Er lijkt maar geen einde te komen aan de stroom varianten op de Porsche 911. De foto’s van de 911 Turbo cabrio zijn nog maar net onthuld of er duiken alweer spionagefoto’s op van een volgende variant, namelijk de GT2. In de wandelgangen doen de wildste geruchten de ronde over de prestaties van dit nieuwe bommetje, even wat cijfers op een rijtje.
– 1485 kilo
– 525 pk uit een twin turbo motor
– Topsnelheid 320+ km/u
– Achterwielaandrijving -25 kilo
– Keramische remmen -20 kilo
– Geen A/C -20 kilo
– Geen geluidsdemping
– 0-100 4,5 seconde
– Onthulling in Frankfurt, begin 2008 op de markt
Bron: carmagazine.co.uk, inclusief meer foto’s.
Henk Hetzel zegt
Ganz geil
Joris zegt
Porsche baby aauww geil :-D
Sander zegt
0-100 lijkt mij aan de hoge kant.
Silverarrow zegt
Volgens mij heeft Sander wel een punt :P , lijkt me eerder 3,5 s, wat overigens geniaal zou zijn, want dan stoot de GT2 de Carrera GT van de troon :D . Kan niet wachten tot er meer foto’s komen.
Hansie! zegt
Man 1485 Kilos!
die super cars worden er ook niet lichter op.
Tommy zegt
moet zeker onder de 4sec naar 100 gaan. gt3 gaat naar 100 in 4.2 . en deze heeft 110pk meer plus ie weegt minder.
snuru zegt
Ding is echt masterlijk :D
Ben geen superfan van Porsche maar de GT’s spreken me altijd aan :)
Kobey zegt
Turbo blijft toch het mooiste vind ik..
stiggie zegt
4.5 sec dat is best wel lang maar dit nieuws is al 2 weken oud hoor
Obispoil zegt
mijn favo porsche toch nog altijd. super!
Sander zegt
Leuk dat er 2 Sander’s bloggen :-)
evo zegt
Bléh, jekkie. Geef mij maar gewoon een standaard 911S of anders een GT3. Iets te veel Autostylefrutsels op geplakt…
Armada zegt
Lekker link ding, zoveel vermogen op alleen de achterwielen. Een foute beweging en je Porsche wordt een boomknuffelaar. Is het toch nog een groene auto.
Solstice zegt
@stiggie: je hebt gelijk, de ‘gewone’ turbo doet 0-100km/h al in 3,9 seconden.. Zou ’t 3,5 sec zijn? (Hoe dan ook, erg snel ;-) )
Citrofiel zegt
Geen geluidsdemping?! Dat wordt een kabaal daar binnen! Nou ja, er zullen ook wel liefhebbers van zijn… :?
Solstice zegt
Alias spuit 11.
Oeps, weer ’s vergeten te verversen. Let maar niet op mij ;-)
Solstice zegt
@Citrofiel: Het is een Porsche he? Het geluid komt van achteren, dus je hebt ’t ergste al gehad ;-) Bovendien is een (elke) 911 een feest om naar te luisteren :-)
Rogier zegt
Op de site van carmagazine wordt vermeld dat de 4,5 seconde naar de 100 word toegechreven aan de achterwielaandrijving. Klinkt logisch, maar wel jammer
K. zegt
Geen Airco… Dat ga je wel missen vrees ik…..
Alwood zegt
:o deze wil ik ook hebbe! :P ontzettend bruut zeg! hoewel het niet meer echt veel zin heeft om deze wagen te maken (racet immers niet meer). Maar porsche heeft de Carrera GT niet meer in productie dus moet dit maar ff de snelste zijn tot er een Carrera GTR komt :)
0-100 tijd is een beetje hoogjes… maar de ik denk dat tractie een beetje een probleem is als de awd ontbreekt. Eigenlijk zou hij de 4 sec wel moeten halen maar sneller dan een turbo zou best lastig kunnen worden.
