Zoals al eerder gezegd, niet veel verscheidenheid wat betreft merken. De spotbare afdeling uit dit land beperkt zich helaas tot 3 merken, dan zijn er nog talloze merken die vrijwel onspotbaar zijn, en op een enkele uitzondering na bespaar ik jullie die. Maar hetgeen dat er uit De Laars komt mag er wel wezen.
Een maandje geleden was er een eerste deel van “Ik kom terug uit Italië en neem mee…”, in dat lijstje was lang niet alles aanwezig. Zo schijnt er al een hele tijd een hardcore uitvoering van de Gallardo rond te rijden. Spannend…
Ferrari 348 Spider
Snelle auto’s die met passie zijn vormgegeven worden meestal geassocieerd met felle kleuren, kleuren die uitstralen dat het om iets bijzonders gaat. Als je toch al opvalt, waarom niet? Deze Ferrari in Berlijn is gespoten in de officiële racekleuren van Ferrari, – nee, dat is niet rood! Geel is een kleur die we eigenlijk veel te weinig zien, waarschijnlijk ook omdat het veelal wordt geassocieerd met Lamborghini, maar het blijft de kleur van de stad Modena, en daarmee ook de kleur van Ferrari.
En ik vind het geweldig staan. Waar de kleur al zeldzaam is, is het model ook nog eens zeldzaam. Met zo’n duizend geproduceerde exemplaren is het dan misschien geen wereldschokkende zeldzaamheid, maar het is zeker een model waar je erg lang naar kan zoeken. Ze zijn relatief moeilijk te vinden waar we een auto als de Bentley Continental T, 322 exemplaren, al een stuk vaker tegenkomen in het platte (en natte) Nederland.
Ferrari F355 Spider
De opvolger van de 348 Spider is de F355 Spider, opeens voorzien van een “F”. De auto toont in grote lijnen duidelijke overeenkomsten met de F355 maar aan elk detail is te zien dat het ergens anders om gaat. Overigens heeft het een tijdje geduurd tot ik dat zelf zag, maar dat was alweer erg lang geleden. De happers in de deuren zijn erg concrete verschillen tussen de twee auto’s, maar de rest zal natuurlijk ook opvallen. Het is een wat minder zeldzaam model dan de 348 Spider, maar nog steeds zeldzamer dan de 360 Spider.
Daarvan is overigens ook geen targa-versie in serie geproduceerd, waar de F355 GTS zonder twijfel wat van de Spider-klandizie weg heeft gesnoept. De naam van de F355 is weer een van Ferrari’s interessante vindingen, want nu bevat de naam niet de inhoud van de motor en het aantal cilinders, maar de inhoud en het aantal kleppen per cilinder. Respectievelijk 3,5 liter en 5 kleppen. Ook deze keer is het specifieke vermogen van de V8 erg hoog, met 380 pk zelfs meer dan 100 pk per liter, uiteraard atmosferisch. Er zijn 2.663 exemplaren gebouwd met een gewone handbak, en ook nog een aantal met F1 bak. Dit is trouwens de eerste in serie geproduceerde Ferrari die leverbaar was met flippers aan het stuur, het staat zelfs nog achterop aangegeven, zoals bij de zilveren.
Ferrari 456 GT
Wat minder opvallend is de 456 GT, een erg elegante creatie zonder grote gapende openingen, zeker bij de Modificato met geheel gladde motorkap, en daarmee is het ook een Ferrari die er niet uit zal zien in rood of geel. Ook omdat we hem nooit in die kleur tegen komen, en het dus niet gewend zijn, hoewel je het met Arabieren nooit weet. De auto is de opvolger van de 412, die je aan de hand van de vormgeving niet gauw zou identificeren als voorganger. Het is haast de tegenpool, waar de 456 GT een elegante verschijning is, opgebouwd uit alleen ronde vormen, is de 412 ontworpen met bijna uitsluitend een liniaal, alleen voor de wielen en de benzinedop is naar de passer gegrepen.
