![Lamborghini Murciélago testmule](https://static.autoblog.nl/images/wp2008/lamborghini_murcielago_testmule_1.jpg)
We moeten er naar verwachting nog tot laat in 2010 op wachten, maar dan wordt de huidige Lamborhini Murciélago na negen jaar vervangen. De ontwikkeling van zo’n nieuw model gebeurt niet in paar maandjes, vandaar dat er al volop getest wordt met een nieuw prototype. De testmule draagt nog wel het jasje van de huidige Murciélago. Het opleidingsprogramma en trainingsschema bestaat natuurlijk weer uit de nodige rondjes Nürburgring.
Aan de buitenkant zien we dus geen verschillen, behalve dan de trekkracht sensoren die op de wielen zijn gemonteerd. Het is vooral interessant wat er onderhuids gebeurt. De uitstoot moet omlaag, maar tegelijkertijd zal Lamborghini niet willen inboeten op de prestaties. Het is dus even de vraag of de V12 behouden blijft. Wellicht met directe brandstof inspuiting om het verbruik terug te dringen. Kans is ook aanwezig dat een geheel nieuw blok intrek zal nemen in het achterste van de Murciélago. Denk dan bijvoorbeeld aan een V10 met bi-turbo. Natuurlijk zal ook gewichtsreductie een centraal thema vormen. We hebben nog behoorlijk wat tijd om te speculeren, dus ga er vanuit dat het laatste bericht er nog niet over geschreven is. (via: motorauthority)
UPDATE: Het geoefende oog van onze design meester Michiel van den Brink wijst ons op de voorste wielkasten die een eindje naar buiten en omhoog zijn getrokken. Dit zou erop kunnen duiden dat het nieuwe model van voren een stukje lager wordt. De A-stijlen lijken de voorste wielkasten een stukje verder naderen.
mooie velgen!
De voorste wielkasten zijn een eindje naar buiten en omhoog getrokken. Het lijkt erop dat het nieuwe model dan een stukje lager wordt aan de voorkant. De A-stijlen naderen de voorste wielkasten weer een stukje verder, lijkt het.
ja Ja JAAA,… een nieuwe lambo, daar wordt mn pik tenminste hard van!!
Ik hoop toch sterk op een verbeterde uitvoering van de V12.
Het topmodel van Lamborghini(regenton uitgezonderd) hoort gewoon een V12 te hebben. Al is het alleen maar om nog een beetje onderscheid van de VAG groep te hebben.
LOL @ regenton :)
Die voorste wielkasten zijn idd duidelijk anders dan bij een gewone Murcielago. Misschien dat dit een mule voor het chassis is?
En in een Lambo hoort natuurlijk een V12, niets anders.
LOL @ Lout
@Ruben Baeten.
Eer aan de gene die dit in de wereld heeft gebracht(voor zover ik weet). Credits zijn voor @Rick dos. ;)
hybride ? soort van kers systeem meschien
stalen velgen hebben de toekomst!
lambo wieldoppen
Oh don’t let is be a crappy V10…
@Michiel van den Brink: Thanks, nuttige info. Ik heb het opgenomen in het bericht.
@ Dennis, het is natuurlijk nog slechts een mule, dus het kan nog alle kanten opgaan.
Weer iets om naar uit te kijken! Alleen wat is dat “schoteltje” op het dak??
Wel een hele nette mule! Voor de leek niets bijzonders te zien.
@Michiel van den Brink.
Probeer je jezelf nou in te dekken voor het geval het onjuist is? :|
We gaan toch niet bang voor foutjes worden? :P
LOL @ regenton (nice Rick dos)
ik ben wel benieuw hoe de opvolger eruit komt te zien en vooral wat voor moter erin komt
@Mies.
Dat is de standaard voor het zwaailicht.
Zie hier, de nieuwe auto van de KLPD. ;)
@ mx5/rx8: LOL :lol:
Vette wieldoppen trouwens, staat ook leuk onder een Golf II GTI denk ik :P
Zou trouwens wel vet zijn als Lambo de ballen had met een Bi-Turbo V12 te komen, en dan gewoon drastisch het gewicht terug brengen om wille van de boomknuffelaars :D
@mx5/rx8owner
Dat is gewoon bedoeld voorals je vol gas op de snelweg rijd en geen zin hebt in oponthoud
@ mx5/rx8owner: Ik ben gek op mezelf indekken. ;) En ja, ik ben als de dood voor foutjes. Bij de spyshots van de Ferrari California (die rondreed als een Maserati-mule) had ik het ook al mis… ;) Nou ja, mis… Dat ding was wel in eerste instantie ontworpen als een Maserati.