Rogier zegt
The GT2 should hit 60mph in around 4.5seconds – that’s a little slower than the all-paw Turbo (3.9seconds) because of its rear-drive layout. But the GT2’s in-gear acceleration will leave even the unfeasibly quick Turbo for dead.
rear-drive layout lijk mij achterwielaandrijving…
Alwood zegt
hij heeft trouwens wel een beetje te hoog ‘frutselgehalte’ vooral aan de achterkant…
karlo zegt
Ik snap dit niet goed. Meer pk dan de turbo en voor de rest ook zeer licht en toch veel trager. Moet dit zoals eerder gezegd dan niet 3,5 seconden zijn?
Johan zegt
Zeker vette wagen.
Volgens mij klopt die 0-100 niet.
ruud zegt
maak je niet druk
voorbij die 100 laat hij 99% van alle auto’s achter.
anders burn je gewoon even je banden warm en dan ben je ook onder de 4 sec weg
L-M zegt
Ja 4,5 is snel maar voor een nieuwe porsche die lichter is gemaakt en 525 pk heeft vind ik het niet zo snel
John zegt
4,5 zou onnozel zijn… is trager dan 996 GT2 !!! Zeker en vast 3,5 ! Echt een monster –> OO
___
Franqie zegt
Iedereen die zeurt over 4,5 seconde, lees Rogier z’n post eens, dat dtaat in t stuk op die site…
luc zegt
die spoiler ziet er echt niet uit
911sucks zegt
van o naar honderd in 4,5 sec is wel sloom een f430 is stukke sneller (4 sec) en aangezien de gt2 waarschijnlijk duurder wordt dan de turbo is de f430 ook nog goedkoper en wil je beautie en exclusivieteit dan moet je de gallardo nemen want een 911 zie je op elke hoek en zeg nou eerlijk is toch veel lelijker(totaal verouderd) dan de f430 en gallardo en die italianen hebben ook een veel mooier geluid en de f430 wordt ook door iedereen op handen en voeten gedragen dus is ook nog eens heel goed. als ik de keuze hadt wist ik het wel
tom zegt
die 0 tot 100 vind ik maar veel
voor zo veel pk en zo weinig kg, kan dat toch veeel beter, niet?
Citrofiel zegt
*zucht*
@ Iedereen; Lees de post van Rogier nou eens!
vroaa zegt
waarschijnlijk minder koppel ofzo, waardoor hij op lage snelheid trager is maar op hoge snelheid iedereen voorbij is (misschien ook versnellingsbakafstelling?)
RA999 zegt
@Franqie en Citrofiel
de vorige 911 gt2 (met achterwielaandrijving, 462 pk) ging volgens mij 0,1 sec. sneller naar 100 dan de vorige 911 turbo (vierwielaandrijving, 420 pk), dus deze moet eigenlijk in minstens 3.8 sec. naar de 100, ook al heeft ie alleen achterwielaandrijving
Silverarrow zegt
Dat die 4,5 s aan de rwd zou liggen lijkt me een beetje knullig, een Mercedes SL 65 AMG heeft rwd, 1000 Nm, 612 pk en die red het binnen 4,2 s. Enige mogelijkheid zou dan zijn dat de Porsche geen electronische hulpmiddelen heeft, en alleen op mechanische grip moet vertrouwen, maar dat lijkt me sterk.
Skyline zegt
Huh 0-100 4.5 sec dat is wel erg langzaam ik snap wel dat het alleen achterwielaandrijving is maar zelfs de oude GT2 deed van 0-100 in ongeveer 4.1 sec
Bas zegt
Hoe vaak moet er gezegt worden dat 4.5 sec. raar/traag of onlogisch is. Misschien is het een foutje, Rogier zijn antwoord is ook niet geheel onnozel. volgende week zal er vast meer info zijn en is iedereen weer blij!
O.T. Een Porsche turbie alleen dan nog meer hardcore: ALTIJD GOED!! :D
Ben zegt
0-100 tijd pff van britse site … twas te denken
marc zegt
Geen airco ?
Dat gaat zweten worden..