Desalniettemin kan ik het een geslaagd ontwerp noemen, daarover meer in een andere aflevering. De motor uit de 456 GT is natuurlijk een V12, en meet 5,5 liter. Dit blok was later weer te vinden in de 550 Maranello met nog iets meer vermogen dan de 442 pk uit deze 2+2. stel je overigens niet veel voor bij de achterbank, maar we weten inmiddels dat de meeste 2+2’s met een korreltje zout genomen kunnen worden als het gaat om ruimte achterin.
Ferrari 575 Superamerica
Die 5,5 V12 uit de 456, en de 550 werd opgeboord tot iets 5,7 liter en leverde het blok 515 pk. Net als van de 550 Maranello verscheen hier ook een open versie van, uiteraard weer een oplage die gelimiteerd is tot een niet-rond aantal van in dit geval 559 stuks. De auto kreeg niet alleen het interessante glazen dak, dat openklapt middels een interessante constructie, maar ook een wat andere achterklep en 25 pk extra. Het dak werkt overigens als volgt: het is een glazen plaat die ter hoogte van de b-stijlen ombuigt tot achterruit. In die buiging zitten pinnen waarmee het dak aan de koets vastzit, en tevens kantelt het dak hier omheen.
Resultaat: als het dak open is ligt de “binnenkant” van het dak naar boven op de motorkap en wat aanvankelijk de buitenkant van de achterruit was staat nu naar binnen. Helder? Helaas heb ik niet meer foto’s kunnen maken van dit exemplaar, het staat in een afgesloten straat in Londen, waar ook regelmatig twee SLR’s, twee Phantoms, een Phantom Drophead Coupé en een F430 te vinden zijn. Meestal schijn je er wel binnengelaten te worden, getuigen de foto’s van de boven genoemde auto’s die op Autogespot terug zijn te vinden, dus de volgende keer waag ik zeker weer een poging.
Lamborghini Gallardo SE
Lamborghini pakt het weer wat traditioneler aan als het gaat om gelimiteerde series, want de Gallardo SE wordt gebouwd in beperkte oplage van 250 individueel genummerde exemplaren. Deze auto’s hebben net iets meer vermogen dan de gewone Gallardo uit de tijd dat de SE op de markt kwam, inmiddels worden alle Gallardo’s geleverd met minstens 520 pk achterin.
Iets anders dat de huidige generatie Gallardo’s heeft overgenomen van de SE is de achteruitrijdcamera. De auto is tevens voorzien van een geavanceerd multimediasysteem en een navigatiesysteem. Andere interessante kenmerken van de Gallardo zijn de zwarte accenten op de achterklep, velgen en spiegels, een erg mooi contrast met de huidskleur van de auto’s. De Gallardo SE is namelijk standaard alleen geleverd in felle kleuren, zoals parelmoer wit, limegroen, oranje en geel. De laatste twee zijn natuurlijk al vrij standaard kleuren, en ook wit zien we al vrij vaak op Lamborghini’s. Grijs was trouwens ook een optie, maar valt duidelijk uit de toon in het rijtje.
Lamborghini Gallardo Superleggera
Van mij mogen ze nog wel een beetje beter hun best doen, maar de heren in Sant’Agata zijn al erg blij met het dieet van de Gallardo. Er ging 70 kilo af, en zo was de basis ontstaan voor de Gallardo Superleggera. Natuurlijk komt dit door het toepassen van koolstofvezel, maar van mij had het best wat meer hardcore gemogen want van een massa van 1.360 kilo ben ik nog niet echt onder de indruk.
