Wees eens eerlijk, hoe netjes ben jij in het verkeer? Snij je wel eens een vrachtwagen omdat hij te lang deed over het inhalen? Of haal je wel eens in over de vluchtstrook? Doe je soms aan bumperkleven als een Toyota Verso 65+ Special Rollator Edition de rechterbaan niet weet te vinden? Als het antwoord op één of meerdere vragen “Ja” luidt dan moet je oppassen komend jaar.
Dat de boetes hoger gaan worden wisten we al een tijdje, maar gevaarlijk weggedrag zoals grove snelheidsovertredingen en hufterigheid gaat extra zwaar beboet worden. Dat heeft Ivo Opstelten (minister van Veiligheid en Justitie) dinsdag laten weten aan de Tweede Kamer. Daarmee geeft Opstelten gehoor aan de wensen van een hoop Tweede Kamerleden die een voorkeur voor deze maatregel hebben. De politici zien liever dat bepaalde boetes flink verhoogd worden, dan dat alle boetes gelijkmatig stijgen.
Hoewel ik het prima vind dat de klootviolen uit het verkeer zwaarder gestraft worden krijg ik er persoonlijk wel een beetje jeuk van dat het voorstel werd ingebracht tijdens een begrotingsdebat. Gaat het hier om een maatregel om de verkeersveiligheid te bevorderen of moet er gewoon geld in het laatje?
Tripple zegt
snij je welkeens een vrachtwagen,dat doe je als je levensmoe bent..
Bart zegt
@Tripple: Inderdaad, een vrachtwagen snijden is behoorlijk nutteloos en nogal gevaarlijk. Sowieso is afsnijden iets dat inderdaad goed bestraft mag worden.
Bumperkleven vind ik altijd zo overdreven, ik heb geen last van bumperklevers. Als iemand bij mij kleeft dan weet ik dat ik naar rechts moet omdat er iemand sneller wilt dan ik. Dus dan ga ik keurig naar rechts toe zodra dat kan. Ik zou wel de laatste zijn die dan expres links blijft hangen.
Maar aangezien de meeste linksrijders niet in hun spiegel kijken of wel zoiets hebben van “ik bepaal zelf wel hoe hard ik rijd op de linkerbaan” zal het bumperkleven niet stoppen.
Misschien maar eens iets aan de oorzaak doen, in plaats van het gevolg bestraffen.
lodewijk zegt
Ik haal soms in langs de vluchtstrook als een of andere vrachtwagen een andere inhaalt, op een 2-vaks autosnelweg.
(In belgië is deze strook vaak beter van kwaliteit dan de autosnelweg zelf, maar dat terzijde.)
Nu on-topic: Ik denk persoonlijk niet dat mensen minder snel gaan rijden omdat de boetes hoger zijn.
De staatskas wordt gewoon groter..
xilver zegt
@lodewijk: touché :D
Zelf rij ik vaak te snel (10-20 km over de limiet naargelang het soort weg) en ik krijg het tamelijk snel op mijn zenuwen van huisvrouwen die eens per maand met hun Getz boodschappen gaan doen in de lokale supermarkt en 65+ in een Nissan Sunny of gelijkaardigs…
js zegt
over “linkerbaanvakslakken” maak ik me niet meer druk, ik rij mooi rechts tegen de snelheid die ik wil er voorbij…
maar verder zulke gekke dingens als een vrachtwagen snijen en bumper kleven doe ik niet. pechstrook rijden al helemaal niet, hoewel ik die kloothommels die daarover rijden terwijl iedereen staat aan te schuiven graag in het decor zou rammen…
js zegt
@js: en dan bedoel ik niet even een obstakel ontwijken, maar gewoon rustig een file van 5km voorbijsteken
Svenska Aeroplan AB zegt
Mooi, werd eens tijd…
Nu de pakkans nog flink omhoog en dan komen we ergens.
Het volgende plan is ook goed: de beginnende bestuurders na 1 waarschuwing rijbewijs afpakken.
K. zegt
@Svenska Aeroplan AB:
Ben je zelf een beginnende bestuurder? 1 waarschuwing is wel heel erg streng. Bovendien (ik ben een beginnende bestuurder) kan ik me groen en geel ergeren aan ervaren bestuurders die lopen te kleven! die mag je van mij ook van de weg af schoppen!
