![Chevrolet Camaro](https://static.autoblog.nl/images/wp2009/chevrolet_camaro.jpg)
Het 2010 model van de Chevrolet Camaro is een dikke Amerikaanse musclecar met een lekkere agressieve smoel en voldoende vermogen om z’n arrogante blik te rechtvaardigen. Ondanks dat de nieuwe Camaro een 2010 model is, is de auto al wel te koop en inmiddels zijn al meer dan 18.000 exemplaren verkocht. De auto is een behoorlijk succes, maar General Motors heeft hier toch gemengde gevoelens bij.
Het instapmodel van de Camaro heeft een V6 blok met meer dan 300 pk en het V8 blok in de Camaro SS is goed voor 426 pk. Het zijn dus niet bepaald rakkers met een lekker groen imago.
In een tijd dat “groen” zo ongeveer alles is wat de klok slaat, komt het voor het imago van General Motors nu net even iets minder goed uit dat juist één van de minst groene modellen zo enorm populair is. GM dat nog altijd in nood verkeert, wordt met name vanuit de Amerikaanse overheid gedwongen om sterk te vergroenen. Zo’n goed verkopende Camaro zou dan gek genoeg ineens een probleemkindje kunnen worden. Ook nieuwe potentiële investeerders zien vooral toekomst in moderne brandstofefficiënte technologie, anders dan de slurpende pk-monsters.
Een spagaat waar meer autofabrikanten last van hebben. Er is nog altijd een behoorlijk marktsegment voor niet-groene modellen dat je niet zomaar naast je neerlegt, maar we hebben gezien dat het ook niet werkt wanneer iedereen in diezelfde vijver vist. Ondertussen “vergroent” de consument, maar dat gebeurt niet in een zodanig tempo dat autobouwer het zich kunnen veroorloven om enkel nog groene auto’s te bouwen (als ze daar überhaupt al toe in staat zouden zijn). Tijd brengt wijsheid, hopen we dan maar. (via: motorauthority)
lekkerding hoor!
-edit: dank je voor een erg nuttige reactie-
@JamesBond007
Het is geen vrouw voor het geval je het niet goed ziet… Misschien verkeerde artikel gepost?
Voor elk wat wils. Mogen we blij om zijn…
Camaro SS, een succes in Duitsland :D
Gewoon variatie in je aanbod hebben. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat GM ook op korte termijn winstgevend wordt en als dat nou lukt met o.a. deze Camaro zie ik daar geen problemen in. Groene auto’s van GM zullen op korte termijn nooit winstgevend zijn voor het bedrijf, simpelweg omdat GM hopeloos achter loopt met hun techniek daarvoor in verhouding met sommige andere producenten als Toyota bijvoorbeeld.
Heerlijk politiek incorrect, zou het de laatste zijn van de soort muscle car? Dan maar de top versie kiezen, met een aftermarket blower ofzo erop :lol:
gat in de markt:
bumperstickers met E t/m G vignet ;-)
die hele eco-zooi hangt me zolangzamerhand de strot uit.
goed dat hij een succes is :D daar aan zie je maar de gemiddelde amerikaan wil een V8 geen hybride gezever dit bewijst he no replacement for displacement. In belgie verkoopt hij ook goed by the way heb al 4 verkocht :D
Ze kunnen toch een smoes gebruiken dat ze met het succes van die auto in het milieu kunnen investeren?
haha ,twin blower met nieuwe inlaat een regenpijp eronder hihi
wat verbruikt die camaro dan eig?
denk dat hij toch mooi op een 1 op 7 komt of zo(en dat is toch niet gek veel,ik heb ooit met iemand gepraat die en diablo had en die sprak over 1 op 5 tot 1 op 3)
@tom307
een 2010 camaro SS in orginele staat verbruikt zo’n 11L/100KM (1 op 8/8.5)
rij die SS mijn garage maar in hoor!
