Het einde van het jaar nadert, er ligt een dik pak sneeuw, wie een rijtje exclusieve auto’s bezit neemt het liefste de SUV. Wat echt bijzonder is, blijft wel binnen, en de spotter ook. Het “Appeltje voor de dorst” is een mapje spots van de zomer en herfst, om nog even terug te kijken naar maanden waarin men zonder moeite met een Topolino of andere klassieke auto de deur uit ging. Net als de vorige week is een thema weer ver te zoeken.
Bentley Arnage T
Aan het begin van dit decennium was de Arnage voor veel zakenlui een erg populaire auto. Na een V8 geleend te hebben bij BMW was hij inmiddels voorzien van de klassieke V8 van Rolls-Royce en Bentley zelf, waarmee alle latere versies zouden worden uitgerust. Zeker de Red Label werd een redelijk groot succes, want ondanks de nogal hoge aanschafprijs rijden er in Nederland ongeveer vijftig rond. Latere versies, zoals de R en de gefacelifte T (afgebeeld) deden het minder goed. Zo gaat dat met auto’s die al sinds 1998 op de markt zijn. Een handjevol exemplaren werd hier verkocht, waarvan het afgebeelde exemplaar een jaar na de bouw in Nederland is ingevoerd. Hessing zelf verkoopt al jaren geen nieuwe exemplaren meer, terwijl pas het afgelopen jaar de 150 laatste exemplaren van de band zijn gerold (“Final Series”). Die is gebaseerd op de afgebeelde Arnage T, maar in plaats van 450 pk ligt er 500 pk van de nòg latere T’s voorin (er was een driedelige serie nodig om alles over de Arnage uit te leggen…).
Gnermo zegt
Voor degene die een beetje duits kunnen: Ik kon een glimlach niet onderdrukken toen ik de nummerplaat van de Bentley zag :)
stanley zegt
@Gnermo: leg uit ?
NLBUURMAN zegt
@Gnermo & RenesisHP: hmmm HDF kan ook wat anders zijn… zeker als je net geschiedenis hebt gehad over WW2, hint: iets met Führer
RickB zegt
De Bentley Arnage is een USA Import, ondanks dat toch een zeer gave auto!!
Dave zegt
Stoere auto’s hoor;)
Sander zegt
@ Gnermo; welke bentley bedoel je, en wat bedoel je ?
Gnermo zegt
@Sander & @stanley:
HDF = Halt Deine Fresse = hou je muil/mond ;)
RenesisHP zegt
@Gnermo:
Dan is de mijne leuker. ;)
Bart_V zegt
Die Arnage is eigenlijk een van de mooiste auto’s dit decennium.
De integra Type R echt een geweldig monster.
Verder viel me iets op bij de Porsche 968:
Hij (zo?) kwam hij akelig dicht in de buurt van de 964 Turbo.
RenesisHP zegt
Heiße Deutsche Frauen.
Bart_V zegt
@appeltje: Morgen een wallpaper van de Arnage T? (PLZ)
RenesisHP zegt
Ik heb een hekel aan die Porsche.
Maw. Ik hou het kreng niet bij.
Bart_V zegt
@RenesisHP: haha tja je mist al 2 pk daarvoor en het gewicht is ook in je nadeel
Ik ben al blij als ik een Smart For Two bij hou
Er zijne ergere dingen in de wereld he ;) (zoals wouten je sleutels op je dak gooien)
RenesisHP zegt
@Bart_V:
Die pk´s zijn in ons geval vrij gelijk, misschien zelfs iets hoger.
Gewicht is inderdaad wat hoger.
In de realiteit valt het echter reuze mee. Cijfers op papier zeggen dan vrij weinig.
Noemenswaardig(hoewel, meer tractie). Een 911 met 250pk is nog een stuk sneller naar de 100. Daarna scheelt het allemaal zeer weinig.
De Porsche 4 cilinder klinkt overigens best goed.