Svenska Aeroplan AB zegt
@K.: Nee. Maar het (nog) strenger aanpakken van beginnend bestuurders ligt op de plank om ook snel in te voeren, en ben het er zeer mee eens. Ken genoeg jonge bestuurders die na hun alco-cursus weer vrolijk met alcohol op gaan rijden, met 2 punten op het rijbewijs alsnog stoer 80 binnnen de bebouwde kom rijden en ga zo maar door. Moet gewoon anders!
Martijn Nijsten zegt
@Svenska Aeroplan AB: Heeft niks met de beginnende bestuurder te maken, dat heeft meer van doen met de intelligentie van de mensen die je kent..
Citrofiel zegt
@Svenska Aeroplan AB: De idioten die zo rijden blijven het net zo goed doen als ze geen beginnend bestuurder meer zijn. Moeten alle beginnend bestuurders er last van hebben dat die groep zo nodig gestraft moet worden? Fouten maakt iedereen… Het puntensysteem is best leuk, ze moeten alleen wat sneller uitgedeeld worden.
mrB zegt
@Svenska Aeroplan AB: Ik ben het daar niet eens met het afpakken van het rijbewijs na 1 punt. Heb zelf 1 keer niet de richting gevolgd die de rijbaan aanwees voor het stoplicht omdat ik iets vergeten was. Was niet gevaarlijk, ik had alleen de pech dat het stop licht 200 meter achter mij een politie auto undercover stond. Die zag dat en ging achter mij aan. Kan gebeuren, ik zat fout en heb gewoon mijn boete betaalt, maar voor dat soort dingen kun je punten kwijt raken. Zou dan ook al betekenen dat mij rijbewijs kwijt zou zijn als die regel vorig jaar al bestond.
Verder ben ik ook echt niet perfect in het verkeer, maar toch zijn er heel veel (oudere dan wel niet petjes) mensen die veel slechter rijden
de sjonnies zegt
’t zijn net kikkers onze bestuurders, ze blazen zich op om groter te lijken, maar zolang er helemaal niets aan de pakkans wordt gedaan, blijft dit dweilen met de kraan open.
Soort van ” Much to do about nothing ”
En nee, ik snijd nooit vrachtwagens die zo’n 38 ton wegen
ik bumpertkleef ook niet
ik haal niet rechts in.
Wel graag een ietsie pietsie te hard.
Nooit drinken als ik rijd
En iedereeen, maar dan ook iedereen, vind het zeer belangrijk om voor mij te rijden.
geennaam zegt
Foute foto…..
Die KMar bus gaat die Spyker niet aan de kant zetten hoor….
DeSjaak zegt
Als bellen smsen etc, vluchtstrook rijden en niet aansluiten in de file zwaarder bestraft wordt heeft het mijn zege!! Zolang de toegestane snelheid omhoog gaat kunnen de boetes ook omhoog. Vrees dat het echter weer alleen de hardrijders worden bestraft want je bent in NL natuurlijk een enorme hufter als je 140 rijd op een 5 baansweg.
Potver7 zegt
Als ze dan van de extra opbrengst wat meer onopvallende surveillancewagens inzetten, zodat de pakkans vertienvoudigt… dan mag het.
Hoewel… als we het begrotingstekort kunnen oplossen door mensen te straffen die denken alleen op de wereld te zijn: mijn zegen hebben ze! Daar heb ik niet zoveel last van, sterker nog: dan lig ik helemaal in een deuk als ik zo’n stakker weer eens langs de weg zie staan met een agentje ernaast!
Akeem_e92 zegt
Effectief? Financieel gezien voor de staatskas misschien, maar het “gewenste” effect op de verkeersveiligheid of irritaties in het verkeer zal vast afwezig blijven.
Met zoveel verkeer op onze wegen is zeker enige discipline van bestuurders vereist. Maar als verkeersveiligheid niet in het geding is, mag zo’n regel van mij ook worden gezien als richtlijn/advies, waar een automobilist zich niet aan hoeft te houden. Rechts inhalen bijvoorbeeld of bumperkleven, altijd gevaarlijk? Lijkt me niet.
Zelf houd ik er een relaxte rijstijl op na. Meestal niet iets boven de Vmax cruisend. Liefst sluit ik niet links achteraan, maar ga er rechts voorbij. Nog geen onveilige situaties meegemaakt. En als vrachtwagens de weg versperren, ben ik ook niet vies van het gebruik van de vluchtstrook. Maar afsnijden…? Nee.
audicoupe84 zegt
@Akeem_e92: Petje achterste-voren? Bmw,tje?
