Zie hier de nieuwe Mercedes C-klasse Sportcoupé die door het leven zal gaan als CLC. Nu nog strak gehuld in een latex pakkie, maar hoe zijn smoel eruit komt te zien, zal geen verrassing zijn. Die wordt weer gelijk getrokken met de huidige C-klasse.
Er verschenen al eerder impressies van hoe de nieuwe Sportcoupé (lees: CLC) er uit zou kunnen zien en ik ben dan ook vooral benieuwd naar de vormgeving van de achterkant. Het motorenaanbod zal voor het grootste gedeelte gelijk zijn aan dat van de normale C-klasse, maar ik denk niet dat we ook de brute 6,2 liter V8 uit de C63 in de CLC hoeven te verwachten. De CLC staat voor 2008 in Genève op de agenda (via).
Stancke zegt
Verschil met de andere C-Coupé?
Simon zegt
Ik weet het nog zo net niet over die AMG. Kijk eens naar de velgjes onder dit model?
Dennis zegt
@Stancke: Dezelfde vraag kun je bij de nieuwe C-klasse sedan stellen. Niet ineens een hele andere auto, maar gewoon vernieuwd.
RA999 zegt
@Stancke
Welke andere C-coupé?
Paragon zegt
hmmm… voorkant ok.
Maar de achterkant zal wel weer bagger worden zoalas bij het vorige type. Je zou er een mooie, vloeiend gelijnde coupe van kunnen maken. Maar ja, mooi schijnt al jaren niet meer het devies te zijn autoland :'(
Stancke zegt
@RA999:
met deze:
Alhoewel er nog veel verpakking af moet van die andere
Tinos zegt
Ik snap niet dat hiermee doorgaan. Net als de bmw e-serie compact, was ook zo’n zielig model. Ja, je rijdt bmw dan wel mercedes, maar er mist wat. Namelijk: de auto!
RA999 zegt
@Stancke
ik snap welke je bedoeld, en het verschil zei Dennis net al ;)
binkie zegt
hey grappig, een Mercedes Astra :)
Quattro zegt
Ik had wel liever de achterkant even gezien! De voorkant had ik wel zoiets verwacht (niet negatief bedoelt!).
KoboC zegt
Volgens mij wordt dit wel weer een mooie auto. Ik hoop wel dat ze een beetje minder glas in het dak van deze verwerken. Ik vind dat mercedes de goede kant op gaat! Nu alleen nog stoppen met de productie van de a- en de b-klasse en smart ter adoptie op internet zetten!
speedlimit zegt
@ binkie
Precies ja dacht ik ook al…mercedes gebruikt nogal veel de koplampen van ’n astra G in hun nieuwe modellen.
slk zegt
Ik dacht dat deze auto uit productie ging.
Klassiekerrally zegt
Ik hoop dat ‘ie redelijk dicht bij de impressie blijft. Anders wordt ’t wel een vreselijk suffe bak…
Rob USA zegt
Blijft een lelijk ding en ik vind het echt een vrouwen auto.
En al die afkortingen word ik ook helemaal gek van CL,CLK,CLC,CLS,C,CLFUCK
nee dat staat mij al tegen bij de meeste Duitse auto’s, ik voel niks extra bij deze
letters !!! Nee geef mij maar echt mooi imposante namen als Mustang , Charger,
Viper,Chevelle,Thunderbird,Firebird enz enz heb ik meer mee en klinkt veel lekkerder toch ??? En dan heb ik het nog niet eens over de auto’s die bij die namen horen,die vind ik ook meer gevoel geven !! Maar ja dat is persoonlijke smaak. :)
ananas zegt
dacht dat ze geen C sportcoupe meer gingen maken:s
bramwillemse zegt
die achterkant lijkt hetzelfde te blijven wat lijnenspel en proporties, erg jammer want vind t een beetje een mislukte auto a la BMW 3 Compact
greg zegt
@Rob USA
Er zit een logica in de typebenaming van Mercedes. Als je die eenmaal door hebt is er niets aan de hand.
Van A tot S-klasse lopen de auto’s op in de segmenten. A is de Baby Benz, S is de limousine.
De CL is altijd een coupe variant geweest van de S-klasse. Vaak met exact dezelfde motoren, onderstel enz.
De SL is de sportwagen in de familie. De SLK en nu dus de CLC zijn de kleine broertjes van de SL en C-klasse, De CLK is een coupe versie van de E-klasse en de CLS is gewoon een geval apart.
Huistuner is AMG. AMG is onderdeel van Daimler. De grootste aftermarket tuner van Mercedes is Brabus. Na Brabus volgen Kleeman en Carlsson.
R. zegt
Mercedes, maak aub een andere achterkant…..
Chief_S5 zegt
De achterkant moet idd heel anders dan het vorige model (die ik ontzettend goedkoop vond ogen..). Hoop dat ze er wat moois van maken net zoals de C-Klasse Sedan! :)
DAT zegt
@greg
Ja prima, maar wat is nu de logica?
Tom zegt
deze impressie is wel erg mooi…vind ik
http://static.autoblog.nl/images/wp/mercedes_sportcoupe_old_impression_cwwcardesign.jpg
Miguel zegt
Hopelijk niet zo lelijk als de vorige
tibor zegt
de huidige(vorige) vind ik een van de lelijkste auto’s ooit gemaakt en een vriend van ons heeft er een gehad en hij heeft er alleen maar problemen mee gehad
mashell zegt
Als je dit gecamoufleerde model bekijkt dan lijkt het wel of het gewoon de huidige SportCoupe is met alleen het front van de nieuwe C-klasse.
