Dodge presenteert nog een heftige SRT.
Vers van de pers: de Charger Hellcat krijgt een update. Maar dat was niet het enige wat Dodge te melden had vandaag. De Challenger krijgt ook een update. Ook hier is er visueel weinig te melden, maar er is het één en ander veranderd onder de kap.
Zo krijgt de Challenger Hellcat dezelfde veranderingen als de Charger in de “reguliere” Hellcat versie. Dat betekent: meer hulpjes voor meer veiligheid, maar een blijvend standaardvermogen van 717 pk. Dat er meer uit de V8 te peuteren valt bewijst de Demon met 840 pk. Voor wie toch een grote bak power wil, maar de 800-pk-grens niet wil overschrijden, presenteert Dodge de Challenger Hellcat Redeye.
De Redeye is de uiterste top van de Hellcat-familie. Hij krijgt dezelfde HEMI V8 als de Hellcat, nu uitgeboord tot 797 pk. Ook de 0 tot 96 km/u sprint is verkleind tot 3.4 seconden. Allemaal net minder dan de Demon dus, maar de nadruk ligt op de bereikbaarheid van deze brute kracht. Het is verder namelijk ‘gewoon een Hellcat’. Twee knipogen vinden we in de vorm van de Hellcat-badges met rode ogen (Red-eye) en twee luchtinlaten die geïnspireerd zijn op 1970’s musclecars zoals de Dodge Demon en Dart.
Nieuwe assistentie-systemen terzijde is de vermogenstoename nog steeds gigantisch. Het is dan maar te hopen dat de systemen het nog een beetje in toom kunnen houden, zodat we niet vaker dan nodig gecrashte Hellcats hoeven te plaatsen.
porschepdk zegt
Absurd, maar o zo gaaf.
jaso013 zegt
Als ik de lotto win…. dan deze aub! Dan maar geen premiejum interieur, klasse of een super wegligging.
maurindb zegt
@jaso013: idem dito
autodrome zegt
@jaso013: daar hebben we mensen voor die met leer en interieurs magische dingen kunnen doen ….
berlinetta zegt
@jaso013: Mag ik je erfgenaam zijn in dat geval? Grote kans dat ik er dan snel ook eentje kan kopen.
jaso013 zegt
@berlinetta: die kans is groot dan idd. En dat mag. “Sharing is caring” stuur me al je gegevens maar door dan maak ik het in orde voor je.
ikbenmnzus zegt
Graag wat meer foto’s
lekkerlinksrijden zegt
Ziet er goed uit in het blauw. Geeft m net dat beetje extra t.o.v. de andere kleuren
E34M5Touring zegt
Beul van een motor weer. En die widebodykit maakt em wel af vind ik. Mooi spul!
radeox zegt
Met rooie oogjes heb ik meestal wat minder haast.
koekwaus zegt
@radeox: tippex (of een zwarte merkstift)
rammillius zegt
In Amerika net 40.000 dollar zeker?
duder zegt
@rammillius: tegen de 70k
eddepedd zegt
Weet je, eigenlijk, qua design begin ik dit meer en meer te waarderen. Voorheen toch wel ‘duits premium spul’ liefhebber, maar dat valt me meer en meer tegen (BMW en Audi dan). Let wel: qua design. Of veeeels te druk (BMW) of veeels te saai (Audi). Dit is zeker niet saai en heeft een hele cleane look. Ik zeg: gaaf!
nicooos zegt
Toevallig rij ik deze week in de USA een gewone challenger. 370pk….geweldige auto. Jammer dat dit soort auto’s zo duur zijn in nl
sabrerator zegt
Geweldig!
Wat is beter dan een dikke luchtinlaat?
Twee luchtinlaten!
kennone zegt
@sabrerator: of hele motorkap weglaten
tvklarenbosch zegt
Ik heb een enorme zwak voor de Challenger, wat een gaaf ding.
spidermann zegt
Hier nog een Challenger fanboy nadat ik in maart 2017 twee weken een (huur)challenger in de u s of ee heb gereden. Heerlijk bad ass car.
ArnoldH zegt
Phoe wat een geweldige wagen. Bruut, lomp en rechtuit bizar snel. Nette facelift maar het wordt nu wel tijd voor een geheel nieuw model….
ralfast zegt
Gemiste kans om geen rode ring rond de koplampen te plaatsen.