Nilo zegt
leuk opschrift bij het plaatje ^^
maar goed, ik heb zelf ook een schijt hekel aan die slakken die met honderdtien op de linkerbaan gaan voortsukkelen omdat de kilometerteller in hun slopel corsa 120 aangeeft. dan zou ik er zelf ook recht voorbij gaan, maar dan wel netjes met 120 geijkt op een tomtom :D (ondanks het feit dat ik nog geen rijbewijs heb, maar me wel mee erger met mijn ouders als die rijden ;) )er zijn zoveel mensen die het predicaat bestuurder niet eens waardig zijn, maar nog wel onze wegen onveilig maken met hun gestuntel omdat ze ooit lang geleden een keer geluk hebben gehad en het roze papiertje in ontvangst hebben mogen nemen.
de sjonnies zegt
@Nilo:
God jongetje, je hebt nog geen rijbewijs en rijdt al beter dan de rest?
Wordt coureur, ik denk dat Schumacher zelfs nog wat van jouw kan leren !
st zegt
@de sjonnies: anders reageer je ff inhoudelijk op wat hij zegt, want daarin heeft hij gewoon gelijk.
de sjonnies zegt
@st:
’t is allemaal zo simpel dat statement.
1. Wie ben ik om iemand die met een (S)lopel Corsa rijdt te beoordelen. (Mijn broer is multi miljonair en rijdt met een Toyota Starlet uit 1997)
2. Als je de weg opgaat dien je de consquenties van ‘de weg’ te aanvaarden, de weg is niet van jouw en je hebt gewoon rekening te houdenmet anderen.
3. het percentage goede stuurlui ligt schrikbarend laag; als je niet bereid bent daarmee te leven cq rekening te houden eindig je zelf naar alle waarschijnlijkheid in de krant
4. Het sociale aspect van auto rijden,rij eens in Engeland, over het algemeen zijn de Engelsen Meesters in het anticiperen, rijden is daar veel meer teamwork en de Duitsers rijden over het algemeen zeer gediciplineerd; maar de trend in beide landen is veel Socialer dan in Nederland.
Wat dit jongetje interpreteert is dat ik dus op Schiphol ook maar vakantiegangers omver moet of mag lopen omdat ik ‘haast’heb? Dat ik mag voordringen bij de bakker omdat Opa er langer overdoet om zijn brood te bestellen ?
En iedereen is verbaasd dat de hufterigheid toeneemt?
Jos zegt
Betreffende de lange tijd sommige vrachtwagens doen over het inhalen van andere vrachtwagens. Ik weet dat in Duitsland een regel is dat je max. 20 seconden mag doen over een inhaalactie. In principe zou het ook goed zijn (voor doorstroming verkeer + ergernis reductie) om dit ook hier in te voeren (wanneer dit nog niet het geval is).
En dan ook handhaven!
bm zegt
prima dat hie boetes voor komen. maar wat gevaarlijk is hang mijns inziens af van de situatie. vanmorgen op weg naar mijn werk ben ik nog een rijtje auto’s rechts voorbij gestoken met een minimaal snelheidsverschil(tja, kan er wel achter aan hobbelen, maar dat helpt ook niet voor de doorstroming.
vind ik dus wel kunnen.. (strikt formeel mag het uiteraard niet)
ben ook vanmorgen nog even op het verdrijvingsvlak van een spitsstrook afgesneden door een beierse bak, dit valt bij mij wel onder de noemer gevaarlijk gedrag, gelukkig zat er geen andere auto direct achter mij (waarom in godsnaam inhalen nog????) en kon ik stevig in de ankers. maar zulke dergelijke types mogen ze van mij wel even van de weg halen.
vrachtwagens snijden is gewoonweg lomp, valt in dezelfde categorie als tussen slagbomen een overweg oversteken.
Freewarefreak zegt
“Toyota Verso 65+ Special Rollator Edition..” LOL! :)
OT: goede zaak. Het zal tijd worden dat ze die lui eens strenger aanpakken. En begrijp me goed, iedereen doet wel eens wat minder netjes op de weg.. including me.. maar er zijn ook van die gasten die denken dat ze boven de wet staan..
