Vergeet de IAA, Jaguar presenteert zojuist iets veel coolers. Helaas vooralsnog voorbehouden aan slechteriken in 007-films.
James Bond zelf stapt in een zeker niet onaardige Aston Martin DB10, maar het zijn de bad guys die in de aankomende 007-film in de fraaiste bolides mogen stappen. Ergens in Frankfurt, ver weg van de drukte van de beurs, trekt Jaguar-Land Rover het doek van de auto’s die gebruikt gaan worden in Spectre. Behalve deze C-X75’s zijn dat onder andere een Range Rover Sport SVR en een van de allerlaatste Defenders. Of zeg maar gerust meerdere LaRo’s en RaRo’s aangezien er tijdens de opnames behoorlijk wat auto’s doorheen gejaagd worden.
Wat gaat de tijd toch snel, de allereerste C-X75 Concept dateert alweer uit 2010… Oorspronkelijk met turbine-aandrijvingen, al vermoeden we dat deze oranje exemplaren het met een V8 doen. Oorspronkelijk zouden er 250 exemplaren gebouwd gaan worden, maar het project werd later als te risicovol bestempeld. Eeuwig zonde, maar wie weet kan de film voor een heropleving van de C-X75 zorgen.
pikkie zegt
Dit ding hadden ze regelrecht moeten bouwen, ongelofelijk!
prop zegt
Onduidelijke foto’s / animaties maar ik keur m goed
willempjuh zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
gtwillem zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
pesu zegt
Wat een achterkant, ongelofelijk lekkere wagen. Ben niet snel verliefd op een auto, maar deze…
Dutchdriftking zegt
Kan Jaguar met dit design geen Hypercar bouwen? Het doet mij wel wat denken aan de XJ220. Een 918/P1/Laffe Arie concurent van Jaguar lijkt me wel leuk.
tjorque zegt
Spijtig dat ze daar niet genoeg kloten aan hun lijf hadden om dat ding met turbines te bouwen. Ze zouden EINDELIJK eens iets vooruitstrevend gedaan hebben op motorisch vlak….
mashell zegt
De creativiteit was op toen de achterkant ontworpen moest worden?
Slim dat Jaguar de stekker heeft getrokken, dit project had alles om een nieuw XJ220 debacle te worden.
dondeboer zegt
@mashell: smaken verschillen. Ik vind de achterkant schitterend. Wat zeg ik, Ik vind de hele auto schitterend.
gtwillem zegt
@dondeboer: ik denk dat @mashell doelt op de commerciële kansen die de CX-75 heeft. Die zijn gewoon klein. Als concept fantastisch, maar om dit winstgevend te bouwen is het een hele klus. De XJ220 kwam op het verkeerde moment (financiële crisis en de McLaren F1 schopte hem recht in de genitaliën). Nu is de markt weliswaar iets beter, maar het is nog niet ideaal om een Jaguar Supersportwagen te bouwen en vooral te verkopen. Ze doen er goed aan om met een XE en F-Pace te komen: die modellen brengen geld in het laatje. En daar gaat het uiteindelijk om.
dondeboer zegt
@gtwillem: mashell gaf aan dat bij de achterkant de creativiteit op was, daar doelde ik op met mijn reactie. Verhaal met de xj220 is me bekend :)
Edge zegt
Absurd dat ze deze wagen niet gemaakt hebben. Turbinezooi eruit, conventionele aandrijflijn erin en bouwen die hap. Al rijdt ‘ie als een drol, het ding is zo mooi dat ‘ie toch wel verkoopt.
jeppie zegt
Prachtig
LittleIdiot zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
mvdd zegt
Nog steeds doodzonde dat ie niet in productie gegaan is. Gelukkig zien we er nog wat van dankzij SPECTRE