• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

GM verscheept productielijn nieuwe Saab 9-5 naar China [updated]

Auteur: robbie, gepost 10 januari 2010 om 20:51 – 69 Reacties

Saab 9-5 wordt Chinees


Afgelopen vrijdag konden we al melden dat GM (ondanks binnengekomen biedingen) alvast begonnen is met het ontmantelen van het Zweedse Saab. GM zegt nog wel te kijken naar de biedingen die zijn uitgebracht door oa Spyker en Bernie Ecclestone/Genii Capital, maar aan de andere kant maken ze ook haast met het ontmantelen van Saab. Zo maakt de Zweedse krant Dagens Industri vandaag bekend dat op 15 januari de productielijn van de nieuwe 9-5 naar China verscheept zal worden zodat ze daar de Buick LaCrosse kunnen bouwen.

De meeste delen van de nieuwe 9-5 productielijn staan momenteel nog in de Duitse Opel fabriek in Rüsselsheim. Oorspronkelijk zouden deze onderdelen naar Zweden gestuurd worden zodat Saab de 9-5 in eigen huis zou kunnen bouwen, maar GM lijkt nu dus van gedacht te zijn veranderd.

Mensen die positief denken zouden kunnen roepen dat als GM een koper vindt voor Saab (voor 15 januari) het verschepen van de productielijn nog geannulleerd zou kunnen worden. Mij lijkt dat redelijk onwaarschijnlijk. Het inpakken en verschepen van een complete productielijn is volgens mij namelijk een hels karwei en ik gok dat de boel momenteel al in een Duitse haven klaarstaat om verscheept te worden naar China. Maar ik ben natuurlijk geen enorme expert of het gebied van logistiek.

Als GM inderdaad besluit om de nieuwe 9-5 nooit te gaan bouwen en de productielijn te gebruiken om Buick’s te bouwen dan heeft Victor Muller in elk geval geen interesse meer in Saab:

The NG (New Generation) 9-5 is of course in the business plan and without it, the plan would not work. So no way that we would not build the 9-5.

Wie doet het licht uit in Trollhättan? (via: di.se)

UPDATE GM ontkent (uiteraard) dat er plannen zijn om de productielijn naar China te verschepen.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
    Nieuwe MINI! En dit zijn ze nog meer van plan
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

9-5, buick, China, fabriek, GM, Saab

Vorig bericht: « Dit is de koplamp van de nieuwe Ford Focus
Volgend bericht: Lamborghini ondersteunt Saab in zware tijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kyanite zegt

    10 januari 2010 om 20:55

    Domme actie van GM….

    Login om te reageren
  2. Avenger zegt

    10 januari 2010 om 21:02

    Indd een domme actie. Ik hoop dat Saab overeind blijft. Dat verdient ze gewoon!

    Login om te reageren
  3. taaffert zegt

    10 januari 2010 om 21:10

    Het moet echt niet gekker worden he met GM…
    Dat ze nou gewoon eens even zeggen, Genii, hier heb je de fabriek en alle schulden en succes! Nee, dan dit weer.
    SAAB moet blijven. Kijk maar wat er de 17e in Nederland en ver daarbuiten gaat gebeuren, zegt genoeg. SAAB leeft!

    Login om te reageren
  4. DavidZ zegt

    10 januari 2010 om 21:14

    Misschien is het ook veel voordeliger om die 9-5 in China te bouwen…….

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 januari 2010 om 21:17

      @DavidZ: de (nieuwe) 9-5 zal niet in China gebouwd worden. Zoals je misschien wel weet (of niet weet) is een productielijn redelijk flexibel en kunnen er meerdere auto’s op een lijn gebouwd worden. Denk bijvoorbeeld maar aan de Mitsubishi Carisma en Volvo S40/V40 die ook op dezelfde productielijn gebouwd werden.

      Als de productielijn van de nieuwe 9-5 inderdaad naar China verplaatst zal worden dan zal GM die productielijn puur en alleen gebruiken om in China de Buick LaSalle te produceren.

