De goedkoopste Audi Q2 is net niet te betalen voor de meesten, maar het is desalniettemin de goedkoopste Audi Q2.
De Audi Q2 is een heel hippe en populaire auto. Crossover, premium, compact en eventueel erg luxe. Tegelijkertijd heeft de auto die oh zo belangrijke hoge instap én ziet het er niet uit als een bejaardentrolley. Kortom, Audi Nederland gaat er waarschijnlijk een hoop van wegzetten.
SQ2
Onlangs werd de prijs van de Audi Q2 al bekend gemaakt, maar dat ging om het duurdere model (de 35 TFSI). Gisteren ging @rubenpriest in de tijd van de baas, op de configurator van Audi kijken hoe duur zo’n SQ2 kan worden. Het resultaat daarvan kun je hier bekijken.
Goedkoopste Audi Q2
Voor wie liever aan de andere kant van het Q2-spectrum kijkt, hebben we goed nieuws. Er is namelijk een nieuwe instapper in de vorm van de Audi Q2 30 TFSI. Deze kost ‘slechts’ 34.537 euro. De motor van deze uitvoering is (helaas) geen 3.0, maar een 1.0 driecilinder turbo met directe brandstofinspuiting en 12 kleppen.
Maximaal weet dit blokje 110 pk aan vermogen te mobiliseren en maximaal draaimoment van 200 Nm. Deze motor wordt gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. De goedkoopste Audi Q2 heet (uiteraard) voorwielaandrijving.
Trekhaakvoorbereiding
Standaard zit het hoognodige erop, zoals Apple CarPlay, climate control, parkeerpiepers in de achterbumper, cruise control en 16 inch lichtmetalen jetsers. Ook zit er ’trekhaakvoorbereiding’ op. Als items met het woord ‘voorbereiding’ erop zitten, moet je je er verder niet al te veel bij voorstellen. Uiteraard kun je van alles erop bestellen, tegen meerprijs.
We kregen van Audi een paar persfoto’s, maar uiteraard konden we het even niet laten om zelf op de configurator zelf te kijken. Dan krijg je toch een beter beeld van hoe de goedkoopste Audi Q2 er nu echt uitziet. Je kan kiezen uit ‘Ibiswit’ of ‘Briljantzwart’ als je verder geen geld weer neertellen voor opties. Naast de standaard ‘Pro Line’, kun je kiezen uit een Business Edition (36.347 euro) en een S Edition (38.437 euro).
Prijzen concurrentie goedkoopste Audi Q2:
De concurrentie van de Audi Q2 is wat lastig te bepalen. Een kleine premium crossover in dit segment is nog geen gemeengoed. Net als vorige keer komen de Tiguan en Countryman dichtbij. De Mazda heeft een motor met 1.000 cc méér. Ook is het verschil met de technisch identieke T-Roc vrij groot.
- Mazda CX-30 SkyActiv-G (30.490 euro)
- Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Style (30.465 euro)
- Mini Countryman One (32.490 euro)
- Audi Q2 30 TFSI (34.537 euro)
De goedkoopste Audi Q2 30 TFSI is per direct te bestellen en zal in 2021 geleverd worden.
rutgerg zegt
Vorig jaar op zakenreis in zuid-Duitsland zo’n ding mee gehad als huurauto, slechts 20km stond er op de teller. Ik vond het weinig premium moet ik zeggen. Stuurde erg gevoelloos en reed heel erg saai, ondanks dat het een 2.0liter quattro was. Doe mij dan maar de goedkopere en leuker ogende VW T-ROC als ik moet kiezen.
kappenou zegt
@rutgerg: t-roc is echt een stuk minder. Hard plastic dashboord. Instrumenten ook allemaal goedkoop.
Q2 is zeker de meerprijs waard imho
dalmore zegt
Knap hoe ze een auto van bijna 35k eruit kunnen laten zien alsof die maar 20k kost
fanboy zegt
Ik snap niet dat iedereen elektrische auto’s altijd zo duur vinden terwijl je ook 35K kan betalen voor een 3 cilinder afschrijfkanon wat niet eens een beetje snel is. (zal verder prima rijden hoor, dat geloof ik wel)
pindakoning zegt
@fanboy: eens. Dat de auto wel prima zal rijden (voor 35k) durf ik ook nog te betwijfelen
Tonnie zegt
@fanboy: rijdt voor geen meter. Ik heb een a1 instapper. Compleet gevoelloos en niet vooruit te fikken, behalve hoge top voor <100pk als je de ruimte hebt. En vooral veel hard plastic in t interieur. Je zou meer verwachten voor 28k.
fanboy zegt
@Thijsj: Ja dat bevestigd mijn beeld. Ik snap dan ook niet wie dit koopt. Wel zijn er natuurlijk genoeg die het wel kopen met tig opties en betere motorisering, maar dan wordt het nog extreem duur voor een dergelijk kleine auto.
En al die eco blokjes rijdt sowieso voor geen meter. Het voldoet en je komt van A naar B, maar elektrisch rijdt dan zoveel beter.
kappenou zegt
@thijsj: hoe vergelijk jij een a1 met een a3/q3? De A1 is inderdaad drama. Daarentegen is de a3/q3 gevoelloos zoals elke moderne auto maar wel comfortabel zat
niekie1999 zegt
Ik zou dan altijd voor de Mazda gaan. Al waren de prijzen gelijk, die autootjes sturen heerlijk voor een cross-over. Qua comfort en features zit het (de laatste jaren) ook altijd goed bij Mazda.
harrie zegt
Mooi die Ali Express velgjes.
edward330d zegt
Misschien voor 35 ruggen dan toch maar kiezen voor de T-roc met wat opties en een iets zwaardere motor. Zo’n uitgeklede witte Q2 ziet er niet uit. Dan maar geen ringen in de grill
grasvreter zegt
Voor 35k heb je een suzuki vitara 1.4 smart hybrid met iedere optie denkbaar. Of je hebt een lelijkere langzamere audi.
911targa zegt
Mazda. No brainer.
cheatah zegt
Wat een saai ding ?
Dakhaas zegt
Zie je maar weer hoe subjectief smaak is. Ik vind het wel degelijk een bejaardentrolley. Overpriced sjoelbakkie.
pier zegt
Als je in dit rijtje de Audi kiest ben je nogal ‘badge gevoelig’, ik zou zonder na te denken de Mazda kiezen.
Jaaaag zegt
Het is lef hebben om een auto die hooguit 25k zou mogen kosten voor 35k in de showroom te zetten.
kappenou zegt
@blablabla22: hoe bepaal jij dat? Wat haal je tegenwoordig voor €25k? Instap polo? Bedank onze overheid.
In duitsland zal die ongetwijfeld €25k zijn
awesome zegt
Een dure C4 Cactus.
ghost zegt
Maar wat kost nou die trekhaak als die voorbereiding er al zit?
amsterdam zegt
Het dashboard is identiek aan mijn oude audi A3 van 7 jaar terug.. en dan is dit een “nieuw model”
cls350sb zegt
Zullen wel weer veel de saaie instappers op de weg gaan zien. Van die account managers die perse een Audi moeten rijden met leasebudget tot 40k en dus de allerkaalste hokjes nemen want moet uiteraard wel in een Audi rijden.