De vorige aflevering ging over donkerrode auto’s, en over de geschiktheid als kleur op een auto. Ik zelf vond het op alle getoonde auto’s erg mooi staan, maar zoals gebruikelijk zijn de meningen van anderen uiteenlopend. Om verder te gaan op het thema “kleur” heb ik hier een aantal witte auto’s geselecteerd, een kleur die zeker in Nederland wat gevoelig ligt, voornamelijk omdat het nogal ongebruikelijk is, en, zoals iemand al opmerkte, niet mooi staat omdat het zonnetje hier bijna nooit schijnt.
Bentley Continental R
In groot contrast met de Continental T vind ik de Continental R sowieso al niet zo’n heel erg mooie auto, maar omdat de meeste die ik zie een donkere kleur hebben valt het toch altijd best mee. In het wit echter, kan ik toch echt moeilijk zegen dat ik hem mooi vind, al helemaal met de Amerikaans aandoende bling-bling wieldoppen. Over een zwarte Continental T dus niets dan lof, maar een witte Continental R vind ik echt niet kloppen. Het exemplaar heb ik gespot in Augustus 2006, toen ik nog druk in de weer was met mijn analoge spullen. Ik moest er nog hard achteraan fietsen en tussendoor een rolletje verwisselen (handig…), maar hij is er nog op gekomen! Voortaan gaat alles digitaal, wat ook wat nadelen met zich meebrengt.
BMW, van alles en nog wat
Na alle Mercedessen van een tijdje terug is het wel eens tijd voor wat spul uit Beieren. Hoe zien ze eruit in het wit? Ik vind het niets, maar dat komt omdat het heel wat anders is dan de kleuren waarin je ze normaal ziet. Het is me trouwens opgevallen dat de BMW 760i een heel weinig voorkomend model is, de meeste zijn 14cm verlengd á raison de €7.300. Anderzijds wordt de belangrijkste concurrent (de S600L dus…) alleen geleverd met lange wielbasis, en niet met de korte. Voorin ligt een V12 met een inhoud van 6,0 liter, in tegenstelling tot de Mercedes waarbij het getal “600” een klein beetje overdreven is. Het is een auto waar de meeste mensen zo voorbij zullen lopen en je waarschijnlijk enigszins verbaasd aankijken als je ze vertelt dat er 444pk voorin ligt. De auto is verder nauwelijks aan de buitenkant te onderscheiden, een klein verschil zit in de dubbele nieren die iets breder zijn bij de versie met V12 dan bij de mindere broeders, verder zitten er geen interessante uitlaten o.i.d. onder. Enerzijds maakt het de auto wat saai maar anderzijds geeft het aan dat BMW iets minder te koop wil lopen met de topuitvoering van de 7-serie.
De M5 zie je ook bijna nooit in het wit, en het is dan ook even wennen. Een pluspunt is het contrast met de antracietkleurige velgen die er standaard onder gemonteerd zijn. Zoals bij meer überversies van een jaar of acht geleden is ook de 5-serie niet al te ver uitgewerkt aan de buitenzijde in M-outfit, slechts een bescheiden voorbumper, stoere velgen en vier niet al te grote uitlaten. Het staat wel goed vind ik. Overigens is de auto uitgerust met de motor die ook in de Z8 te vinden is, een atmosferische V8 met 5 liter inhoud die 400pk levert. Met begrenzer haalt de auto 250km/u, ik ben benieuwd wat de auto zonder begrenzer haalt.
Ook de (Z3-) M Coupé is niet al te veel veranderd ten opzichte van de standaard coupé/hatchback. Daarnaast is het ook nog hel gebruikelijk dat gewone Z3’tjes vaak worden voorzien van het M-rooster in de voorschermen, maar echt veel werk wordt er nooit van gemaakt want wat je met vier uitlaten tegen komt is dan ook haast altijd een echte. Voorin ligt een zescilindermotor die geheel in BMW-traditie niet in V-vorm staat maar in een lijn. De meeste exemplaren zijn uitgerust met het 321pk sterke blok uit de M3 E36, de 3-serie van twee generaties terug dus, enkele zeer recente exemplaren hebben de 343 paarden van de M3 E46 voorin. De eerste versie haalt al 250km/u en accelereert in 6,2 seconde naar de honderd. In 2000 kostte de auto € 68.748.