Mercedes - Jellinek zegt
Eén woord:
Klasse
Slager Korrel zegt
A, B, C, E, S
CLC, CLK, CLS, CL
SLK, SL, SLR
R, ML, G, GL
Ik ben net als Rob & DAT ook wel behoeftig naar de uitleg van de logica hierachter!?
H.J. Vaesen zegt
Dit is echt net als een BMW 316i compact. Ik zeg het niet vaak en het is heel erg simpel, maar een echte; wel willen maar niet kunnen.
Esprit_de_Flandre zegt
De logica:
1 letter voor de gewone modellen: A, B, C, E, R, G
CL(X): Vierpersonen coupés en cabrio’s: CLC, CLK, CLS, CL
SL(X): Tweepersonen coupés en cabrio’s: SLK, SL, SLR
En dan de ML en GL: Naar ik heb gehoord heeft men ML gekozen ipv M om problemen met BMW te vermijden. GL koos men omdat de oude G-klasse nog steeds in productie blijft. Een andere theorie is dat men (later) ook nog driedeursvarianten van de beide wil maken, met de namen M en G dus. De driedeurs M zou er nog komen bij de huidige generatie ML, en de G wanneer de oude G op pensioen gaat.
Wat de betekenis van de letter L is weet ik niet.
Ik dacht trouwens dat men CLC ging gebruiken voor een vierdeurscabrio. Stond die speculatie niet hier op autoblog toen bekend werd dat MB die letternaam had geregistreerd?
Esprit_de_Flandre zegt
oeps, ben de S vergeten in het rijtje van 1 letters.
Esprit_de_Flandre zegt
Het is wel opvallend dat het aantal verschillende auto’s, en dus ook de stortvloed aan lettercodes, enorm gegroeid is. Dat is wel zo bij alle merken, maar bij de luxemerken valt het veel meer op. Vroeger had Mercedes de E, G, S en SL. Dat was het. Dan kwam de 190, en sindsdien is er geen einde meer aan gekomen.
Maar BMW is in hetzelfde bedje ziek: van 3,5,7,8 en Z1 naar 1,3,5,6,7,Z4,Z8 (binnenkort Z9 of Z10), X3,X5, en zeer binnenkort X6. Voor de toekomst misschien zelfs nog de monovolumes 2 of V3 en 4 of V5.
Esprit_de_Flandre zegt
O, en de V-klasse van MB ook vergeten. En, gelukkig al in de vuilbak, de Viano.
Esprit_de_Flandre zegt
En nu echt de laatste post,
Over de logica van MB: Naast de lettercodes voor de personenwagens krijgen de bestelwagens namen. Met andere woorden, met de naam Viano, wat een kleine MPV is, zegt MB zegt eigenlijk dat het een camionette is, hoewel er geen zo’n versie van bestaat. Het design echter geeft MB gelijk in die stelling. Zo’n lelijk ding! :)
bozewolf zegt
C coupe is en zal altijd retelelijk blijven. Alsof t karretje halverwege is doorgesneden. Dom ding.
Vroeger betekende de type aanduidingen van Benz nog iets. Het waren afkortingen. SL stond b.v. voor Sport Leicht. En SLK voor Sport Leicht Kabriolet als ik me niet vergis. Maar of de jongens van Merc tegenwoordig nog voor elk type een term panklaar hebben liggen betwijfel ik.
J. zegt
Blijven schitterende auto’s. De huidige (nu bijna vorige) C-Coupé is vooral in het zwart een schitterende auto om te zien, en ik zou het echt geen ramp vinden om daar in rond te touren.
DennieFR zegt
Als je naar de belijning kijkt,lijkt het wel een nieuw front op de vorige C-HATCHBACK [coupe mag het niet heten].
Maar tot de dag van de officiele presentatie kan je weinig zeggen,want ze doen er erg veel aan om de mens op het verkeerde spoor te zetten.
Knorrit zegt
Het lijkt er op alsof Mercedes BMW achterna gaat met de C-klasse “Sportcoupe”. Net zoals BMW wordt het model (3-serie Compact), dat nog gebaseerd is op de vorige generatie, gefacelift naar het uiterlijk van het nieuwe model.
JH zegt
De CLC is niets anders dan een facelift voor het huidige C-Sportcoupe model met nieuwe C-achtige neus en andere achterkant. Techniek is echter gebasseerd op het huidige model, hopelijk de prijs ook…
Cees M. zegt
Heerlijk zo’n auto. Ik rijd er al jaren een, en bevalt erg goed. De uitstraling van deze auto is beter dan die van BMW of Audi.
Als de nieuwe C-klasse een iets sportievere achterkant krijgt dan is het helemaal een klasse bak.
M zegt
Ben het met Cees M eens. Mijn vriendin heeft een zwarte full option 230 K. Echt een supermooie auto!! De nieuwe zal zeker de moeite waard zijn. Hopelijk weer veel glas in het dak. Dat geeft een licht en ruimtelijk gevoel.
Zelf heb ik een CLK, maar ik stap net zo lief in de sportcoupe. Ik begrijp de kritiek op dit model en ook op de a en b niet.
autoblogger zegt
Meer spyshots: http://www.worldcarfans.com/9070920.001/mercedes-c-sport-coupe-spied