Deze AMG GT is relatief goedkoop, maar er moet nog wel het een en ander aan gebeuren.
Als je met een relatief goedkope auto een flinke klapper maakt is het al snel einde verhaal. De auto oplappen is dan vaak niet meer de moeite waard. Of beter gezegd: het is niet meer het geld waard. Bij een dikke AMG is dat een ander verhaal. Die worden gewoon na verloop van tijd weer aangeboden alsof er niets gebeurd is.
Dat is bij deze AMG GT (nog) niet het geval. De auto ziet er nog precies zo uit als toen hij crashte. Daar gaan we tenminste vanuit. De auto wordt aangeboden door Boonstra Schadevoertuigen, waar we regelmatig oude bekenden voorbij zien komen.
Deze auto is helaas géén oude bekende, dus het is gissen wat er precies gebeurd is. Als je de zijkant ziet lijkt het alsof de auto van de zijkant is aangereden, maar als je de achterkant ziet lijkt het weer alsof de auto van achteren is aangereden. Deze AMG GT heeft het dus van alle kanten zwaar te verduren gekregen.
Het gaat om een ‘vroege’ AMG GT, oftewel een exemplaar zonder de Panamerica-grille. Afgaande op de spoiler lijkt het te gaan om een Edition 1, maar we zien in het interieur geen Edition 1-badge. Met bouwjaar 2016 hoort deze AMG GT ook niet tot de eerste lichting.
Boonstra Schadevoertuigen wil nog €37.450 hebben voor deze gehavende Mercedes-AMG GT. Dat is nog best een hoop geld, gezien de schade. Maar er zullen vast nog wel partijen zijn die hier een slaatje uit kunnen slaan.
Met dank aan Rachid voor de tip
kevin82 zegt
Nieuw ruitje, deur en achterbumper en je bent weer helemaal het mannetje 😅
Dieseltor zegt
@kevin82: Welnee man! Regel nummer 1 voor auto’s flippen: Vervang alleen onderdelen die waarde toevoegen.
Ik zou zeggen, doekje eroverheen en klaar.
Turbo S zegt
Een hoop geld voor een hoop schroot. Deze kun je beter overslaan.
tortuga zegt
@mercedesbenze350cdi: voor 30k neem k deze mee naar huis en dan lekker zelf knutselen
avantgarde541 zegt
Ik vind het maar een raar exemplaar, ik heb hem nooit gezien met die bekleding, dit is custom zo te lezen. De auto is gewrapt en lijkt er een tellerbak in te zitten van een prefacelift S klasse. Met een nieuwe type AMG stuur. Klopt niks van deze auto.
renskuhh zegt
@avantgarde541: lijkt ook nog een scherm als display te hebben, iets wat ook nooit op de pre-facelift heeft gezeten. Bijzonder verhaal
avantgarde541 zegt
Ja en zoals ik zei die tellerbak komt rechtstreek uit bijvoorbeeld een 2015 S-Klasse
560pk zegt
@avantgarde541: goed gewrapt dan, als zelfs de binnenzijde van de achterklep meegenomen is. Ik denk eerder dat er een steenslagbeschermer op de neus zit
avantgarde541 zegt
My bad, leek door de foto’s soms wit van de buitenkant vandaar.
toniominestrone zegt
Retourtje Rusland, Arthur Tussik weet hem wel op te knappen.
DeWitteCondor zegt
Of je legt 50k bij en koopt een onbeschadigde. Zou mij verbazen als je dit kan opknappen voor 50k, en dan zal ie nog niet dezelfde (rest)waarde hebben als een zonder schadeverleden. Werkelijk ieder paneel moet vervangen worden, nog maar te zwijgen over de onderhuidse schade.
Dutchdriftking zegt
Een expert naar laten kijken. als de aandrijflijn + ECU goed is dan kan dit een mooie basis zijn voor een swapje. Een W124 met dit blok moet best leuk zijn.
mopar70 zegt
2 uur (YT tijd) werk voor Goonzquad. Dang Son!
AudiRS zegt
@mopar70: inderdaad! Al gaan ze nu aan een R8 2020 sleutelen.
Benny_Weisz zegt
Ach, ik zie dat alle sleutels bij zitten…mooi!! Schelt weer in de kosten
mustang750supersnake zegt
geef mij maar een w140 of een 90’er jaren sl klasse….vind aan mercedes tegenwoordig geen zak meer aan…
V300amg zegt
Hij wordt gewoon over een maand in Rotterdam als nieuw aangeboden heb ik zo’n flauw vermoeden
pilz zegt
Denk dat we nu misschien toch iets van de geschiedenis weten…
https://www.tvo.de/bmw-mercedes-crashen-illegales-sportwagenrennen-im-landkreis-bamberg-520549/
dree16v zegt
Doet me wat denken aan de reclame van toen de Peugeot 206 net uitkwam. Van die lui de zelf een 206 hadden geboetseerd om erbij te horen.