      Login om te reageren
  5. flyingd zegt

    10 januari 2010 om 21:14

    Ik ben geen econoom, maar ik ga er vanuit dat ze wel weten wat ze doen. Wel heel jammer natuurlijk.

    Heb zelf een 9000I Turbo gehad, een geweldige auto. heerlijk rijgedrag, snelle motor, comfortabel, ik heb genoten van die auto. Saab moet blijven.

    Login om te reageren
  6. Tim zegt

    10 januari 2010 om 21:14

    En dit bericht is al weer achterhaald… GM Europe heeft dit bij monde van Stefan Weinmann reeds ontkend.

    Het zal niet lang duren alvorens GM een definitieve beslissing neemt.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 januari 2010 om 21:19

      @Tim: heb je een bron?

      Login om te reageren
      • Tim zegt

        10 januari 2010 om 21:28

        @robbie: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1839806/gm-inga-verktyg-skickas-till-kina

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          10 januari 2010 om 21:52

          @Tim: thnx, heb de link in het artikel geplaatst.

          Login om te reageren
          • Tim zegt

            10 januari 2010 om 21:58

            @robbie: Dan kan je de titel van dit bericht ook direct aanpassen ;)

            Login om te reageren
            • Ahura zegt

              10 januari 2010 om 22:37

              @Tim: dat doet ie vast niet. Als je ze wijst op een fout dat zijn ze te hard op hun p*kkie getrapt. Op de Mini SUV en Astra GTC impressies is ook niet meer gereageerd nadat ik ze heb gecorrigeerd. Echt zwak..

              Login om te reageren
  7. Gamekiller zegt

    10 januari 2010 om 21:15

    Ze spelen het heel vies daar bij GM……

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    10 januari 2010 om 21:27

    ach .. en de merkensnobs staan weer op hun achterste benen ..

    je kent ze wel ..
    denken dat Saab Zweeds is ..
    vinden dat Saab een indentiteit heeft ..

    welkom in de grote-mensen wereld boys ..

    Login om te reageren
    • John zegt

      10 januari 2010 om 21:31

      @lincoln: Merkensnobs? Kijk eens naar je Nickname hannus. Dat Saab niet meer Zweeds is klopt maar het heeft wel zijn identiteit kunnen houden en dat is bewonderingswaardig. Maar bedankt voor het welkom in de grote-mensen wereld, ik hoop jou over een paar jaar ook welkom te mogen heten.

      Login om te reageren
  9. York zegt

    10 januari 2010 om 21:29

    En nog wat kosten creeëren.. waar zijn ze mee bezig… Dit is wel duidelijk dat hun besluit vast staat. Ze gaan wat GM modellen maken in China en nee.. geen Saab. Als je dus nu Saab overkoopt ben je die productielijn kwijt. Dat is dat jouw eerste kost. Volledig krankzinnig worden ze daar. Ontmanteling is begonnen.

    Login om te reageren
  10. C6_R zegt

    10 januari 2010 om 21:35

    Als je weet dat China de grootste automarkt ter wereld is en GM het daar erg goed gedaan heeft met oa Buick dan lijkt me dit een heel goed plan!

    Login om te reageren
  11. lala zegt

    10 januari 2010 om 21:35

    dit is weer een Robbiaans artikel. hobbyjournalisme. Dit citaat van mr. Muller verwijst naar geruchten dat als saab in de handen van Spyker komt, zij niet de intentie hebben om de 9-5 te bouwen (omdat deze niet specifiek werd genoemd). Dit is niet waar en vanwaar de opmerking van mr. Muller.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 januari 2010 om 22:11

      @lala: volgens mij zegt Victor Muller toch echt dat de nieuwe 9-5 een cruciaal onderdeel is/moet zijn van het ‘nieuwe’ Saab. Zonder de 9-5 komt er van Spyker’s plan voor Saab niks terecht: “without it, the plan would not work.”

      Login om te reageren
  12. Keaven zegt

    10 januari 2010 om 21:38

    @ John
    Wat is de identiteit van Saab dan nog??
    Op een net iets andere manier dan andere GM merken auto’s niet verkopen??