Bart_V zegt
@RenesisHP: staat een beetje lullig in de kroeg:
Ik heb een Porsche met een 4 cilinder (teleurstelling)
of
Ik heb een Mazda met een rotatie motor :P (wolf in schaapskleren (naam))
Maar ik denk als je 20 pk verschil hebt, het meer aan de bakverhouding licht en uiteraard koppel. En aangezien een 1.3 dat iets minder heeft dan een 3L…
RenesisHP zegt
@Bart_V:
Ik heb iets meer pk’s dan standaard. Echter niet veel..
Die Porsche was in zijn tijd bloedsnel. Blijft een leuk verhaal.
Wolf in schaapskleren.. Zolang je hem niet voor de kroeg parkeert wel. ;)
RenesisHP zegt
@Bart_V:
Over lulligheid in de kroeg gesproken.
Een 1.8 4 cilinder met 190pk.. Die beide gewoon bij kan houden. :?
Nog lulliger. De Maserati op bovenstaande foto’s gaat ook niet veel harder.
Bart_V zegt
@RenesisHP: of een Clio (Kliko) Williams is ook zo’n vierkante monstertje dat je niet zou verwachten (helaas verraad de motorkap het)
Maat van me heeft de Clio 1.8 16v met k&n open luchtfilter , Devil uitlaat + RVS spruitstuk (dus nu ook 150PK) en dat ding is echt bizar gewoon
RenesisHP zegt
@Bart_V:
Clio RS 172 van een maatje. Licht getuned, bleek achteraf zo’n 190pk te leveren(filmpje staat 180).
Loopt behoorlijk hard door.
http://www.autojunk.nl/2008/08/zo-neem-je-een-tunnel
Bart_V zegt
@RenesisHP: ja die kon ik al :P een geniaal filmke
Clio’s blijven leuke wagentjes
Helaas kan ik dat ding niet op mijn naam zetten i.v.m. verzekering gezeik over pk en schade vrije jaren (heb pas een jaar mijn rijbewijs)
Dus word het maar een Corolla G6 (110PK) volgend jaar
RenesisHP zegt
@Bart_V:
Neem gewoon een MX-5. Zeer goede bochtenauto en erg geschikt als opstap naar sterkere achterwielaandrijvers.
Daar krijg je niet snel spijt van. Helaas wel ruimtetekort.
Bart_V zegt
@RenesisHP: ja maar dan zien mijn vrienden me mee aan als een ene Wouter K. (homo blabla je-weet-wel) ( AUB geen IP ban AB.nl ;) )
En idd de ruimte want ik heb nog een RockfordFosgate 12″ P2 subwoofer in mijn Fiesta liggen. (niet voor hard beuken maar opvulling van lage tonen die je anders niet haalt met 5,25″ speakers)
De sub zou ik graag mee willen verhuizen naar mijn volgende auto
Neluz zegt
Geweldige spot die Fiat 500 topolino! :D
Duidelijk zegt
Ik moest wel even kijken voor ik zeker was dat het wel een focus RS was. Het valt echt niet op zo’n auto! Wel mooi gedaan ookal ben ik niet voor een schreeuwerig uiterlijk :p
Continental GT Speed is wel een mooie.. spijtig van de vele cijfertjes in zijn aankoop bedrag :p
SjoerdV zegt
Toen alles nog niet wit was….Focus RS en Integra??? Of noem je dat roomwit?
RenesisHP zegt
@SjoerdV:
Sneeuw dude. :|
Olle zegt
Prachtige auto die Maserati Ghibli.
Ben meteen op marktplaats aan het speuren geslagen.
Onderhoud zal niet te betalen zijn..
IksEm zegt
Bij de Posche: een KKK turbo
Wat moet ik me daar bij voorstellen? En hebben ze dan met zulkeen naam nooit problemen gehad?
DTB zegt
Is een Integra Type-R ook al spotwaardig? Begrijp me niet verkeerd, geweldige wagens hoor. Maar nou ook weer niet zó special. Wel jammer dat het een JDM model is.
