Lang leve falende elektronica. Mocht je onlangs (veel) te hard over de A20 bij Rotterdam zijn gesjeesd en nu nog steeds elke dag met klamme handjes op de gevreesde CJIB-brief zitten te wachten, dan heb je geluk. De trajectcontrole daar blijkt al een meer dan een halfjaar stevig in de war te zijn, waardoor er geen bekeuringen uitgeschreven worden.
En hoewel het nogal vreemd op me overkomt dat dit nu pas aan het licht komt, is het toch echt zo. RTV Rijnmond zegt over een brief van het stadsbestuur aan de gemeenteraad te beschikken, waarin eerstgenoemde aan de bel trekt.
De kern van het probleem zit hem in de flexibele snelheidslimiet die daar geldt: soms mag je 80, en soms mag je 100. Dit vindt de meetapparatuur, die kennelijk minder slim is dan wij dachten, niet leuk. Hardrijders echter wel. Voor de goede orde: het gaat om het stuk richting Hoek van Holland, want richting Gouda is het constant 80.
Maar voordat je je nieuwe 458 Italia daar nou tot boven de 300 doortrapt: er worden nog wel mobiele controles gehouden. Blijven oppassen dus. (via)
Oh, enne, misschien moeten we onze Zuiderburen iets minder hard uitlachen, want we zien zelf ook zwart. Het is per slot van rekening niet de eerste keer dat er wat mankeert aan de trajectcontroles.
toyotaprius zegt
ok dan, lekker 160!!! Is die poll niet voor niets geweest!
ilovecar zegt
@toyotaprius: weet je wel hoe onzuinig dat is.. 160. dan vallen alle bomen waar jij langs rijdt spontaan om
varln1991 zegt
@ilovecar: +1 heerlijke opmerking.
toyotaprius zegt
@ilovecar: Ja klopt, opeens is een Prius ook een vervuilende auto geworden…. ;) Toch maar G3 in mijn Prius…. ;)
lambo4all zegt
@ilovecar: niet als we allemaal v12’s gaan rijden. daar valt het verbruik (soort van) wel mee bij 160.
theblackstig zegt
@ilovecar: He hippie, gaat es lekker op Groen7 rondhangen!
theblackstig zegt
@theblackstig: De reactie was bedoeld voor meneer @toyotaprius
toyotaprius zegt
@theblackstig: Groen7? Klinkt als RTL7 of SBS6, maar dan voor duurzame stakkers….
theblackstig zegt
@toyotaprius: Uit Belgie zeker? Is te merken…
Even uilteggen: Toyota Prius = hybride mueslikar. Groen7.nl = actuele autosite voor mueslikar-eigenaren. Daar hoor jij dus thuis.
Northwestern zegt
@theblackstig: Groen7 is voor milieustakkers. Prius is voor lease rijders die geen zin hebben de portefeuille wijd open te trekken voor een 25% bijteller…
toyotaprius zegt
@theblackstig:
alpdesign zegt
Gaan met die banaan! Jonguh!
toyotaprius zegt
Maar is er niet constant een probleem van de traject controles? Men ging er toch in zijn geheel van afstappen?
Benz65 zegt
Stinger in de auto en trappen, dat zou elke bestuurder moeten doen.
toyotaprius zegt
@Benz65: dan hardcore de ouderwetse Stinger? Bedoel wat is de kans dat je gepakt wordt…………
Benz65 zegt
@toyotaprius: De kans dat je wordt gepakt is volgens mij echt heel klein, per corps zijn er maar een paar auto’s die een RDD hebben. De nieuwe Stinger is veel beter en vooral met een lasershield, ook handig met al die mobiele flitsers. De nieuwe Stinger heeft ook een mogelijkheid tot radardetectie maar opgepakt wordt je niet.
toyotaprius zegt
@Benz65: Klopt weet ik, mijn vriendin heeft nog een oude in haar Saab zitten. En haar familie maakt er ook gebruik van in hun auto’s maar nooit gepakt. Die nieuwe zijn helemaal handig, goed plan, komt er in de nieuwe auto ook in. Al moet ik wel even uitkijken in hoeverre het problemen oplevert in het buitenland.
jzaero zegt
@Benz65: De vaste controles die heb ik meestal op mijn Tomtom al, maar mobiele flitsers helaas niet. Weet niet of die die ook meepakt?
