Dit is de Lumma CLR 500 RS. Eigenaar is onze goede vriend en liefhebber van oranje combo’s; de sjeik van Ajman. De auto werd gespot in Londen en we hebben het op video, check dat geluidje!
De CLR 500 RS heeft een vermogen van 560 pk (ipv de standaard 507 pk van de M5) en de begrenzer is verwijderd zodat er een topsnelheid van 327 km/u mogelijk is. Het filmpje werd gemaakt door Mick, welke ook verantwoordelijk was voor de videospot van de Lamborghini Murcielago LP640 Hamann.
Bekijk het filmpje van de Lumma M5 hier!
RobTWo zegt
666: het getal van het beest?
Paragon zegt
Wat ik niet snap… hoe raak je met een dubai-nummerbord in godsnaam in London verzeild!??
Het lijkt me sterk dat ie er even heen is gereden.
En als de auto practisch gezien in London is gestationeerd…. moet er dan geen Engels nummerbord op!??
Fruitcake zegt
@Paragon
Wellis van vrachtvliegtuig/privevliegtuig gehoord? ;)
RobTWo zegt
Je bedoelt een privevrachtvliegtuig….
Paragon zegt
@ fruitkeek
Ja, in een vliegtuig droppen. Dat snap ik ook nog wel. Maar er schijnen meer dan een paar golfregio-nummerborden in London rond te rijden (lees: behoorlijk veel).
Het lijkt me sterk dat die allemaal continu heen en weer gevlogen worden tussen dubai en omstreken en London. Tis voor een niet-SUPER-dure auto ook niet echt rendabel.
autoblogger zegt
@Paragon: in Londen rijden er wel meer met een kenteken uit Arabie of omstreken… Bijna de helft van de aandelen van de Londense beurs (LSE), de grootste van Europa, is vorig jaar in handen gekomen van twee concurrerende Arabische investeerders uit Dubai en Qatar. Die gasten hangen daar dus wel vaker rond;)
PS: Alle grote Arabische kranten worden in Londen gepubliceerd, zoals Al-Hayat (Het Leven) en de Palestijnse, baldadige Al-Quds Al-Arabi (Jeruzalem is Arabisch). De meeste journalisten van het in Qatar gevestigde tv-station Al-Jazeera (Het Eiland) begonnen hun carrière bij de BBC World Service. Londen is dus een soort tweede thuis voor die gasten.
Rob USA zegt
Als je zoveel geld hebt dan koop je toch zeker geen bmw (5)
Rob USA zegt
Juist omdat je zoveel keus al hebt staan!
WithGolD zegt
@Rob USA: Idd
@Rob USA: nooit dat van Discovery gezien met die arabische ventjes die gewoon letterlijk een kasteel hebben en gewoon 5 garage’s eraan hebben laten bouwen( 1zo’n garage is hier een hele loods) met wel 100+ auto’s erin en nog wel veel meer?
Paragon zegt
Sjezus… Pats maar weer met je kennis autobloggert :D (zelf murk!??)
Paragon zegt
Niet dat ik de reacties op mij niet waardeer, maar nog steeds heb ik eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.
=> Als de auto practisch gezien in London is gestationeerd… moet er dan geen Engels nummerbord op!??
jordey zegt
Ik zei het toch mick! :D
Ik zeg wel, die arabieren zorgen ervoor dat dit soort tuning bedrijven niet failliet gaan.. want wie anders zou zo’n ding nou kopen? maxima?
autoblogger zegt
@Paragon: lang leve Google ;)
En vwb je vraag; in Nederland mogen mensen toch ook met een buitenlands nummerbord rijden? Als die gast een paar weken per jaar in Londen is zal ie wel in die auto rijden. Lijkt me dat de registratie van de auto plaatsvindt in het land waar hij echt woont (Dubai).
Nederland Hater zegt
ziet er wel gelikt uit, in deze kleur durf ik me zelfs in een niet-premium auto als deze te vertonen
denny zegt
Lijkt wel op een formule 1 auto. Wel strak op zich, niet de auto zelf want dat ziet er natuurlijk niet uit, de gewone (M)5 is ook geen schoonheid. stijlvolle tuning is zo zeldzaam. Die sheik heeft geen smaak. De kleur is wel mooi.
Oly zegt
Haha dat 666 vind ik helemaal gruwelijk vet. juist dan lkkr door amerika gaan toeren en al die vette amerikanen gek laten worden.
wat een mooie bak en dan nummerbord had ik nog niet eens gezien. echt super vet.
Tedje zegt
Oranje is cool :)
Frasker zegt
Een BMW CLR? Dat is toch echt gejat, niet premium hoor… :)
Blitz zegt
Goeie Morgen…. wat een geluid komt er uit die uitlaat… mooi hoor… Ik zou hem wel zwart maken of zo… maar zeker een mooie auto… :) niet te over the top… gewoon netjes…
Merijn zegt
Over het buitenlandse kenteken op een auto ergens anders… Volgens mij is dat niet verplicht om te veranderen, in Nederland ook niet. Je moet wel je hoofdwoning in het andere land hebben, en je auto verzekeren.
In dat laatste punt zit het probleem, aangezien de meeste verzekeringsmaatschappijen maar een beperkt dagen aaneengesloten in het buitenland toestaan, 60 of 90 is typisch. Ik ken geen verzekeringsmaatschappijen die voertuigen met buitenlands kenteken willen verzekeren in engeland, ik heb er nog flink voor rondgebeld indertijd.
Toen ik een paar jaar geleden in engeland ging wonen moest ik dus wel
mijn motor op engels kenteken zetten, omdat de .nl verzekering het maar 90 dagen toestond en ik niet zo vaak meer terug ging.
Die arabieren kunnen waarschijnlijk bij hun verzekeringsco dat wel regelen. Of ze hebben de leuke truuk ontdekt in Engeland van het zelf verzekeren, je kunt namelijk een miljoen pond op een gesloten rekening zetten en dan heb je aan je WA verplichting voldaan.
Mick zegt
hij is niet van Sheik Ajman… want bij al zijn auto’s is in het kenteken of Ajman te zien of “B Dubai 666” nooit de F…
Scuderia zegt
Verknal je M5 met de sterren :’)
MATSS zegt
ik vin em eigenlijk wel mooi zo en n vet geluid!
MHR zegt
voor de mensen die het niet weten hier..
dat kenteken is daar meer waard dan die auto ;) ze kopen en handelen daar ook in kentekens..
BMW Freakske zegt
ik heb daar geen woorden voor want deze auto is machtig