Ahura zegt
@DTB: ja die auto is spotwaardig. Meer spotwaardiger dan de zoveelste AMG ofzo. Ik wil meer zeldzaam Japans spul zien. RX-8 zie je ook zelden en valt toch echt wel wat meer op dat de meeste Duitse bakken…
RenesisHP zegt
@Ahura:
RX-8 is niet spotwaardig volgens Autogespot. ;)
Bovenstaande Honda is best zeldzaam in Nederland. Dus imo zeker spotwaardig.
Brando zegt
-edit: thanks, is gefikst-
jan1666 zegt
-edit: thanks, is gefikst-
maar we vergeven het je hoor, tis bijna kerst.
jan1666 throws a snowball to RenesisHP
RenesisHP zegt
@jan1666:
Kon je dat eergisteren niet doen? De sneeuw is nu zo smerig. :P
freude am fahren zegt
0-100 in 1ste versnelling?
freude am fahren zegt
sorry fout gelezen…
DTB zegt
@ Ahura
Ik zie ook 10 keer liever een Integra Type-R dan de zoveelste “honderd-in-een-dozijn” AMG of M3. Ik vroeg me het alleen gewoon af.
@ RenesisHP
Autogespot heeft wel meer kromme spot-regels. Zo is elke R34 wel spotwaardig, maar een R32 GT-R dan weer niet. Terwijl een R34 gewoon een 2.0l Diesel in kan hebben liggen (uitgaande van het de zwakste uitvoering). En een GT-R wat dat betreft toch echt een Porsche-killer is.
DTB zegt
@ Bart V
Mensen die een MX-5 een vrouwen/kappers/homo auto noemen zouden:
a) Zicht geen autoliefhebber mogen noemen. Deze auto’s hebben zo ongelooflijk veel potentie en een fenomenale wegligging. Bovendien nog degelijk ook én zeer betaalbaar. En als kers op de taart krijg je nog een RWD Roadster ook.
b) Moeten dit soort mensen lekker BMW gaan rijden. Zei betalen zich toch liever scheel voor het verlengen van hun “status” (lees: geslachtsdeel). En nemen mindere prestaties (voor dezelfde prijs) daarmee op de koop toe. Kan aan mij liggen, maar dat noem ik pas “homo”. (Niks ten nadele van onze anders geaarde medemens uiteraard)
Bart_V zegt
@DTB: Ik vind het ook wel een leuke auto. Ik zou hem zelf graag willen. De ruimte is het probleem van dat ding. (alle roadsters eigenlijk)
Ik zelf zou dan een Corolla AE86 willen maar dat zijn toch wel weer heel oude beesjes.
Ben bang dat ik moet wachten op een baan als ik afgestudeerd ben en een Toyota FX86 aanschaffen (als die nog komt)
RenesisHP zegt
@Bart_V:
Die sub gaat wel passen. Er kan alleen niets bij. ;)
Bart_V zegt
@RenesisHP: Kist van 55x60x37cm ook ? (2/3 van mijn kofferbak)
maar jij hebt er eentje gehad. hoe lang ben jij en ging het makkelijk met dak dicht?
(ik ben 1.85)
w0o0dy zegt
@Bart_V: de hoogte van de kofferbak is waarschijnlijk je grootste probleem, maar je kunt natuurlijk ook je subwoofer ruilen voor een iets kleiner… en in een MX5 luister je als het goed is toch minder radio, drukker met luisteren naar de motor en je banden (en de wind als het goed is).
1,85 is zeker geen probleem (weet ik uit persoonlijke ervaring), al moet ik een beetje onderuit zitten om niet teveel tegen de bovenkant van de voorruit te kijken (maar ik zit normaal dan ook erg rechtop)
RenesisHP zegt
@Bart_V:
Ik ben maar een dwerg van 1.73m.
Voor mij ging het prima, voor mijn maatje met 1.95m niet.
Die kist gaat toch niet geheel passen denk ik zo. :?:
@Ahura:
S2000 zou prima passen.