@ Six-trey: wat mag een RS en SS kosten in Belgistan?
Ik weet niet hoe jij rekent, maar 11L/100KM is 1 op 9. Maar 1 op 8,5 gemiddeld klopt wel. Verbruik binnen de beb. kom is gemiddeld 16 MPG = net geen 1 op 7. Buiten de beb. kom is het 24 MPG = iets meer dan 1 op 10.
@C6 R
De goedkoopste RS zonder opties komt op
€30.483,60 incl BTW
De goedkoopste SS zonder opties komt op
€38.984,64 incl BTW
full option komt de SS rond de €47.000. De tarieven die ik net zei, zo veel kost hij vandaag, elke dag daalt of stijgt de euro en dan zit daar wat verschil in.
Jammer dat veel mensen de natuur niet belangrijk vinden een mooie auto met schome motor zijn ook cool.
De hele eco zooi hangt mijn de strot niet uit.
“In een tijd dat “groen” zo ongeveer alles is wat de klok slaat, is de Camaro een behoorlijk succes”
Nou lekker toch, niet alles hoeft toch meteen groen te zijn. De consument is ook niet helemaal groen, anders zou deze auto geen succes zijn. Het spreekt elkaar toch een beetje tegen naar mijn mening.
Je zou ook kunnen zeggen dat in een tijd dat alles “crisis” is, het wonderlijk is dat de Camaro een behoorlijk succes is.
Het is allemaal media die dicteert wat je zou moeten doen. Nou, dit keer werkt het dus niet: lekker kopen zo een Camaro !
jeeses wat maakt het nu uit welk model goed verkoopt, ze mogen gewoon dolblij zijn dat ze überhaupt nog een model hebben dat nog verkoopt, maakt geen fuck uit als dat nu een groen model is of niet op dit moment, ze kunnen het geld genoeg gebruiken.
Diegene die dit niet willen snappen en liever de groene moraalridder uithangen, mogen ze voor mijn part es keihard aanrijden met zo’n Camaro SS, een goeie klap op hun hoofd zal ze misschien weer helder doen denken :p.
Het is slurpende.
On-topic: Mooie auto. Maar waarom maken ze hier zo’n probleem van? Volgens mij is de in de USA bestverkocht Toyota ook een pick-up.
@ Coubie74
Ben het met je eens, ‘de consument vergroent’, ja blijkbaar niet zo erg de media het ons voorlegt dus :-)
hopelijk steken ze er iets van op
Je moet toch alle marktsegmenten weten te vinden…wat is dan het probleem :)
Blijft een heerlijke auto, als ik morgenochtend 100k win in de lotto sta ik ’s middags bij de dealer.
Waarom moet iedereen toch zo nodig “groen”, laat er ook leuke dingen overblijven.
Vergeef me deze reactie, AB-overlords, maar wees zo gul hem niet te editten want ij komt recht uit mijn hart. Hier komt hij:
FUCK GROEN!!! Echt de pot op ermee, steek het in je aars bende groene, leugenachtige ratten!!
Zie bij die link ook deel 2. ;)
Oh boehoe dat een onzuinige auto goed verkoopt! Stelletje jankende, hinderlijke paniekzaaiende kuthippies! Tyf op naar je grot en ga eens gauw een schaamlapje van bananenbladeren maken. Als je niet aan kan zien dat de wereld kapot gaat kijk dan niet.
Ik heb het helemaal gehad met het groene gezeik, het komt me compleet de strot uit. Gelul uit de ruimte is het.
Godverdomme!
Hybride-versie van maken? Of diesel, in de US vinden ze dat al zeeeer groen.
Als Greanpeace & co. zou ophouden met bestaan, dan zou dat heel wat Co2 schelen.
