Aldus Daniel Akerson, de gloednieuwe baas van General Motors.
Per 1 september heeft Akerson het stokje bij GM overgenomen van Edward Whitacre. En nog maar net goed en wel ingewerkt of de eerste modder wordt al richting de concurrent geslingerd. “I wouldn’t be caught dead in a Prius.” Het waren de exacte woorden van de 62-jarige topman tijdens een speech in Washington DC. Dat was trouwens niet zijn enige rant jegens het goedverkopende milieuwwagentje van Toyota, hij noemde de Prius ook nog even een “geek-mobile”. Oehhhh, jij durft.
Akerson was in Washington om te praten met US government officials (de VS bezitten nog altijd 33% van GM) en de bijna-dood ervaring die het merk onlangs heeft meegemaakt. Maar de boel staat inmiddels weer op de rit en GM’s elektrowonder genaamd Volt moet de verkopen weer een beetje opstuwen. Dan kan een beetje dissen links en rechts geen kwaad, zo moet de topman gedacht hebben. We zijn benieuwd of er auto’s zijn waar hij wel dood in gevonden wil worden. (via gm-volt)
dakarbemo zegt
okee hij scheld de prius voor rot maar hij word wel heel goed verkocht iets waar het gehele GM concern alleen nog maar over kan dromen.. slappe reactie van een topman, laat hem zelf zich maar eerst druk maken over de verkopen binnen GM
spykerboy zegt
deel ik toch wat met hem.. zou er nooit in gezien willen worden of dood gevonden worden (elke hybride of electrische auto :D) autos mogen zuinig zjn maar doe dat dan op eigen benzine motor en niet op een electromotor die erbij zit..
chimaera zegt
@spykerboy: Zuinige verbrandingsmotoren bestaan niet. Ik hou mijn hart vast met al die 1.4 turbomotoren die ze nu allemaal verkopen. Allemaal hoogtoerige motoren, die op lange termijn helemaal niet zuinig zijn (motoronderdelen zoals pakkingen, scharnieren, veren etc.) die over een aantal jaren allemaal kapot gaan. Een rustigere 2 liter viercilinder of 3 liter zescilinder gaat veel langer mee!
mr. V8 zegt
Ha, gelukkig is hij niet de enige.
rotorhead zegt
Ik zou er ook niet graag dood in gevonden worden. Levend vind ik geen probleem.
robert--123 zegt
@rotorhead: LOL
Ik vind het alleen wel een beetje een zwakke reactie. Beetje jaloers denk ik? Dat je nou zo simpel bent dat je alleen maar V8 Caddy’s kan maken …
JPM zegt
Wat een stoere man zeg dat hij dit durft te zeggen. Gelukkig heeft GM dit keer van z’n fouten geleerd en hebben ze nu niet weer een oude, oudbollige incompetente redneck aan het hoofd van hun bedrijf.. ow wacht.
Esprit_de_Flandre zegt
Daarmee beledigt hij ook de kopers van de Prius, en die heeft hij net nodig om de Volt aan te verkopen. Met zijn grote mond…
salberts93 zegt
@Esprit_de_Flandre: oneens. Prius rijders hebben geen intentie tot revolutie, wat wel nodig is als je het benzineprobleem wilt oplossen. de Volt is volledig elektrisch, de benzinemotor werkt als generator maar dat kan in de toekomst makkelijk vervangen worden door waterstof. dat is revolutie, van benzine naar elektrisch, en van benzine naar benzine-elektrisch totaal niet. een Prius rijder heeft niets te zoeken in een Volt want die zijn alleen maar uit op een normale auto met minder belasting
Esprit_de_Flandre zegt
@salberts93: “want die zijn alleen maar uit op een normale auto met minder belasting.”
De Volt wordt ook een auto met minder belasting, dus die Prius-rijder is wel een belangrijke doelgroep.
