Kijk dat is mooi voor ons autoliefhebbers, de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio begint lekker te zakken.
Geef maar toe. Ook jij droomt van die powersedan uit Italië. Het is zo’n auto die bijna alles goed kan. Veel power, een motorblok met een link naar Ferrari. Doet het altijd goed op verjaardagen natuurlijk. Het is een mooi ding (subjectief, maar oké) en het interieur is modern genoeg om op de lange termijn plezier aan te beleven.
Voor de familieman had het beter geweest als er ook een Giulia Quadrifoglio Wagon had gekomen, dat is helaas niet gebeurd. We moeten het hiermee doen. Wat ook leuk is aan deze Alfa Romeo? Er staat geen badge van BMW M, Mercedes-AMG of Audi RS op. Kortom, het is gewoon even wat anders! Verandering van spijs doet eten zeggen ze dan.
Het grootste probleem voor de meeste autoliefhebbers is niet de wil om het te doen, maar de middelen. De mooiste berline uit de stal van Alfa Romeo staat vandaag de dag voor minimaal 145.500 euro in de prijslijsten als Quadrifoglio. Centjes die we niet willen of kunnen stukslaan op zo’n auto.
Een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio als occasion was er altijd wel, de vraag is wat is de juiste prijs? Inmiddels beginnen ze aardig te zakken. De komst van de facelift helpt daar natuurlijk ook bij. En laten we wel wezen. De vroege exemplaren uit 2016, dat is gewoon alweer een tijdje geleden. Het voelt misschien al gisteren, 2016 is echter 8 jaar geleden. Acht!
De goedkoopste Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio occasion op Marktplaats staat te koop voor 43.900 euro! Ze zakken langzaam en daardoor worden ze voor een steeds grotere doelgroep bereikbaarder. Dit exemplaar is door zijn grijze kleur wat anoniemer, maar goed. Met 510 pk uit die 2.9 V6 hoor je ons niet klagen.
Op de teller staan 132.560 gereden kilometers. Dat is niet heel veel, echter ook weer niet verschrikkelijk weinig. Daar is de prijs dan weer naar. Dus, laat je die Mercedes-AMG C63 of BMW M3 er ook voor staan en durf jezelf eigenaar te noemen van deze Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio occasion voor net geen 44 mille? Laat het weten in de comments!
rwdftw zegt
Nice! Nog even een upgrade (https://thecarplayer.com/collections/alfa-romeo/products/apple-carplay-alfa-romeo-giulia-stelvio-quadrifoglio-2017-2020) van het ietwat gedateerde ICE systeem en ik zou hem zo voor de deur willen hebben!
cloverleaf zegt
Te duur voor enkel een module. Ik heb voor 360 euro dat ding gewoon opgehaald in Almere.
innovation81 zegt
Verkeerde kleur:)
Er staat bij recent groot onderhoud gehad voor €8.000,- ben benieuwd wat er aan gedaan is, want de 120k beurt kost ongeveer 2k. En banden+remblokken kosten je geen 6k, zeker niet voor de stalen schijven die hier onder zitten.
alcantara zegt
Zegt weer genoeg over de kwaliteit van Alfa, of liever het gebrek aan. Daarom zakken ze ook zo snel in waarde. Net als met een Jaguar bv, bakken met geld moeten erin elk jaar om het rijdend te houden.
bugboy zegt
Bij Audi niet anders hoor. Auto met 75K op de klok en de DSG krijgt een volledige revisie. De motor is prima, want die was bij 45K al toe aan revisie. Dikke wagens, dikke rekeningen… Wil je goed en goedkoop rijden dan koop wat Japans.
mijnnaamishaas zegt
Typisch dat Audi er altijd wordt bijgehaald. Ik heb er vele gehad met telkens meer dan 200k op de teller en geen noemenswaardige problemen gehad. Is het kift???
rwdftw zegt
Moet je eens het youtube kanaal van VAG Technic opzoeken. Die doen eigenlijk alleen maar Audis, en dan de sportieve modellen met V6, V8 of soms een V10.