Het zou jammer zijn als de Camaro uit productie gaat, het is een echte muscle car
Was er van de week niet iets op het journaal over vervuilende industrie dat een paar van die bedrijven al meer vervuiling opleveren als het volledige wagenpark van Nederland samen? Als je dan ook nog eens alle koeien erbij zet dan zijn die circa 8 miljoen auto’s helemaal niet zo vervuilend als Den Haag ons wil doen geloven!
Oja, en de Camaro is een leuke wagen.
@Kyanite
het is zo, dat ze ook eerst een beginnen aan zuinigere/hybride containerschepen en vliegtuigen die verbruiken veel meer en daar speelt het niet zo’n rol welk geluid het maakt of hoe (lelijk) ze er uit zien
\srhf
18.000 stuks is niet mis, zolang er een markt toe is zal het vrij onwaarschijnlijk zijn dat ze gaan “vergroenen”
bumblebee =)
mooie auto hoor, niks mis mee!
Als je financieel zo diep in de shit zit ga je je toch niet druk maken om je groene imago, tss.
ja .. dat behoor je te zeggen als je je ziel verkocht hebt aan Obama ..
ze menen het niet hoor ..
maar ze moeten nu effe een pruil-lipje trekken voor de show ..
@ Six-Trey: thanks, geen geld zeg! Zijn volgens mij genoeg wagens te vinden met 420pk die duurder zijn!
Supercharger er op schroeven en dan is ie ook niet meer zo verdomde zuinig…
Ik ga nog even doorsparen!
Dan maken ze toch gewoon een Hybride versie?
de Civic Hybrid verkoopt verdomd goed, dus het kan best.
en dan hebben ze iig een “groene” versie van de stoere Camaro :P
wat een verschrikkelijke mooie auto is dat he ppppfff , willllll emmmm .
Autobouwers hebben gedurende decennia begrippen als performantie, kracht en snelheid gepromoot. Zolang brandstof weinig kostte en het aantal wagens wereldwijd binnen de perken bleef, was dat nog maatschappelijk aanvaardbaar. Maar vandaag kan dat niet meer. Auto’s dragen bij aan ecologische problemen, en zuiniger / meer duurzame auto’s zijn een deel van de oplossing. Ja, ik weet dat geen vlees eten ook veel zou kunnen oplossen. Maar dat neemt niet weg dat, als er bezuinigd moet worden, de auto-industrie ook onder het mes moet. Mobiliteit is een recht, benzine verstoken of energie verspillen is dat niet.
Wat niet wegneemt dat ik de Camaro een brute bak vind ;-)
Een PAAR groene modellen is oké, maar je moet niet ALLEEN maar groene bakken maken, dan ben je geen volwaardig automerk meer in mijn ogen.
Dus zuinige auto’s is goed maar voor ieder wat wils dus snelle dikke wagens moeten er gewoon blijven voor de mensen die zoiets mooi vinden.
Maken ze toch een excuus hybride versie ernaast?
Ik heb hem hier in belgië ng niet zien rijden.
Doen ze toch zelf. Hadden ze wat minder grote motoren geleverd, dan was de uitstoot minder hoog uitgevallen en had hij de gemiddelde uitstoot minder hard omhoog gehaald. Het is nog niet te laat, een 2.0 Turbo misschien? Helaas zou dat 1. ten koste gaan van het imago en 2. geen Amerikaan zou een 2.0 kopen in zo’n auto. Misschien hebben ze het toch niet helemaal aan zichzelf te danken… De markt is bepalend, de markt zal beïnvloed moeten worden, niet de fabrikanten, die produceren ook alleen maar wat gevraagd wordt, zoals hoort bij een winstgericht bedrijf.
@ micheloo0; Gek zeg. :roll:
@ Citrofiel: d’r is al een V6 versie en die is bepaald niet onzuinig. Ok het is geen fiets maar hij hoeft zich niet te schamen tov de concurrerende modellen!
http://www.chevrolet.com/tools/comparator/compareVehicle.do?modelYear=2009&makeName=Mercedes-Benz&modelID=5911&selectedTrim=24714&anchorVehicleYear=2010&anchorVehicleName=&anchorVehicleID=19980&comparisonVehicles=A25415^A24714^A26162&aS3_LanguageCode=7&aS3_ClientID=Chevrolet
En dan even op FUEL klikken!