De Volt zou ik zelfs niet echt revolutionair noemen. Dat waterstof zie ik nog niet meteen komen. Misschien wel eens in een concept car, maar zo zijn er al veel geweest.
salberts93 zegt
@Esprit_de_Flandre: Prius-rijders willen geen belasting zonder iets nieuws in hun leven te hebben, daarom kiezen ze een hybride, een normale auto die zogenaamd zuinig is. de Volt is volledig elektrisch en dat willen ze niet
Esprit_de_Flandre zegt
@salberts93: Das nogal een stereotypische en ronduit verkeerde opvatting van een Prius-rijder. Daarbij komt nog dat de Volt ook maar een gewone auto is, die ‘zogezegd’ zuiniger zal zijn. De Volt wordt geen haar beter dan de Prius. De enige auto’s die in aanmerking zouden komen voor de term revolutionair zijn de Nissan Leaf en de Mitsu i MiEV. En zelfs daar zou ik die noemer nog niet op plakken, want ze zijn slecht een eerste verkennende poging…
chimaera zegt
@Esprit_de_Flandre: Waterstof is niet rendabel. Elektriciteit omzetten in waterstof, en daarna weer waterstof weer omzetten in elektriciteit, en dan via een elektromotor met redelijk wat verliezen overzetten naar de wielen.
Esprit_de_Flandre zegt
@chimaera: Weet ik. Vandaar dat ik dat waterstof nog niet zo snel zie komen, in de Volt of gelijk welke andere auto. Enkel leuke conceptjes…
duckje zegt
@Esprit_de_Flandre: eerst dacht ik geniale uitspraak, maar nadat ik jouw mening heb gelezen, vind ik het niet meer zo geniaal
Atenza zegt
Inderdaad Esprit, Prius rijders zouden mogelijke kopers/leasers kunnen zijn van de Volt. Erg dom. Overigens is er niks mis met de Prius III. Mensen roepen dat alleen maar om erbij te horen
salberts93 zegt
@Atenza: ooit gekeken naar dat ding? dat is er mis mee
Atenza zegt
@salberts93: stel je niet aan zeg. De III ziet er niet meer zo raar visachtig uit als de II. Gewoon een moderne en strakke auto met een oplopende lijn en een sportief schuin aflopende kont. Niks raars aan.
Yeelen zegt
@Atenza: Het is nog altijd geen beauty, en naar wat ik lees is het zeker geen rijdersauto..
Atenza zegt
@Yeelen: moet dat dan? ga je dat ook zeggen over elke VW, Opel, Citroën, Mitsubishi enz? De Prius is ideaal voor mensen die een prima auto zoeken die er prima uitziet en prima te betalen is. Voor mensen die van A naar B moeten. Prima toch? Alsof de rest van de autokopers zo vreselijk origineel zijn met hun keuzes. De droomauto van de gemiddelde blogger is ook ‘gewoon’ een Audi A5
Dawg zegt
@Atenza: Dat Prius-fanboy gezeur moet even gecorrigeerd worden: Ook de Prius 3 is een oerlelijk saai ding en hij rijdt nog steeds als een baksteen. 99% van de mensen die de Prius ‘mooi’ vinden rijden er zelf een, in NL voornamelijk wegens de centen en in de US voornamelijk voor het imago; fanboy-geleuter dus.
Slimme mensen & auto-liefhebbers hebben er een gegronde hekel aan omdat ie 1) helemaal niet milieuvriendelijk is met 550kg (extra !) aan zware metalen en 2) door die 550kg aan belast ook rijdt als een baksteen.
Lelijk, slechtrijdend en milieu-vervuilend; de GM ceo heeft dus groot gelijk …
Atenza zegt
@Dawg: ik ben geen Prius rijder of een Toyota liefhebber. Probeer het nog eens. En nu weer over rijgedrag en gewicht hebben is zwak als we het nu vooral over het uiterlijk hebben. En mensen hier vinden ook een Insignia fantastisch vanwege zijn uiterlijk maar dat rijdt ook zeer teleurstellend. Maar dat mag natuurlijk want een Opel is geen Prius..
.
jij wilt gewoon iets te graag bij de stoerste van de klas horen die het liefst zomaar wat roept
Dawg zegt
@Atenza: LOL, mijn mening is juist degelijk onderbouwd, dat je het niet wil zien betekent niet dat het niet waar is :P
Atenza zegt
@Dawg: “oerlelijk saai ding”. Iets kan niet én lelijk én saai zijn. Probeer het nog eens knul..
