Wat was ik teleurgesteld toen ik vanmorgen dat artikeltje van Sir Smokalot las. Klassiekerliefhebbers zijn ‘Oldtimer-drammers’. Stuk voor stuk. Waar halen ze het gore lef vandaan om een file te veroorzaken op de weg waar WIJ, het leasebakkenvolk (om ook maar eens even te generaliseren), wél braaf belasting voor betalen?
Die sukkels vechten voor een verloren zaak en zijn te beroerd om een paar tientjes te betalen, volgens Smoke. Hoe slecht kan je geïnformeerd zijn? Als -toch stiekem wel een beetje- fan van Sir Smokalot’s artikelen viel me dit vreselijk van ‘m tegen. Zelfs klassieker-hatende-maar-wel-stinkende-W-124-rijder Wouter schreef nog iets meer gefundeerd over zijn afkeer van het gejank over de belastingmaatregelen.
Ik ga geen discussie beginnen over het al dan niet eerlijk zijn van de belastingvrijstelling. Veel mensen vinden het eerlijk dat klassiekers niet meer belastingvrij blijven, “want we maken toch allemaal gebruik van de weg dus kunnen we er allemaal voor betalen”. Dat in Nederland de belastingen (accijnzen, bpm, mrb) een veelvoud opleveren van het bedrag dat in de infrastructuur wordt gestoken, ach… dat is stof voor een ander artikel.
En ja, van de belastingvrijstelling wordt misbruik gemaakt. Ik ga dan ook een absolute belastingvrijstelling niet verdedigen. Omdat ik die eigenlijk niet te verdedigen vind. Ja, je leest het goed. Ik, als klassiekerliefhebber en -bezitter, zou geen moeite hebben met het betalen van een bepaald bedrag per jaar. Daar kom ik zo even op terug. Waar ik wel moeite mee heb, zijn maatregelen die niet opleveren wat er van gezegd wordt. Is het milieu gebaat bij de maatregel? Hahaha! Het milieu-argument was het eerste waar door Weekers niet meer over gerept werd. Wat denk je zelf? En ook de schatkist zal niet veel voller worden, want denk je nou echt dat niemand zijn grote sloep op LPG of diesel gaat verkopen? In het gunstigste geval worden deze auto’s geschorst. Levert dus niks op. Jammer dat Weekers niet wil kijken naar de juiste cijfers die Stichting Oldtimerbelangen voor hem heeft laten berekenen, want daar staat dat glashelder in vermeld.
En het had helemaal niet zo hoeven zijn. Niemand had vandaag in een klassiekerfile hoeven staan. Wel eens gehoord van het KISS-principe? Keep it simple, stupid! Schaf de belastingvrijstelling voor auto’s tot 50 jaar af. Hou een uniform belastingtarief van 100,- per auto aan, ongeacht de brandstof. Makkelijk te controleren. Desnoods ga je het staffelen, elke 10 jaar jonger kost 25,- meer per jaar. Ook nog controleerbaar. En ik geef je op een briefje dat weinig liefhebbers daar bezwaar tegen zouden hebben. Bovendien help je in deze toch al lastige tijden niet zoveel bedrijven om zeep..
Met dank aan Klassiekerrally voor deze bijdrage! Image credit: autojunk.nl
Mercbenz zegt
Ik zou het als volgt aanpakken;
Auto ouder dan 25 jaar of ouder MRB vrij? Prima, mits je een andere auto hebt die jonger is dan 10(of 15) jaar is waar wel gewoon voor betaald wordt. Dan haal je volgens mij alle oude diesel Mercedessen van de weg af en blijft de echte liefhebber profiteren.
Mercbenz zegt
@Mercbenz: oops… Auto van 25 jaar of ouder MRB vrij…
bollegek zegt
@Mercbenz: goed plan. Ik stem op de Mercbenz partij!
Brum zegt
@Mercbenz: Precies, net zoals het werkt met verzekeringen voor oldtimers. Je moet een 1e auto hebben om je auto goedkoop te kunnen verzekeren.
Hubert zegt
@Mercbenz:
Of als de oldtimer je eerste (enige) auto is en er al 25 jaar lang belasting over is betaald.