Nog een poging:
ht tp://www.chevrolet.com/tools/comparator/compareVehicle.do?modelYear=2009&makeName=Mercedes-Benz&modelID=5911&selectedTrim=24714&anchorVehicleYear=2010&anchorVehicleName=&anchorVehicleID=19980&comparisonVehicles=A25415^A24714^A26162&aS3_LanguageCode=7&aS3_ClientID=Chevrolet
ff de spatie tussen de ht en tp verwijderen. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer! :(
@ C6_R; Met het verschil dat de A5 3.2 minder wordt verkocht dan de Camaro 3.6, in verhouding tot de rest van het motorengamma. (procentueel dus) De A5 kan nog een stuk kleiner gemotoriseerd. En daarmee is de gemiddelde uitstoot van de A5 lager, en dat is volgens mij waar het hier om draait.
Hoewel… Ik vergelijk nu met wat ik om mee heen zie, en dus vergelijk ik onterecht Europa met de VS. Het grootste probleem is nog altijd de houding van de Amerikanen, de vraag naar grote motoren, zoals ik al zei. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik het ze niet gun ofzo, ik zou ook graag overal V6 en V8 in zien liggen, maar met stijgende prijzen, slinkende voorraden en gehypte milieuproblemen is het toch verstandiger zo langzaamaan naar een wat zuiniger maatschappij te gaan.
F*** die hele groene klerezooi, wat en stel lullige reacties hier zeg, camaro’s met dikke v8 in, dat zijn autos, de camaro is een icoon dat staat voor enorm rijplezier, en dat zou dan niet mogen omdat het niet goed is voor de natuur ??? Flikker toch op man, samen met Obama en zen nieuwe verbruiksrichtlijn…
Schaf dan ook alle continentale vluchten af en stop roetfilters op tankers en schiet niet om de haverklap een raket naar het ISS of nog een satelliet de lucht in want ik wil sneller en betere GPS 8-) Stelletje hypocriete lullen !!!
Rijden jullie maar met je belachelijke hybride priussen en smartjes en oooooh kijk maar 109 gram CO2 uitstoot knullige karretjes, Goed voor moeder natuur 8-) Zolang vliegtuigen halfleeg vliegen en containerschepen rustig blijven doorstoken haalt dat allemaal geen zielige ruk uit.
Maar de loonslaaf enerzijds uitmelken en anderzijds sneller aanzetten om iets nieuws te kopen, DOEN want ja hoor, een auto kopen dat mag (MOET!!!) iedereen (tewerkstelling etc) maar er mee rijden, HO MAAR, dat mag niet, slecht voor het milieu en als het dan toch moet, EFFE LEKKER ZWAAR BELASTEN die klerezooi en zeker niet te veel wegen aanleggen he (nog minder natuur, oh no, the horror (!)… Ach ja, das allemaal geen probleem, lang leve het groene gedachtegoed…
Haha, en dan zijn er nog mensen die dat komen goedpraten, HELLOOOOO, haalt die stront effe uit je ogen en oren, jullie worden door de overheden staalhard in je poepie geneukt en het enige wat jullie doen is terugschreeuwen “TOE MAAR, NOG EEN BEETJE HARDER, TOE MAAR”, sjonge jonge jonge, sommige mensen zijn toch echt STE-KE-BLIND
en ja, doe mij maar 1 Camaro SS Z/28 convertible als GM hem mag maken van meneer Obama
@ nomar; :lol: Je opgekropte frustratie moest er zeker even uit? ;)