salberts93 zegt
@Atenza: eerst zag ik het woord ‘strak’ staan daar wou ik commentaar op leveren maar toen zag ik het woord ‘sportief’. er is niks dat lomper en trager eruit ziet als de achterkant van die Prius. de CR-Z ziet er sportief uit, en de Insight vind ik er een stuk normaler uitzien dan de Prius. als je dan perse hybride wilt, neem dan een van die Honda’s
Atenza zegt
@salberts93: alles is relatief. je moet natuurlijk kijken naar het feit dat het een 5-deurs hatchback is. Een Focus 5d oogt in grote lijnen hetzelfde maar die mag natuurlijk wel positief onthaald worden.. de Prius III is eindelijk in verhouding, oogt niet iel en heeft meer simpele en strakkere belijningen. Als je dat niet wil zien dan ben je gewoon blind. Recht van achter is ie idd niet fraai maar elk minpunt opzoeken van een auto kan ik ook hoor ;)
salberts93 zegt
@Atenza: Focus 5-deurs ziet er hetzelfde uit als een prius zeg je.. volgens mij is er hier iemand anders dan ik blind..
Atenza zegt
@salberts93: dat zeg ik niet. De Focus 5d heeft ook een schuin aflopende kont en dan uiteindelijk afgeplat. Daar heeft nooit iemand commentaar op. Maar bij de Prius is dat gelijk lelijk? Wat is er nou lelijk aan een goed proportionele auto met een schuin aflopend kontje? Is vierkant beter?
salberts93 zegt
@Atenza: die achterkant van een focus is een normale ronde hatchback vorm. de achterkant van de prius loopt eerst schuin naar beneden en dan recht naar beneden ineens. niet geproportioneerd naar mijn idee
Atenza zegt
@salberts93: ja hoor..
Atenza zegt
@salberts93:
Doe me toch maar de Prius. Bij de Honda kloon waren ze de lengte vergeten in te schatten
Yeelen zegt
@Atenza: De nieuwe Honda Insight is gebaseerd op een oud model uit 1999, een Honda Insight 3-deurs hatchback met 2 zitplaatsen. Nog voor de Prius met die specifieke vorm kwam dus.
Atenza zegt
@Yeelen: de Insight is gebaseerd op aerodynamica..
Yeelen zegt
@Atenza: Ja, maar je moet niet zeggen dat het een Priuskloon is, die vorm werd eerst gebruikt door Honda.
Harie zegt
@Yeelen:
Ja… en zij hebben het gejat van moeder natuur, want die maakt al 2 miljard jaar waterdruppels in die vorm…
bigcar zegt
@Atenza: sterker nog, dat ding rijd voor geen meter. alle prestaties etc. zijn slechter dan die van de prius. toyota 4life!
Sciurida zegt
@Atenza: ja, maar de Polo heeft iets heel belangrijks wat de Prius niet heeft: design
Atenza zegt
@Sciurida: Polo en design? Waar?
MRStephan zegt
@Sciurida: Hahaha you just made my day :D
lincoln zegt
wat een lul zeg ..
echt een domme red-neck ..
wij in onze sophisticated beschaving willen teminste constant dood gevonden worden ..
dat komt omdat wij beter zijn ..
laurensje zegt
De geeks stappen over naar de Leaf. Of misschien wel de Volt, die is in ieder geval wat “technischer”. Maar Leaf heeft meer zonnepanelen nodig op het dak, en je bent helemaal onafhankelijk van die verachtelijke olieboerenlobby :-)
Maar als je echt benul hebt in Amerika, koop je die “A3 Sportback TDI, of het Jetta zusje”. Net als hier.
zdev zegt
Ik heb een keer in een Prius gezeten. Hard plastic, rammelende onderdelen en zwaar door de accu’s. Die irritante verbruiksmeter stond de hele tijd tussen de 1:10 bij optrekken en de 1:20 bij gas los. Wat je met een diesel ook met gemak haalt.
Aangezien accu’s echt vervuilend zijn en CO2 goed is voor de natuur zou ik subsidie op mijn V8’s moeten krijgen ;-)
Dawg zegt
@zdev: Inderdaad, 550kg aan zware metalen zijn veel schadelijker dan het beetje CO2. Want veroorzaakt de mensheid niet slechts 3~4% van de totale CO2 uitstoot; waarvan ~10% weer slechts door personenauto’s ?
Dus … dat maakt de Prius de asbest & cfk’s van de toekomst. Niets tegen hybride-technieken, maar de Prius-mix klopt gewoon niet.
laurens324 zegt
haha ik wil ook niet doodgevonden worden in een Prius, maar een Astra is al even slecht om in te sterven
lincoln zegt
@laurens324:
tsssss .. barbaar ..