De motor kreeg 10 pk extra en levert nu 530 pk, wat overigens net zo veel is als wat de meeste Diablo’s achterin hebben. In dit geval komt het uit een veel fijnere V10, de Gallardo is sowieso in de meeste opzichten beter te rijden dan een Diablo. Niet dat het een relevante vergelijking is overigens, de Murciélago is nog altijd de opvolger van de Diablo. In stilistisch opzicht vind ik de Gallardo trouwens wat tegenvallen, maar dat komt waarschijnlijk door mijn subtiele VAG-afkeer. Doe geen moeite door er een te zoeken in Nederland, want veel meer dan twee exemplaren met NL kenteken zijn er tot nu toe niet opgedoken. Probeer het – heel afgezaagd – gewoon een paar keer in Londen.
Lamborghini Murciélago Roadster
Een weekje geleden ontdekte ik een poll over de Murciélago op het AG-forum, met de vraag welke het meest te prefereren was. Tegendraads als ik was koos ik voor de Murciélago Roadster, de 6.2 dus, en niet de razend populaire LP640. Waarom niet? De LP640 is zonder meer heftiger en indrukwekkender, maar ook weer net iets te veel. Daarnaast is er van Lamborghini veel terug te zien in de velgen van de Murciélago 6.2, waar er weinig karakter terug te vinden is in het schoeisel onder de LP640. Tot zover mijn betoog, hoewel ik nog kan melden dat ik de lijn van de Roadster nog net iets sexier vind dan die van de dichte versie.
Uiteraard ga ik er niet vanuit dat het stukje zwarte stof erop zit, vergelijk dat met het afdekzeil dat je over de Elise 340R heen gooit als je hem wegzet. Any way, de Roadster is een vrij weinig voorkomend model en er is nog steeds geen melding gedaan van een in Nederland geregistreerd exemplaar, ze worden hier zelfs bijna nooit gespot. Een LP640 Roadster schijnt zich hier overigens wel al gemeld te hebben, uiteraard een parelmoer witte. De Roadster is ongeveer 5 keer zo zeldzaam als de coupé wat betreft de oer-Murci, de LP640 Roadster is zelfs nog tien keer zo zeldzaam als de dichte.
Maserati 3200 GT
Even wat simpels tussendoor, de 3200 GT met van die mooie boemerangs achterop. Daarnaast is de auto voorzien van wat andere uitlaten, en… grote verschroomde velgen. Right… Niet echt het eerste dat je onder de normaliter zo weinig opvallende 3200 GT ziet, maar deze inwoner van Berlijn vond het blijkbaar perfect passen onder deze Maserati.
Maserati 4200 GT
Ergens anders in Duitsland, in Düsseldorf, kwamen we een andere aparte Maserati tegen. Een goudkleurige! Deze aparte 4200 GT komt waarschijnlijk uit Spanje, de kentekenplaat heeft wat weg van hun serie tijdelijke platen.
Maserati Spyder
Op basis van de 4200 GT kwam de Spyder, de auto is wel een heel stuk ingekort en is zelfs nog maar 4 meter 30 lang. En zo hoort het, want minder wielbasis betekent meer wendbaarheid, je kunt verder toch niemand meer kwijt op het achterbankje van de 4200 GT. Het scheelt trouwens 21 centimeter, de 4200 GT is 4 meter 51 lang. Door de inkorting is ook voorkomen dat de Spyder veel zwaarder is dan de Coupé, beide auto’s wegen iets meer dan 1650 kilo. Zo doet de Spyder niet veel onder voor de GT, en kan ook deze auto als het goed is zo’n 285 km/u.
Echt heel veel zijn er niet, zowel de 3200 als de 4200 rijden ongeveer twee keer zo veel rond. Van de 3200 is nooit een Spyder geweest, maar er rijdt in Nederland wel een Spyder rond met boemerangs achter. De eerste zilveren is gespot in Londen, de tweede, met kenmerkend roostertje en een stoer setje velgen kwam ik tegen in Berlijn, en de laatste stond in de vroege avond in Amsterdam.