Ahura zegt
@DTB: jij snapt het. En voor mensen die meer power willen die kunnen gaan voor de S2000. Feitelijk de sneller en grotere versie van de MX-5 ;)
RenesisHP zegt
@Ahura:
Daarom heb ik daar nog aan getwijfeld. Een grotere en sterkere MX-5. ;)
Ahura zegt
@RenesisHP: snap ik.. net zo’n mooie en pure auto. Ik hou alleen niet zo van digitale tellers. Maarre met mijn 1m93 pas ik er toch niet fatsoenlijk in. De MX-5 NB zou ik niet willen. De huidige is al een stuk beter te pruimen. Ik ga eind januari in de facelift rijden; Roadster 1.8 én Roadster-Coupe 2.0. Ben erg benieuwd!
vla zegt
Massive congratulations on the Arnage! :D Zeer goeie foto’s! :)
DTB zegt
@ Bart_V
Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang je bent of dat je wel eens in een MX hebt gereden. Maar mijn ervaring is dat het toch reuze meevalt qua ruimte. Iedereen onder de 2m moet er toch gemakkelijk mee weg kunnen rijden. Mocht je met ruimte de kofferbak bedoelen vind ik die bij de MX ook nog acceptable. Het is en zal natuurlijk nooit geen hatchback worden, dat is waar. Een Ae86 is ook heel leuk. Echter zijn die wel zeer zeldzaam en zelfs als je er eentje wilt importeren moet je er al een het 5-voudige van een MX voor neertellen. (Nog gekker word het als een een Ae86 Panda wilt). En voor zover ik weet komt de FT-86 (088A zoals hij hier in Europa gaat heten) er gewoon aan en zijn Toyota/Subaru in een ver gevorderd stadium. Ik verwacht dat we binnenkort de officieele teasers krijgen van het uiteindelijke model. (De folder van de Subaru is al uitgelekt)
Bart_V zegt
@DTB: nou weet je dus bij deze dat ik 1.85 ben. maar Ahura zegt al dat 1.93 al moeilijk gaat :S wat is het nou ?
Ahura zegt
@Mezelf; “Maarre met mijn 1m93 pas ik er toch niet fatsoenlijk in” Ik doelde niet op de S2000 maar op de MX-5 ;)
DTB zegt
Een S2000 is ook geen verkeerde keus. Net een stapje hoger dan de MX inderdaad. Ook een iets pittiger prijskaartje, maar helemaal geen verkeerde auto. :)
Wat die subwoofer betreft. Je hebt voor de MX speciale subwoofers die in het reserve-wiel passen. Deze nemen zo weinig plek in beslag. Let wel dat de kofferbak van de MX (het NA model dantoch) een afgesloten metalen ruimte is. Geen directe verbinding tussen de “cockpit” en de “kofferruimte”. Maar niks wat handige harry niet op kan lossen. :)
Bart_V zegt
@DTB: haha ik ben wel een beetje een beunhaas
had van mijn Fiesta de koppeling zelf vervangen en de schade van een ongeluk (tijdje terug, wat niet mijn fout was) zelf opgelapt (bumper, koplamp, knipperlicht, ruitensproeier reservoir en zijpaneel terug geklopt
DTB zegt
@ Bart_V
Verschilt ook welke model je hebt. Ik ben zelf net onder de 1m80 en heb absoluut geen problemen met de NA. Nu heb ik zelf geen ervaring met de NB/NC wat rijden betreft. Maar ik heb “van horen zeggen” dat sommige mensen de NA toch ruimer vinden overkomen dan de NB. Uiteraard is het altijd lastig afgaan op ervaringen van anderen. Ik zou zeggen, zoek eens een MX in je omgeving en ga er eens kijken. (ookal is hij niet precies wat je zoek, dan heb je wel een idee wat de MX inhoud qua ruimte en dergelijk).