@Arne – AutoFinanciering(scrabble alert).
Dan bestel ik hem gaarne in het arrestatieteam zwart met geblindeerde ramen.
Opschieten is nog nooit zo makkelijk geweest. :lol:
@Michiel van den Brink.
Ik geloof dat ik in dat topic al aangaf dat een Maseratie badge veel gepaster had geweest. Ik zie er namelijk ook eerder een Maserati in.
Nu snap ik waarom. ;)
@Michiel van den Brink.
Ach, zie het zo…
Zelfs de beste speculant maakt foutjes. ;)
Ook al ligt er een V8 in, de fanboys hier kunnen em toch niet betalen!
@ jdm : laat me een jaartje los in m’n oude omgeving en ik heb m’n Murcielago voor de deur staan… Jij?
Wordt de nieuwe lambo nog breder? vanwege die uitgeklopte spatborden voor…Ik denk trouwens niet dat ze die v12 eruit gaan halen, die hoort in een lambo van dit formaat thuis!
Wie kan mij uitleggen wat het grote voordeel/nadeel zou kunnen zijn van het toepassen van directe brandstofinjectie??
Waarom wordt dit dan nog niet toegepast?
Regenton? Mis ik hier iets?
Die velgen zijn voor het meten van de krachten op het wiel:
http://www.kistler.com/gb_en-gb/311_WheelForce/Wheel-Force-Measurement.html
Verder valt er weinig over te zeggen denk ik, zowel wat betreft uiterlijk als aandrijflijn kan het alle kanten op. Ik gok op een lichte hybride met een vergelijkbare motor als nu, dat is toch een van de hoofd redenen waarom je een Murcielago koopt en geen Gallardo.
@SPK.
Je kan mij zoveel vertellen… Dit zijn gewoon z’n wintervelgjes. :P
@jdm
Ja jammer genoeg wel :P
@ Lout, dankjewel voor de mededeling!
als je hier niet direct een verschil ziet als poster van dit topic dan is er toch iets hoor…
dat viel me direct op!
en die dingen op die willen zijn geen trekkracht sensoren… dat zijn sensoren die
de krachten en de hoek bereken van elk wiel apart. niet de trekkracht… dat doen ze op een dyno…
Regenton.. en dan was er ook nog een newb die Rick Dos ging verbeteren… hmmz :D
foutje… had het niet door dat het van RoaDyn was
hier alle info over die coole dingen: http://tinyurl.com/RoaDyn
Mijn ongeoefende oog ziet, of denkt te zien, dat er normalere banden op zitten. Omdat de Murciélago in principe een ver doorgedreven Countach facelift is, zitten er nog altijd van die vreemd kleine banden (in diameter) op.
De verklaring voor de aangepaste wielkassen zal daarin te vinden zijn, peins ik.
Na uitgebreide research gedaan te hebben, kan ik niet anders zeggen dat de uitvinding van ‘Regenton’ op Autoblog.nl afkomstig is van SugarFree.
Zie:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/10/lamborghini-jet-car-heet-reventon#comment-658700
via: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=site%3Aautoblog.nl+regenton+reventon+lamborghini+rick+dos&meta= ;)
Mooi truckvelgen eronder :)
Volgens mij is het gewoon een vet setje velgen meer niet :P
doe nou eerst maar die Murcielago SV, die opvolger komt toch pas laat 2011…
Variabele kleplichthoogte, nieuwere generatie FSI inspuiting en variabele slagvolume in een kleiner 6 liter V12 blok en je kunt voorlopig met hetzelfde vermogen toch een stukkie verder rijden zonder motorhulpje (turbo/mechanische compressor).
Wat blijft het toch een mooie auto zo in het zwart!
@Nick: variabele slagvolume? Volgens mij moet dat nog worden uitgevonden. Klinkt leuk, in stadsverkeer met twee liter motorinhoud rijden en op circuit met acht liter, of heb ik het nu helemaal bij het verkeerde eind?
De nieuwe krijgt dus duidelijk een grotere spoorbreedte voor, er is ruimte gemaakt in de spatborden voor het nieuwe chassis. Ik denk dat de V12 dezelfde soort kuur zal ondergaan als de V10 uit de Gallardo, helemaal niet verkeerd dus!
variabel slagvolume zou idd erg leuk zijn, maar denk dat dit mechanisch niet mogelijk is en een zeer zware en ingewikkelde constructie met zich mee zou brengen.
anders gewoon de helft van de cillinders uitschakelen en een ontluchtingsklep hierop voorzien ;)
Die wielen lijken wel afkomstig uit een wasmachine.