Maserati Gransport
Ten slotte één van de mooiste uitvoeringen van de 3200/4200, de standaard coupé’s beginnen op den duur wel wat minder spannend te worden, en veel inspiratie om er over te schrijven heb ik niet. De Gransport echter blijft mijn interesse wekken, zoals deze. De auto stond in Hyde Park, en ik zag hem vanaf de wegkant al staan. Ik heb er nog een stuk voor moeten omlopen, en in Londen ben je daar meestal te lui voor want als je het laat zitten zie je wel iets anders in de plaats.
Overigens moest ik de “fotosessie” van deze Maser nog onderbreken voor verschillende auto’s die door Hyde Park reden, het is gewoon net zo’n goede spotplek als de rest van centraal Londen. De brave vormen van de 4200 GT zijn eigenlijk de belangrijkste reden dat voornamelijk de Gransport de aandacht naar zich toe trekt, die ziet er namelijk wat woester uit met zijn wat opvallendere grill, sideskirts, velgen en achterbumper. De gefacelifte 4200 GT is trouwens ook al meteen een stuk spannender en nog moeilijk te vinden ook!
Maserati Quattroprote Sport GT
Net zoiets geldt ook voor de Quattroporte, een auto die we inmiddels wel kennen, zelfs ik met mijn grote voorkeur voor Maserati’s. Een Sport GT kan ik overigens heel goed waarderen, zeker een zwarte want dat staat de Quattroporte zeer goed, bruin metallic is overigens ook subliem. Dan de net iets minder brave kant van de Sport GT, de “gewone” Quattroporte vind ik net als de standaard 4200 GT wat braaf, de Sport GT heeft een mooie gaasgrill die we soms ook als optie op andere uitvoeringen vinden, de wat weinig inspirerende velgen zijn vervangen voor vlotter ogende velgen, en er zijn zo hier en daar rode accenten te vinden, zoals in het interieur, op Il Tridente, op de remblokken, en op de b-stijl.
LeonVermaas.nl zegt
Superleggera! :)
Berbertje zegt
Tkx Appel weer een paar mooie foto’s”:D
daan zegt
weer prachtig werk appeltje :p
Berbertje zegt
Heb je de 3 8 9 10de van de lamborghini Murciélago Roadster ook in mooi groot formaat ? als muurpapier ?
Floryn zegt
mooi mooi vooral de f355’s maar wat je weer goed kan zien is dat de auto’s van de vorige generaties veel ingetogener zijn of is dat gewoon jaren negentig? Wie heeft het antwoord?
Lout zegt
De auto toont in grote lijnen duidelijke overeenkomsten met de F355 maar aan elk detail is te zien dat het ergens anders om gaat.
–>> Moet het niet 348 zijn?
Lout zegt
sorry, ik neem mn woorden terug! Heb er een handje van mn zinnen niet helemaal te lezen!
JPM zegt
Mama mia!
CasperH zegt
Die F355 is toch nog steeds de ultieme auto voor mij. Schitterend. Ben ik trouwens de enige die het idee heeft dat er iets niet klopt aan die 348?
enzo zegt
jammer dat de 348 de velgen heeft van een f355
enzo zegt
Resultaat: als het dak open is ligt de “binnenkant” van het dak naar boven op de motorkap en wat aanvankelijk de buitenkant van de achterruit was staat nu naar binnen. Helder?
MOTORKAP?????? das dan wel een heeel speciale 575 superamerica
cheetacars zegt
@ appeltje heb je die foto van dat ferrari logo ook in het groot?
vla zegt
knap mooi ;)
zal ik jullie eens vertellen over een autospot-avontuur? okee dan!
gisteren was ik naar Duitsland en daar zijn er eigenlijk wel erg veel Audi’s TT!