    Login om te reageren
  13. Hanm zegt

    10 januari 2010 om 21:50

    Wat een klok en klepel journalistiek is dit weer van “Dagens Industri” en hun volgelingen. Er is absoluut geen sprake van het bovenstaande. 1) de productielijn van de oude 9-5 gaat naar BAIC en staat ondertussen bijna klaar om verscheept te worden en 2) er is her en der op het internet wat gefilosofeerd over wat er met de nieuwe 9-5 zal gebeuren mocht Saab niet worden verkocht, bijvoorbeeld rebadgen als Buick…. Beide zaken hebben echter niets met elkander van doen.

    Login om te reageren
  14. slappehap zegt

    10 januari 2010 om 21:56

    http://svt.se/2.22620/1.1841089/gm_inga_verktyg_till_kina_nu

    Google translate:

    General Motors ontkent dat gereedschap en productie-apparatuur voor de nieuwe Saab 9-5 wordt verstuurd naar China voor de productie van Buick auto’s.

    -De gegevens zijn onjuist. Ik heb gesproken met degenen die verantwoordelijk zijn voor Saab-project en de informatie is niet waar. Er moet een klein misverstand. Misschien heb je verward met de instrumenten van de oude 9-5 is verkocht aan de Chinese Beijing Auto, zei Stefan Weinmann, een woordvoerder van GM Europe, die nu in voor de Detroit International Motor Show.

    Hij beweert dat GM nog steeds de evaluatie van de verschillende biedingen die zijn gekomen bij Saab Automobile en dat de deur niet gesloten is op de verkoop van de onderneming.

    “We zijn niet klaar met de analyse van de offertes en ik kan geen enkele tijdschema voor wanneer we kunnen praten over de resultaten,” vertelde hij TT in Detroit.

    Terwijl de voortzetting van het plan voor de geleidelijke afschaffing van Saab.

    Wanneer de GM raad van bestuur en zal waarschijnlijk uiteindelijke lot bepalen van Saab naar Stefan Weinmann niet vertellen. Hij zegt niet uit of de raad is verdeeld.

    Individuele standpunten van de boord-kan ik niet betreden.

    Tijdens de Motor Show GM is uitsluitend gericht op de merken worden gepromoot in de volgende reconstructie: Buick, GMC, Chevrolet en Cadillac.

    Login om te reageren
  15. Rob zegt

    10 januari 2010 om 22:03

    Kan iemand zweeds (of wat het ook mag zijn) en dan de link bij de update vertalen? Snap er geen draak van!

    Ontopic:
    Vind het niet echt zonde. In het verleden hebben ze leuke wagens gemaakt, maar de huidige modellen vind ik helemaal niks. Op zich geen slechte wagens, maar je verwacht meer.

    Login om te reageren
  16. Rob zegt

    10 januari 2010 om 22:04

    @ mezelf
    Laat maar
    Slappehap bedankt :)

    Login om te reageren
  17. marc zegt

    10 januari 2010 om 22:26

    Robbie, je bent een prutser

    Login om te reageren
  18. Scapa888 zegt

    10 januari 2010 om 22:35

    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=a1D2u59CoJ90

    onzin dus. Sowieso is het gerucht dat GM Saab niet wil verkopen omdat ze anders hun techniek verkopen (9-5=Isignia gedeelde techniek), en dan denk je dat ze het wel even aan de Chinezen geven? lol

    Login om te reageren
  19. Ahura zegt

    10 januari 2010 om 22:37

    Wou dat ze hun ego even opzij konden zetten voor het juist informeren van mensen. Want nu worden gewoon leugens verteld op AB.
    –edit: ons ego opzij zetten? nee dank je–

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 januari 2010 om 22:49

      @Ahura: wat zeur je nou? Zodra er andere bronnen aangedragen werden waarin stond dat GM dit verhaald ontkent is er direct een update geplaatst bij het artikel. Alle kanten van het verhaal worden dus wel degelijk belicht.