TimMR2 zegt
vanuit stilstand accelereren is ook niet zo heel erg belangrijk, ’t is leuk om over op te scheppen in de kroegen enzo, tussensprints zijn veel belangrijker en als hij de 911 turbo ruim achter zicht laat (die al in ongeveer 1 sec van 50/60 naar ongeveer 100 gaat) is dat aardig indrukwekkend :D
en hij ziet er natuurlijk erg gaaf uit :D
Bram zegt
fantastische bak, inderdaad de acceleratie is wat aan de hoge kant, het enige wat een beetje tegenvalt is die gigantische vleugel
db zegt
ik denk eerder dat het een beetje onder de 4.5seconden zit want hij moet toch beter zijn dan de 996 hoop ik, en de GT3 is toch ook achterwielaangedreven en doet er 4.3 seconden , maar die zal wss dan minder tractieproblemen hebben doordat hij ‘maar’ 415PK heeft
Cliff zegt
Denk 0-100 in 3.9 sec. Als je nagaat dat een m5 ongeveer evenveel vermogen heeft en veel meer weg en minder gestroomlijnd is en van 0-100 in 4.7 sec. gaat moet deze dat makkelijk redden.
Cliff zegt
weg = weegt. sorry
RRPhantom zegt
– Geen geluidsdemping
HIAAAAAA
OKEY I’m gonna like it ver very much!
Dit is echt tan2 vet!!!!!
sebastiaan zegt
Deze auto is…. gewoon volmaakt! Prachtig gewoon!
911 zegt
0-100 is tuurlijk 3,5 sec
dit zou heel onrealistisch helemaal kijkende naar andere porsche modellen als bijv. de turbo
jasper zegt
die is egt bruut
Rogier zegt
De 4,5 seconde lijkt mij ook niet heel erg snel, maargoed… carmagazine heeft wel een punt met de rwd. En ook al doet ie er 4,5 seconde over om op de 100 te komen, neemt dat dit niet weg: HEBBE HEBBE HEBBE!!! :D
Lampredi zegt
Jeeezus, wat loopt iedereen te zeiken ver die 100 km acceleratie. Wees nou eens blij dat Porsche deze auto niet heeft afgestemd op mooie cijfertjes voor de statistieken, maar op echt heeeel erg hard gaan in de praktijk. Je wint toch geen races met heel hard van 0 naar 100 optrekken? Hoe hard denk je dat dit uit een bocht accelereert? En hoe goed denk je dat dit remt met minder gewicht? Dit is niet voor stoplichthelden!
Rick dos zegt
Geeeeeetverdemme!
Teveel gaten, kieren en gleuven. Nu kun je in sonmmige gevallen niet genoeg gleuven hebben ( Hey wink wink! Hebben we hem door?! ;) ;) ) , maar niet op een auto!
ik blijf erbij, geef mij maar Amsterdam! lalalala…..oh sorry, ik bedoel geef mij maar een GT3!
MurcieBoy zegt
1485 kilo kan dat niet lichter? verder wel een vette bak en dat voor een porsche :P
CSL zegt
De standaard 911 Turbo doet er al 3.9sec over om nar de 100 te gaan.
Ik denk dat deze met 100kg minder en 45pk meer nog steeds zo’n 3.9sec nodig heeft om naar 100 te gaan. Omdat de standaard turbo, 4×4 heeft en dat is dus juist een voordeel met zoveel vermogen.
Brecht zegt
Van de troon worden afgegooi denk ik niet.
320km/h ==> gt2 330km/h==> carrera gt.
En dat zal zu mss eventjes blijven.
Ook het vermogen is nog altijd hoger dan die van de gt2.
Koop wel een turbo met tiptronic 0-100==> 3,7 sec das gelijk dan de carrera gt en hij is minstens de helft van de prijs goedkoper ;)
vroaa zegt
Spied: 2008 Porsche 911 GT2 – Car News
Porsche’s 911-flagship GT2 is spotted lapping the Nürburgring.