Dan mag je van mij ook gratis de weg op.
reggie-boy_rood zegt
@Mercbenz: begin een petitie !
niekj zegt
Het blijft toch jammer als je hier niet op gerekend hebt…
ej20g zegt
Dit is een erg sterk artikel! Ik kan me er, als jonge gozer met een zwak voor bepaalde klassiekers, wel in vinden. Je hoeft met een oude auto niet het recht te hebben “gratis” gebruik te maken van het Nederlandse wegennet. Echter vind ik wel dat er vanuit een goed punt gekeken moet worden, niet zoals nu gedaan wordt. Ik heb dus eigenlijk weinig toe te voegen aan dit artikel. Eindelijk iemand die écht openbaar zegt hoe het zit en het grote publiek ook nog kan bereiken.
Alwood zegt
Persoonsgebonden kentekens, bruikbaar op meerdere auto’s. Zou ook een heerlijke oplossing zijn. Makkelijk in te voeren als je toch al een algemeen MRB-tarief vaststelt.
sjamp zegt
@Alwood: inderdaad. Ik heb ongeveer 10 auto’s, waarvan 2 dagelijkse, nieuwerwetse met respectievelijk G en B energielabel. Beiden dus normaal en voor de volle mep in de belasting. Voor de andere 8 geldt dat ze tussen de 26 en 40 jaar oud zijn. Dus zelfs met een maximum tarief per auto gaat ’t mij flink knaken kosten mocht ik ze allemaal weer op de weg willen zetten.
Ik kom op ongeveer 15.000 km op de openbare weg per jaar, en betaal nu al ruim meer dan de gemiddelde lease-sloeber in z’n slowmotion of zelfs BMW M5 rijder. Maar omdat ik binnen die 15.000 km ook nog een paar honderd km’s met een of meerdere van mijn oldtimer rij, ben ik de pineut… Schorsen dan maar.
ozzy zegt
Amen
stefane30v8 zegt
Achja, Ik moet straks 120 euro per jaar gaan betalen voor een auto waar ik nog geen 100km per jaar mee.
griffendahl zegt
@stefane30v8: Goede reden om hem eens te gebruiken, stilstaan wordt geen enkele auto beter van. Ik betaal overigens ook 720 euro MRB (niet eens een mooi gereduceerd tarief á 120 euro ofzo) voor een auto waar ik slechts 1500km per jaar in rijd, alleen omdat die nog geen 25 jaar oud is.
KEV9 zegt
Lach mij ziek om mijn buurman. Koopt een oude mercedes modelletje G met oude dieselmotor erin. Laat hem voor een kapitaal bij brabus opknappen want ik rij toch lekker wegenbelasting vrij….. vanaf 1 januari mag hij maandelijks bijna 260 euro wegenbelasting aftikken.
Hubert zegt
@Soulmaster:
Mooi zo.
Lekker duur in je Brabus willen rijden, dan zul je er ook voor moeten betalen.
KEV9 zegt
@Hubert: Het mooie is dat hij jarenlang ons uitlachte met zijn over de top G Brabus, geen wegenbelasting ect.. ect.. Nu is hij de pisang :) Vermoed dat er binnenkort nog wel eens een Te Koop bordje op kan hangen
karakan zegt
@Soulmaster: Gevalletje jaloezie? Waarom zou je überhaupt zo willen reageren?
Hubert zegt
@karakan:
Ben echt niet jaloers.
Is gewoon meer iets van voor de buitenwereld duurder willen rijden dan je eigenlijk kunt/wilt betalen.
hammerman zegt
@karakan: Als ik een buurman zou hebben die mij jarenlang uitlachte omdat hij goedkoop mrb-vrij reedt en nu de hoofdprijs moet betalen, dan zou mij dat ook plezieren. Hoeft niets met jalouzie te maken te hebben, is meer leedvermaak en in dit geval heeft hij er zelf om gevraagd…
KEV9 zegt
@karakan: ik jalours? Op iemand die moedwillig de belasting probeerde te ontduiken? Nee niet echt. En zeker niet op zijn mercedes.. ik ben zeer content met mijn a8
defteling zegt
@Soulmaster: Beetje jaloers wel hè? Haha, de buurman dacht voordeel te hebben en dat gaat niet door. Da’s lekker, toch? Als een ander op z’n plaat gaat? Geeft niet, is best Nederlands.