@Nomar: graag nog wat harder, want ik had je niet zo goed verstaan… Knul, het is niet omdat de rest van de wereld een vuile stoep heeft, dat jouw vuile stoep plots geen onderwerp van gesprek mag zijn. After all, het is jouw stoep, ik hoef er niemand over aan te spreken behalve jij. Voor je van leer trekt: het vorige is een metafoor, OK? De vaststelling dat er veel ergere vervuilers zijn en dat de overheid belastingen heft verandert niets aan het feit dat je met jouw auto, jouw huis, jouw voedingspatroon, jouw consumptiegewoontes etc., etc. ook een invloed hebt. En aangezien de overheid op dit vlak nog een sturende factor kan zijn (wat niet zo heel vaak meer voorkomt), is het niet meer dan logisch dat die overheid nieuwe regels oplegt aan autofabrikanten. Ik zou het ook fijn vinden als we tegelijk de vliegtuigindustrie wat meer aan banden konden leggen, of wat konden doen aan de (over)consumptie van vlees, of aan de militaire industrie, maar het is nu eenmaal makkelijker om met de auto-industrie te beginnen. Als je schrik heb van die grote stapel bakstenen, bedenk dan dat elk huis opgebouwd wordt met één baksteen per keer (behalve in Nederland, kampioen van prefab – maar dit geheel terzijde).
Enneh… die Camaro, stuur maar deze kant op. Maar dan liefst met een bio-ethanol blok van bvb Koenigsegg ;-)
@BaRa
wat je zegt is waar maar zou jij willen stoppen met vlees eten? ik in ieder geval niet :P en ja een camaro op ethanol zou wel vet zijn maar daarom moet er geen andere motorblok in hoor, een benziene motor op ethanol doen rijden is echt niet zo moeilijk hoor :D
Ik ook. Maar aan de looks ligt het niet.
ik ben een fan van de oude camaro, maar ik heb zo’n idee dat ik ook fan van de nieuwe aan het owrden ben :)
GM gaat echt niet winstgevend worden omdat ze zoveel Camaro’s verkopen (mooie auto overigens en ik hoop dat er veel van verkocht worden). De genoemde 18 000 Camoro’s leveren misschien (hooguit) 50 miljoen winst voor GM op. vergeleken met het verlies dat GM leidt is dit niets. Het imago is dan dus daadwerkelijk een afweging (als dat de verkoop van andere auto’s gaat beinvloeden)
GM is op sterven na dood. Who cares dat de Camaro niet milieuvriendelijk is, ze hebben tenminste verkoopcijfers. Als ze nu nog allerlei hybridetechnieken willen gaan ontwikkelen/kopen geef ik ze tot aan het eind van volgende maand…
“Rijden jullie maar met je belachelijke hybride priussen en smartjes en oooooh ”
Het milieu wordt erin geramd (en geslikt) als geen ander. Straks heffingen en belastingen op elke scheet die je laat, en het meerendeel zal het nog prima vinden ook.
Degenen met de oogjes open snappen dat Al Gore met zijn energieverslindende, 13-kamer landhuis en 300 vliegtuigtripjes per jaar voor de ‘boodschap’, heus niet vanwege milieu op de bühne is gestapt ;)
Ik blijf benzine verbranden voordat een Chinees dat wel voor mij doet. Het gaat toch op, dat is onvermijdelijk.