Bart_V zegt
@DTB: en welke versie is die met de grote koplampen (niet klap) dus eigenlijk de laatste facelift van de eerste generatie
in wegenbelasting en benzine zou het denk ik niet veel uitmaken Corolla G6 1055 vs MX-5 ong. 1000 kg en alle bij een 1.6
CSL zegt
Honda Integra Type R is een zeer goede auto.
Ik heb er goede ervaringen mee.
Wat ik erg jamemr vind, wat niet erbij wordt vermeld, is dat de integra 370kg lichter is dan de Focus en je kan hem hellemaal doortrekken tot 9000 toeren p/m. Daarnast heeft die ook stnadaard een LSD eronder zitten!
Een leuke supercharger en up to date remmen eronder en die Focus RS kan het vergeten!
Stephan zegt
Die 2.0 v6 uit de ghibli is trouwens alleen in Italie geleverd. In rest van Europa is alleen de 2.8 v6 geleverd. De 2.0 had trouwens wel meer vermogen door de grotere turbo’s.
DTB zegt
@ Bart_V
Het eerst model was de NA. Die herken je aan de klap-koplampen. zijn er vanaf 1989. (De 1.6l weegt maar 950kg dus is lekker licht en goedkoop in wegenbelasting) Wanneer je je rechtervoet in bedwang kan houden nog redelijk zuinig ook. Voor ’94 hadden deze nog 116pk (wat meer dan genoeg is met zo’n gewicht en 50/50 gewichtsverdeling). Na ’94 zijn ze terug geschroefd naar 94Pk omdat er toen een 1.8l kwam met meer Pk. Deze weegde dan ook wel weer wat zwaarder.
Daarna kreeg je de NB. Dat is het eerste model zonder koplampen. Gevolgd door de NB-FL wat eigenlijk gewoon een facelift was van de NB. Het verschil tussen de NB en NB-FL is door een ‘leek’ bijna niet te zien.
Het huidige model is de NC.
w0o0dy zegt
@DTB: en de leukste is de 1,8 NA :-P Net wat meer koppel en vermogen en standaard verstevingen van de body door braces tussen de veerpoten.
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
Rechtop zitten in een MX-5? Dat is knap.
Heb jij geen benen? :P
w0o0dy zegt
@RenesisHP: nee ik heb geen benen maar heel en toe toch….. :-P
Bart_V zegt
@DTB: en de 1.8 heeft (uit blote hoofd)160 pk
maar tnx voor de info
w0o0dy zegt
@Bart_V: 131 NA of 140pk NB als we het over een compleet standaard 1,8 hebben
Bart_V zegt
@w0o0dy: ow die nieuwe 2.0 heeft er 160.
ik wist wel dat het zo iets was
DTB zegt
NB was het eerste model zonder “Klap-koplampen”. Niet zonder koplampen in zijn geheel. Dat zou wat zijn haha
RenesisHP zegt
F5 na telefoontje zou helpen. :oops:
Bart_V zegt
@RenesisHP: haha ik dacht dat jij bij de diehard-F5-group hoorde met 25 meeste reacties op AB
@de rest van de thee zetters
Nu maken jullie me wel erg aan het twijfelen over de MX5 en de Corolla G6
g-power zegt
die Bentley Continental GT is van Orlando Engelaar. Ik zag het gelijk aan de duitse kenteken, die velgen en de motorkap. hij woont namelijk bij mij in de straat.
w0o0dy zegt
Stoel staat net niet klem tegen de achterwand, maar dus iets meer rechtop dan de meeste mensen prettig zullen vinden.