Citroën SM & DS 21 Décapotable
In de vorige aflevering was een donkerrode SM te zien, de mooiste kleur voor dit model vind ik zelf. Wit echter, staat de auto ook best goed! Net als op de DS Décapotable overigens. Waaraan zou dat liggen? Bij de DS Décapotable is het te verklaren aan het feit dat je relatief veel DS’en in het wit tegen komt en de “kleur” dus al enigszins is ingesleten, een belangrijke factor die beïnvloedt hoe we een kleur op een auto ervaren. Knalrood vind ik bijvoorbeeld op weinig auto’s mooi, op een Ferrari is het daarentegen dé kleur, alleen omdat het de klassieke kleur is voor een dergelijke auto. Let bij de DS Cabrio trouwens eens naar de versnellingspook, die steekt uit de stuurkolom en stuurt een halfautomaat aan. Aanvankelijk werd deze op alle exemplaren geleverd, later kwam er ook een handbak bij.
Ford Mustang GT
In de VS is wit veel populairder dan hier, via Amerikaanse auto’s komt het wel eens overwaaien naar ons land, zoals op deze Mustang GT Convertible. Het is even wennen maar ik vind het zeker niet zo slecht staan als op de meeste auto’s. De auto zelf vind ik ook lang niet zo onooglijk als vrij veel andere Amerikanen, het front vind ik zelfs erg mooi. Het is op een leuke manier retro, het verwijst duidelijk naar de Mustang Fastback 1967, die we kennen van de –hier hopelijk bij iedereen bekende- Eleanor. Zo mooi als die auto vind ik de huidige Mustang GT trouwens ook weer niet, maar de auto mag er zeker wezen. Het is gelukkig geen auto die heel wat lijkt maar vervolgens maar weinig vermogen heeft, zoals de Mustang uit de jaren ’80. Met 332pk valt er niet veel te klagen, wel wàt natuurlijk, maar voor die mensen is de Mustang GT-500 er. Die heeft 475pk voorin liggen en is daarmee een nog serieuzere sportwagen geworden! Mocht ik er eentje tegen komen, dan meld ik dat meteen.
Jaguar E-Type V12 Coupé
We zijn van klassieke auto’s als wat meer gewend aan wit, voor een E-Type is het ook geen heel uitzonderlijke kleur. De auto zelf is wel wat merkwaardig vormgegeven en heeft een beetje dezelfde structuur als de M Coupé als je kijkt naar de achterklep. Echt een coupé is het dus niet, eerder een soort hatchback. De achterklep van huidige XK 4,2 en XKR verwijzen duidelijk een beetje naar deze constructie, maar ziet er duidelijk wat slanker en vlotter uit, de achterzijde van de E-Type oogt toch een stuk zwaarder. Deze komt uit de laatste serie en is uitgerust met een 5, V12 die ook nog in de XJS is gebruikt.
Jaguar XK 4,2 Convertible
Wat vinden we van wit op de XK 4,2 Convertible? Cool! En dat terwijl het de eerste keer is dat ik er een in deze kleur zie, maar ik vind het wel dé kleur voor deze auto. En dat terwijl donkerblauw ook al zo goed staat. Ongeveer tien maanden geleden was de XK 4,2 voor het eerst te zien in Nederland, meen ik me te herinneren, en meteen vond ik het al een geslaagde opvolger voor de XK, heel mooi en duidelijk van de hand van Ian Callum, die ook verantwoordelijk was voor de lijnen van de DB7 en de vorige XK, auto’s die veel op elkaar lijken en er tevens erg mooi uitzien. Naast de eerder genoemde achterklep die duidelijk knipoogt naar de achterklep van de E-Type, is ook de ovale grill een onderdeel van de verwijzing naar het verleden. Voorin ligt het blok van de Aston AMV8 die iets is verkleind en gewijzigd en daarmee 300pk levert.