      Ik ga niet achteraf (en achterbaks) een compleet artikel verwijderen/herschrijven. Wij staan juist voor openheid. Laat staan wat je hebt geschreven en plaats daaronder een update met nieuwe informatie. Op die manier kan iedereen ook duidelijk zien hoe dit verhaal zich heeft ontwikkeld.

      Het is in mijn ogen voor iedereen duidelijk te volgen.
      – In eerste instantie leek het erop dat (meerdere) bronnen melding maakten van het feit dat de nieuwe 9-5 productielijn naar China zou gaan
      – In tweede instantie blijkt dat GM dit ontkent.

      Beide feiten worden duidelijk genoemd.

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        10 januari 2010 om 22:54

        @robbie: typsch weer van je om het zeuren te noemen. Het is sowieso bekend dat SAIC de oude lijn van de 9-3 en 9-5 over zouden nemen. Verder staat er geen link in dit bericht over jullie bron dus snap echt niet hoe je hier bij komt. En een artikel herschrijven is helemaal niet achterbaks. Je kan er nl gewoon bij zetten dat jullie een fout hebben gemaakt en vervolgens de juiste informatie te geven. De Mini SUV bericht is totaal niet aangepast nadat ik bewijs heb geleverd dat het ging om de eerste concept car..

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          10 januari 2010 om 22:58

          @Ahura: Ik wil je toch even corrigeren, het is niet SAIC maar het Chinese BAIC die de oude productielijn van de 9-5 en bepaalde technieken(!) van de 9-3 overneemt. Geen bron? Klik eens op het rode woordje di.se! Dat is namelijk de Zweedse bron (staat er al vanaf het begin!). Verder kan je in mijn reactie hierboven ook nog 2 andere bronnen zien die het nieuws ook brengen.

          Login om te reageren
        • AriM6 zegt

          10 januari 2010 om 23:11

          @Ahura:
          Jij zou een hele tekst opnieuw schrijven omdat achteraf gezien SAAB ontkent ?

          Login om te reageren
          • Ahura zegt

            10 januari 2010 om 23:13

            @AriM6: ja doe ik met mijn website over autonieuws (maar dan voor één merk) ook. Of ik maak een nieuw bericht aan om het recht te zetten. Maar de titel veranderen en in het begin een stukje aanpassen lijkt me al reeds voldoende. Niet alles hoeft aangepast te worden

            Login om te reageren
  20. Samsonzondergert zegt

    10 januari 2010 om 22:38

    Is dat vrijwillgerswerk, artikels schrijven op autoblog.nl? Indien zo ; wees eens respectvol. Het is niet altijd evident om tussen de soep en de patatten u in te zetten voor zulke dingen.

    Indien er betaald wordt per artikel/betaalde job: Leer en verifieer uw bronnen beter, Robbie

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      10 januari 2010 om 22:40

      @Samsonzondergert: ook al is het vrijwilligerswerk; als je niet de moeite neemt om het goed te checken of als je gebrekkige autokennis hebt dan moet je gewoon niks plaatsen. Zo is het. Mensen zitten hier nl ook vanwege het autonieuws en dat moet gewoon correct zijn

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        10 januari 2010 om 22:55

        @Ahura: speciaal voor jou heb ik hier 3 onafhankelijke bronnen die allemaal melding maken van het feit dat GM de 9-5 productielijn naar China gaan verhuizen. Let er ook even op dat al deze bronnen NIET naar elkaar verwijzen. Ze hebben dus alledrie onafhankelijk van elkaar dit nieuws gebracht. Op het moment dat ik drie afzonderlijke bronnen voor een verhaal heb die hetzelfde verhaal brengen dan durf ik het wel aan om daarover te schrijven.

