• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Isdera Autobahnkurier met 16 cilinders!

Auteur: autoblogger, gepost 24 augustus 2010 om 16:12 – 39 Reacties

Isdera Autobahnkurier 116i


Dit is de Isdera Autobahnkurier 116i, een vierwielaangedreven retromobiel met 10 liter en 16 cilinders.

Het vermogen (600 pk) en topsnelheid (242 km/u) vallen wellicht een beetje tegen, maar daarvoor terug krijg je wel een uniek design. Zeer uniek zelfs, er is namelijk maar 1 exemplaar gemaakt. De aandrijving is gebaseerd op een tweetal Mercedes 5-liter V8 motoren (M117) uit de oude W126 S-Klasse. Één motor drijft de voorwielen aan, de andere drijft de achterwielen aan. Handig toch?

De auto weegt 2270 kilo en heeft een max koppel van 900 Nm. Men is ruim 25 jaar geleden begonnen met het uitwerken van deze auto, maar in 2006 is ie pas officieel onthuld. De auto werd onlangs gespot door Rob951, meer foto’s zijn te zien op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, isdera, Retro

Vorig bericht: « Foto-topic: BMW M3 GTS
Volgend bericht: Ook de Jaguar XJ heeft een blauw scherm »

Lees Interacties

Reacties

  1. cheetacars zegt

    24 augustus 2010 om 16:19

    amateur had hem al eerder geüpload, het was toen alleen nog niet gelijk bekend wat het was. http://www.autojunk.nl/2010/08/wat-is-dit-dan-3

    Ik moet zeggen dat het wel een van de beter gelukte wannabe jaren ’30’ers is

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 augustus 2010 om 16:22

      @cheetacars: heb de juiste tags er ff bijgezet ;)

      Login om te reageren
  2. Christiano zegt

    24 augustus 2010 om 16:19

    Lijkt verekt veel op een Kevert! Zijn er ook (tussen)acceleratie tijden bekend?

    Login om te reageren
  3. MDV zegt

    24 augustus 2010 om 16:19

    Een VW Kever met extra lange neus.
    Wel grappig.

    Login om te reageren
  4. kisman zegt

    24 augustus 2010 om 16:25

    Wat je al niet kan doen met een (gedeeltelijke) body van een oude VW Kever.

    Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    24 augustus 2010 om 16:30

    600pk en dan maar 242 kmh? mijn vader kan nog harder in zn 279pk mercedesje:P

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 augustus 2010 om 16:33

      @lambo4all:

      Ik vermoed dat je met deze auto niet eens harder wil. ;)

      Login om te reageren
  6. anonymous coward zegt

    24 augustus 2010 om 16:31

    leuk ding, ik ben toch altijd wel onder de indruk van al die bi-motore projectjes…

    De top blijft voor mij de GTV bi-motore van squadra tuning, twee 3.0 V6 blokken in een alfa carroserie, goed voor 400+ pk

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    24 augustus 2010 om 16:32

    Dit soort projecten zien we gewoon te weinig.
    Het laat mijn hartje wel even een slagje harder kloppen.
    Topsnelheid interesseert mij geen zak. Ligt overigens hoger dan die van onze eigen auto.
    Hier moet je mee cruisen en af en toe de leaserijder het leven zuur maken bij een tussensprintje.

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    24 augustus 2010 om 16:33

    Euhm, technisch precies een knoeiwerkje (2 verschillende losse motoren die de verschillende assen aandrijven, maak er dan 1 motor van en gebruik een dif tussen de voor en achterwielen, desnoods 1tje dat los van elkander schakkelen en ontkoppelen kan). Maar ziet er wel tof uit.

    Login om te reageren
  9. cd zegt

    24 augustus 2010 om 16:42

    Isdera heeft ook een aantal interessante moderne auto’s gebouwd. Ook met Mercedestechniek overigens:
    http://www.google.nl/images?hl=nl&q=isdera&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=ItdzTOPiNpycOK7d8boI&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBEQsAQwAA

    Login om te reageren
  10. jaap zegt

    24 augustus 2010 om 16:42

    grote donkervoort?

    waarom een 10liter 16cilinder? als ik vragen mag :)

    Login om te reageren
    • Joost1990_2 zegt

      24 augustus 2010 om 16:49

      @jaap: gewoon, omdat het kan.

      Login om te reageren
  11. jaap zegt

    24 augustus 2010 om 16:44

    grote donkervoort (de cocpit bedoel ik dan)

    Login om te reageren
  12. Joerek zegt

    24 augustus 2010 om 16:44

    Was ook mijn eerste reactie, 600 pk en maar 242 als top. Ligt dat dan aan de versnellingsbak die anders is ingesteld? In theorie moet 600pk ruimvoldoende zijn om 2200 kg daar ruimschoots overheen te laten gaan.

    Login om te reageren
  13. FreVC zegt

    24 augustus 2010 om 16:45

    tegenwoordig betekent ‘116i’ wel iets heel anders!

