Dat petrolhead James Glickenhaus druk bezig is met een nieuwe supercar wisten we al, maar er zijn nu eindelijk wat meer details bekendgemaakt over SCG 003. Inclusief een gelikte teaservideo.
We hoorden voor het eerst van Glickenhaus in 2006 toen hij de wereld zijn Ferrari P4/5 by Pininfarina liet zien. Enkele jaren geleden zagen we als vervolg daarop de P4/5 Competizione op basis van een Ferrari 430 Scuderia, maar daar eindigt het verhaal niet.
De derde auto die gebouwd gaat worden voor SCG (Scuderia Cameron Glickenhaus) is momenteel volop in ontwikkeling in New York en Turijn. Of er een bestaande auto als donor wordt gebruikt is nog niet duidelijk, ook heeft Glickenhaus nog niets losgelaten over de motorisering.
Eerder werd gesproken over een 750 kilo wegen auto die achterin een geblazen V6 zou hebben met zo’n 500 pk, maar of dat nog steeds het geval is weten we niet zeker. In 2015 zal op de autoshow van Genève de SCG 003 onthuld worden en tijdens de 24 Uur van de Nurburgring in datzelfde jaar zal de SCG 003C in actie komen.
Yep, dat lees je goed. Er komt zowel een straatversie als een raceversie van de SCG 003. We zijn nu al benieuwd! De teaservideo kan je bekijken op Autojunk.
rb26dett zegt
Ik ben benieuwd, ik vind niks mooier dan een geblazen V6!
Jochempie zegt
@rb26dett: Zelfs geen dubbelgeblazen zes-in-lijn?
rb26dett zegt
@Jochempie: Ja natuurlijk vind ik die mooier, ik wou er bijna niks mooier van maken, alleen was ik de bijna vergeten, foutje.
nickjdeg zegt
@rb26dett: doe mij maar een 6 inline blok
rb26dett zegt
@rb26dett: Foutje, bijna niks mooier, alleen een Twin Cam straight 6 is natuurlijk mooier, en dan het liefst twin turbo, maar single turbo is ook fantastisch!
jmeverts zegt
@rb26dett: :-D
kwakmare zegt
Kwam laatst een gezogen 3\\16″ in stainless steel tegen. Ook mooi, vooral meerdere bij elkaar.
ricardo zegt
Heeft de daklijn van een Koenigsegg?
T16 zegt
Het lijkt er niet op dat een bestaande auto wordt verbouwd, zoals het oorspronkelijke plan was met hergebruik van een Alfa Romeo 4C carbon-fiber tub. De tub wordt een unieke versie. Wel zijn er banden en motoren leveranciers gevonden en gaat het om een serie van 12 raceauto’s die hierdoor ook geschikt zijn voor Le Mans racen. Kostprijs 1,5 miljoen dollar.
De aerodynamica is heel erg fancy waardoor ze dezelfde topsnelheid halen als een P4/5 Competizione met 80 pk minder. Ook krijgt de SCG 003C een kleurtje, de zwarte P4/5 C was zo slecht zichtbaar dat deze meermaals werd aangereden tijden 24 uurs race op de Nürburgring.
http://www.roadandtrack.com/go/future-cars/future-car-news/scuderia-cameron-glickenhaus-scg-003?src=rss&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://distilleryimage6.s3.amazonaws.com/ab662860682711e3b7ed12d69d74e3c2_8.jpg