@ citrofiel: bof frustraties, weet je, ik heb zoiets van dit is een forum over auto’s, moet je niet komen lullen over het milieu. Doe je het toch, dan mag ik toch reageren :D
Die groene rukkers voelen zich wereldverbeteraars en voelen zich nog continu geroepen ook om hun “visie” op te dringen aan andere mensen en dat stoort mij wel. Zelfs op een AUTOforum ben je niet meer veilig…
En het toppunt is dan dat die “visie” een druppel op een hete plaat of pleister op een houten been is, pure geldklopperij is, helemaal niet doordacht en van het concept “billijk” hebben die mensen absoluut geen kaas gegeten en van ECONOMIE kennen ze hélemáál niets…
Zit je in met het milieu, ga te voet, ga met de fiets, neem het openbaar vervoer (als het al rijdt en dan nog op tijd), rijd rond in een hybride prius, heb ik geen moeite mee, maar laat andere mensen hun zin doen en kom niet af met het milieu op een “auto”forum en doe je het toch, ook geen probleem, maar verwacht reactie :D
On topic: Ach ja GM, het mag niet meer he, coole wagens maken (muscle cars etc) het is stout, het moet allemaal groen, wel ja, ze doen maar hoor, ik werk er niet en als ze toe gaan heb ik nog brood op tafel. Kan niet van iedereen gezegd worden, maar dat is dan geen probleem WANT het milieu vaart er immers wel bij: minder vervuilende auto’s en meer mensen die minder kunnen consumeren, EVERYBODY’S A WINNER :D:D:D GO GREEN GO (!)(!)(!) Nou ja, everybody ? Behalve de belastingbetaler dan, die kan bijdragen om subsidies te geven aan noodlijdende bedrijven, Opel kuch Antwerpen, kuch, kuch, hint, hint… Maar ja, oops, zo ver denken wij groene rukkertjes natuurlijk niet na hehe :D
@nomar: you sad sad boy
topic: klopt dit wel?
ik bedoel is die wagen uiteindelijk niet groener dan zowat elke SUV in hun gamma?
Ik vind het milieu wel relevant en probeer niet te doen alsof er geen problemen zijn zoals zovelen hier. Doet me altijd beetje denken aan religieuze mensen.. bah
Maar dit soort wagens is geen deel van het probleem volgens mij. Daarvoor is de oplage te laag. Het probleem zijn de kopers van die walgelijke monster SUVs, die volgens mij meer verbruiken dan een camara. Daar rijden er volgens mij toch wat meer van rond ?
ps ik zou de camaro zeker geen icoon van rijplezier noemen. Vooral de originele versie zou een legendarisch slechte wegligging hebben.
Dat wil niet zeggen dat ik geen fan ben, maar voor het rijplezier – nee danku
Gelukkig een echte auto ipv dat groene geleuter…..
@nomar
ben je zelf amerikaan ofzo met die domme opmerkingen? tuurlijk een camaro hoort met een v8, maar het is niet meer van deze tijd. Een v8 verbruikt veel brandstof, terwijl een kleinere turbo motor betere specs haalt met minder verbruik.
En ik weet zeker dat over een korte tijd, als de economie iets aantrekt, de olie weer enorm duur wordt, en dus ook de benzine. Nog duurder dan afgelopen jaar.
Deze benzine slurpers zullen dan totaal onbruikbaar worden door hun hoge brandstof verbruik. Dus ook zonder de groene argumenten is deze muscle car maar tijdelijk aantrekkelijk…
En dan heb je nog je eigen verantwoordelijkheids gevoel, of in jouw geval het gebrek eraan. Hoe wil je aan latere generaties uitleggen dat jij de laatste olie er door heen hebt gejaagd omdat je het v8 geluid zo mooi vind terwijl er goede 4 of 6 cilinders op de markt zijn.
@MC
waar het bij amerikaanse muscle cars om gaat is het geluid die zo’n V8 maakt al heb je een 1.3L 4cilinder die ook 450PK geeft ik verkies toch de V8 wegens zijn geluid, als je niet aan het dragracen bent zorgt die V8 er ook voor dat je op lage toeren rijd. Door die lage toeren heb je ook geen last van slijtage en de camaro zal binnen 50 jaar nog altijd even veel pk’s produceren als vandaag (als hij goed onderhouden word) ik zie een 4 cilinder dat echt niet doen hoor. En ook de simpelheid van de techniek is iets wat bij een V8 zo super is. Ik werkte al aan een V8 toen ik 16 was ik zie mij vandaag nog altijd niet een high tech 4cilinder opensmijten… Ja de gouden dagen van de V8 zijn voor bij maar de mucle car is niet dood en hij zal er nog zeker een 50 jaar zijn
@MC
Ha kijk dat bedoel ik nu met mensen die niets van economie begrijpen: de olie/brandstof whatever is niet duur omdat de voorraden uitgeput geraken (eerst zien en dan geloven) maar omdat meer dan de helft van de prijs die wij moeten betalen belastingen zijn (MELKKOE VAN DE STAAT) en omdat de productie gebeurt door een kartel waardoor het aanbod systematisch kleiner is dan de vraag ernaar waardoor de prijs omhoog gaat (Viva Chavez in Venezuela hint hint)!!!!!
