan mij al een Audi A3 voorstellen met Veyron velgen.
trident zegt
dat blok er uit lepelen en in een onopvallende auto stoppen bijv zo een grijze muizen passat.
fant zegt
Zou die motor in mijn MX-5 passen? :o
tupperware zegt
@fant:
Die motor weegt net zoveel als je MX5, dat wil je echt niet..
fant zegt
@tupperware: Haha, volgend wiki weegt de motor 400 kilo. Standaard motor in de MX misschien 150. Dus dan zit je rond de 1200 kilo zonder dingen als chassisversteviging, met 1001pk :P Gewichtsverdeling wel naar de klote natuurlijk, en die motor past nooit in de motorruimte.
Maarja, sowieso een onhaalbaar project natuurlijk, maar wel grappig om over te dromen :)
tupperware zegt
@fant:
Dat blok weegt misschien 400kg kaal, vergeet je het gewicht van de radiateurs (genoeg om een modaal huis mee te verwarmen) en het daarbij behorende water niet?
Dan begin ik nog maar niet over de rest van de appendages, vloeistoffen en de benodigde versnellingsbak.
Als je droomt van een lomp blok in je MX5, gooi er dan een LS in, daar rijden er in de VS genoeg van.
Het blokje in je MX5 weegt compleet met de bak amper 150kg.
gash zegt
@fant:
Die motor heb je niet nodig voor je mx-5. Check deze jongen, Mad Mike: hij bouwt momenteel een MX-5 van 1000kg met een 1200pk twin-turbo wankelmotor.
http://www.speedhunters.com/2014/08/3-rotors-1-turbo-arent-enough-radbul-gets-26b-tt-power/
fant zegt
@gash: Hahaha, wat een held :D Wankel MX is ook veel leuker natuurlijk, omdat het binnen de Mazda familie blijft. En het klinkt nog beter dan zo’n W16 ook.
rob5nismo zegt
Misschien voor de motor gekocht.
Wel leuk om zon blok in een project wagen te hangen
Sracerr zegt
Is dit niet een leuke klus voor die afgekloven chick v/d grote beurt?, staat (of ligt)ook alweer een tijdje stil…….
bierbuik zegt
Blok + bak en 4wd in een klein autootje gooien, mooie poot onder de stoelen zetten voor in de huiskamer, velgen verkopen aan een petje voor z’n golf
Kan je best nog wat leuke dingen vanaf halen zo
norge zegt
Hier krijg je 400 euro op de sloop voor je wrak..
yorick zegt
Motor er uit en een kit car er om heen bouwen