    Login om te reageren
  14. Laue zegt

    24 augustus 2010 om 16:51

    meer dan 10 Cillinders = altijd +1

    Login om te reageren
  15. Pallas zegt

    24 augustus 2010 om 17:09

    Een kever met 2 motoren dan ook een Eend!

    Achter dus ook:

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    24 augustus 2010 om 17:26

    Geweldig project. Kan zo in een film.

    Login om te reageren
  17. hobbes zegt

    24 augustus 2010 om 17:34

    De topsnelheid zal een gevolg zijn van de (slechte) stroomlijn.

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    24 augustus 2010 om 17:35

    @ Pallas: Leuk, die 2CV Sahara!

    De Isdera is natuurlijk gewoon een lomp gevaarte. Volslagen oncommercieel bovendien…
    Maar misschien maakt dat ‘m juist wel zo leuk.

    Login om te reageren
  19. M-lover zegt

    24 augustus 2010 om 17:50

    Beetje absurde auto, vermogen en koppel valt tegen voor zoon cilinderinhoud, en de topsnelheid ook. Het design is ook niet echt wat je noemt vernieuwend…
    Ik vind het deze keer echt maar nix!

    Login om te reageren
  20. xilver zegt

    24 augustus 2010 om 18:00

    Niet mijn type wagen… geef mij dan maar liever de Commendatore! (en check die achterste vleugeldeuren!)

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      24 augustus 2010 om 18:32

      @xilver: check ook die zonda-achtige kont…

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        24 augustus 2010 om 18:48

        @Timmie: het zal wel eerder Zonda zijn die geïnspireerd is door dit model, want deze bestaat al 18 jaar oud… Pagani zelf bestaat nog maar 20 jaar

        Login om te reageren
  21. Forza! zegt

    24 augustus 2010 om 18:07

    116i…moest toch aan iets anders denken ;) http://www.privatefleet.com.au/images/upload/Image/new-cars/bmw_1-series.jpg

    Login om te reageren
  22. raoulkroes zegt

    24 augustus 2010 om 18:10

    Deze deed mij hier aan denken: http://www.imcdb.org/images/022/408.jpg

    Login om te reageren
  23. peter zegt

    24 augustus 2010 om 18:18

    mooi hoor; lijkt op een Morgan (of eigenlijk andersom?)

    Login om te reageren
  24. Bmwfreak68 zegt

    24 augustus 2010 om 18:23

    @Laue,

    Mee eens 10 Cilinders +1
    Maar dit is een 16 cilinder? Hoeveel + is dat ?

    Login om te reageren
  25. blag zegt

    24 augustus 2010 om 18:24

    toffe kar ! Zo mogen ze er nog maken … very sexy !

    Login om te reageren
  26. Headhunterz zegt

    24 augustus 2010 om 18:44

    Ik kan oldtimers wel waarderen maar deze vind ik toch echt lelijk!

    Login om te reageren
  27. de sjonnies zegt

    24 augustus 2010 om 19:25

    alleen al het lef hebben om zoiets te maken en tegen de stroom in te gaan is gewoon…….geweldig

    Login om te reageren
  28. KaCh1ng zegt

    24 augustus 2010 om 19:27

    lol 25 jaar…

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    24 augustus 2010 om 21:56

    @ peter: Ik zie er met de beste wil van de wereld geen Morgan in…

    Login om te reageren
  30. oxymoron zegt

    24 augustus 2010 om 23:05

    Ik vind die vlaggetjes wel leuk: het beeldmerk van de Nederlandse fietsenfabriek Azor in Hoogeveen.

    Login om te reageren
  31. VW Lover zegt

    25 augustus 2010 om 09:16

    Een vriend van mij is redelijk idolaat van deze auto’s… Tijdens de Oldtimer Grand Prix waar deze 16 cil. gespot is was ook de ontwerper aanwezig.

    Deze meneer heeft voor Mercedes gewerkt en zij hebben hem ook geholpen met enkele projecten.

    Hele aardige, rustige man die gewaagde auto’s heeft gebouwd.

    Login om te reageren
  32. Griffin zegt

    25 augustus 2010 om 11:47

    Ik vind ‘m leuk. Toch knap dat ze twee motoren blijkbaar exact zo gesynchroniseerd krijgen, iemand een idee hoe ze dat doen?

    Login om te reageren
  33. Nico zegt

    25 augustus 2010 om 18:11

    Op gevoel…
    Bovendien hoeft het niet zo heel precies, daar dat de motor die als eerst vermogen geeft de andere gewoon mee op toeren sleurt.

    Denk maar aan het hellingafwaarts rijden met je auto, de motor toert dan toch op terwijl je geen gasgeeft…

    Login om te reageren
  34. hobbes zegt

    25 augustus 2010 om 20:55

    En hij zal wel voorzien zijn van automatische versnellingsbakken met koppelomvormer; die maken het nog een stukje makkelijker omdat ze snelheidsverschillen toestaan tussen de motor en wielen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North