C6_R zegt
Een man naar mijn hart!
Arie op Safarie zegt
Prius-rijders dienen ook beledigd te worden …Pseudo-autorijders alleen milieubewust vanwege de fiscale voordelen …. kijken hoeveel er verkocht zouden zijn als hij € 10.000,– duurder zou zijn en een bijtelling van 25 %
zou hebben …. Ik vindt het ook helemaal niets zo’n Prius ….
Atenza zegt
@Arie op Safarie: net zoals gros van de leasers. Waarom denk je dat de Polo, 107, Punto e.d opeens zo hoog in de lijst staan? En de Polo Bluemotion is dan ook nog eens lawaaierig. Dat kan je van de Prius niet zeggen
Sciurida zegt
Hey dat is mijn quote! kom maar met geld over de brug vrind.
Typisch voorbeeld van Amerikaanse arrogantie, maar hij heeft wel gelijk dat de Prius een belediging is voor echte autoliefhebbers
lincoln zegt
@Sciurida:
hoi .. je laat nogal een verwarrende indruk achter ..
Sciurida zegt
@lincoln: het is mijn levensmotto dat ik nog niet dood gevonden wil worden in een Prius, dat heb ik echt al duizend keer gezegd / gepost op AB!
lincoln zegt
@Sciurida:
je levensmotto ??
ach .. je hebt iig een doel in je leven ..
Esprit_de_Flandre zegt
@Sciurida: Snel zelfmoord plegen in een gehuurde Ferrari. Dan ben je zeker… :P
QuattroBoy zegt
Helemaal gelijk!
PurpleHaze. zegt
Helemaal mee eens. Probleem is alleen dat blijkbaar ook GM meedoet aan de groene hype. Iets met pot, ketel en zwart…
salberts93 zegt
@PurpleHaze.: groene hype hoeft geen probleem te zijn, als je kijkt naar de Tesla Roadster of de SLS E-Cell, zie je dat er best leuke dingetjes uit kunnen komen. en ik moet zeggen dat ik de Volt ook echt een mooie auto vind en dat kunnen we al niet zeggen van de P.
Reinbergen zegt
Haha, leuke header :P
peter zegt
hoewel ik geen fan ben van de prius (onlangs geprobeerd, waar zitten die 136pk ??), is dit toch een belachelijke reactie, een CEO onwaardig.
bpc zegt
@peter: heb je al onder de voorstoelen gekeken?
jp zegt
Ik vind de huidige Prius best een mooie auto. Aparte lijn maar zeker niet lelijk.
En laat nu de AB lynchmob maar komen. Gelukkig ben ik niet zo snel bang voor 15-jarige pubertjes, dus het zal wel goed komen. :P
JPM zegt
@jp: Ben ik het mee eens. De nieuwste generatie in het wit vind ik gewoon mooi. Mede door m’n liefde voor aerodynamica en daar is prachtig mee gewerkt op de Prius.
Atenza zegt
@jp: hij is dan ook geslaagd. Men roept dat alleen maar omdat dat schijnbaar stoer is om te zeggen. Men kan er niet eens meer objectief naar kijken. Triest is het. Nee een vierkante Golf met een ouderwetse hoek tussen motorkap en A-stijl is natuurlijk véél fraaier..
DavidZ zegt
Erg domme en zeer arrogante uitspraak van deze Amerikaanse opschepper. Wat nederigheid zou hem sieren, en ook op z’n plaats zijn gezien de puinhopen bij GM, zowel nu als in het recente verleden.
vergelijkingsmongool zegt
Idee voor een nieuwe poll: Waarin wil jij dood gevonden worden?
A. Premium Duitsert
B. American Muscle
C. Aziatische bak
D. Lekker wijf
E. Ik wil niet dood
bakkerst zegt
@vergelijkingsmongool:
dat vind ik wel eens een leuk ideetje, maar dan ma de poll nog uitgebreid worden met Italiaanse pizza ovens, franse gebakjes, oost europese budget bakken en chineese doodskisten.
G-Ammo zegt
Wat een sukkel… Ik kijk nog steeds vol verbazing hoe mijn overbuurman met z’n 3e gen. Prius wegrijdt naar zijn werk… ik vind het gewoon een mooi ding (Niet omdat ik Toyota ”Fanboy” ben, want generatie 1 en 2 moeten naar de sloop!!!) En het electrisch geluidje vind ik best wel mooi.
