
Dit flamboyante apparaat staat hoog op zijn pootjes met een reden.
Het altijd zonnige Monte Carlo is een vergaarbak voor alles wat duur en op vier wielen te koop is. Ferrari´s, Lamborghini´s, Maserati´s, Rolls Royces en Bentleys ten overvloede, en dat is nu precies wat deze Mega Track extra op liet vallen. Met een standaard rijhoogte van 20 centimeter worden snelheidsheuvels namelijk met gemak genomen.
Slechts vijf Mega Tracks werden midden jaren ’90 gebouwd door de Franse Aixam Group. Toch zijn dit geen lullige brommobielen. Integendeel! De Track wordt aangedreven door een 6-liter Mercedes V12 die een ruime 400 pk ophoest. Voor de klassieke supercar gewichtsverdeling ligt deze motor in het midden.
Het mooie aan de Track is dat hij in principe ook off-road gereden kan worden. De rijhoogte wordt dan omhoog geschroefd tot 30 cm. Gecombineerd met de vierwielaandrijving worden de bergweggetjes rond Monte Carlo een lachertje. Eat that, Bentley SUV en alle andere luxe “terreinwagens“.
Bekijk de spot HIER op Autojunk.
Quanta costa?
Gaaf ding. En een stuk groter dan hij in eerste instantie lijkt (als je hem vergelijkt met de Rolls en de Cayenne).
@j00rs:
Klopt, daarom had ik de foto’s ook zo genomen dat je kon vergelijken. (anders had je er misschien een ander beeld van gehad)
mooi die Audi 80 achterlichten..
@neal: En als ik me niet vergis komen die knipperlicht/stadslicht-units uit de stallen van Porsche….
@neal: In een tijd waarin de meeste Aixam’s achterlichten van een Peug 205 hadden, was de Audi 80 best ‘premium’ hoor!
Wat ik me altijd afgevraagd heb: komt deze mega uit dezelfde fabriek als waaruit de op de Citroën AX gebaseerde Mega Tjaffer vandaan komt??
@saxoke: Ja.
Net zoals een Black en Decker multifunctioneel apparaat waarmee je kan boren, zagen, slijpen en schroeven. Op de doos ziet het er leuk uit maar in de praktijk werkt het allemaal nét niet zoals je zou willen.
Waarschijnlijk dat de eigenaar er daarom ten einde raad maar mee de stad in gereden is om de bewondering van 12-jarigen en a-technische rariteiten liefhebbers te oogsten.
@kogando:
”om de bewondering van 12-jarigen en a-technische rariteiten liefhebbers te oogsten.”
Ik weet zeker dat je zelf ook even was gaan kijken als je hem had zien staan! :)
(Waarschijnlijk heb je zelf de link ook wel even aangeklikt om te kijken)
@kogando: Ziedaar de reden van het succes van zo’n beetje iedere super- en hypercar: die auto’s bestaan bij de gratie van het feit dat de mens bewonderd wil worden. En hoe wordt een mens bewonderd? Door met iets exclusiefs in de straten van bijvoorbeeld Monaco en Cannes rond te rijden. Dat het ding kan wat-ie kan maakt geen bal uit, dat geldt voor een Ferrari 458 net zo als voor een Mega Track.
Toen in die tijd best grote wielen in 20″. Als je toen een 17″ had onder welke auto dan ook, dan had je n groot wiel… deze had toen al 20″
Indrukwekkende afmetingen en een hoog gewicht.
curb weight 2280 kg / 5027 lbs
length 5080 mm / 200.0 in
width 2250 mm / 88.6 in
height 1400 mm / 55.1 in
Read more at http://www.supercars.net/cars/1186.html#b3EOqpeWbxlp2imb.99
@T16: Met 2,25 m echt enorm breed, ter vergelijking een Bugatti Veyron is 2,00 m breed.
Zo breed als een Hummer? Nee breder want de Hummer H1 is slechts 219,7 cm breed.
Wel gaaf om je eigen spot te zien die wordt uitgelicht op de Autoblog site!!
Ik stond ook versteld toen ik hem zag, de verhoudingen waren zo vreemd en hij is gewoon echt heel groot t.o.v. de andere auto’s!
Op een of andere manier vond ik het leuker om te zien dan een Bentley, aangezien die op elke hoek van de straat staat in Monaco! Haha..
Btw, ik wist niet dat je op meerdere auto’s dezelfde kentekenplaat mocht voeren, klopt dit? (Zie foto 5)
@Valentino:
EDIT KNOP. Sorry niet goed gekeken, de extra 7!:P
Ik heb die auto ook gezien toen ik daar was, net als een gecamoufleerde auto van waarschijnlijk Mercedes. Heb alleen nog geen tijd gehad om te uploaden. Maar dat komt morgen of overmorgen wel op autojunk te staan
Zitten daar nou 20″ velgen onder? zou je ook niet zeggen…
@2800cc: kun je nagaan hoe groot de auto is…
Ik had er vroeger wel een zwak voor! Mooie alleskunner met zeker voor die tijd goed design.
Op foto 4 nog een prachtspot.
De GAZ Chaika, een berucht KGB vervoermiddel.
@carmasterr:
Ja, ik zag hem aankomen rijden, kon zo snel niet zien welk merk.
Maar thanx voor de update!
Indrukwekkende spot, dit ding is echt zeldzaam, ik heb hem nooit gezien in al die tijd.Wel in de bladen toen natuurlijk. Dacht eigenlijk dat er iets meer van gemaakt waren.
@norge: Op zich best een leuk ding voor jou. 4×4 en genoeg bodemvrijheid om lekker uit de voeten te kunnen. En genoeg puf om een keer te knallen als je daar zin in hebt.
@E34M5Touring: Nou nog een dakkoffert,bullbar en trekhaak en het is de perfecte auto.
@norge: Er zal via PSA best wat te regelen zijn denk ik. Er zijn genoeg onderdelen weggehaald destijds. Zal vast wel wat passends te vinden zijn :-).
Ik heb ongeveer drie jaar terug exact dezelfde auto zien staan (kenteken is identiek) in het centrum van Cannes. Ik vond het toen, samen met mijn vader, maar een lelijk ding. Ik heb er toch een foto van genomen. Pas achteraf hoorde ik hoe zeldzaam die dingen zijn.
@RRenault:
Klopt, als je in google intikt Mega Track, staat ie op dezelfde plek (Autojunk) en ook in de omgeving van Monaco/Cannes/St. Tropez.
Staat bijna altijd voor het hotel daar. De eigenaar woont in dat hotel naar het schijnt…
mega deed toch ook met deze auto’s mee met ijsracen?
Ik heb hem eergisteren ook zien staan, echt een raar ding! Ik moet mijn foto’s nog uploaden.
Paar jaar geleden precies op dezelfde plek gezien. Vind hem wel spuuglelijk overigens, maar wel zeer bijzonder
Spot ik al 3 opeenvolgende jaren in Monaco, vorige week ook gezien voor hetzelfde hotel.