Een Lotus 2-Eleven op Nederlands kenteken, dat zie je niet vaak.
In eerste instantie had Lotus de 2-Eleven ontwikkeld voor gebruik op het circuit, maar na betaling van een kleine meerprijs zijn ze niet te beroerd om hem road legal te maken.
Als je bedenkt dat deze auto slechts 670 kilo weegt en achterin een 255 pk sterke viercilinder heeft liggen dan weet je gewoon dat dit een bommetje is.
In de basis is deze auto gebaseerd op de Elise/Exige, maar dan veel lichter en lager. Praktisch is een 2-Eleven natuurlijk niet, maar een leuk speeltje is het wel.
In totaal zijn slechts 286 exemplaren gebouwd door Lotus. Dit exemplaar werd gespot door mistercobra en eerder dit jaar ook al eens door autospotterqvs.
MARS zegt
Altijd lekker, vliegjes happen…
melkkoe zegt
geweldig, de nadelen van een motor en van een auto in een.
sjaakk zegt
Leuke auto, ik heb er ook één. Forza 4 ;-)
jessetje zegt
@sjaakk: Ik ook:)
jrk68 zegt
Die deed mee aan de laatste Maarten Memorial, daar blies hij het isolatiemateriaal uit z’n uitlaat. Serieus rap speelgoed trouwens.
Hupke zegt
Leuk ding maar als je die richting uitgaat zijn er andere opties die interessanter zijn.
clay zegt
Hhaha die stond op classic cars and wings
stephane8200 zegt
Is van een vriend van me. Zouden hiermee naar 24h van de Nürburgring gaan, maar vanwege regen toch maar een auto van mij mét dak meegenomen.
jordy14 zegt
@stephane8200: nu ben ik benieuwd wat voor auto ze dan mee hebben genomen;)
stephane8200 zegt
@jordy14: we hebben een Volvo meegenomen. Weinig spannends ;)
jordy14 zegt
@stephane8200: haha, iets andere klasse
norge zegt
Ik mis een voorruit.
Hupke zegt
@norge:
Dan denk ik dat je een bril nodig hebt.
norge zegt
@Hupke: Bril opgezet, zoom op 400 en ja hoor, daar was de voorruit.Als je dat een vooruit mag noemen tenminste….
bierbuik zegt
Dan heb je zoveel ruimte voor, leggen ze de motor achterin.
Zal wel lekker ondersturen
jrk68 zegt
@bierbuik:
Als er 1 merk is dat een goed sturende auto kan maken dan is het Lotus.
Over onderstuur hoef je met een 2-eleven geen zorgen te maken, lift off oversteer echter des te meer, dan hou je hem echt niet meer.
Dit is dan ook geen auto voor beginners, maar een precisie instrument voor mensen die weten wat sturen is.
Ot92 zegt
@jrk68: heen en weer draaien met een stuur is toch sturen..?
w0o0dy zegt
@jrk68: het ding heeft wel traction control met heel veel standen dus prima om het te leren.. maar het hoofdstukje “lift off-oversteer” moet je wel eerst even onder de knie hebben.
sulobb zegt
Dit noem ik geldverspilling…
sjaakk zegt
@sulobb: geld moet rollen, anders komt de economie nooit op gang. Ook zouden we anders niet zulke auto`s op de nederlandse wegen zien.
ghost zegt
De eigenaar van deze 2-11 had volgens mij eerst een Lotus 370R..ook best exclusief..
stephane8200 zegt
@ghost: een 340R. Daana een Exige S. Zoek maar op mijn naam op YouTube. Staan wel paar films op van hem en mij tijdens Time Attack en andere trackdays.
jrk68 zegt
@stephane8200:
Goed om te lezen dat er nog Lotus eigenaren meedoen met de time attack, in 2007 was ik de enige.
Was jij er ook bij met de MM2013?
stephane8200 zegt
@jrk68: ik heb zelf in 2009/10/11/12 deelgenomen aan Time Attack met mijn 135R. MM2013 voor de eerste keer sinds 2008 niet bij omdat ik mijn Elise vorig jaar heb verkocht. Nog geen waardige vervanger op het oog momenteel.
louisvdd76 zegt
@ghost: voorheen had Hans ook een dikke Mini…
stephane8200 zegt
@louisvdd76: Cooper GP 1630 om precies te zijn.
ghost zegt
@louisvdd76: vanwege mini forum wist ik het ook van die 340R, ken de eigenaar verder niet.
louisvdd76 zegt
@ghost: ik ken hem ook via het Mini forum.
toyotafortuner zegt
Wel heel mooi zeg!
balkanlul zegt
vet!