Maar deze man is echt gestoord bezig; er rijden heel veel mensen in USA met een Prius… Hij is gewoon wreed jaloers dat zijn Amerikaanse rammelbakken niet zo goed zijn.
db87 zegt
HAHA, eens!
Toyota moet meer coole auto’s gaan bouwen. Uit de Formula 1 stappen, geen coole auto’s meer maken zoals de Toyota Supra etc. Het zelfde kan gezegd worden van Honda. Coole auto’s uit Japan worden alleen nog gemaakt door Nissan lijkt het wel (Mazda plannen buiten beschouwing gelaten even als rally merken Subaru en Mitsubishi).
mout zegt
Ah. Gelukkig. Met zo’n man aan het roer is het een kwestie van maanden voor er – zuinige, – goed afgewerkte, – vernieuwende auto’s komen, waarop je met een gerust hart lang garantie geeft.
peter zegt
@mout: well said
Beetje Verward zegt
Best wel moedig van deze topman.
Want er wordt straks natuurlijk extra kritisch gekeken naar “zijn”Prius killer.
De Volt/Ampera, die uiteindelijk toch een “gewone” hybride bleek te zijn en waarvan we na tig jaar ontwikkeling en promotie nog steeds niet weten hoeveel olie (en steenkool) die per kilometer gaat vebnruiken in de praktijk.
Ik blijf benieuwd.
ghettoblaster zegt
Die eerste versies van de prius vond ik ook maar niks.
De laatste versie is al heel wat beter.
De laatste keer dat ik bij de toyota dealer was voor onderhoud van de ouwe corolla heb ik zo’n ding eens bekeken
En verder , was GM niet dat bedrijfje met torenhoge schulden :-) ?
Vroegwakker zegt
Deze idioot, Daniel Akerson, wil dan weer niet in mijn Prius 1 willen vinden.
The360box zegt
Ik vind het ook een zielige auto en mensen vinden het stoer want ik heb een Prius, fock jullie
The360box zegt
@The360box: Niet ik maar een vb.
jeanclaude zegt
die man heeft helemaal gelijk, lelijk ding met de meest rare bestuurders die je maar kan vinden, maar ik vind het wel een goeie technologie, maar ze hadden het in een mooiere auto moeten doen.
Heine zegt
Hij zou er niet dood gevonden in willen worden, wat hij wel zou willen is dat hij zo’n commercieel succes in eigen hadden had. Een kinderachtige reactie die eerder naar jaloezie ruikt dan naar een goede ‘dis’ tegen Toyota.
288 GTO zegt
Ik wil überhaupt niet dood gevonden worden hahaha! Maar goed, anderen afkraken is te simpel en het leidt tot niets. Ga zelf lekker doen waar je goed in bent.
norge zegt
Maakt mij dat nou uit waar ik dood in gevonden word ,zolang het maar niet in een audi is. ;)
Ramshoek zegt
Dus de Volt / Ampera gaat niet in productie?
9000cse zegt
Waar ik me nou werkelijk gruwelijk aan kan ergeren is, -zonder Prius-aanbidder te hoeven zijn-, dat deze van God verlaten CEO(!!!!!) er zo openlijk blijk van meent te moeten geven, dat hij absoluut niets, maar dan ook werkelijk HELEMAAL NIETS! heeft geleerd van het mismanagement, dat het eens grootste concern ter wereld naar de kloten heeft geholpen en door de belastingbetaler van de ondergang gered moest worden. Om in deze functie zo’n uitspraak te doen, zou tot ontslag op staande voet zonder piëteitsbonus moeten leiden.
Vergeet even niet, dat Toyota inmiddels -dankzij of ondanks- de Prius, het stokje van grootste autoproducent ter wereld heeft overgenomen. Stel je eens voor, dat de CEO van Toyota een dergelijke uitspraak zou doen over de Volt! Onvoorstelbaar! Daarvoor hebben de Japanners gewoon teveel fatsoen.
Daniel Akerson? Zelfs in zijn functie gewoon een Amerikaanse hufter van het zuiverste water! Kotsmisselijk word ik ervan. Gatver……….
lincoln zegt
@9000cse:
en .. hoe zit het met jouw fatsoen ??
de sjonnies zegt
@9000cse
Denk dat je moeilijk deze man de schuld kunt geven van het mismanagement van GM.