pijl zegt
@Soulmaster: het is verontrustend dat er nog steeds zoveel misselijk volk leeft in dit land. Jaloezie en afgunst. Het laat weer duidelijk zien wat voor een kleinzielig volk er nog bestaat dat er een probleem mee heeft dat de buren wellicht een grotere auto rijd dan zij zelf.
dondeboer zegt
Tja, voor het gros van de eigenaren geeft de belasting ook helemaal niet zoveel problemen, maar er zijn gewoon eigenaren bij die enorm benadeeld worden. Als je opeens 5 euro belasting moet gaan betalen per gereden kilometer (ja, ze zijn er) dan wordt ’t toch wel een beetje heel gortig. Dat die beginnen te piepen dat snap ik ook wel. Ik ben daarom zelf ook voor een standaard tarief. Of een maximumtarief.
bsxc2 zegt
Gewoon een soort blackbox installeren, zodat de belasting in de kilometers verwerkt kunnen worden.
Aan de overheid om met een oplossing te komen tegen fraude.
Klassiekerrally zegt
@bsxc2: In principe een logische gedachte, maar: Te complex. Te duur.
Klassiekerrally zegt
@Klassiekerrally: En niet te vergeten: Te fraudegevoelig.
basvanhal zegt
@bsxc2: De overheid houd je nu al genoeg in de gaten, geef ze niet nog meer handvatten..
dennisishier zegt
@basvanhal: iets te verbergen?
azenomei zegt
@dennisishier: Standaard dooddoener. Mensen die niet in de gaten gehouden willen worden hebben niet standaard iets te verbergen.
Hupke zegt
@dennisishier:
Waarom zou de staat je moeten kunnen controleren als ze er niet iets mee van plan is? Dus ja ik heb idd iets te verbergen.
Klassiekerrally zegt
Mijn ‘oplossing’ is niet de enig mogelijke goede oplossing, zoals ik hierboven ook weer lees. Goede suggesties!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Goed stuk klassiekerrally. Vooral wat je meld in je laatste zin ben ik bang voor. Er zullen veel bedrijven die leven van de verkoop en het onderhoud van klassieke auto’s over de kop gaan. Wéér meer werklozen…
Over niet al te lange tijd is de automarkt volledig kapot gerationaliseerd door de overheid. Auto’s en autorijden moeten voorál niet leuk zijn. Wat een saaiheid!
m4ple zegt
Ik zie om me heen genoeg liefhebbers, zij hebben meerdere auto’s, waarvan 1 of 2 of 3 of 4 of 5 oldtimers, maar daar rijden ze niet mee naar hun werk (tenminste niet regelmatig), deze zijn echt voor recreatief gebruik, echter zijn er een heel aantal op diesel (groot probleem,…. geen vrijstelling,…) andere op LPG (oplossing is simpel, die paar km toch maar op benzine rijden).
Als er een fatsoenlijke berekening op los gelaten word, eff in jip en janneke taal:
een oldtimer voor woon werk verkeer gebruiken word net zo duur als een moderne auto, dus de belasting vermindering t.o.v. een normale auto is van zo een aard, dat de brandstof die er in moet (omdat hij meer zuipt over het algemeen) net zo duur is.
Dat weerhoud de diesel mercedes rijders, maar niet de hobbyisten de liefhebbers en de die hards (mensen die in een oldtimer willen rijden, niet omdat het goedkoop is, maar omdat het leuk is)
karakan zegt
Ik zie echt niet zoveel oldtimers meer vergeleken met 3 jaar terug hoor in het dagelijkse verkeer! Dat er zoveel dagelijkse rijders zijn is ook zo een gelul.
Stefje zegt
Dit is weldegelijk een milieumaatregel. Vooral bedoelt om al die stinkende W124-achtige diesel rammelbakken welke een halve kilo co2 fijnstof per km uitstoten aanzienlijk minder interessant te maken dan een jonge auto die de helft of minder uitstoot.
Door dit slag belastingontwijkende mensen moeten de ‘liefhebbers’ boeten.