Maar ja dat is natuurlijk een beetje moeilijker te begrijpen dus dan ga je maar wat zitten te zeiken over verantwoordelijkheisdgevoel tegenover generaties die nog geboren moeten worden en die wij allerlei problemen (!) zouden opzadelen…
Hoe sneller de olie echt schaars wordt, hoe sneller (milieuvriendelijkere ?) alternatieven economisch levensvatbaar worden. Maar zolang de prijs van olie kunstmatig hoog en de productie ervan kunstmatig laag wordt gehouden en er enorm veel geld blijft plakken bij kartels, overheden en grote bedrijven, heeft het helemaal geen zin om met groene argumenten te beginnen zeiken want dan maak je jezelf gewoon belachelijk. Al wie daarin gelooft is gewoon naief. Al dat eco gedoe is gewoon om je “nieuwe” producten aan te smeren en ervoor te zorgen dat zij die het promoten er zelf beter van worden, maar daarmee is het milieu niet geholpen, integendeel, zoals ik al zei, pleister op een houten been en als je met een Prius rijd is enkel je geweten is gesust! Vervuilen doe je immers ALTIJD. Where and for whom/what do you draw which line ? Het begint met de CO2 uitstoot van je wagen, maar waar eindigt het aub? U stoot op dit eigenste moment immers ook CO2 uit! Zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen.
Als je het milieu wil redden zijn er veel ingrijpendere maatregelen nodig en niet bij de gewone man, maar op hoger niveau, alleen ja, you don’t bite the hand that feeds you, dus politiekers gaan dat nooit doen, het enige wat zij doen is u verder uitmelken. Maar ja hoor, roep maar harder om eco en groen, de marketeers zullen er handig op inspelen maar het gaat nog lang duren vooraleer het milieu er beter van wordt… Wie is er dan dom? Ik? Wel dan ben ik maar dom… Naief ben ik dan toch al niet :) en dat is veel erger dan dom… Om nog maar te zwijgen over hypocriet…
Doe mij maar een groene Camaro SS dan…
Mensen, jullie hebben me overtuigd. Ik ga ook groen rijden.
“En dan heb je nog je eigen verantwoordelijkheids gevoel, of in jouw geval het gebrek eraan. Hoe wil je aan latere generaties uitleggen”
Hoe ga jij het onrecht in de wereld aan latere generaties uitleggen terwijl je braaf CDA bleef stemmen, naar de Efteling ging, een plas deed en een was?
Jezelf schuldgevoel aanpraten is tot daar aan toe, maar anderen een milieu-schuldgevoel aanpraten is de limit.
Verkoop eerst je huis en al je luxe, en ga dan vanaf het boomhutje op de hei anderen vertellen wat ze moeten doen ;)
Doorsnee mensen willen auto’s met deftige afmetingen die weinig verbruiken.
Geen superkleine autotjes die elektrisch of op waterstof rijden. Nee! Het is de “groene” denkwijze die men ons opdringt van staatswegen uit met leugens over CO2 enzovoort.
Het doet me steeds denken aan het vroegere oostblok. Eén auto voor al het werkvolk en één groter model voor de leden van de partij.
Plezier om in het weekend met een snelle of grote SUV te rijden mag niet!!!
