Het voordeel van een enorme clusterf*ck aan recalls uitvoeren, is dat het publiek niet eens meer opkijkt als je nog eens driehonderdduizend modellen naar de garage terugroept.
Aan de tientallen miljoenen GM-modellen die dit jaar door problemen met voornamelijk hert contactslot werden teruggeroepen kunnen nu een kleine 300k worden toegevoegd. Meer dan tweederde hiervan betreft Saturn VUEs van meer dan 10 jaar oud, waarbij GM op de hoogte is van 2 crashes en 1 gewonde.
Daarnaast worden 48.059 exemplaren van de veel recentere, en ook in de EU verkrijgbare Cadillac ATS (en Buick Encores) teruggehaald. Hierbij gaat het overigens niet om een contactslotprobleem, maar om een issue met de veiligheidsgordels. Daarnaast moet er nog een handjevol Impala’s en Chevy Aveo en Spark-modellen voor een check naar de garages.
We gaan momenteel na of ook Europese Cadillac ATS-modellen naar de garage terugmoeten. Vorig jaar werden in Nederland 2 Cadillac ATS’en op kenteken gezet.
griffendahl zegt
Ik heb niet zo’n moeite met recalls, liever een fabrikant die door de zure appel heen bijt en zorgt dat je auto in orde is dan een van een fabrikant die alles onder het tapijt veegt.
baasbas zegt
@griffendahl: Mee eens, maar dat is nu zo dubieus waarbij juist deze fabrikant wist van het ‘contactsleutelprobleem’ maar de accountant de beslissingen nam…
jrk68 zegt
@baasbas:
Ooit komt er een tijd dat de engineers het weer voor het zeggen krijgen en die pennenlikkers terug in hun muffe hokjes geschopt worden….
Dat is althans mijn ijdele hoop, wat zou de wereld daar van opknappen….
knipperlichtje zegt
@griffendahl: ik heb ook geen moeite met recalls, maar GM roept zo ongeveer elke auto terug die sinds de uitvinding van het wiel is geproduceerd. Dan wordt het een kwalijke zaak.
rotarypowah zegt
dawwg zegt
Wauw, 2 ATS’en op kenteken gezet vorig jaar; zullen ongetwijfeld dealers zijn; welke idioot betaalt nu ruim 51K voor een kaal basismodel met handbak waar je niet eens achterin kunt zitten ?
jrk68 zegt
@dawwg:
Dezelfde “idioot” die anders een A4. 3-serie of C-klasse had gekocht maar verder kijkt dan zijn/haar neus lang is en dus niet de standaard keuze maakt?
Kortom, iemand met een eigen mening die niet bang is om die uit te dragen. Om die idioot te noemen gaat mij wat ver….
joost1990_2 zegt
@dawwg: het zal je toch maar gebeuren dat je vinex-buurman je op je lazer geeft wat betreft je autokeuze…