Maar goed, in Nederland weet iedereen toch allang dat je niks moois mag/kan hebben?
desjonnies zegt
@Stefje:
Idd.
Want het na twee jaar inruilen voor een nieuwe is veul beter voor het milieu.
Ik denk dat je zo’n 300 jaar moet een stinkdiesel kunt rijden eer je op net nieveau van milieu vervuiling zit wat het produceren van een nieuwe auto kost.
Stefje zegt
@desjonnies: Want het produceren van die ouwe stinkdiesel was niet milieuvervuilend? En je moet maar meteen een nieuwe kopen? Je kan ook prima een diesel van een paar jaar oud kopen die een stuk minder uitstoot.
Het punt is; mensen gaan nu met oude belastingvrije auto’s rijden om goedkoop te kunnen dieselen. Dat deze ‘klassiekers’ (tussen aanhalingstekens want behalve oud zijn ze echt niet speciaal verder) zwaar vervuilen zal ze aan hun reet roesten want als je de belastingdienst al voor dit soort bedragen wilt ontwijken dan doen dit soort kleine randzaken er al helemaal niet meer aan toe.
Wat is het enige wat je als overheid dan kan doen om deze import aan banden te leggen? Precies; belasting heffen. Om misbruik van de klassiekerregeling te stoppen en om te voorkomen dat het wagenpark qua uitstoot weer 10 jaar terug de tijd in geschopt wordt.
desjonnies zegt
@Stefje:
Dan moet de overheid consequent zijn en de Prius enorm gaan belasten; want die is over de gehele linie veruit het meest vervuilende; cradle to cradle principe.
Stefje zegt
@desjonnies:
Het meest vervuilende? Dus ik kan beter een Veyron gaan rijden dus?
Je reageert net iets te veel vanuit de onderbuik ;)
Hubert zegt
@desjonnies:
Onzin
Mooi stukje kroegpraat.
desjonnies zegt
@Hubert:
ik drink niet !
ik lees.
veel.
Hubert zegt
@desjonnies:
Je leest wat je wilt lezen.
Is heel menselijk.
645ci zegt
@Stefje: je mag best wat moois hebben, maar mooie dingen kosten gewoon geld.
Klassiekerrally zegt
@Stefje: Jammer joh, maar zo’n oude diesel braakt geen fijnstof uit. Niet uit de uitlaat tenminste. Wat er uit de uitlaat komt zijn halve kolen. Maar even zonder gekheid: Wist je dat een moderne hdi-benzinemotor meer fijnstof uitstoot dan een moderne diesel?
En het is geen milieumaatregel, want het effect op het milieu is absoluut verwaarloosbaar.
ramonn zegt
Prima idee, als je t mij vraagt.
racy zegt
Er wordt vaak vergeten dat er nog meer auto liefhebbers zijn dan alleen oldtimer liefhebbers.
Bijna alle liefhebber auto’s zijn op benzine.
Het moet zo zij als in Duitsland met een seizoens kenteken, want echte liefhebbers rijden niet in de winter/slecht weer.
645ci zegt
@racy: ik heb slechts 1 auto, moet ik de hele winter op de fiets naar m’n klanten dan?
Griffin zegt
@racy: er zijn oldtimerliefhebbers (echte!) genoeg die ook buiten “het seizoen” wel eens een ritje maken. Voor de lol. Mij zal je het niet snel zien doen (oude Engels en open, roest al als hij naast een kraan staat en de kachel doet het maar zeer matigjes), maar met een saab 99 uit 1970 of een volvo amazon uit die zelfde tijd is een “slecht weer seizoen” nauwelijks een belemmering.
En “bijna alle liefhebber auto’s zijn auto’s op benzine”? Heel veel oude Amerikanen rijden op LPG, gewoon omdat het ook voor 2000 km/jaar niet leuk is 1:4 te rijden op RON98. En ook op diesel zijn er zat oldtimers die onder het kopje “liefhebber auto’s” te scharen zijn.
Een 30-dagen kaart, de verplichting een nieuwe wagen als hoofd-wagen te hebben, een maximaal aantal km’s per jaar, er zijn zat andere mogelijkheden om het kaf van het koren te scheiden. De Belgen hanteren verder nog een verbod op commercieel gebruik, woon-werk verkeer, woon-schoolverkeer en zo nog wat regeltjes (erg goed te controleren – NOT).