Binnenkort verkiezingen in België. Op de huidige meerderheid zal ik zeker niet stemmen en op de Groenen ook niet!!!!!!!
@turbo
dit heeft niets met politiek te maken. maar met ontwikkelingen op mondiale schaal, wat niets met nederlandse politiek te maken heeft.
wat ik vooral probeer te zeggen is dat onbeperkt brandstofverbruik niet door kan blijven gaan. het klopt dat de olievoorraad groter is dan de shells en dergelijke beweren, maar het probleem zit meer in de capaciteit van de brandstofproducenten. De hoge olieprijs (150 $ /barrel) werd niet veroorzaakt door te weinig aanbod van olie, maar raffinage capaciteit. Daarnaast was er een hoge vraag naar benzine/diesel waardoor er schaarste op de markt was. Het gevolg was de enorm hoge prijs aan de pomp.
Door de economische crisis is de vraag flik gedaald, waardoor er geen schaarste meer is en de prijzen dalen.
Maar als de economie aantrekt, en er meer indiërs/chinezen auto gaan rijden zal de vraag naar brandstof alleen maar toenemen. En aangezien de raffinage capaciteit niet is vergroot zal er weer schaarste op de brandstof markt komen en dat zal resulteren in een hoge prijs.
maar ga vooral een v8 kopen, dan wens ik je over 2 jaar veel plezier bij de pomp.
-edit: nutteloze bijdrage-
Nou hier in het hotel bij barcelona staat een zwarte 6.1 hemi camaro op 20 duims zwarte velgen op duitse nummerplaat. Ongewoon groot is die auto, kofferbak om een lijk of 2 in te gooien en dan hit and run over de eindeloos lange rechte stukken van nevada of arizona.ik begreep gister waarom deze gekocht wordt. Zoals six-trey het beaamt, het rauwe immens luide gebraak van de motor is echt brutaal. Absoluut geen finesse, schor, luid en patserig, rillingevend, en veel minder afgerond dan een c63 amg v8.
@alexander: Als er “6.1 Hemi” op staat bedoel je waarschijnlijk een Dodge Challenger…
Maar toen ik er gister achter reed aan 20 kmh in het centrum was de motor gewoon onhoorbaar. Dus prachtig schizofreen. Je kan jekyll oproepen wanneer je er zin in hebt en in lage toeren is het relax cruisen. Ik probeer die duitser aan te spreken, mss een ritje te versieren. Dan horen jullie het wel.
verschoning gevraagd. ruben is right. is een dodge. fenomenaal geluid anyway.
Lekkere bak, überAmerikaan ten top.
Groen geneuzel zuigt.
Weet je wat pas rechtvaardigt?
Een leuke diesel-Aveo.
Obama moet z’n agressieve smoel en z’n arrogante blik maar even weghouden, want zonder de Camaro is GM straks dood.
Ha.
Lekker puh.
Goeoeoeoeoeoeoedemorgen heer Dennis.
Gaat u eens eventjes heul snel naar de laatste alinea en zet een s achter autobouwer.
@ nomar
Go nomar!! Ik ben alvast (een beetje) fan! Eén grote, smerige zwendel die op wereldschaal aanvaard wordt. Ik zeg graag, in volledige Reservoir Dogs stijl: “If it’s durable energy you want, I’ll support it. If it’s new technoloy you need, I’ll give you a hand. But play the green card on me and somebody’s in for a big fucking surprise.”
De ironie schuilt erin dat ik deze week nog een CEO van een groen bedrijf in het nieuws zijn windmolens zag
verkopenpromotenbehandelen. Wat de kijker niet weet, maar ik wel (ik ken de man persoonlijk) is dat meneer de “groene, goede, milieuvriendelijke” en dus rijke man privé in een 600pk+ Audi S8 en een Audi R8 4.2 rijdt. Nu jullie, groene ongelovigen.