De’schuld’ligt in de zeventiger jaren, waarbij vakbonden met peperdure niet-meer-te-betalen-pensioenen, de arrgogantie van GM (what’s good for GM is good for the world) de basis gelegd hebben voor de huidige situatie.
Dat de man deze one-liner de wereld ingooit, ’t is een politieke functie CEO zijn.
hij staat echt zelluf geen bumpers aan pick-up trucks te hangen.
lincoln zegt
conclusie ..
iedereen mag zeggen dat ie niet dood gevonden in een bepaalde auto ..
ZONDER daarbij een hypocriete arrogante hufter te zijn ..
(dit geld uiteraard alleen voor de NL-taligen) ..
BEHALVE als je een wildvreemde man uit Amerika bent ..
want dan ben je een hypocriete arrogante hufter ..
(hunnie dan he) ..
JPM zegt
@lincoln: Misschien moet je uitspraken eens in context zien en of men de uitspraak persoonlijk of in functie doet. En fatsoen is inderdaad een breed begrip, maar dat zul je wel niet vatten.
de sjonnies zegt
@JPM:
Fatsoen bestaat niet meer
Vooral niet meer in de handel.
Survival of the fittest, sometimes of the fattest
Dat de man een mening geeft, een one-liner de wereld ingooit, moet hij helemaal zelf weten.
JPM zegt
@de sjonnies: Wat een pessimistisch geklets. Ik ben het vrijwel altijd eens met jou hier op autoblog maar dit gaat te ver. Ik heb zelf in het epicentrum van de absolute graaicultuur gewerkt (een zakenbank in NY) en zelfs daar zijn er meer dan genoeg fatsoenlijke mensen die lang niet altijd voor geld kiezen maar die ondelinge relaties en fatsoen belangrijker achten.
Daarnaast is de Japanse cultuur een bakermat van fatsoen. Fatsoen ís daar de handel, zonder tel je gewoon niet mee. Waarom denk je dat de VS zo weinig handel drijft met Japan, een kwestie van botsende culturen en minachting jegens de amerikanen namens de Japanners.
Deze uitspraak staat symbool voor alles wat er fout ging bij GM en wat heeft geleid tot het feit dat de belastingbetaler deze man aan een baan heeft geholpen. Arrogantie. Natuurlijk kan hij zeggen wat hij wil, maar hij helpt hier noch GM noch de VS noch ondelinge relaties met anderen mee. Als je dat niet kunt zien ben je een lincoln type die gewoon niet in situaties terechtkomt waar nuance nodig is of waar uitspraken gevolgen hebben.
de sjonnies zegt
@JPM:
Toch voel ik het zo, breder gezeien, de hele hype die vooraf ging aan de financiële crisis waarbij we geld gingen uitgeven dat nog verdiend moest worden; heeft mijn vertrouwen in de’handel’ wel geschaad.
En ik zit onder andere in de ‘handel’
’t is veel meer dog eat dog geworden, meerwaarde, relatie, dat-je-een-klant-in-het-verleden niet liet stikken, ’t lijkt allemaal opgelost.
En dan het zoeken naar de ‘schuldigen’, die schuldigen, dat zijn we zelf.
Oh, wij hebben er verleden jaar een behoorlijke dreun van gekregen, van die crisis, de bakens verzet en nu weer volle kracht vooruit. Goddank !
lincoln zegt
@JPM:
tuurlijk .. “voorbeeld functie” geneuzel ..
ik heb geen voorbeeld nodig .. en vooral niet van een wildvreemde ..
en die context .. die kan je op je buik schrijven ..
jij zal wel opkijken naar iemand met een titel ..
jouw zorg ..
maar voor mij is IEDEREEN aan het eind van de dag een boerenlul die maar wat loopt aan te klooien ..
zo ook een CEO ..
die praatjes hebben voor mij ALTIJD concequenties ..
(want zo ben ik in het echt ook .. en meestal nog groffer) ..
het heeft me een hoop gekost ..
maar nog meer opgelevert ..
JPM zegt
@lincoln: Harstikke leuk voor je dat het jou iets opleverd maar je bent duidelijk niet in situaties geweest waarin het directe gevolgen heeft voor een ander. Neem dit voorbeeld, wat levert het hem op behalve wat rednecks die al bij GM shoppen en zichzelf nog eens op de bost kloppen? Wat verliest hij ermee? Geloofwaardigheid, potentiele klanten, negatieve publiciteit in het buitenland en daarmee zet hij dus ook indirect het leven van z’n personeel op z’n kop bij een eventueel ontslag. Misschien wat ver gezocht en overdreven maar bij een aantal van dit soort uitspraken toch echt mogelijk.