Maar Weekers wil niet, want dat is gezichtsverlies.
De fehac zoekt nu “bescherming” bij de unesco. Een kat in het nauw…
645ci zegt
Beste klassiekerliefhebber,
In je reactie maak je goed duidelijk waarom het aanpassen van de huidige regeling weinig tot geen geld op zal leveren en ik denk dat je daarin gelijk hebt.
Wat je ook aangeeft is dat een uitzonderingsregel voor oldtimers zoals die nu bestaat eigenlijk niet te verdedigen is, en ook daarin heb je gelijk.
Wat mij betreft is het eerlijkheidsprincipe belangrijker dan het handhaven van een onterecht belastingvoordeel voor een kleine groep, en dat de huidige regeling afgeschaft wordt lijkt mij niet meer dan juist.
Het invorderen van auto’s van bestuurders die moedwillig een file veroorzaken lijkt me een redelijke straf -en- tegelijk een prima oplossing van dit oldtimersprobleem.
Kunnen degenen in Nederland die zonder morren hun bijdrage leveren aan de NV Nederlad gewoon aan het werk.
Ik gun iedereen z’n hobby, en ik betaal met alle plezier belasting zodat we met z’n allen goed kunnen leven in Nederland, maar heb geen geduld met mensen die denken dat ze files moeten veroorzaken om hun bevoorrechte positie te mogen behouden.
Klassiekerrally zegt
@645ci: Gelukkig hebben we in Nederland het recht om te protesteren. Of zo’n protest nou echt handig was kun je je afvragen… Mijn manier is ’t niet.
Overigens had de Stichting Oldtimerbelangen ook zijn bedenkingen bij de zin van een dergelijke protestactie, en nu zie je dus wel dat die twijfels niet ongegrond waren.
Maar auto’s afpakken? Hahaha…
rob68 zegt
Klassiekerliefhebbers zijn mensen die nog van het echte autorijden houden, geen electronische rijplezier bedervers die je krampachtig in het gareel houden.
Gewoon gratis rijden voor auto’s waar in NL al meerdere tientallen jaren belasting voor is betaald.
Willem_vd_Velde zegt
Iedereen heeft het maar over ‘die paar euro’ die we niet voor onze hobby over hebben, maar voor minder dan 1000 km per jaar buiten mijn vakantie om betaal ik liever niet 1440 euro…
645ci zegt
@Willem_vd_Velde: en in je vakantie rij je 26000km? :)
mout zegt
Precies de auto van de topicfoto is in mijn wijk uit het straatbeeld verdwenen. Stond altijd op de oprit bij een hobby-boer. Is nu weg. Al had ie nog zo’n grote roetuitstoot: het ding kwam amper van zijn plek. En stond toch stiekum een stuk industrieel cultureel erfgoed te wezen.
Nu preventief geruimd, voor de regelgeving uit.
knalfa zegt
wat een hoop zeikerds, 10 euro per maand!! Ik heb er ook een staan, wordt nog opgeknapt, waarvoor ik ook 2 jaar 120 euro moet betalen.
Maar als ik een auto uit 1986 koop dan wil ik er ook gerust 120 euro voor neerleggen om er zo af en toe in de rijden per jaar.
De mensen die zeggen: Ik rij er amper mee. tip! Koop een benzine oldtimer!
mark89769 zegt
Wat een … van al dat anti-oldtimer. Even ter verduidelijking voor de mensen met het standpunt van “je gebruikt de weg dus moet je ook wegenbelasting betalen (jalozie??)”, gaan we dan ook wegenbelasting invoeren voor caravans?
Klassiekerrally zegt
Overigens is het een grote misvatting dat het rijden van een klassieker goedkoop is. Tenzij je ‘m als wegwerpproduct ziet. De Volvo 142 waar ik momenteel 800 km mee rijd, PER WEEK, op LPG, hoort om de 5000 km een oliewissel te krijgen. En er zijn altijd wel dingetjes die weer gerepareerd moeten worden. Ooit de rekeningen gezien van zulke onderhouds- en reparatiebeurten? Natuurlijk kun je ook veel zelf doen… Maar dan moet je wel een liefhebber van het sleutelen aan klassiekers zijn en de ruimte, tijd en kennis er voor hebben.