        Het feit dat ik niet 1-2-3 die andere Zweedse bron (expressen.se) kan vinden waarin het ontkent word vind ik niet zo heel raar/erg. Zelfs op een Saab fansite zoals http://www.saabsunited.com was nog niks te vinden over de uitspraak van die GM woordvoerder.
        http://www.saabsunited.com/2010/01/gm-schedule-saab-9-5-transport-to-china-january-15th.html
        http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/Saab-9-5/246336/
        http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2010%255c01%255c09%255c367637%26SectionId%3DBilMotor%26menusection%3DBilMotor%3BBilMotornyheter

        Login om te reageren
        • Ahura zegt

          10 januari 2010 om 23:02

          @robbie: noem jij een fansite als saabsunited.com een goeie bron..? Autocar: “Insiders have told Autocar that GM has secretly booked transportation to shift the remaining 9-5 production..” kan het hier niet gewoon gaan om de laatste productie, aangezien er remaining staat? Dus om de oude 9-5? Ik heb wel wat overdreven gereageerd, waarvoor mijn excuses, maar ik was denk ik nog pissig over dat jullie twee eerdere berichten onaangetast laten en daardoor foutieve informatie verspreiden en dat vind ik gewoon slecht. Maar dat noem jij vast weer zeuren..

          Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    10 januari 2010 om 22:45

    Als ze het doen – denk dat nu wel al in bovenstaande reacties is aangetoond dat ze het NU nog niet aan het doen zijn – als ze het doen dan zit er waarschijnlijk wel een simpele logica achter.

    Namelijk deze:
    Een verlieslatend merk verkopen kan niet veel opbrengen. De koper moet namelijk direct een schuldenput vullen, en die put wordt de eerste jaren zelf nog dieper (MG Rover-BMW?).
    Aangezien verkoop niet veel opbrengt voor de verkoper, en de productielijn met minimale aanpassingen voor een ander model kan gebruikt worden – aangezien ze onderstellen en motoren delen – kan het veel voordeliger zijn voor de verkoper om het merk gewoon te dumpen en de productielijn te houden dan de beide te verkopen en nog een extra productielijn te moeten ontwikkelen.

    De nieuwe 9-5 is leuk, maar ik vrees toch dat ie er niet komt. Jammer maar helaas.

    Login om te reageren
  22. Jonathan zegt

    10 januari 2010 om 22:45

    Robbie kan wel voorspellen hé, vergeet dit niet, soms zit hij er helemaal op, soms.

    Neen, met alle respect Robbie maar probeer je stukken ietsje objectiever te houden, en je bronnen wat grondiger te checken… als het nieuws maar opbrengt zeker, doet er niet toe of het juist is (sponsers zat bij AB)

    Login om te reageren
  23. Jonathan zegt

    10 januari 2010 om 22:51

    dit is geen evolutie van een verhaal maar de evolutie van een roddel… verander dat de kop volledig aub!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 januari 2010 om 23:05

      @Jonathan: de kop veranderen vinden we niet netjes, evenals het verwijderen van een artikel. Op deze manier kan men via het artikel (update) en de reacties nalezen wat er gebeurt is. We doen het altijd op deze manier en wellicht is dat typerend voor blogs, een artikel compleet verwijderen lijkt mij niet de juiste weg.

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        10 januari 2010 om 23:09

        @autoblogger: je weet net als ieder ander dat men niet echt goed leest en vaak reacties al helemaal niet. Als de titel dan al niet duidelijk is dan is het logisch dat veel mensen dan andere conclusies trekken. Hun fout maar jullie als blog moeten daar wel rekening mee houden lijkt me. Trouwens, de oorspronkelijke titel klinkt als een feit terwijl het nog geruchten waren. “Verscheept GM productielijn nieuwe Saab 9-5 naar China?” zou al heel anders overkomen..

        Login om te reageren
        • AriM6 zegt

          10 januari 2010 om 23:13

          @Ahura:
          Waarom zou AB er rekening mee moeten houden als de bloggers alleen de titel lezen ?
          Dan kunnen ze net zo goed geen artikel schrijven en alleen een titel zetten.

          Login om te reageren
          • Ahura zegt

            10 januari 2010 om 23:15

            @AriM6: omdat dat hun doelgroep is.. en gaat er verder niet om. Het gaat er om dat ze gewoon dingen moeten aanpassen zodat ze geen foutieve informatie verspreiden zoals met die mini en die Astra GTC. Zo simpel is het

            Login om te reageren
            • AriM6 zegt

              10 januari 2010 om 23:17

              @Ahura:
              Volgens jou zou AB ong dit moeten schrijven “Saab ontkent verscheping productielijn naar china” of iets dergelijks.
              Toch ?