Vanmorgen ook weer wat gaafs gehoord op de radio.. goede zaak. Er schijnt een nieuwe wet aan te komen die eigenaren beschermd tegen onrecht. Er was een supermarkt overvallen. De overvaller is vannacht overleden. De eigenaar van de supermarkt werd gehoord.. “Tsja.. hij viel van de trap en brak zijn nek.. Sneu voor hem..hihi” De eigenaar word niet vervolgd. Dat was eerst anders zeiden ze. In de oude situatie zou de eigenaar opgepakt zijn. Ze beginnen het te snappen in Den Haag.
E34M5touring zegt
@Freewarefreak: Zag het in de krant inderdaad eindelijk een wet waar je wat aan hebt. aantal jaar geleden nog een juwelier in amsterdam vastgezet omdat ie zijn zaak verdedigde in een overval das toch te zot om los te lopen.
OT Tuurlijk rijd iedereen wel eens aso maar daaar ligt niet altijd het probleem, als je al 5 km achter een onnodig linksrijder zit met een rechterbaan zo vrij dat je er een boeing kan landen ga je er rechts langs en zolang de politie degene pakt die rechts inhaalt (oftewel de doorstroming verbeterd)blijf je altijd irritatie en onbegrip houden voor die bekeuringen, en heeft het dus niet het gewenste effect
jack_abarth zegt
@Freewarefreak:
Je verhaal is niet helemaal waar.
Het is namelijk zo dat voorheen de “gedupeerde” meteen in voorarrest kwam te zitten, en dat is nu niet meer.
Wil niet zeggen dat hij niet meer vervolgd gaat worden. (is in mijn ogen overigens ook onterecht, maar dat terzijde)
Freewarefreak zegt
@jack_abarth: Ja, klopt, las het toen straks ook.. hoorde het maar half.. druk met rijden en zo.. was net iemand aan het snijden.. :) ;)
Michaël zegt
@ Lodewijk:
De second dat ik jou zie aankomen in men spiegel op de pechstrook rijdend, zal ik er persoonlijk voor zorgen dat je de vangrail ingaat, en bijgevold de rolstoel.
Pechstrookrijden om vrachtwagens in te halen is complete waanzin. Belachelijk puberaal rijgedrag van jongentjes die net hun rijbewijs hebben en hun wannabe Golf GTI in het weekend om een boom plooien.
Ga zo verder en er wacht je een schitterende toekomst! (En je familie ook)
Martijn Nijsten zegt
@Michaël: Jou reactie van wat jij als internet hero zijnde wel ff gaat doen, laat zien dat jij over evenveel, zo niet minder hersencapaciteit beschikt dan de gemiddelde wannabee gti rijder..
XytraS zegt
Ik rij zelf nogal vlot (zonder agressief te zijn) en heb dan ook graag dat nutteloze linkervakkachelaars (terwijl middenvak en soms zelfs rechtervak vrij zijn) uit de weg gaan.
Zelf doe ik dat, in de zeldzame gevallen dat iemand langs mij wil, dat ook direct. Het probleem is echter dat veel mensen geen idee hebben dat er achteruitkijkspiegels in hun wagen zijn (ja dames, ik bedoel de make-up spiegel ;)) en dat ze gewoon niet opzij gaan als je niet wat dichter gaat rijden (echt bumperkleven zal ik nooit doen, dat is gewoon gevaarlijk).
Maw, ze zouden eens wat meer boetes moeten geven op het, soms moedwillig, hinderen van andere bestuurders, zo neem je direct de oorzaak weg. Maar bon, als het niet politiek correct is gebeurt er uiteraard tegenwoordig geen zak aan…
lodewijk zegt
@ Michaël
Goed, ik houd je eraan!
Ik weet niet of jij het ook weet, maar in België is het verboden voor vrachtwagens om in te halen op een 2-vaks autosnelweg.
Misschien moet eens beter nadenken voor je iets schrijft/zegt.
Jij denkt misschien dat ik het cliché chauffeur ben, maar dan ben je mis.
Voorbij steken langs de vluchtstrook is misschien een beetje roekeloos.
Maar je moet dit natuurlijk niet op de eerste beste plaats doen. En al zeker niet als je anderen vervoert.
Sommige oostblokkers moet je gewoon duidelijk maken dat ze hier niet in Polen aan het rijden zijn.