BY JARED GALL, PHOTOGRAPHY BY HANS G.LEHMANN/HIDDEN IMAGE
October 2006
Of all the variations of the current 911—Carrera, Carrera S, Carrera 4, Carrera 4S, Cabriolet, Targa, GT3, and Turbo—nothing quickens the pulse and spins the tires so readily as the GT2, the upcoming version of which is seen here. To create the GT2, Porsche starts with a 911 Turbo, adds power, reduces weight, and removes the all-wheel drive, creating a much more demanding vehicle to quiet all those complaints that the 911 Turbo is just a soulless high-speed appliance.
The previous-generation GT2 boosted engine output 51 horsepower and 52 lb-ft over the Turbo, so expect this new car to boast around 525 horsepower and 540 lb-ft of torque. Without the traction benefit of all-wheel drive, the GT2 will probably have a difficult time besting the Turbo’s 3.4 second 0-to-60-mph blast, but with the extra power and a weight reduction of about 220 pounds from shedding the all-wheel drive, all of the 911 Turbo’s higher acceleration benchmarks—including the 185-mph top speed—will be packing their bags and heading for second place.
The GT2 is differentiated from the tamer Turbo by its slightly tweaked rear fascia, different wheels, massive fixed spoiler, and the awkwardly grinning cooling vent at the leading edge of the hood.
Nick zegt
@Alwood:
Carrera GTR zal niet meer komen, dat word de Porsche GT1. ;)
En ja, het zou wat fijner zijn als je wel vierwielaandrijving had, en een epoxyhars carosserie.
Misschien is hij dan wel rond de 1000 kg.
Cars zegt
Machtige wagen, met dik achterwerk. Interresante cijfers ook , maar waarom geen geluidsdemping :| :D
jan zegt
vind het lelijk! en nooit écht begrepen waarom ze dit model uitbrengen. Welke idioot wil er stikken in zn auto voor 0,01 sec sneller naar 100… (alsof de turbo nog niet snel genoeg is met z’n 3.7sec)
zapp zegt
@jan, de GT2 is een heel ander soort auto dan de turbo. De turbo is meer een gt en de GT2 meer een hardcore circuit auto.
M@RS zegt
Lekker belangrijk, die 4.5sec.. Hoe vaak gebruik je dat in een land als Nederland?????
M@RS zegt
B.T.W. Porsche blijft langer heel dan een Ferrari Of Lambo….
Het is per slot van rekening 1 van de betrouwbaarste auto’s van de wereld..
Untouchable zegt
ganz gay!!!
Kachel 2.8q zegt
*Ontkurkt champagne* *Champagne in het rond spuitend* YES! Eindelijk was ik een keer eerder dan jullie met foto’s! Het heeft een jaar geduurd, maar dan heb je ook wat!
Untouchable zegt
@ Kachel 2.8g
***Het zal eerste en de laatste keer zijn denk ik*** haha
en doe rustigaan morgen moet je werken :D
Kachel 2.8q zegt
@Untouchable
Niks rustig aan! Het is feest op de redactie vanavond. Dat wil dus zeggen, ik heb een feestje in mijn eentje. Morgen heb ik vrij, dus Autoblogmedewerkers geen paniek, morgen zal ik niet ALWEER eerder zijn met nieuws dan jullie!
Untouchable zegt
autovandaag.nl ???????????????????????????? nooit van gehoord
Kachel 2.8q zegt
@Untouchable
Dat geeft niet. Toevallig op de AutoRAI geweest? Ik had een knal oranje Shelby GT500 op de stand staan.
Kachel 2.8q zegt
-edit: de foto’s werkten niet-
autoblogger zegt
@Kachel 2.8q: gefeliciteerd ;) tja, we worden lui hierzo ;)
anyway, het waren wellicht dezelfde foto’s maar deze info via carmagazine is vrij nieuw volgens mij… of het klopt zal de tijd uitwijzen…
Kachel 2.8q zegt
@autoblogger
Dank je voor het compliment! Ik heb ze op 3 april geplaatst op de site en het zijn inderdaad exact dezelfde foto’s. Hmm, misschien stom dat ik er geen watermerk in geplakt heb. (Weer wat geleerd.)
lexus zegt
de turbo is altijd al sneller geweest dan de GT2. Dus doe mij de Turbo maar:D
Joris zegt
boeit mij niks dat de turbo altijd sneller is geweest volgens veel autobladen vinden de turbo zo emotie loos als kalk
dan liever een gt3 of rs en al helemaal de gt2
chrizzzie zegt
“In line with CEO Wiedeking´s statement at the AGM, demand for the top of the range 911 models (GT3 and Turbo) continues to be very strong”
Ik denk dat ze bij Porsche de dolartekens al in hun ogen hebben staan bij de gedachte van de lancering van de GT2.