Laat ik het zo zeggen : als je dealer je doorverwijst naar VAG Technic dan gaat de motor eruit en wordt het heel erg prijzig. Ze hebben een wachtlijst van een maand of 2.
Dus je run-of-the-mill Audi met een 4 cilinder zal waarschijnlijk probleemloos zijn maar die dikke blokken :(.
B4R7 zegt
200k is niks. Mijn 18 jaar oude ford focus heeft na 250k alleen een nieuwe dynamo en een nieuwe solenoid regelklep gehad buiten regulier onderhoud.
DeWitteCondor zegt
Ik heb jarenlang probleemloos Alfa gereden. Daarna overgeschakeld op Duits. Was ook prima maar echt wel een paar keer serieus gezeik. Tot zover het anekdotisch bewijs.
Paul58 zegt
Zegt meer over jou ontwetendheid wat betreft auto’s. De Giulia is namelijk een erg betrouwbare wagen. Dat is ook te verklaren door de gebruikte materialen in het chassis en carrosserie. Maar om dat je weten moet je je een beetje verdiepen in auto’s. Daarbij lees ook eens auto reviews (of een paar klokjes rond) op autoweek.
petroldrinker zegt
Dat valt wel mee, dat is bangmakerij van mensen die niet durven en het zo voor zichzelf goed praten. Mn vader zn Stelvio Quadrifoglio heeft sinds 2018 (nieuw gekocht) alleen normaal onderhoud gehad en 2x banden vervangen….
tmenges zegt
Denk dat dat wel mee valt hoor, beetje bmw of Mercedes fatsoenlijk onderhouden kost ook zat.
degrotemuis zegt
Misschien ook wat schadeherstel? Een rest BPM van 1678 euro klinkt ook wat laag voor een forfaitaire BPM afschrijving. Deze staat al sinds februari geregistreerd in Nederland, sinds maart op kenteken bij dit bedrijf en wordt volgens finnik sinds april aangeboden, zou in die tussentijd aangepakt kunnen zijn?
herve11f zegt
Grote beurt is riem vervangen. Hetzouden geen italianen zijn mochten ze het makkelijk maken. Hiervoor moet de hele neus eraf en de gans voorste motor ophanging want hij loopt als het ware door de motor.
innovation81 zegt
Ja klopt, maar dan nog kost die beurt 2k inc olie, koelvloeistof, riem, bougies, etc.
bugboy zegt
Als je ze nieuw niet kan betalen dan kan je ze als occasion niet onderhouden. Heb ook een leuke hobbyauto gekocht. Nieuw 80K en 13 jaar later 18K. Maar binnen een jaar al bijna 5K aan kosten. Veel achterstallig onderhoud en reparaties. Koop alleen zoiets als je bereid bent geld te blijven investeren.
PunicaOase zegt
Ja en deze Giulia’s zijn zeer gevoelig voor goed en tijdig onderhoud.. anders.. Ai Ai Ai!
Paul58 zegt
Helemaal niet. Beurt intervallen zijn gewoon gemiddeld bij een Giulia. Persoonlijk wissel ik wel altijd olie om 15.000 km. Staat los van het automerk en heb ik altijd al gedaan. Ik heb nooit gezeik gehad. De 156 was wel gevoelig voor goed en tijdig onderhoud overigens. Bijvoorbeeld distributie om de 60.000 km.
innovation81 zegt
Bij de giulia q is olie zelfs standaard elke 15k beurt en de riem elke 60k ;)
PunicaOase zegt
Meerdere keren live gezien: vind het motorgeluid maar mwah en verder zie je ook niet veel bijzonders t.o.v. de gewone Giulia. Zou zelf eerder voor een C63 gaan met die monsterlijke 8-cilinder..
