GM heeft een tijdje geleden al haar geld op het Volt concept gezet. Deze auto moet een stevige concurrent van de Toyota Prius gaan worden en de toekomst van de alternatieve brandstof inluiden. Nu blijkt dat GM toch iets teveel hooi op haar vork heeft genomen genomen want ze hebben moeite om de eerdere beloftes waar te maken.
De Volt is gebaseerd op het E-Flex platform dat beschikt over een elektromotor die door de flexibiliteit van het platform zowel door een benzine, diesel of waterstofmotor kan worden geholpen. Het oorspronkelijke plan was om de Volt in 2010 op de markt te brengen, maar GM heeft het zwaar met de ontwikkeling van de lithium-ion batterij die voor de energie van de elektromotor moet zorgen. En dat is toch een essentieel onderdeel van een hybride voertuig.
GM heeft tot nu toe altijd serieus volgehouden dat de auto echt voor productie bedoeld is en dat het niet bij een concept blijft, al dachten sommige critici daar anders over. Ook na deze tegenslag is GM nog steeds vastberaden om de auto zo snel mogelijk op de markt te brengen, maar Toyota hoeft de komende jaren dus nog niks te vrezen. (via: Motorauthority)
Mustang zegt
Waaorm in godsnaam een hybride ervan maken! dat snap ik echt neit..
3-Serie zegt
Het mileu vriendelijk aspect van zo’n auto is sowieso aan twijfel onderhevig. Ze zijn bezig met een levensduur van 10 jaar voor die battarijen. Niemand vervangt na 10 jaar het duurste onderdeel van de auto. Dat wil zeggen deze auto’s hebben een levensduur van tien jaar, voor een auto erg weinig. Wegwerpconsumisme is toch de grootje mileuvervuiler?
frasker zegt
Als je een milieu vriendelijke auto wilt maken, waarom maak je hem dan zo aerodinamisch als een baksteen?
Emmanuel zegt
@Mustand
Euhm… omdat je hem zo kan gebruiken voor meer dan het dagelijkse woonwerkverkeer, en je tijdens een ritje van 1000km naar het zuiden van Frankrijk niet elke 200km moet stoppen om de batterijen 5 uur op te laden?
@3-Serie
Wat maakt het uit, als de overige onderdelen van die auto’s goed gerecycleerd worden? Wat is er “milieuvriendelijk” aan een auto die al wel 30 jaar rondrijdt, maar evenveel vervuilt als 20 moderne auto’s samen?
ELB zegt
Lekekr uitstellen, die lelijke baksteen.
NLX zegt
Ze wachten tot het ontwerp mooi wordt:p
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
Is dit nieuws??
ELB zegt
@ NLX: geniaal!
@ Alfa Lima Foxtrot Alfa: Ja, komt van Motorauthority
INSIDEMAN zegt
Pracht auto qua techniek en ontwerp is wennen.
Het zal niet veel uitgesteld worden, alles is al klaar voor productie alleen de accu’s nog.
GM heeft deze auto zeker nodig, daarom zal het niet veel langer duren
DAT zegt
Tjongens, wat een afgang.
Of zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen: Viel geschrei und wenig wolle.
JPM zegt
Gadver wat een goor ding. Waarom zo weinig ruit en zoveel blik? net als dat 300 C monsterlelijk ding.
matt zegt
Sorry hoor, maar met benzine die aan de pomp 1,50 kost en diesel voor 1,15 – en over tien jaar minimaal het dubbele – heeft hybride-aandrijving wel degelijk zin. De komende generatie haalt er 1 op 30 à 40 mee. Hybride is niet de eindoplossing. Maar bij gebrek aan een echt alternatief op dit moment (volledig elektrisch – muv de Tesla Roadster – en waterstof) zullen we het toch voorlopig hier mee moeten doen.
Ik heb gisteren een aanbetaling gedaan voor een Fisker 4-door hybrid (die ook 80 km full electric kan rijden, precies de afstand naar mijn werk). Want ik ben het echt zat om op weg naar mijn werk jaarlijks duizenden liters er doorheen te blazen en daar alleen al 4500 euro aan kwijt te zijn. En dan hebben we het nog niet eens over het milieu! En het is eindelijk een hybride die er mag wezen. En met de lage dollarkoers (die ook nog verder gaat zakken) is-ie ook nog eens betaalbaar.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/31/fisker-4-deurs-sport-sedan-3d-rendering
http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/25/fisker-hybrid-teaser-foto
Goed, ik moet er 2-3 jaar op wachten, maar so be it!
six trey zegt
@JPM
@NLX
het is niet om dat ij daar zo overdenkt dat iedereen zo denkt
ik verkoop bijna dagelijks dergelijke auto modellen
en ik vind persoonlijk de voorkant van alle Porsche’s lelijk
Citrofiel evil twin zegt
Ik snap niet dat toyota zoveel exemplaren van de Prius kan verkopen.
Zie je het verschil?
Citrofiel evil twin zegt
Feanatieke zegt
Ja, het ene is datgene wat we aanduiden als auto en dat ander is datgene wat we aanduiden met baksteen :p
JPM zegt
six trey?
ow ja, we zullen het nog wel zien in de verkoopaantallen:p zo te lezen ben jij de enige hier die hem mooi vind:P
Citrofiel zegt
Nu moet ik toch even wat zeggen. Ik vind dit een goed concept, en ik vind hem NIET lelijk! Maar mss moet je Porsche wel lelijk vinden om dit mooi te vinden, want net als Six Trey vind ik Porsches niks! :D En als die eis geldt, zullen weinigen deze auto mooi vinden. ;)
Schimanski zegt
Ze hadden eigenlijk deze auto moeten kiezen voor K.I.T.T :)
Jandepandaman zegt
@ DAT
Waarom kom je uitgerekend met hoe de Duitsers het zeggen: Viel geschrei und wenig Wolle terwijl wij hier in Nederland ook plegen te zeggen Veel geblaat maar weinig wol…? Wij Nderland hebben dan tenminste nog Nuna-4 terwijl het bij de Duitsers toch juist aardig stil is op dat gebied op eedn enkel hybride experimentje na.
Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt
@ ELB
ik bedoelde eigenlijk: dit was toch al lang bekend??
Juppe zegt
@Alfa Lima Foxtrot Alfa,
Het nieuws is dat de Volt nou niet in 2010 komt, zoals GM eerder beweerde.
Vanwaar die baksteen eigenlijk? Misschien is het voor bepaalde personen slim om hun onnavolgbare hersenkronkels toe te lichten? ;)
Jay zegt
@Citrofiel evil twin
Ja de baksteen is mooier,
Daarintegen heeft de auto minder gaten in t dak..
Doe mij de baksteen maar!
Alwood zegt
ze moeten gewoon de techniek uit de “Electric Car” van eind jaren 90 gebruiken. Ik geloof dat het een NimH accu is… voldoet in principe ook goed, als de auto de accu maar netjes onderhoudt.
rob gym zegt
soms heeft dit forum niks meer met meningen te maken maar met gefrustreerde anti amerikanen lullo,s die denken dat het hier in europa allemaal zo goed geregeld is .
ELB zegt
Waar heb ik hem toch geparkeerd?
Zoef zegt
Wegwerpconsumisme is toch de grootje mileuvervuiler?
Zou je denken, maar ook daarover liegen en dwalen onze bazen de stinkhippies dat het een lievelust is:
http://www.vrijspreker.nl/vs/item/2005/10/het-afvalgebergte