Robbet zegt
altijd mooi :D
Lebastille zegt
Van 0-100 km/h in 4,5 sec. valt idd wel mee. Porsche is goed bezig m.b.t. de vermogens die ze uit de hun motoren haalt. Helaas plaatsen ze steeds meer lelijke roosters op de auto. Natuurlijk zijn die noodzakelijk voor koel- en motorlucht maar het maakt de auto er niet mooier op. Porsche is daar mee begonnen met de 997 turbo en helaas is de GT2 hetzelfde laken een pak.
robbie zegt
De foto’s van Kachel: http://www.autojunk.nl/pix/view/130791
AlwinH zegt
@Lebastille:
Over welke roosters heb je het?
Lebastille zegt
@ Alwin, de roosters (of sleuven zoals sommigen ze noemen) op de achterspatborden en ook in de achterbumper. In het 996 model waren deze nog naadloos in de carrosserie verwerkt, nu lijkt het alsof ze erop ‘geplakt’ zijn. Dit door de naden tussen de carrosserie en het rooster. Alsof je nadat je de auto hebt gekocht naar een tuner gaat en er nieuwe delen op laat zetten. Erg jammer en erg lelijk.
AlwinH zegt
Die rooster vind ik hier inderdaad niet zo fraai, maar op de standaard 997 Turbo vind ik ze wel mooi. Ze zijn daar ook niet zo heel veel anders dan op de 996 Turbo.
niels zegt
deze auto is mooie dan die italiaanse auto’s dit merk heeft meer sex in hun vorm.
het is een gave auto het mooiste auto merk op de wereld
Mautje ABN zegt
hij is wel mooi misschien ga ik hem wel aan mijn ouders vragen
wat vinden jullie zal ik de GT2 vragen of de Turbo cabrio ?
porscheholic zegt
volgens de fabriek komt hij in december bij de nederlandse dealers te staan, 2007 nog! en cker dat hij sneller is als 4.5!!
wouter zegt
ik vind 4,5 sec naar de 110 best wel snel als je kijkt naar nieuwste ferrari(enzo) daar zit 660 pk onder en die doet er 3,8 sec over….
Mr. Rich zegt
Ik zet m’n geld toch op een 0-100 in 3.6 / 3.7 sec. Kan niet anders aangezien de turbo alleen al 3.7 / 3.7 sec. erover doet. De top zal wel 320 a 325 km/h worden. Dan overtreffen ze net de corvette namelijk en gaan lekker over de streep van de F430. 525pk weet ik niet of ik dat moet geloven ik denk zelf dat het wel 550pk zal worden. =)
Mr. Rich zegt
moest trouwens 3.7 / 3.9 zijn bij de 0-100 sprint van de Turbo
AlwinH zegt
Volgens mij klopt die 0-100 in 4.5 sec gewoon.
De gewone Turbo doet het inderdaad sneller, maar die heeft vier-wielaandrijving. Dat scheelt nogal. Dik 500pk is best leuk maar als je dat niet kwijt kan naar het asfalt schiet het nog niet op.
Porsche Fan zegt
De GT2 doet never nooit
de 0/100 in 4,5 sec
dat zou dus slomer zijn dan een Turbo GT3 en GT3RS
Ik reken op een 0/100 3,5 3,6
EN dat is gewoon in de buurt van een SLR enzovoort :D
CLK 63 AMG Black Series zegt
mwoah de achterbumper vindt ik iets te. voor de rest is ie eigenlijk wel mooi
lennart zegt
porsche blijft mooi vooral deze 911 :p