Deze Giulia Ti uit 2002 kan er alsnog nog wel eventjes tegenaan, hoor.
De Alfa Romeo Giulia is een van onze favoriete auto’s. Althans, van ondergetekende. Sportief, maar prima om elk dag mee te rijden. Als je ermee gaat hoeken, merk je dat het relatief lage gewicht, achterwielaandrijving en precieze besturing allemaal gekozen zijn om jou – de bestuurder – blij te maken. Het nadeel: ze zijn tegenwoordig best wel prijzig. Dat betekent dat we moeten kijken naar occasions.
En aangezien er een hele groep petrolheads wacht op betaalbare Giulia’s, blijven Giulia’s relatief onbetaalbaar. De afschrijving op die auto’s is echt minimaal. Er is natuurlijk een groot verschil tussen wat de consument wil die nieuw koopt en de occasion-koper. Daarom kijken wij geregeld op Marktplaats om te kijken naar leuke occasions.
Giulia Ti met meer dan een ton op de klok
Daarbij is het vrij simpel: wil je een betaalbare Giulia moet je kiezen voor een diesel. Een jonge benzine met voor weinig vindt je bijna niet. Totdat… Totdat we deze tegenkwamen. Het is een jonge Alfa Romeo Giulia Ti met 109.655 km op de klok. Nu is dat niet zozeer een issue. Moderne auto’s kunnen met gemak het driedubbele rijden, maar de auto is uit 2022!
Jazeker, op 8 januari 2022 kreeg de auto zijn gele kentekenplaten. We zijn nu anderhalf jaar verder en er staat meer dan een ton op de klok. Uiteraard vroegen wij ons af wat daarmee aan de hand is. We namen even contact op met de verkopende partij en wat blijkt: de vorige eigenaar reed gewoon heel erg veel. Om met Bert Visscher te spreken: Je verwacht het niet, hè!!?!
Voor weinig
Op dit moment zijn ze (de vorige eigenare) over gestapt naar een andere Alfa Romeo (de nieuwe Tonale) en deze staat nu te koop. Het is een Giulia met de 2.0T benzinemotor met 200 pk en 280 Nm. Deze is gekoppeld aan de overbekende achttraps automaat van ZF en drijft enkel en alleen de achterwielen aan. Het chassis van de Giulia is dermate goed dat je die vierwielaandrijving (Q4) eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Die 2.0T motoren zijn allemaal identiek, dus ze gaan allemaal naar zo’n 310-320 pk na een digitale massagekuur.
Het voordeel is dat je in een bijna nieuwe Giulia rijdt, voor een fractie van de prijs. Het is ook geen basis-schraapversie, maar een vol aangeklede sportieve ‘TI’ (Turismo Internazionale)-uitvoering. Ook wel lekker, dit zijn bijna alleen maar snelwegkilometers geweest. Dat kan namelijk bijna niet anders, want met alleen maar stadskilometers wordt het heel erg lastig dit soort kilometrages te behalen. De prijs van al dit moois: 38.990 euro. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken.
Check hieronder hoe zo’n Giulia met 200 pk inens 300+ pk kan leveren:
En bekijk hieronder het Autoblog Occasion Aankoopadvies
SpiderIV zegt
dijk van een auto alleen 2 extra’s maken de auto nog lekkerder, de Veloce stoelen en flippers aan het stuur.
Dutchdriftking zegt
Eens. En een kek kleurtje, blauw bijvoorbeeld, en subtiele verlaging + frisse wielen. Zoiets, maar dan de wielen nog zilver en de raamlijsten chrome:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/alfa-romeo/m2021952719-alfa-romeo-giulia-2-0-t-awd-veloce-uniek-inruil-mogelijk?correlationId=14569f22-146a-4b7d-bef3-ee9d21ec87cc
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/alfa-romeo/m2018867925-alfa-romeo-giulia-2-0t-super-veloce-int-ext-zwarte-he?correlationId=14569f22-146a-4b7d-bef3-ee9d21ec87cc
joki zegt
Zouden die schakelflippers, als bij een BMW, nadien ingebouwd kunnen worden?
erwingrunn zegt
Grappig dat tegenwoordig een gewicht van zo’n 1600Kg een relatief laag gewicht is.
Zo’n Giulia komt hier ook nog eens voor de deur te staan.
Dutchdriftking zegt
Hij weegt 1.420kg. En dat is inderdaad relatief licht. een Vergelijkbare 159 sedan met 1750TBI motor weegt overigens 1.405kg en die vond iedereen heel zwaar…
alfa147ti zegt
1455 kg weeg deze auto ongeveer, ik rij al sinds 01-2018 in een Giulia en het is iedere dag genieten voor al als er niemand voor je rijdt.
marcomanta zegt
Prachtige auto en ziet er nog perfect uit!
mustang750supersnake zegt
zit de bodem dr nog in dan🤣
rwdftw zegt
Het zal je verbazen, de Giulia is technisch gezien een goede auto.
Paul58 zegt
Haha waarom denk je dat die zo licht is in vergelijking met concurrenten ;)
Zonder grappen; volgens mij zijn juist de materialen die bij de Giulia worden gebruikt goed bestand tegen roest. Het chassis/ onderstelsel is in deze auto is gewoon erg goed gebalanceerd en relatief licht qua gewicht.
Giuseppe12 zegt
Heb op vakantie een week in een Gulia Veloce mogen rijden, wat een genot was dat. Nog nooit in zo’n heerlijke auto gereden. Denk er nog regelmatig aan terug.
Paul58 zegt
Bij de republiek klokje rond van Autoweek kwam een Giulia naar voren die maakte nog veel meer km’s.
Die had 262.000 km gereden (in 2 jaar) en zat zelfs nog in de fabrieksgarantie!
Weet niet of ik de link hier mag /kan delen echter is dit makkelijk te vinden via Google.