De BMW X7 krijgt een ingrijpende facelift en dat belooft weinig goeds.
Als je Autoblog een klein beetje gevolgd heb weet je dat BMW druk bezig is met modellen die aan de bovenkant van het gamma komen. Er zit bijvoorbeeld een elektrische vlaggenschip aan te komen (de i7) en een heuse super-SUV (de XM). Verder kunnen we ook nog een nieuwe 7 Serie verwachten.
Er is nog meer nieuws over de topmodellen van BMW, want ook de X7 gaat een facelift krijgen. We kunnen zelfs wel zeggen: een ingrijpende facelift. Autoblog-lezer @autogek heeft de BMW X7 facelift gespot, in ’s Gravenzande of all places.
BMW X7 facelift gespot
Deze keer is niet de grille de grootste verrassing. De X7 had namelijk al een grote grille en die lijkt niet heel veel gegroeid te zijn. Toch krijgt de X7 een heel ander vooraanzicht, want we zien koplampen die opvallend laag zitten.
Het is lastig te zien op deze foto’s, maar de BMW X7 zal met de facelift waarschijnlijk gespleten koplampen krijgen. Die zagen we ook al voorbijkomen op spyshots van de XM. Op de teaser van de Concept XM waren die trouwens weer niet te zien. Hoe dan ook: de koplampen beloven minstens zo controversieel te worden als de grille.
De achterkant van de X7 is ook flink ingepakt, maar daar lijken de wijzigingen minder drastisch. De vorm van de koplampen en achterbumper lijkt niet of nauwelijks veranderd te zijn. Het heet ten slotte ook een facelift en geen butlift.
BMW is met deze auto trouwens niet zomaar aan het testen of de motor wel genoeg koeling krijgt met de nieuwe neus. Op de stickers is namelijk te lezen dat het hier om een autonoom testvoertuig gaat. Daarmee verzamelt BMW dus data om de (semi-)autonome systemen naar een hoger plan te tillen.
De vernieuwde BMW X7 zal naar verwachting in de loop van volgend jaar op de markt verschijnen. Je zou het niet zeggen, maar de X7 is dan alweer vier jaar in ons midden en dan is het traditioneel tijd voor een facelift.
Bastiaan Williams zegt
Ik heb hem wel geteld 2 x zien rijden. Lijkt me nu niet echt een goedlopend model voor BMW. Potentiële klanten kiezen volgens mij liever, en terecht, voor een RR of een GLS.
tvklarenbosch zegt
@Bastiaan Williams: GLS zie ik ook nooit. Range Rove en G-klasse daarentegen…
Bastiaan Williams zegt
Hier rijden er een paar rond, heb zelf een 350 diesel, maar inderdaad de RR en zelfs G klasse zie je veel meer.
bischero zegt
@Bastiaan Williams: hier wel een aantal in het dorp, maar de echte markt ligt toch echt aan de andere kant van de plas.
str8six zegt
@Bastiaan Williams: RR zie je meer rijden denk ik, maar daarvan zie ik ook amper hey verschil tussen de jaartallen. X7 zie ik onderweg redelijk vaak, GLS daarentegen amper.
berlinetta zegt
NL is niet de markt voor dit soort auto’s. Die GLS zie ik hier ook nooit rijden. De RR daarentegen kom je wel nog af en toe tegen.
unpama zegt
@Bastiaan Williams: als het niet in Nederland rijdt wil dit niet zeggen dat het een slecht lopend model is, over de grenzen zie je hem namelijk best vaak. Met dank aan de BPM….
simon550i zegt
Het einde van de huidige versnellingspook lijkt ook in zicht!
lekkerlinksrijden zegt
Dit is het lelijkste hok wat er te koop is momenteel. Als je geen smaak maar wel veel geld hebt, heb je wel smaak koop dan een Range Rover.
vaakbenjetebang zegt
@lekkerlinksrijden: Je doet de Bentayga en de Cullinan toch echt tekort hoor.
mashell zegt
Haha, de Range Rover is net zo’n lelijk vierkant hok (ook wel busje genaamd) als de X7. Niet meer smaak, wel meer technische problemen…
unpama zegt
@lekkerlinksrijden: de Range Rover is een andere prijsklasse dan de X7
patrick609 zegt
Ze gaan dus Range Rover achterna met de ‘gear selector’
harrie zegt
Die neus camouflage moeten ze in de optie lijst zetten.
Wordt een winstpakker voor BMW.
e38ossie zegt
Waarom alle emblemen afplakken bij zo’n testauto als er vervolgens een stikker van BMW op zit.
mashell zegt
Om duidelijk te maken dat dit geen productiemodel is.