iig op de terugweg zat ik vooraan voor een grote glazen ruit (touringbus) met een vriend naar een film te kijken op mijn iPod ( met een GENIAAL STUKJE MANNKRAFT UIT DUISTLAND!!! je kunt gewoon 2 oortelefoondingen in een verdubbelaar steken en dan in een 3.5 mm ingang en zo kun je met een hoop mensen met elk stereo oortjes kijken/luisteren naar dingen!! -heb ik overigens in de praktijk gebracht met 5 mensen- ) toen ik voor me een herkenbaar zicht zag, nl 2 achterlichten aan elke kant, een Audi R8!!!! voor het eerst in mijn leven!! en ook zag ik 2 achterlichten vlug verdwijnen en besefte ik dat ik voorbijgestoken was door een Ferrari 599 GT Fiorano!! en top of the bill, tenminste als je om 21.00 uur in Wallonië rijdt, een Lamborghini!!! in het echt zijn die nóg extremer!! helaas was het een klassieker en aangezien het stier niet mijn merk is kan ik jullie geen naam geven…
nou denken jullie zeker van “boeiend” maar ik verzeker je, als je zit te turen op een 5 uur durende busrit en tot op het laatste moment niets ziet, en plots word je voorbijgestoken door een R8, een 599 GTB én (wat later) een Lamborghini, dan ben je weer klaarwakker!!
Rob zegt
Mooie foto’s! Wat is de achterkant van die Maserati Spyder toch lomp vergeleken met de oude versie met boomerangs. Ik zat gisteren trouwens achter een MC12 vlakbij Monaco, helaas geen foto’s kunnen maken maar wat een bak zeg!
vla zegt
btw ik wil appeltje (gefeliciteerd wederom!!!) niet aftroeven, maar als je een grote, naar jouw zin getrokken foto wilt van een Maserati 3200 GT dan moet je het maar vragen! ik rijd nl elke dag voorbij die wagen :P :P :P :P :P :P :P
Juppe zegt
@Enzo, LOL :) Scherp trouwens!
moris zegt
wat is t toch een prachtige auto die murcie roadster!!
leuke spot die superleggera
rembo1987 zegt
Zeer fraai allemaal :D
ik heb rond een half jaar geleden ook een 348 Spider gezien in het wild (een rode, wat een heerlijk mooie auto), helaas zat ik al op de afslag om naar rechts te gaan. was bij de kruising A1/A6 richting amersfoort
Mr Type R zegt
Geweldige fotoos*Applaus*…..
Knorrit zegt
Van de 456 GT stond er niet zo lang geleden eentje in de Autoweek, en volgens mij was dat een Nederlandse auto. Maar di kleur is inderdaad zeldzaam, zelf prefereer ik ook een donkere metallic kleur.
vla zegt
@ mezelf
btw in het donker is het nóg eens zoveel cooler om zo’n wagens te ontdekken!!
dan kijk je van Peugeot naar Volvo naar Mercedes naar Citroën naar…wat is dat?…een…een…R8!!!! en terwijl die nog door je gedachten spookt en je af en toe van je iPod-scherm wegkijkt om te turen naar de achterlichten, om vervolgens een A4 te zien en dan een 206 (peugeot) en dan een S80, dan weer een -zoef- WTF??? een Ferrari!!!!
maar het meest beestachtige was de Lamborghini.
We zaten achter een vrachtwagen aan, verder was de weg leeg. Uit het niets komt er een platte, pijlsnelle sportwagen aan ons voorbij!! had ik nog net tijd om te zien dat het een Lamborghini (wat is er anders zo plat) want in het niets verdween hij weer!
SugarFree zegt
Een Maserati spider alstublieft.
Of een GranSport.
Of een Quattroporte Sport GT.
Ah, wat is het leven lastig.
Leuke foto’s weer!
Markus zegt
Ik weet geen ruk van wijn, maar goeie wijn schijnt beter te worden met de jaren… en dat is precies het gevoel wat ik krijg als ik deze foto’s van de Ferrari’s zie. Zo mooi! Nog mooier dan toen ze er net waren. Vooral de gele en de grijze F355.