Paul58 zegt
Dat komt omdat de Q uitvoering het eerste is ontworpen en op basis daarvan is de reguliere versie gemaakt. De normale Giulia is al een schoonheid. Een stuk fraaier dan een C63, echter is dat natuurlijk persoonlijk. Die 8 cilinder van amg is wel heerlijk inderdaad. Het is zeker een machtige wagen. Ik prefereer zelf het lichtvoetige karakter van Giulia maar smaken verschillen uiteraard. Ik heb vorige maand een veloce aangeschaft en ben er helemaal verliefd op. De Q is wel een droom die ik ooit een keer hoop waar te maken.
grandmasterb zegt
Dat is een brulaap, ik vind dat knap ordinair. Veel lawaai en stuurt lang niet zo goed.
kniesoor zegt
Is het gezichtsbedrog, of staat-ie inderdaad zo laag op z’n poten. Kan er zo in de gauwigheid niets over vinden in de tekst van de advertentie op MP 🤔
ouwedibbes83 zegt
Voor staat hij wel erg laag idd, als je kijkt naar de ronding van het spatbord en het wiel. Visueel is het aantrekkelijker als die ronde lijnen evenwijdig lopen, dat is hier niet het geval.
Gulli zegt
Ik denk dat de map met onderhoudsrekeningen op de passagiersstoel ligt.
Padam-tssss
kniesoor zegt
Ghe ghe ghe 😁
barchettadriver zegt
Voor dit geld heb je ook een M3 uit 2016 uit Duitsland met de helft van de km’s. Vind het niet bepaald een erg aantrekkelijk geprijsd geheel. Dat mag best nog wat zakken.
grandmasterb zegt
Een M3 is geen exclusieve auto 9er rijden miljoenen 3 series rond), de Alfa Q wel.
JEPB zegt
Zo goedkoop is dit niet. Heb enkele jaartjes geleden meerdere Q’s bekeken voor 33 tot 36k (gewoon op NL kenteken)
vetnek zegt
Lulkoek er is er pas eentje geweest die onder de 40k gezakt is met zeer hoge km stand.
RooieRick zegt
Centjes die we niet willen of kunnen stukslaan op zo’n auto betekent dat je gewoon geen geld hebt om er eentje te kopen en te onderhouden. En het onderhoud is best voordelig etc.
Klwinkel zegt
Net een onderhoudsbeurt van €8000 gehad, dat je even weet wat je te wachten staat bij dit soort dure auto’s die nu goedkoper worden😉
LaLancia zegt
Nog altijd zeer tevreden met m’n Veloce. Een Q zou een mooie upgrade zijn…
scoobyej20 zegt
Je gevoel zegt altijd meteen jaaa, terwijl je verstand zegt doe maar niet. Maar goed wellicht valt het allemaal reuze mee, ik heb zelf nog nooit een Italiaan in het bezit gehad. Maar een zwak voor een Alfa Romeo heb ik zeker.
Allison Burgers zegt
Snel dat zijraam omhoog. Nu wordt het nog eens extra benadrukt hoe maf dat korte voordeurtje eruitziet.
kniesoor zegt
Korte voordeurtje ? 🤔
petroldrinker zegt
Zou er graag 1 willen om een mooi italiaans duo te vormen. Maar absoluut never nooit niet in zo een saaie kleur als dit. De enige opties voor mij zouden zijn: Misano Blauw, Rosso, of die donker groene kleur (no way in hell dat ik zo een mooie auto in een leasespec zou aanschaffen (lees grijs/zilver/zwart/wit)
Vind een Giulia ook ontelbaar x aantrekkelijker dan de BMW/AMG/RS concurrentie (ondanks dat ik toch echt veel BMW M gehad heb)
Ook snap ik het gejank van velen over het missen vd station niet, dan koop je toch gewoon een Stelvio? Een station is nooit een mooie auto om te zien, zou niet 1 station kunnen noemen die mooier is dan de sedan….
cossiekiller zegt
Kan die Niels Van Rooij hier geen sportwagon van maken?
Denk dat het de eerste ombouw zou kunnen zijn die ze op grote schaal zouden kunnen uitbrengen 👌🏼