Benz65 zegt
@jzaero: Volgens mij heeft de TomTom alleen vaste flitslocaties en geen mobiele. De Stinger wordt realtime geüpdatet en de mobiele locaties worden door andere Stinger gebruikers doorgegeven.
toyotaprius zegt
@Benz65: Bij tomtom had je wel, zo ver ik het weet een abonnement vorm waarmee er real time verkeer controles werd ge-update. maar dat waren dan volgens mij de bekende controles, wat ook bv bij radio 538 werd opgenoemd als de bekende controles. maar zo goed uitgebreid als Stinger, nee…
jzaero zegt
@Benz65: Klopt dat zei ik ook ;) Dat laatste is inderdaad wel handig.
tuning zegt
Wedden dat ze nu gelijk extra landverraders langs de weg gaan zetten om alsnog op hetzelfde inkomen van bekeuringen te innen daar……..
Zeker omdat het nu in het nieuws is gekomen, het zal me niks verbazen.
jpkramer zegt
Let op: het gaat alleen om de A20 richting Hoek van Holland. Richting Gouda is het altijd 80 en werkt de traject controle wel.
sir_smokalot zegt
Goede toevoeging. Heb t er even bij gezet
toyotaprius zegt
@jpkramer: Thx voor de tip! Dat is belangrijk om te weten.
erwh zegt
Wohoo! Vroeg me al af waar die prent bleef, had laatst uit frustatie iets te vroeg het gaspedaal te diep ingedrukt.
robin25 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
SimonMc zegt
Vind ik sympathiek van jullie dat je toegeeft dat wij belgen niet altijd moeten uitgelachen worden.
EntityNL zegt
Paar maanden terug dagelijks daar gereden, het viel me toen op dat er met enige regelmaat een flitser onder de afslag Rotterdam Centrum stond. Dat vond ik vreemd gezien de trajectcontrole aldaar, maar nu valt het kwartje…
dennisr zegt
vandaar dat we hier ineens last hebben van de crisis!
lincoln zegt
vandaar die demonstraties in Griekenland ..
Sorcerer zegt
Ik vraag me (ook bij de A10) af hoe het nou zit met die dynamische snelheden. Hoe verwerken die portalen dat? Zit er een vertraging in zodat als het net omspringt terwijl je eronder door rijdt wel nog de oude limiet geldt? Offeuh..?
costyn zegt
Wel leuk dit soort berichten, maar je weet nooit wanneer ze het weer fixen en je dus de sjaak bent als je daar een keer te hard over heen rijdt omdat je denkt dat het toch stuk is. Ik blijf wel netjes 84 rijden daar.
sebasjuhh zegt
@Benz65 klopt, met 2 knopjes kun je de software in enkele seconden verwijderen, mocht je argwaan voelen ofzo.. Vervolgens kan je de software gewoon van de site af plukken thuis en er weer opzetten!
Benz65 zegt
@sebasjuhh: Ja, dat vind ik het mooiste, met 1 druk op de knop is er geen bewijs. Voor mensen die veel en meestal wat harder rijden is het echt een goede oplossing voor al die kleine boetes.
jzaero zegt
Trajectcontroles hebben twee kanten. Ze zijn heel effectief in het laag houden van de snelheid, maar ook heel effectief in het verzamelen van boetes (je ziet de controles niet aankomen doordat ze meestal achter borden verschuilt zijn). Echter denk ik ook, dat wanneer zij meer van dit soort dingen gaan plaatsen, op ten duur verlies gaan draaien. Het systeem is in mijn ogen zo effectief dat mensen dan op al die trajecten de max snelheid aanhouden waardoor de prentjes niet meer binnenlopen. Als ze dus meer van dit soort dingen gaan aanleggen, komen er minder boetes binnen (lijkt mij). Relatief gezien gaat de investering in trajectcontroles dus veel meer kosten dan wat ze binnenhalen binnen korte tijd. Hun doel hebben ze dan wel bereikt..
masterstig zegt
Best wel een faler….
Jantje_555 zegt
Het wordt elke dag meer en meer belgië idd.
MrShifra zegt
“Maar voordat je je nieuwe 458 Italia daar nou tot boven de 300 doortrapt: er worden nog wel mobiele controles gehouden. Blijven oppassen dus.”
Was er niet een tijd geleden een of andere wet ingevoerd, dat je niet mag geflitst worden ofzo op een trajectcontrole?
Benz65 zegt
@MrShifra: Ja, in dit geval staat de trajectcontrole uit en dus mag er geflitst worden.
MrShifra zegt
@Benz65:
Ok, dan weet ik dat ook. Bedankt.
bigcar zegt
alsnog een verspilling van onze belastingcenten