Want de politie doet toch niets..
de sjonnies zegt
@lodewijk: \
weet je, dat soort mensen als jij, daar hebben we een hele mooie naam voor. Komt uit het Duits.
invictus66 zegt
Ik vind het vooral een lekker vaag artikel. Kan mij iemand vertellen wat hufterigheid is (of hoe de politie dit moet interpreteren).
Is helemaal op het laatste moment invoegen in de file hufterig? Velen vinden waarschijnlijk van wel, terwijl dit echt wel de bedoeling is.
Rechts inhalen? Tja, als ik rechts inhaal overtreed ik de wet, maar als iedereen altijd zoveel mogelijk rechts reed (ook een verkeersregel)zou er helemaal geen regel over rechts inhalen moeten bestaan.
Overdreven snelheid? Wat is gevaarlijker? 160 op een lege snelweg of 50 in de bebouwde kom terwijl het vol spelende kinderen loopt?
Volgens mij is er (voorlopig?) geen wet die verbied om een hufter te zijn. Het is echt niet zo moeiljk om alle verkeersregels te respecteren en toch als een hufter over te komen.
Megakix zegt
Iedere stijl van rijden is er één; zoveel talenten als mensen hebben, zoveel rijstijlen heb je dus ook. Kortom, gewoon doorrijden na een aanrijding, gewoon drukken als het druk is en alcohollam met 250km/h de snelweg opvoegen…niet zeiken, we hebben allemaal mooie oogjes, dus de rest kan anticiperen… :lol:
TurkseHeer zegt
Great… alsof dit wat helpt..
nederland wilt geld .. het is duidelijk.
waarom geen gevangenis straf?
laat hem 1 regel overtreden..
betekent 1 week gevangenis..
kijken hoe hij nu piept..
altijd maar die kut boetes.
majinstar zegt
Hahaha. Vele Audi rijders zullen nu opgepakt worden of vele boetes moeten betalen, omdat audi’s altijd hufterig rijden. :D
audicoupe84 zegt
@majinstar: Je kent me niet, dus l*l dan ook niet zo stom
majinstar zegt
@audicoupe84:
Ik heb het niet over de bestuurder, maar over de auto zelf die hufterig rijdt. Maak niet uit welke motor erin zit.
Citrofiel zegt
@majinstar: En BMW-rijders niet (meer) dan?
majinstar zegt
@Citrofiel:
Ik heb nooit een BMW bestuurder hufterig zien rijden met een BMW, alleen mensen die meestal sloom rijden op weg.
jeanclaude zegt
gisteren op de 5 baans snelweg naar amsterdam gereden, zie ik gewoon de rechter 4 banen leeg en iemand die mischien met 100 110 reed op de aller linkste baan hahaha, die mensen moeten aangepakt worden.
Herke zegt
@ geennaam: haha nee idd. 3 maanden terug probeerden ook 2 broekjes in zon KM busje mij aan te houden omdat ik 140 reed i.p.v 120. maar ik neem die lui gewoon niet serieus, dus gas erop en weg waren ze! (ze zaten in zon oude ford transit)
spykerboy zegt
gaat zowiezo om het laatje dat is altijd zo bij onze overheid ;)
bmw4all zegt
MENSEN MENSEN hier even heel ander nieuws, vandaag gebeurd in Terneuzen, prachtige BMWW M5 opengeknipt! Vreselijk zonde voor zo’n prachtige auto!!
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=15337
En dat alleen omdat iemand geen zin had om lang voor het verkeerslicht te wachten :@
audicoupe84 zegt
Ik heb 3x met verschillende dames mee gereden. Alle 3 hielden constant middelste baan (A10 Amsterdam) We werden zowel links als rechts ingehaald. Vrouwen zijn niet geïnteresseerd in auto sites, kijken geen weg misbruikers, en dergelijke programma’s. Hebben vaak geen benul van het verschil tussen links en rechts. Daar moet volgens mij een overheids-spotje tegenaan gegooid worden.
