Dit varkentje moet eens gewassen worden. Wat doet de goedkoopste BMW M4 G82 varken editie?
Af en toe een stukkie varkensvlees gaat er wel in. Tenzij je koosjer of halal eet. Dan moet je ook maar de huidige generatie BMW M3 en M4 aan je voorbij laten gaan, want dit varkenshok op wielen heeft een onrein voorkomen.
Als je het mij vraagt is de discussie omtrent het uiterlijk van de M3’s en M4’s een discussie van jaren geleden. Inmiddels zijn ze wel te pruimen toch? Zeker als ze donker zijn uitgevoerd. Dan vallen al die drukke vormen en vouwen weg.
Laat nu net de goedkoopste BMW M4 (G82) van Marktplaats er lekker donker bijstaan. In tegenstelling tot de M3 is de M4 altijd een Competition. Dus geen 480, maar 510 trappelende paarden uit die smeuïge 3.0 liter zes-in-lijn. Het gemis van de DCT is inmiddels ook wel geparkeerd wat mij betreft, die automaat is helemaal prima.
Wat alleen nog geen effect heeft is traditionele afschrijving. Ze blijven behoorlijk aan de prijs, zo ook de goedkoopste BMW M4 (G82) van Marktplaats. Dit exemplaar staat te koop voor 84.650 euro’s. Het gaat hier om een auto uit 2021 met 61.342 kilometer op de teller. Is dat echt nog te gortig dan ben je aangewezen op een M4 van de vorige generatie, die met lage kilometerstanden en jonge bouwjaren ook nog een deftig prijskaartje hebben.
Zoals wel vaker met dit soort apparaten betreft het een geïmporteerde auto. Dat hoeft geen slecht verhaal te zijn. Check voor zover mogelijk de historie, het onderhoud en de auto extra goed op zijn staat. De lak controleren met lakdiktemeter is ook geen onaardig idee.
De goedkoopste M4 (G82) van Marktplaats staat te glimmen in de kleur Saphirschwarz. Het neusje van Babe (1995) of niet: het maakt me wel hebberig hoor. Daar mogen jullie natuurlijk anders over denken. Laat het maar in de comments weten.
pa045 zegt
Mijn smaak is in die paar jaar tijd niet veranderd. Was lelijk, is lelijk. Tijd zal dat ook niet helen.
Allison Burgers zegt
Nou, inderdaad. Het ene na het andere lelijke model poepen ze daar uit.
rollingstoned zegt
“Als je het mij vraagt is de discussie omtrent het uiterlijk van de M3’s en M4’s een discussie van jaren geleden. Inmiddels zijn ze wel te pruimen toch? Zeker als ze donker zijn uitgevoerd. Dan vallen al die drukke vormen en vouwen weg.”
Wat alleen maar onderstreept dat het gewoon een matig ontwerp is. Een E34 bijvoorbeeld, kan kanariegeel prima hebben, maar een G82 daarentegen…
bmw1cabrio zegt
Vind die M, RS en AMG producten steeds lastiger. Als 20’er vond ik ze gaaf en dik, maar hoewel ik ze nog steeds gaaf wil vinden, komen ze vaak wat kinderlijk over. Het zijn gewoon basis auto’s ‘on steroids’ en mis ik wat verfijning. Het simpele sportschooltype. Een 911, Masser of Aston bijv is toch cleaner en meer volwassen, minder schreeuwerig.
Poulusma zegt
Een van de weinige keren dat de titel van een artikel kudos verdient! Bij deze 5 kudos 😂
Oopelkadet zegt
“”de M4 altijd een Competition””
Weet je dat zeker? Op wiki zie ik een niet-competition M4 met handbak op 480 pk.
Maar ik zie dit niet zitten. Nummer 1 reden is het gewicht. 1700 kg is gewoon geen stuurmansauto meer. Je rijdt je banden op elke trackday na een paar rondjes aan gort, zeker als je wat korte doodraaiers hebt. Wil je een hele snelle auto voor de rechte lijn, de autobahn bochten: koop een M340i of een M5 van de vorige generatie. Voor sturen en snelheid beter in balans: de vorige M4 tikt nog net geen 1600 kg aan. Dat is wat mij betreft echt de grens. Nog sterker: wil je leuk sturen: koop een 997 GT3 zoals die kerel van gisteren. Een M340i heb je voor de helft van dit geld met alle opties die je wilt en dik budget voor alle extra gadgets die je maar kan verzinnen. Ik rijd een G serie na de F, en het stuurt beter maar het gewicht (en de looks) zijn echt een dooddoener.
Mijn ideale auto is: een G-serie waar 200 kg van is afgezaagd. Ergens. Dat is mijn droom. Ik geloof heilig dat BMW uiteindelijk een stuk lichtere 3 liter turbodiesel gaat maken en mijn droom waarheid gaat worden. Nouja, Mijn 330d xdrive is eigenlijk al alles, alles wat mij hartje maar kan wensen voor 96% van mijn kilometers. Als mijn vrouw nu eens een knappe baan neemt neem ik er mogelijk een 997 bij. Maar deze M4: no thanks.