Op de marketingafdeling van Hyundai weten ze als geen ander hoe ze de markt moeten bedienen en bewerken. In de Verenigde Staten werd de marketing van Hyundai door de lezers van het reclamevakblad Advertising Age uitgeroepen tot de beste van het jaar. De Koreaanse autobouwer wint het daarmee met met afstand van giganten als WalMart, McDonald’s, Lego en Amazon.
Hyundai wist razendsnel in te spelen op de crisis. Een nieuwe Hyundai mocht zonder boete worden ingeleverd wanneer de koper of leaser binnen twaalf maanden werkloos zou raken. De angst hiervoor weerhield veel mensen ervan een nieuwe auto aan te schaffen. Ook de ontwikkeling van de brandstofprijs maakte potentiële kopers onzeker en terughoudend. Daarop speelde Hyundai goed in door de brandstofprijs een jaar lang te bevriezen op 1,49 dollar per gallon (momenteel 2,7 dollar per gallon). Bovendien was de grote Genesis sedan een betaalbaar alternatief voor de veelal duurdere concurrentie.
Al deze inspanningen hebben hun vruchten afgeworpen. In de eerste tien maanden van dit jaar steeg het Amerikaanse marktaandeel van Hyundai ten opzichte van vorig jaar van 3,1 naar 4,3 procent. Zelfs toen onlangs de sloopregeling afliep, stegen de verkopen van Hyundai met 27 procent, terwijl de gehele markt een daling van 22 procent liet zien. (via: automotive news)
AriM6 zegt
Leuk voor ze.
Dat had ik nou niet echt van ze verwacht.
DD zegt
Toen ik snel keek dacht ik dat er een sklasse op de foto stond!
Bobby_Orlando zegt
@DD: toen ik jouw post las dacht ik dat er een vergelijkingsmongool actief was.
qaz zegt
@Bobby_Orlando: Toen ik jouw post las dacht ik : wat een onaangenaam mens.
Bobby_Orlando zegt
@qaa: en je hebt nog gelijk ook.
JPM zegt
Knap!
Rolf zegt
Die Koreanen weten donders goed hoe dat moet idd…
Net als de Japanners jaren geleden…
LV zegt
zeker knap, maar hier merk ik niet veel van hyundai.
BmwMPower zegt
De Genesis is een prachtbak, maar de hele i10, i20, i44592045793254 en ga zo maar door, is uitmelkerij van een serie hele lelijke gedrochten.
BYD2018 zegt
Genesis wordt zeker niet veel verkocht in NL maar Hyundai and KIA (daughter van Hyundai) hebben wel vele SUV’s op NL wegen.
BYD2018 zegt
LOL @Boddy you made my day (kan niet stoppen met laughen LOL)
Btw ik weet niet of Genesis wel in NL is.
pizzakoerier zegt
Op times square hebben ze ook een geweldige genesis reclame :) zie je dat ding driften en dan eronder:
But officer, “I always drive fast when i hear opera”
“I have muscle spasms in my right leg”
“I was trying to activate the flux capacitor” etc etc..
DavidZ zegt
Die Genesis sedan ziet er gewoon goed uit. In de states een indrukwekkende prijs-kwaliteit verhouding. Ze doen precies wat Toyota deed met de ls400 in 1989.
Carwoman-ilse zegt
@DavidZ: bedoel je niet lexus ipv toyota ?? ;)
Qasim zegt
Nop, jammer genoeg wordt de Genesis niet in europa verkocht :(
Laue zegt
Ik dacht HuH, weer een advertorial.
on topic: goed klaargespeeld van onze koreander.
Bob zegt
Hyundai is al tijden goed bezig in de VS .. gewoon goede kwaliteit auto’s die zo’n 25% minder kosten dan een vergelijkbare concurrent.
Rouge zegt
@Bobby_Orlando: Toen ik jouw post las dacht ik : wat een onaangenaam mens.
Bobby Orlando zegt
@Rouge: Je hebt nog gelijk ook.
BYD2018 zegt
@Bobby_Orlando: Toen ik jouw post las dacht ik: wat een onaangenaam mens aka kopieermongool
jack zegt
@BYD2018: Toen ik jou post las dacht ik: Quote hij nu de verkeerde?
bozewolf zegt
Ik ben binnen het tijdsbestek van 20 comments nog nooit zo in de war geweest.
Bobby Orlando zegt
@bozewolf: dringend hulp zoeken
Mr. Dj M. zegt
Dan de vraag, wordt er geen verlies gemaakt?
Peter zegt
noujah laat nu net de commecials van Hyundai tering saai zijn en zeer amateur/goedkoop achtig gemaakt. Alhoewel de auto ook niet veel beter zijn .
BYD2018 zegt
@Bobby
Oh man that BYD2018 is niet deze echte BYD2018 :)
OT: nou weet ik pas dat Genesis niet in Europa te koop is, bedankt.