Deze auto’s verschillen als dag en nacht, maar toch hebben ze voor mijn gevoel een vergelijkbare vibe. Je zou kunnen stellen dat de Tesla Model S de toekomst is, met zijn elektrische aandrijving, en de V8 Vantage is eigenlijk een moderne dinosaurus.
De prestaties van de Tesla zijn echter niet misselijk, met steeds strenger wordende milieueisen zullen we in de toekomst waarschijnlijk steeds meer Tesla’s zien en minder auto’s met een verbrandingsmotor. Grappig is ook dat beide merken een band hebben met Mercedes. AMG gaat in de toekomst motoren leveren aan Aston Martin en Daimler was aandeelhouder van Tesla en de elektrische smart en B-Klasse zijn met hulp van Tesla ontwikkeld.
Alle foto’s van wolfssjrd kan je bekijken op Autojunk.
smartye36 zegt
Doe mij de aston maar.
Ik hoef die elctromeuk niet doe mij maar een lekkere benzieneverbrander.
tupperware zegt
Hoe mooi ik de model S ook vind, ik ga toch voor de Aston.
Als ik die ooit kan bezitten, kan mijn nick de deur uit.
potver7 zegt
Die Tesla mag dan indrukwekkende prestaties leveren, ik vind het nog steeds een opgepompte Ford Mondeo on steroids.
mevipp zegt
@potver7: beetje dubbelop bezig?
futuremarketeer zegt
@mevipp: groeihormoon icm met steroids, doen de builders ook dus kan best ;)
Svda zegt
@potver7: weet niet waar jij een Ford inziet maar hij lijkt er totaal niet op.
darkpluisje zegt
Duidelijk de aston, prachtige kleine schreeuwer!
meneer zegt
doe mij die tesla maar, ik heb totaal niks met Aston Martin. misschien dat het wat wordt als de motoren van AMG erin gaan
wimpster zegt
@meneer: Precies, zoals ze die bij Tesla al jaren gebruiken.
meneer zegt
@wimpster: en ik maar denken dat ze puur elektrisch reden!
lamborgfan zegt
Nu inmiddels een paar keer elektrisch gereden te hebben kan ik maar 1 ding zeggen,
Doe mij maar lekker een benzine blok!
The Vantage please..
mattraket zegt
@lamborgfan: Daar zat dan vast geen Model S bij. Ik weet zeker dat je er dan anders of in elk geval genuanceerder over denkt.
Ik heb beide auto’s gereden. De Model S rijd ik sinds een week zelf, de Aston Martin heeft mijn buurman.
CRX zegt
@mattraket: Dus deze spot is bij jou voor de deur?
Beide hele mooie auto’s. Eigenlijk ben ik dus gewoon heel erg jaloers op mattraket.
mattraket zegt
@CRX: Ik heb een rode. Er zijn er in een maand tijd meer dan 100 afgeleverd in Nederland, dus de kans was al niet zo groot dat dit de mijne was.
lamborgfan zegt
@mattraket: Afgelopen zaterdag meegedaan aan de amsterdam e challenge. Mocht even rijden die dag in iemand zn model s (geen idee welke versie)
T is mn ding gewoon niet..
Te stil naar mijn mening. En zodra je boven de 110 kmh komt zuipen die elektro dingen als de malle! (in verhouding tot een benzine motor met (6-7-8) versnellingen. Afh van de bak verhoudingen.
Naar mijn mening is elektrisch rijden dichtbij, maar nog niet af..
thomcarspotter zegt
@mattraket: foto’s? :)
mattraket zegt
@thomcarspotter: here you go :-)
http://www.pictureshack.us/images/75811_2013-09-27_16_58_45.jpg
mattraket zegt
@mattraket: Sorry, die foto staat op een behoorlijk trage site
thomcarspotter zegt
@mattraket: http://www.autojunk.nl/upload-foto :)
4x4wheels zegt
Het geluid van die magistrale V8 is het huilen aan de pomp alleen al waard
mattr zegt
@robbie: Verschillen als dacht en nacht? Ondeer de kap misschien, qua uiterlijk zijn er aardige overeenkomsten te bespeuren omdat beide auto’s door meneer Fisker ontworpen zijn.
robbie zegt
@mattr: de Model S is niet ontworpen door Henrik Fisker.
4x4wheels zegt
@mattr: Hey pssst.. je bedoelt misschien de FISKER Karma
endboss zegt
Hier in de buurt staat bij een huis een V8 Vantage en z’n buurman rijdt een Model S.
CRX zegt
@endboss: Nou, dat moet dan haast wel bij Mattraket zijn.
endboss zegt
@CRX: Geen idee, het is een rode Model S, schitterende wagen in die kleur. Had eerst een Fisker.
CRX zegt
@endboss: Ik kan me niet voorstellen dat er in NL tientallen AM/Tesla combo’s te vinden zijn. Maar dat kan ook aan mijn woonplaats liggen natuurlijk.
mattraket zegt
@endboss: Ja, die rode is van mij. Staat in Gorinchem. Ik had inderdaad eerst een Karma. Als je een keer een rondje wilt meerijden, klop je gewoon aan.
jack_abarth zegt
Doe de tesla maar, daar kan ik de runningcosts misschien wel van betalen… (zolang de staat sponsort)
oxymoron zegt
De Tesla S de toekomst, en de Aston een moderne dinosaurus? Een eeuw geleden reden er meer electrische auto’s rond dan met verbrandingsmotor, en ze stierven uit omdat er geen toekomst in zat, met de kennis van toen tenminste. De verbrandingsmotor heeft het al die jaren goed volgehouden. Ik geef toe dat electrisch prima rijdt, maar zolang het bereik nog zo klein blijft en de oplaadtijd zo lang, hoef ik niet.
mattraket zegt
@oxymoron: Bij normaal doorrijden haal ik met gemak 350 km, genoeg voor elke rit die ik ooit moet maken in Nederland (maar dat geldt misschien niet voor iedereen). Volledig opladen bij een van de gratis Superchargers van Tesla (deze winter is de route Nederland-Oostenrijk voorzien van Superchargers, eind volgend jaar een groot deel van de belangrijke snelwegen in Europa) kost je 30-45 minuten. Mooie gelegenheid om na 3 uur rijden even wat te gaan eten.
boxster zegt
Een andere overeenkomst is dat onze directeur een Vantage rijdt, en een Tesla S besteld heeft. In geluid een verschil van dag en nacht ;-)