Annon zegt
Zucht, reed net nog op de snelweg richting huis. Rij ik op de linkerbaan met een gangetje van 140, zie ik in de verte al een werkbus zomaar zijn auto van rechts naar links gooien bij mijn voorganger, die daardoor vol in de remmen moest(toen had ik al zo mijn bedenkingen). Vervolgens heeft meneer in de werkbus de vrachtwagen ingehaald en gaat weer netjes naar rechts toe. Toen wou ik meneer passeren, en gooit zo zijn werkbus weer naar links ZONDER te kijken( zat er al zowat naast) en dat zijn hufters waardoor je idiote ongelukken krijgt. Heb ik gewacht? Nee, via de vluchtstrook er langs. Waarom zou meneer een spiegel gebruiken als je hem ook gewoon lekker naar links kan gooien toch? Voorrang krijg je niet, maar dat neem je.
Ze mogen ook wel is toetsen op inzicht en snelheid i.p.v. alleen maar regels.
Als je zag hoe zijn reactie was en hoe die uit zijn ogen keek(koe kijkt nog intelligenter), dan mag er ook nog wel een IQ test bij..
vtec zegt
Wat een hoop nutteloze reacties hier zeg. Kan je wel roepen acter internet ‘pakken die gasten’ maar het zijn wel toevallig altijd DIE mensen die de oorzaak zijn. Wat moet je dan doen als er iemand links rijdt terwijl rechts helemaal links is? Of als iemand alsmaar niet harder dan 45 wil waar je 60 mag? Dat zijn pas dingen die aangepakt moeten worden maar daar hoor je nergens over. Te langzaam rijden is ook verboden, hoevaak krijg je daar een boete voor? Als je oorzaak aanpakt, heb je ook geen gevolgen. Maargoed, we leven in Nederland…helaas!
Ramon zegt
@vtec: Te langzaam rijden? Sinds wanneer is er een minimumsnelheid op de Nederlandse wegen dan? Ik begrijp je punt wel hoor, maar te langzaam rijden is niet verboden. Het moet alleen niet zó langzaam zijn dat het gevaarlijk wordt.
stefan82 zegt
@Ramon: Vervelend is enkel dat er van die planten zijn die langzamer dan de maximum snelheid rijden op plaatsen waar je niet in mag halen. Hoezo alleen aan jezelf denken!
vtec zegt
terwijl rechts helemaal [b]leeg[/b] is
robinhoooo zegt
Dit wordt weer zo’n artikel met honderden reacties over ervaringen van al dan niet ervaringsdeskundigen die menen risico’s volledig in te kunnen schatten. Feit blijft gewoon, er zijn verkeers- en veiligheidsregels gemaakt, mocht iedereen deze kennen en vooral erkennen, dan zou het huidige verkeer een heel ander beeld weergeven.
stefan82 zegt
@robinhoooo:
Sommige mensen kunnen beter sturen dan anderen.
Sommige mensen hebben meer lef dan anderen.
Sommige kennen de verkeersregels beter dan anderen.
Sommige mensen kennen de regels maar willen zich er gewoon niet aan houden.
Sommige mensen zijn doordat ze denken zich aan de verkeersregels te houden en dit mogelijk ook doen een gevaar op de weg.
Etc.etc…. we zijn niet allemaal hetzelfde… gelukkig maar!
robinhoooo zegt
@stefan82: Ben ik het absoluut mee eens, maar ik lees hier reacties waarin diegenen durven te zeggen dat er geen risico was aan het rechts inhalen ed. en ik zeg niet dat ik het nooit doe, maar er schuilt altijd wel een risico achter dat soort acties, omdat de regel is dat dit niet toegestaan is onder ‘normale’ omstandigheden.
robinhoooo zegt
@robinhoooo: … en die regel betekent dat mensen het soms niet verwachten en er nare situaties zouden kunnen ontstaan ..
st zegt
Het verkeer is een afspiegeling van de maatschappij, en helaas is zeker 40% van de maatschappij super sloom en zonder inzicht..
kevin zegt
Misschien moeten ze ook is meer boetes gaan uitdelen aan die klootviolen die onnodig links rijden. Dat zijn namelijk de veroorzakers van bumperkleven, rechts inhalen enzovoorts….
vtec zegt
@ramon
Juist ja,dat bedoel ik. Als er iemand links 40 rijdt waar je 50 mag, is dat langzaam + gevaarlijk want zo gaan er mensen rechts inhalen,bumperkleven noem maar op. Maar helaas zou jij als inhalende bestuurder bv een boete krijgen, terwijl ze die andere laten gaan. Dat is wat ze op moeten lossen.
Cantago zegt
Goed plan, maar gaat om geld in het laatje. Punt.