              Het is toch heeeel erg raar dat je een ontkenning plaats als je het gerucht niet op de site hebt staan.

              Login om te reageren
              • Ahura zegt

                10 januari 2010 om 23:20

                @AriM6: het oorspronkelijke bericht kan je er onder laten natuurlijk. Of schrijven iets in de trant van “er gingen eerder geruchten dat GM de productie van de nieuwe 9-5 naar China zou verplaatsen maar nu blijkt dan..” pff ik hoef toch niet alles voor te kauwen hier? Gewoon beetje logisch nadenken.
                –edit: inderdaad, gewoon even logisch nadenken–

              • AriM6 zegt

                10 januari 2010 om 23:24

                @Ahura:
                En jouw manier verschilt natuurlijk ook zo heel erg veel met een update he…

                En soaps zoals nu kunnen er meerdere malen dingen verranderen en blijf je het artikel maar herschrijven.
                Je blijft dan aan de gang.
                Een update is veel makkelijker.

              • Ahura zegt

                10 januari 2010 om 23:26

                @AriM6: jongen, laat maar hangen. Je hebt er duidelijk geen inzicht in.

                @lincoln: lol :P Tja wat is AB..? Een nieuwssite alleen vinden ze dat ze dat niet zijn omdat het een blog is. Redacteurs die schrijven over auto’s en auto’s testen maar zich geen autojournalist durven te noemen omdat het een blog is. Nou ja whatever. Op naar de volgende gecrashte sportauto en gezever over premium en sneeuw :P

              • AriM6 zegt

                10 januari 2010 om 23:29

                @Ahura:
                Ik wou precies hetzelfde tegen jouw zeggen.

                Waarom meld jij je niet aan bij AB ?
                Dan kan iedereen van je fantastische schrijftalent genieten, aangezien de artikelen op AB nu zo slecht zijn…

              • Ahura zegt

                10 januari 2010 om 23:30

                @AriM6: omdat ik meer verstand heb van auto’s dan AB en daar kunnen ze vast niet zo goed tegen :P Trouwens “jouw”? Mijn wat?

              • AriM6 zegt

                10 januari 2010 om 23:32

                @Ahura:
                Juist ja..

                O sorry voor de w, is natuurlijk een gigantische ramp als iemand jouW met een w schrijft terwijl het niet om een bezit gaat.

              • AriM6 zegt

                10 januari 2010 om 23:39

                @Ahura:
                Geef eens de link van jouw autosite , blog of wat het ook mag zijn.
                Dan kunnen we met zijn allen jouw geweldige schrijftalent bewonderen.

            • lincoln zegt

              10 januari 2010 om 23:23

              @Ahura:
              a,joh .. wat is die autoblogredaktie nou eigenlijk ??
              die jongens moeten om 21:00 zondag-avond zorgen dat er een nieuwe column is ..
              en dat krijgen ze altijd nog netjes voor elkaar ook ..
              dan moeten ze toch een beetje speculeren en roddelen ..
              reaguurders hier doen tenslotte nix (maar dan ook echt nix) anders ..

              go with the flow .. allemaal niet te zwaar aan tillen ..
              tis niet dat alle Saab-medewerkers massaal zelfmoord plegen na het lezen van dit artikeltje ..
              @autoblog is entertainment .. houwe zo ..

              Login om te reageren
          • robbie zegt

            10 januari 2010 om 23:17

            @AriM6: dat is misschien wel een goed idee ;)

            Login om te reageren
            • AriM6 zegt

              10 januari 2010 om 23:20

              @robbie:
              Doe maar niet hoor Robbie.
              (Gelukkig)lezen veel mensen het artikel toch wel.
              Als mensen dingen gaan vragen die in het artikel staan verwijs je ze gewoon naar het artikel.
              Simple as that ;)

              Login om te reageren
  24. Bob zegt

    10 januari 2010 om 23:00

    Waarom? Chinezen rijden graag in een Buick?

