Ferrari komt met het ‘Handling Speciale’ pakket voor de California T.
Kortgezegd betekent dat niks meer dan dat ie wat harder kan dan de gewone. En dan niet eens qua topsnelheid, die ligt nog altijd op een keurige 316 kilometer per uur, je kan wat sneller met je schaar en kammetje bij je volgende klant zijn omdat ie wat rapper door de bochten gaat.
Wat hebben ze nou gedaan? Ze hebben de klapdakturbo onder meer wat nieuwe demperinstellingen en aangepaste veren meegegeven. Voor zijn die 16% stijver, achter 19%. De Italianen haasten zich te zeggen dat het comfort hierdoor nauwelijks afneemt en dat de sportiviteit juist toeneemt. En weet je wat deze ook heeft? Kleppen in de uitlaat die ervoor zorgen dat de T wat meer herrie maakt als je hem op zijn staart trapt. Mocht ook wel, het geluid, of liever het ontbreken daarvan was een puntje van kritiek in de rijtest van Wouter.
Je wil natuurlijk ook dat je buren zien dat jij extra diep in de buidel hebt getast voor jouw sportwagentje, en Ferrari weet dat. Je krijgt daarom wat ‘subtiele uiterlijke wijzigingen’ mee als je het pakket bestelt. Zo heeft jouw T dan een nieuwe, matgrijze grille, een diffusor in dezelfde kleur en matzwarte uitlaatpijpen. Of de Italianen iets hebben gedaan aan de lichte ontvlambaarheid, van hun Benjamin, vermeldt het persbericht niet. Evenals de prijs voor al dit moois. Maar zoals zo vaak geldt ook hier; als je moet vragen wat het kost, dan kun je het toch niet betalen.
Als je hem in het echt wil zien, hij staat waarschijnlijk op de beurs van Geneve begin maart.
berlinetta zegt
Noem het een dameskappersauto, ik vind hem wel schitterend. Prachtige vloeiende lijnen. Daarbij rijdt hij ook nog eens 99% van het wagenpark het snot voor de ogen.
nicolasr zegt
@berlinetta: eens! En ik zou hem dolgraag willen rijden. Kan hem alleen niet betalen…
JanJansen zegt
@berlinetta:
Maar blijft: Het is geen ultieme rijdersauto, geen GT, wat dan wel? De mx5 onder de Ferrari’s is te veel lof.
Toch stiekem een beetje een auto die je koopt om gezien te worden.
gtwillem zegt
@janjansen: zie het als een scherper alternatief voor de Mercedes SL63 AMG.
racerx zegt
@berlinetta: heb er een middagje in gereden, wat mij betreft inderdaad niet bepaald een dameskappersauto
petrolhead95 zegt
Gat tussen de California T en de 488GTB is alleen relatief klein
mikkeloentje zegt
@petrolhead95: Dat van die kleine gaten horen die dameskappers graag hoor.
klaasjevaak zegt
@mikkeloentje: ‘klanten’ van dameskappers horen dat graag.
toyotafortuner zegt
Ook dit is geen reden voor mij om hem alsnog te willen.
robert110 zegt
Dat kan je dus prima zelf doen. Is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.
kilum zegt
Waarom is dit dan nu weer een dameskappersauto? En sinds wanneer?
wilbertg zegt
Ik word kapper. Met haast.
autofanaat zegt
Toch wel een erg mooie auto, stukken mooier dan de vorige california. Die turbomotor blijft een beetje jammer atmosferisch blijft mooier maarja het moet tegenwoordig.
theracetosucces zegt
Moet je wel erg veel knippen wil je dit als kapper kunnen betalen
klaasjevaak zegt
@theracetosucces: er zijn genoeg kspperszaken die enkel als dekmantel dienen..
mrrallycross zegt
Kortom ze kloppen gewoon wat extra geld uit je zak
mrcy335d zegt
Dan wil ik best kapper zijn als ze me die geven iemand opskeertje?
Dutchdriftking zegt
En toch is het net een mini F12….
jorden zegt
Iedere cabrio als dameskapper auto betitelen vind ik wel erg kort door de bocht. De California heeft behoorlijk wat stoere-mannen-prestatie-potentieel in zich. Ach ja we zijn geen sierlijke lijnen meer gewend in het straatbeeld. hoekig, agressief en een gril van 5 m2 is de trend.
2wheeler zegt
Heb dat dameskapper imago nooit zo begrepen. Hetzelfde voor de Z3, Slk of TT. Zijn toch gewoon leuke auto’s?