RenesisHP zegt
@w0o0dy:
Ik deed de stoel altijd iets schuiner. Puur omdat het net wat natuurlijker lijkt te zitten. Pure comfortkwestie dus.
porsche_fan zegt
zag gister toevallig nog zn porsche 968!
had alleen geen fototoestel bij me ;x
zeer prachtige en zeldzame Porsche!;)
JK 733 zegt
een 968 CS mag je altijd op de oprit parkeren…
DTB zegt
1.8l NA is wat krachtiger en sneller. Aan de andere kant ook weer wat duurder om te blijven rijden en dergelijke. Maar de 1.6l kan ook aardig meekomen en ze zijn nog aardig te “kietelen”. Mocht ik voor de keuze staan tussen een MX en een Corolla zou die voor mij snel gemaakt zijn. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Kijk wel uit met het proefrijden in een MX. Voor je het weet heb je het virus te pakken er daar is tot op de dag van vandaag nog geen remedie voor.
w0o0dy zegt
@DTB: idd ook hier “mx5-positive” sinds een paar proefritten (al was de concurrentie die ik bekeken/gereden heb vaak ook niet verkeerd)
Ahura zegt
@w0o0dy: de MX-5 heeft geen concurrenten :P
RenesisHP zegt
@Ahura:
Jawel man. Een originele mini. Passen tenminste nog 4 mensen in en geeft op z´n eigen manier een hele nieuwe(ehh) betekenis aan het begrip autorijden. Dan is fwd opeens grappig. :D
w0o0dy zegt
@Ahura: natuurlijk zijn er best concurrenten voor de Mx5, het ligt er maar net aan wat je de belangrijkste criteria vindt en hoe ruim je de selectie wil maken…. Mijn criteria waren op de eerste plaats fun, vlot (een beetje prestaties is wel lekker) en RWD, dan betaalbaar, redelijk betrouwbaar want ik wil rijden ipv eindeloos en herhaaldelijk sleutelen en later kwam daar “cabrio” bij.
Een paar van de kandidaten waren kitcars en paar klassiekers… ( Lees hier
mijn stukje over de zoektocht maar eens )
Ahura zegt
@w0o0dy: true. Maar dat zijn alternatieven dan :P Concurrenten vind ik als ze dus ook een roadster zijn met RWD tot een bepaalde prijs ;)
w0o0dy zegt
@Ahura: mr2 , s2000, z3/4 lotus7 kloon, fisher fury, fiat 124 allemaal opties alleen de mx5 heeft me verleid en dat was het dan…
Gnermo zegt
@w0o0dy: Alleen is de MX5 stiekem een beetje gay wooody…
-edit: *gaap* –
Ahura zegt
@Gnermo: ik ken een hoop homo’s maar geen van hen rijdt MX-5.. wel in een Mini, Golf, Passat, C5, Megane, Almera, A4, S70.. enz.. net echte mensen ;)
w0o0dy zegt
@Gnermo: Dat vinden alleen sufferdjes die nog nooit serieus met een mx5 hebben gereden en homofoben….
Ik vind de NA niet supermooi en wat klein en lief qua uitstraling, maar het deert me geen reet wat mensen er van vinden… ik lach ze allemaal uit als ik ermee rij. Case closed.
Ahura zegt
@w0o0dy: ik vind de NA wel supermooi. Maar dan wel met aftermarket koplampen die maar een klein stukje omhoog gaan :P NB vind ik echt te braaf ogen. De facelift maakte alweer wat goed
Ahura zegt
@w0o0dy: ik snap ‘m ;) als ik een bescheiden loterij zou winnen zou ik een Mazda6 GT-M en MX-5 wel graag voor de deur zien staan :P
DTB zegt
@ Bart_V
Als ik het goed begrijp wil jij dan evt. voor de NB gaan? En niet de NA of de NC?
Bart_V zegt
@DTB: NA vind ik te oud en ook te oud ogen
De NC is voor mij toch te prijzig in aanschaf(Studentje he)
De NB heeft de looks en een redelijk goede prijs met 120-150 K op de teller
maar ik moet nog eerst een chopper fiets verkopen wil ik een ander auto aanschaffen
mikey zegt
@ olle
ik deed precies hetzelfde, echter ben ik net zoals jij bang dat de aanschaf van de ghibli gelijk staat aan financiele suicide!
amg zegt
Thx mooi stukje
Fulvia_Coupe zegt
@Appeltje:
Leuke spot van de Lancia, is een bekende binnen de kringen. De 2e serie heet geen Flavia meer; het is de Lancia 2000 Coupe.