Misschien komt het omdat je hier en ook op Autojunk wordt doodgegooid met foto’s van de nieuwste modellen Lamborghini en Ferrari… of misschien komt het omdat ik me vandaag gewoon wat meer (oude) Ferrari voel… wie zal het zeggen.
Rick S. zegt
@ Enzo
Ja de motorkap ja! De motor ligt toch achterin wijsneus, dus is de motorkap in dit geval achter en niet voor, duhhh…
Eerst denken, dan doen!
midi zegt
Ben wel met markus, casper en floryn eens. De F355 is een zeer mooie wagen en bewijst dat een sportwagen helemaal niet extreem agressief gestyled hoeft te zijn. Meeste nieuwe sportwagens lijken elkaar af te willen troeven met een agressievere vormgeving, wat op zich wel stoer is maar ook minder stijlvol. Het ligt er soms gewoon te dik boven op, te veel luchthappers en spoilers. In mijn ogen dan.. Daarom vind ik een 550 maranello ook nog steeds erg fraai.
Juppe zegt
@Rick S,
Je zit er een beetje naast, dus wie is hier nou de wijsneus? ;)
enzo zegt
@ Markus
Amen… ik prefereer ook steeds meer de 348, hij is betaalbaar en een echte Ferrari. deze zou het wel eens kunnen worden voor mij. er staat op MP ook een mooie zwarte 348ts met zwart leer. als die de mijne zou worden zou ik de velgen zwart laten poedercoaten en een dun rood randje erin schilderen en klaarrrrrr (ow nee nog een tubi)
enzo zegt
@ Casper
het enige dat niet klopt aan die 348 zijn de velgen, die komen van een f355!
enzo zegt
@ Rick S.
toch bijzonder dan een superamerica met een V12 voor de achteras! die had ik ook wel willen spotten!
CasperH zegt
@ Enzo; ok. Dan zal dat het zijn. En de kofferbak staat open, misschien dat ik daardoor afgeleid was. Of is het nou de motorklep?
Overigens: Alle Superamerica’s hebben de motor voor de achteras. Aangezien de vooras ook voor de achteras ligt. (om het ff nog verwarrender te maken voor Rick S. ;) )
enzo zegt
@ Casper
LOL :D
Juppe zegt
He, nou snap ik het niet meer, ze liggen toch allemaal achter de vooras? ;)
cheetacars zegt
@ Juppe ja, achter de vooras en voor de achteras :D
LOL @Casper
@Rick S. tijd voor een Ferrari informatie boek
enzo zegt
@ Juppe
Niet allemaal
opel preformace centre zegt
die maserati quatroporte staan er ook twee zilverkleurige bij ons in het dorp en een hele mooie ferrari 599 fiorano GTB daar zit echt een lekker geluid in
Juppe zegt
@enzo
WHAHA ROFLMAO !! :) Zoiets maakt m’n dag weer goed!
Juppe zegt
Ik wist niet dat dat bestond :)
cheetacars zegt
@ juppe en Enzo (mooie naam) http://www.mechanisatie.nl/aanbod_fotos/466655df319a1-1.jpg laten we wel in het onderwerp blijven
enzo zegt
HAHAHA :D
alfarobbert zegt
De Quattroporte is naar mijn id echt de allermooiste auto die je momenteel nieuw kunt kopen.Wat een beauty is dat toch!!!En een beest als je serieus gas gaat geven!
jeroen zegt
Bij Hessing staat gewoon een witte LP640 roadster in de showroom. Er worden er naar verwachting 3 afgeleverd in NL, allemaal wit.
michael zegt
Het eerste wat ik dacht staat al een paar keer in de comments, een 348 ,met 355 velgen, het is als een 83’er carrera met cup velgen, brrrrrr! Ok eigenlijk iets minder erg dan dat, maar toch, gevalletje erg jammer!