Dus ook wanneer er veel gereden wordt, is het in goede staat houden van een klassieker liefhebberswerk. Waarmee ik gelijk af wil zijn van het domme argument dat je met een klassieker niet veel rijdt (of zou mogen rijden).
azenomei zegt
Laat vrachtwaggels ook maar gewoon wegenbelasting betalen. Dan praten we verder.
moveyourmind zegt
Als we nu eerst eens al het smeergeld laten terugbetalen dat ambtenaren hebben ontvangen bij de gunning van infrastructurele opdrachten. Ik denk dat dat meer geld zou opleveren dan de wegenbelasting van die paar oldtimers. En ook meer recht zou doen aan de maatschappij.
benz190 zegt
Geachte heren die graag een paar tientjes extra betalen,
Je bent een oldtimer eigenaar die graag wel een paar tientjes extra betaalt. Dat is leuk voor je, you got it going on.
Ik heb een golf 5 uit 2007 en een 190d merc benz uit ’85. Ik betaal me belasting dus ook. Het gaat er mij voornamelijk om om die ‘paar tientjes extra’ niet aan die godvergeten godverdoemde zakkenvullende staat te geven. Alles word duurder en de burger word armer. De gierige nl burger red het niet meer met gierig zijn.
En sinds wanneer is wegenbelasting betalen zo een schone zaak in NL. Als jij gelooft dat er meer dan 60 procent van het geld ook daadwerkelijk gaat naar waar het moet gaan dan ben jij ook 1 van de zovelen die op zijn luie reet zit terwijl De staat er een tyfus bende van maakt.
Fuck die paar tientjes. Ik kan het godzijdank wel missen. Maar niet aan die zakkenvullers. Dus file’s met oldtimers, who the fuck cares. Het zijn mensen die tenminste durven op te staan tegen iets wat de staat onderneemt. Beter dan die bavianen die opstaan voor zwarte piet. Er is eindelijk weer eens een protest dat ook echt een protest te noemen is.
Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik ben het zat om op te letten of ik de zeep niet laat vallen terwijl de staat staat te loeren naar me reet.
shicomm zegt
Als Nederlandse automobilist ben je een melkkoe… ’t was een kwestie van tijd tot Den Haag zou uitvinden waar meer centen te halen waren…
defteling zegt
Jammer dat we allemaal de longkanker krijgen van die sluipmoordende fijnstof van moderne, fiscaal gesponsorde diesels. Ach, dan weet je waar de belastingcenten heen gaan. Zie de laatste tijd fors minder w123’s, w124’s en w201’s. Liefhebbers…opgelet!
dutchneon zegt
Waarom zo ingewikkeld…. gewoon de duurste auto wegenbelasting voor betalen en de rest niet. Je kan er toch maar in 1 tegelijk rijden. Als je ze verhuurd een ander verhaal en als moeder de vrouw er 1 heeft voor twee auto’s betalen.
Zit zelf ook met een circuitauto die nog wel netjes op kenteken staat…. maar man man elke keer schorsen, verlengen en weer apk regelen als hij voor de zomer weer uit de schuur gaat. Wegenbelasting betalen, en dan weer stuk terugkrijgen……. pff werkverschaffing en altijd maar ingewikkelder maken in NL….
Politiek moet bezuinigen, doe dat dan ook en ga regels versimpelen. En als je dat niet kunt of wilt maak plaats voor pragmatisch denkende mensen!!!
flippiez06 zegt
‘T zal mij allemaal een worst zijn, gelukkig heb ik 2 25 jaar oude 2cv6.. Waar ik jammer genoeg ook belasting voor zal moeten betalen, maar dan hebben we ’t echt over een paar tientjes in ’t jaar.. (560kg leeggewicht)
racy zegt
Ja heb er 3 ben ook autoliefhebber en motorliefhebber en ook een motor.
Dus betaal me blauw aan die K** belasting en alleen omdat dat mijn hobby is.
Wordt bv voetballen ook zo belast NEE.
Alleen de melkkoe.