Als je dat wilt veranderen graag.
911GT2 zegt
Mooie 968. Maar heeft hij nou zoveel stoeprandschade of vertekend dat gewoon. Zou wel zonde van die mooie cuppies zijn.
Toevallig vandaag zijn kleine broertje 944S2 gekocht. zelfde blok, maar in die van mij pers hij er maar 211 pk uit. Ook leuk genoeg ;)
lincoln zegt
@911GT2: gefeliciteerd .. hoop dat je er veel plezier aan gaat hebben ..
integralechubasco zegt
@911gt2
gefeliciteerd met je aankoop, heb de latere serie van de 944 ook altijd op mijn verlanglijstje gehad… een s2, turbo of een cabrio zijn nu toch wel betaalbaar… of valt het nog tegen… voor een nette 968 moet je nog steeds 20 ruggen neerleggen… uitermate geschikte en betaalbare sportwagen om regelmatig de nordschleife te doen…
cardesigner@USA zegt
@RickB, wat is er erg aan een USA-import?
Wessee zegt
Waarschijnlijk vind hij die DRL’s niet mooi ofzo. Mij zou het iig niks boeien.
DTB zegt
Zocht ook iets leuks om mee te beginnen. Het liefst Japans, RWD en een leuke uitstraling. Verder moest het degelijk en niet te duur zijn in aanschaf en onderhoud. Ik kwam uit bij de oude FC (RX-7) maar die vind ik wat te “vierkant”. Nog wel lang zitten twijfelen over een S13 (200SX). Echter zijn die CA-blokken niet erg betrouwbaar en een SR werd dan weer te duur. Een R32 GTS-T ging dan ook weer niet te betalen zijn qua verzekering. Dus allemaal lastig, lastig. Een E30 of E36 is dan ook weer zo’n eenheidsworst. Tot ik opeens bij de MX-5 uitkwam. Gek genoeg eigenlijk nog nooit bij stil gestaan. Maar het was verder alles wat ik zocht. Onderscheidende uitstraling, niet duur in aanschaf en onderhoud, ongeëvenaarde wegligging, achterwiel aandrijving. En bovendien (hoewel ik er niet bewust op heb gelet) nog een open roadster ook. Iedereen zou dan ook eigenlijk een MX als eerst auto moeten hebben.
Mijn twee centen.
micheloo0 zegt
Die 968 is echt geweldig prachtige spot ooit zal ik zoiets hebben :D ookal is het mr een 4-cylinder en ligt de motor vanvoor,ik vind hem fantastisch .
integralechubasco zegt
alfa spider (alle pre ’94) zou bij mij in dit geval op nummer 1 komen…
w0o0dy zegt
@integralechubasco: De alfa spider heb ik ook bekeken maar de mooiste (’73 1600cc rood met zwart) was te snel verkocht en de rest was of te duur of niet zo goed….
Verder ook nog met een Giulia 2.0 gtv gereden, meteen vriendjes maar ik wilde toch een open auto.
integralechubasco zegt
@w0o0dy
aha, een ’73 spider is dus wel de eerste van de coda tronca’s en geen duetto coda lunga. Die vind ik ook heel mooi en vooral vanwege het houten dashboard. een vroege 1750 of 2000 vindt ik ook mooi maar meer vanuit een technisch oogpunt, iets meer pk’s. Maar wat detail en afwerking betreft zou ik ook voor een vroegere spider gaan… ach de roestpook….
phlaro zegt
de railton is gebouwd op een chassis van het amerikaanse hudson. motor en aandrijflijn zijn allen hudson. enkel de body werd in de UK coachbuild gebouwd. het is een essenhouten basis met daarop plaatwerk bevestigd.
de auto is door mij van een nieuw interieur voorzien en door radboud restorations kwa plaatwerk gerestaureerd.
een erg mooi concept en daily drivable http://www.radboudrestoration.nl/. paul