Als je dan zo een opmerking wil maken wetende dat je er niets mee zult winnen maar heel veel mee kan verliezen dan is dat dom, arrogant en onfatsoenlijk.
Arnoud zegt
De Toyota Prius moet dus dood ..
Iets met kop, maaiveld en afhakken ..
laurensje zegt
Gisteren in een museum, stond een opengewerkte Prius II. Was met een paar kinderen, maar de eerste oogopslag herbevestigde wat iedereen wel weet, te duur, te complex en dan ook nog te weinig CO2 winst. Behalve op papier, daar is alles rendabel te maken.
Volt is wat dat betreft hetzelfde verhaal, Leaf is simpel maar die batterijen werken nog niet.
integralechubasco zegt
Sommigen hier gaan voorbij aan hetgeen de CEO in kwestie werkelijk bedoeld. Het is niets meer dan een spreuk! (…)
Net zoal ‘ik laat me niet kisten’ of ‘ik heb een broertje dood aan’….. …… ‘ik wil niet dood gevonden in iets’ betekent dat je liever niet hebt dat anderen je ermee zien. Niets meer en niets minder.
Kennelijk zijn er hier nogal wat die het alleen letterlijk kunnen opvatten en hem daarom het liefst publiekelijk opgehangen willen zien. Dit soort universele eenvoudigheden snappen ze kennelijk in Amerika beter dan de gemiddelde eenzaam puberende, xenofobe-autoblog-hooligan hier…
JPM zegt
@integralechubasco: Misschien moet je verder kijken dan je neus lang is, dan zie je dat dit niet als spreuk bedoeld is en dat hij nog veel meer dingen over de Prius riep.
integralechubasco zegt
@JPM:
Misschien zou je zelf eens een spiegel voorhouden om de lengte van je neus te meten. als je goed leest dan zou je eruit kunnen opmaken dat ik verder kijk dan mijn neus lang is. Zonder een pot verwijt de ketelverhaal te willen voorspiegelen zou ik nog een 1 ding willen meegeven: Zoekt en gij zult vinden…
integralechubasco zegt
en als je de bron naleest kom je er vanzelf achter dat hij niks tegen electroauto’s heeft maar dat het hem gaat om de vormgeving van de toyota.
JPM zegt
@integralechubasco: Ah dus je komt al terug op je redenering dat het enkel een spreuk is? Nu gaat het ook al over de vormgeving ;) Typisch, nog even doorzoeken en je zult steeds meer vinden.
integralechubasco zegt
@JPM:
touche…
Maar wat ik vooral wil zeggen, die amerikanen zijn door de wol geverfd en kunnen met dit soort ‘lood om oud ijzer’ uitspraken wegkomen… omdat het amerikanen zijn.
Het is geen probleem want: 1 hij is ex-CEO, 2 het is de ruwe bolster-blanke pit karaktertrek wat iedereen van een amerikaan verwacht. 3 GM heeft niets tegen electrische auto’s…
Een Japanner zulke uitspraken laten doen… dan heb je pas stront aan de knikker…
(spreuken en gezegden boekje gehad van sinterklaas).
lincoln zegt
@JPM:
nog een srpeekwoord voor je ..
“say what you mean .. say it mean .. and quasi-verontwaardigt zal doen de drama-queen” ..
speciaal voor jou verzonnen ..
Cantago zegt
Die Volt is ook niet geweldig, maar voor nu ben ik het roerend met hem eens!
Bruce zegt
Men zegt hier dat een polo design heeft of had…….
Man,man,er zijn er hier die dringend een nieuwe bril nodig hebben.
De prius III is een mooie eigentijdse verschijning,en neen het is geen racemobiel,maar dat is ook de bedoeling niet.
En als men dat ook niet snapt,tja….
Als ik het geld had,kocht ik hem…..
pegase zegt
Heeft geen recht van spreken. Als het niet voor de us belastingbetaler was, was hij CEO van … niks. Toyota blijft ondanks de recalls de grootste ter wereld. Dat hij 10 jaar daar les gaat volgen om te leren hoe het moet.