Dus de oldtimer liefhebber is een beetje verwend en hebben het al jaren erg goed gehad. Zolang de oldtimer op benzine is wat is dan die €120 max tov de echte prijs wat andere betalen.
luukv47 zegt
Als ik hier op de wegen kijk valt er meer geld te halen als je die witte kentekens eens uit Oost Europa gaat belasten. In sommige straten in Rdam of Utrecht kan je niet eens meer parkeren van de tientallen Polen per straat. Volgens mij valt daar meer te halen Weekers? Pak al die profiteurs maar eens aan.
PS er zijn 2 soorten oldtimer rijders: broodrijders met hun meestal stinkende diesels uit de jaren 80 (kijk maar op marktplaats nu die gaan voor een appel en een ei weg door verkopers met Arabische namen) en de groep die ze koesteren en er soms meer hebben en af en toe een ritje maken. Juist die laatste groep moet bloeden voor dagelijkse diesel rijders.
bedfordbenz zegt
hallo hierbij ben ik nog meer gefrustreerd als eerst ,als ik deze berichten lees,en zeker als vrouw zijnde vind ik persoonlijk heel erg wat jullie tegen het belastingvrij rijden hebben persoonlijk ben ik heel dol op het oude wagenpark want wat stellen die nieuwe krengen nog voor mooie auto,s kun je sommige auto,s niet noemen,degenen die het helaas op het moment moeten hebben en tegelijkertijd een beetje mogen genieten van het belastingvrij rijden,want in deze maatschappij wordt er al zoveel van de mensen afgepakt en niemand is blijkbaar in staat om begrip voor een ander op te brengen die het moeilijk hebben, en de auto als uitgangspunt heeft om toch te kunnen blijven werken en hun baan moeten kunnen behouden maar daar gaat nu de bijl ook in,mensen die zo wie zo de bus niet kunnen betalen,ook vind ik het afgeven op mensen die teveel in de auto,s rondrijden omdat er aspecten meespelen die volgens deze berichten in de blog ook niet kunnen,laat ik jullie vertellen als het aan deze regering ligt is elke autobezitter de klos wacht maar af ,al jaren betalen we teveel voor de benzine diesel lpg ,met alle geweld moest het grijs kenteken wijken omdat men meer belasting konden heffen ,in de jaren tachtig had men al kunnen nagaan dat bepaalde auto,s door zouden gaan als oldtimer, dan had men toen beter een goede regeling kunnen uitzetten om te voorkomen dat dit uit de hand zou lopen maar ja nu is het uit de hand gelopen en wie zijn de weer dupe ja de autobezitters,want belasting of niet iedereen gaat betalen,maar men vergeet een ding deze regering is bezig om nog meer kosten te gaan maken, eigen zakken vullen daar zijn ze heel erg goed in maar verdraagzaam zijn is ver te zoeken,en de leus is toch altijd begin bij jezelf en dan pas bij een ander,niet bij deze regering,en zo kan ik denk ik wel een boek schrijven over her nederlandse systeem wat er straks weer mis moet gaan heb toch eens begrip voor elkaar,en leer mekaar te waarderen voor wat je hebt opgebouwd,jaloers zijn is het slechtste wat je jezelf aan kunt doen, laat het volk zelf eens hun mond open doen en kijken of er een regeling inzit die voor iedereen werkt ,dat is altijd te proberen beter dan miljoenen uitgeven aan dingen waar misschien door beter beleid een goed resultaat uit had moeten komen,als het mij lag wou ik zeggen mensen zorg dat je gaat staken zorg dat de regering weet krijgt van het volk hoe moet om het leven te waarderen, deze situatie heeft helaas al niets meer te maken met het belasting vrij rijden,maar ja waar is de democratie gebleven, ik zeg maar zo zoek een goede oplossing gericht aan iedereen die het wil lezen benz liefhebber liefst het oudste
alfista zegt
@griffin: je verwijzing naar Belgie is achterhaald, dat wordt per 1-1-2014 enorm versoepeld, daar denken ze wel aan de burger! Voor het overige wordt hier ook vrijwel vergeten dat een hele sector qua onderhoud, onderdelen, carosseriewerk etc enorme klappen heeft gekregen en nog gaat krijgen hierdoor. Domino-effect heet zoiets…