Bedankt Citrofiel. Ik kan me alleen nog herinneren dat Rick dos recentelijk (een maand geleden of zo?) de Reventón ‘regenton’ noemde, maar hij is dus blijkbaar niet de eerste.
Ik heb ook een geoefend oog :D
De Murciélago was een van mijn favoriete auto’s, dus ik ben zéér benieuwd naar zijn opvolger!
Die wielkasten zijn zo opgerokken om met dezelfde bodypanels een bredere vooras te kunnen gebruiken, zonder dat het al te veel opvalt. Aan de achterkant hebben ze dan toch polyester ofzo moeten gebruiken.
Ben geen Lambo-kenner en tegelijk ook te lui om het op te zoeken, zijn die spiegels ook niet een stuk breder?
Die velgen dienen trouwens wel voor meer dan enkel trekkracht te registreren.
Op het dak lijkt me een soort GPS-antenne te staan voor de onboard loggers.
Gelden nieuwe richtlijnen voor de afmeting van buitenspiegels.
Ze worden allemaal wat groterrrr
What the f…… :shock:
:lol: Zie ineens mijn nick opduiken. Denk je dat je als referentie voor autokennis wordt gebruikt hebben ze het over het woordje Regenton! En vervolgens wordt er ook nog een heel onderzoek opgestart wie het woordje als eerste heeft gebruikt! :lol:
Maar goed, blijkbaar is iemand mij al voorgegaan met het woordje Regenton…denk je origineel te zijn……that bastard!
@Rick dos.
Sorry man, ik heb mijn best gedaan voor je. ;)
@mx5/rx8owner
Thx man! Maar je hebt altijd van die eigenwijze snotapen hier…..moeten eigenlijk een ban krijgen. :P ;)
@Rick dos.
Jah man, van die vervelende betweters die denken alle wijsheid in pacht te hebben en je zodoende het bewijsmateriaal onder je neus schuiven. De eikels… :P
@mx5/rx8owner
Verbannen moeten ze worden! Een beetje mijn zorgvuldig bij elkaar geraapte image te grabbel gooien! :P
@Rick dos.
..Kuch…grootheidswaanzinnigebuivanavond….Kuch…. :P
Soms is het maar goed dat wij zulk soort macht op dit soort sarcastische/lichtelijk sadistische momenten niet hebben. ;)
Prettige avond nog. Ik ga mij nu even bezighouden met het vrouwtje en de daarbijbehorende bezigheden zoals vandaag eerder besproken in een topic over parkeergarages met Lamborghini’s.
@mx5/rx8owner
Wie ik?! Nee, gewoon een God-complex. ;) :P
Later!
LOL@ Riick Dos en MX5/RX8owner :D
OnT: Jongens, zit is een Lambo op winterbandjes, dus is dit een mule voor de nieuwe jeep van Lambo!
Lambo loopt altijd al een paar jaar achter de mode aan… :P
Wordt het V10 met twinturbo of…
“two speed supercharger activities in Germany are making progress and a project has been started with a Lamborghini Murcielago in cooperation with Reiter Engineering”
bron: http://www.antonovat.com/news/content.asp?s=3&ni=44
alles is best, zolang de opvolge minstens net zo mooi als de diablo en murcielago wordt. Lambo ftw! een mucrielago sv klinkt ook nog leuk trouwens…
Auto lager? ik denk eerder dat hij grotere wielen gaat krijgen. immers de huidige staat ook “maar”op 18″ wieltjes terwijl de rest overwegend op 19 en 20″ staat. Het lijkt er hier meer op dat de volgende Lambo ook op 20” komt te staan. Zo te zien gaat hij weer 4×4 aandrijving krijgen. maar ik hoop wel dat er weer een extra dikke SV versie met alleen achterwiel aandrijving gaat komen. iets wat er bij de huidige modellijn nog steeds niet in zit, helaas!
@Rider: Wat is er zo erg aan vierwielaandrijving?
Het is zeker niet minder speels als achterwielaandrijving als je een sportieve koppelverdeling hebt.
Ik weet zeker dat jij niet zou zeggen dat een R8 vierwielaandrijving had als je er in had gereden.
Het zorgt er alleen voor dat je wat vlotter van je plek komt, dat je banden gelijkmatig slijten en dat je snel de bocht door kan zonder te ondersturen.
Dat je er niet mee kan powersliden is overigens onzin.
egt pracht velgen
De Murcièlago (en diens voorganger de Diablo) is toch dé archetypische hypercar. 3X hoera voor Lamborghini!