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    10 januari 2010 om 23:10

    hallo .. dit onderwerp gaat over Saab ..
    moeten je jullie geen Amerikanen en Chinezen doodwensen ofzo ??

    en laat @robbie met rust ..
    als je hem wil helpen is dat prima hoor ..
    staat ie ook altijd open voor ..

    en dat ie een “slechte” autojournalist is ..
    is tevens zijn sterkste kant ..

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 januari 2010 om 23:20

      @lincoln: wederom een ijzersterke reactie, dank u ;)

      Login om te reageren
  26. Jonathan zegt

    10 januari 2010 om 23:14

    U doet maar…

    dan kunnen we nalezen welke fouten jullie blijven herhalen???
    en keer op keer een totaal zinvolle discussie tussen de reacties??

    U doet maar…

    Login om te reageren
  27. troublesome88 zegt

    10 januari 2010 om 23:20

    Ik vind het echt zo sneu, die nieuwe 9-5 kon wel eens de eerste Saab worden die ik persoonlijk echt mooi kon noemen..

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    10 januari 2010 om 23:21

    ps: wat is dat Saab toch? ik hoor er steeds vaker mensen over…

    Login om te reageren
  29. Fout zegt

    10 januari 2010 om 23:41

    -edit: dank u, is inmiddels aangepast-

    Daarnaast, wat een kindertuin hier de laatste tijd?! Iedereen denkt dat hij/zij de grappigste is blijkbaar.

    OT: ik weet alleszins dat ik dankzij dit nieuws nooit een 9-5 ga overwegen, het is duidelijk dat ze gaan snoeien in de productiekwaliteit, bijgevolg algemene kwaliteit van de auto. Wat met de motoren en de technologie, waarschijnlijk ook inferieur aan de Duitsers/Britten. Laat staan de service na verkoop als Saab uiteindelijk toch op de fles gaat. Natuurlijk wel leuk dat ze de mooie 9-5 toch nog een kans willen geven !

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 januari 2010 om 23:47

      @Fout: leer je dan zelf eerst lezen? De nieuwe 9-5 zal ALS die gebouwd gaat worden gewoon in Zweden gebouwd worden. ALS de productielijn naar China gaat dan zal die productielijn gebruikt worden om Buick’s te bouwen en niet om Saab’s mee te bouwen.

      Login om te reageren
  30. Golf FSI 2.0 zegt

    11 januari 2010 om 00:50

    @Ahura
    Slechte smoes Ahura. Ik denk dat AB altijd wel zit te wachten op schrijvers met met veel verstand van auto’s, dat heet meerwaarde/aanwinst. Maar dan moeten jullie wel eerst de strijdbijl begraven. Verder vind ik het prima dat je kritiek levert, dat houdt de redactie scherp.

    Login om te reageren
  31. frits zegt

    11 januari 2010 om 08:27

    @lincoln: -edit: doe maar lief- met die hopeloze saabhatende opmerkingen van je!

    Login om te reageren
  32. Svenska Aeroplan AB zegt

    11 januari 2010 om 09:46

    Wat een stemmingmakerij weer mensen…
    Het wordt moeilijker en moeilijker om de waarheid te vinden tussen alle roddels.
    Misschien wel een strategie van GM: if you can’t convince them…

    Login om te reageren
  33. sonett zegt

    11 januari 2010 om 12:11

    De productie van de Nieuwe 9-5 zou vandaag opgestart worden in Zweden.

    Login om te reageren
  34. Flapkees zegt

    11 januari 2010 om 13:33

    The soap continues..

    Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    11 januari 2010 om 18:18

    Jammer voor Skyker waarschijnlijk, zoals we al langer dachten…

    Login om te reageren
  36. mashell zegt

    11 januari 2010 om 21:48

    Het was ook al te triest voor woorden dat de eerste nieuwe 9-5’s in een Opel fabriek gemaakt waren. Naar China ermee, hebben ze daar ook eens een mooie auto (van buiten).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North