Tim (de Hummergek) zegt
Zoals altijd mooie foto’s! Maar waarom noemen jullie de Maserati 3200 GT soms gewoon 3200 GT, maar soms ook 4200 GT?
Appeltje zegt
@ Enzo
Foutje moet kunnen ;) Want de V12 van de 575 SA ligt uiteraard voorin, en de glazen kap ligt in open toestand dus op de achterklep, tsa, verstrooiing…
@ Tim
Het zijn twee verschillende modellen:
3200GT: zescilinder biturbo, boemerangachterlichten, louvres op de motorkap
4200GT: atmosferische V8, wat meer standaard achterlichten, gladde motorkap, opvolger 3200GT
Globaal…
@ Berbertje
Kun je me mailen, [email protected]? Dan kan ik ze je als wallpaper sturen, meld je er wel even bij welke formaten je wilt?
Bedankt voor jullie reacties trouwens!
Skyline.. zegt
Ferrari 348 heb ik altijd als de echte ferrari gezien. De typische ferrari look van die tijd vind ik.. Echt zo vet gewoon..
emiel zegt
@ Appeltje
Geeft niets mijn zoon… heb veel plezier gehad van je foutje en vooral de daaropvolgende discussie!
Enzo
Markus zegt
@ Juppe: zijn dat wel de originele velgen onder dat groene racemonster? Voor volgens mij niet :)
Citrofiel zegt
:shock: Het valt me opeens op hoe mooi die Ferrari’s toch zijn. Die zien er echt allemaal prachtig uit, en juist die hoekige vormen van de 348 en F355 zijn ook wel echt mooi! :o Daarbij vind ik de Maserati’s bijna lelijk….
enzo zegt
Heerlijk om te zien hoe mensen de oudere Ferrari’s leren te waarderen
Dick zegt
Wederom mooie foto’s & spots!!!
Bij die Maserati’s (3200s & 4200s) kloppen de wielkasten van de achterwielen niet en de voorwielen staan te ver van de voorzijde, eeuwig zonde.
Ferrari’s doen t altijd goed, zeker vanaf de 456 & F430!
Murcielago blijft echt tof, is die Gallardo echt een suffe boodschappenauto/politieauto bij (wel tof beroep Lamborghini politieagent, nix doen & betaald racen, ben d’r in de buurt van Bologna al twee keer door ingehaald)!
Juppe zegt
@Markus, erg scherp! We hebben hier met een kenner te maken. Het was mij nog niet opgevallen, maar ik had al het vermoeden dat we hier met een photshop van doen hadden. Maar na enig speurwerk kwam het origineel al naar boven! ;)
enzo zegt
@ Juppe
Whahaha… LOL :D
Markus zegt
@ Juppe: wahaha, je hebt Hendrik Jan de Tuinman ook gevonden zie ik… die velgen staan helemaal niet verkeerd!
En ach, kenner, kenner… ik blijf graag op de hoogte van al het tuingereedschap :)
Markus zegt
De originele 348 velgen staan trouwens prima, het is echt niet nodig om er andere onder te zetten…:
Markus zegt
Dat was dus ff ontopic…
Juppe zegt
Ja, die Hendrik Jan toch. Na zijn uitstapje in de Fiat Scudo als ’the quick gardener’ had hij de smaak te pakken. Gelukkig was ie snel weer terug bij Ferrari, daar is het milieu tenslotte ook een hot topic. ;)
OT: Die velgen zijn idd mooier voor de 348, past beter bij het ‘hoekige’ ontwerp imo.
cheetacars zegt
@ appeltje heb je die foto van het ferrari logo ook in het groot?
Maarten G zegt
@Appeltje
Ik spotte zojuist nog een brute Italiaan in een soort online gemeentearchief :D
http://img87.imageshack.us/img87/9154/vettezooinl5.jpg
anoniem zegt
@Maarten G:
volgens mij staat hij een beetje te dicht tegen de vuilnisbak op foto 1