Lamborghini Gallardo Spyder
Één auto die naar mijn idee per sé een gewaagde of bijzondere kleur kan gebruiken is de Gallardo, zwart vond ik meteen al niets. Neem bijvoorbeeld geel, een klassieke tint op de Diablo en de Murciélago, die zelfs nog echt de beschrijving “mooi” verdiend. Oranje is ook al zo’n kleur, en zelfs lime-groen kom je nog wel eens tegen op de Gallardo, flitsende kleuren die er echt bij horen. Maar wit begint doet ook al weer zijn intrede, ook als metallic-lak die ik in de zomer van 2006 op deze Gallardo Spyder zag. En ik vind het een fantastische kleur voor de Gallardo, zeker voor de Spyder, één van de weinige auto’s die ik mooier vind dan zijn dichte variant. Ontzettend stoer in combinatie met de scherpe hoeken en de lage afmetingen. Het is echter een kleur die nog maar erg weinig wordt geleverd op de Gallardo, en zeker zeldzaam op de dichte versie. Het was trouwens een standaardkleur op de Gallardo SE, en dan te bedenken dat die veel zwarte details heeft! Heerlijk…
Mercedes-Benz 190SL
Na alle moderne Benzen werd het wel weer eens tijd voor een klassieker, dat is een heel ander ‘gezicht’, vind ik zelf. De vormgeving is veel leuker, en daarnaast blijft het ook wat bijzonderder omdat het toch een auto uit de jaren ’50 is. Zeker op deze cabrio is wit geen bijzondere kleur, ongeveer de helft van de 190SL’s die ik ben tegen gekomen hebben deze kleur! Het staat de auto dan ook best mooi, zeker als het interieur rood is. Ook dat is best gewaagd, rood zie je niet echt veel in een interieur. Het zijn klassiekers die je nog redelijk vaak zal tegenkomen, in ieder geval horen ze niet echt tot het allerzeldzaamste dat je maar één keer in de paar jaar tegen komt. Het zijn toch al auto’s van rond de vijftig jaar oud waarvan er bijna zesentwintigduizend zijn gemaakt. De auto op zich is niet heel spectaculair, geen bijzonder hoog vermogen of andere geintjes, maar desalniettemin is een mooi exemplaar meer dan 40 mille waard.
Peugeot 404 Cabriolet
Zo’n beetje toen de 190SL uit productie ging kwam in 1961 de Peugeot 404 op de markt als cabriolet met een mooie koets uit het atelier van Pininfarina. Je zult ze nog maar zelden zien, wat niet alleen komt door het geringe aantal exemplaren dat van de band liep tussen 1962 en 1969 (3.728 stuks), maar ook door de roestgevoelige koets. In Frankrijk wordt natuurlijk veel minder gerekend op regen, heel veel andere Franse auto’s uit die tijd zijn inmiddels ook voor een groot deel weggeroest. Goed onderhoud is dus gewenst als je je 404 dag-in-dag-uit buiten laat staan in een land als Nederland. De sedan kom je nog regelmatig tegen maar daar zijn er dan ook 1,6 miljoen (!!!) van gemaakt, meer nog dan van de momenteel veel minder zeldzame DS! En oh ja, nog bijna vergeten, wit staat de auto best okee, toch?
Porsche 356 Coupé
Één van de leukste Porsches vind ik zelf de 356, een leuk klein bol autootje dat qua koetsontwerp veel doet denken aan die van de VW Käfer. As je die wat platter maakt is het inderdaad net een 356. Ondanks de redelijk grote productieaantallen van de vele varianten en verder de niet zo heel bijzondere opzet van de auto is het nog een erg prijzige wagen, de minst kostbare variant is in goede staat al zo’n 25.000 euro waard, tot 35.000 voor de allervroegste exemplaren uit de begin jaren ’50 en zelfs 90 mille voor een originele Speedster en tevens voor een originele Carrera! Dat zijn versies met meer vermogen, om in te zetten bij onder andere de Carrera Panamericana, waaraan de auto zijn naam ontleent.
Porsche 996 GT3 RS
Alleen verkrijgbaar in wit. Dat maakt het al een stuk acceptabeler dat de auto in een niet zo alledaagse kleur is gespoten. Zoals jullie allemaal bekend is, is de auto daarnaast leverbaar met blauwe dan wel rode striping en velgen. In een ver verleden heb ik degene met rode striping al eens laten zien, zomaar voor het Hilton Hotel in Amsterdam, deze staat bij een wat natuurlijkere habitat, in Zandvoort vlakbij het circuit. Het regende toen ook nog redelijk hard, dus ik baalde eigenlijk als een stekker, ook al stond ik vlak voor zo’n bijzondere en supersnelle Porsche. Even later kwamen er nog twee M3 CSL’s voorbij, ook duidelijk van het circuit. Dat zijn de auto’s die gekocht worden door mensen die graag naar circuits gaan, je ziet ze ook relatief veel op de Nurburgring. Er zijn er trouwens maar 200 van gebouwd! Echt exclusief dus, van de Carrera GT zijn er al 6 keer zo veel maar waarom zie ik die dan nog zo weinig?
Porsche 997 Carrera 4 Cabriolet
Staat best ‘cool’ toch? Het is eens wat anders dan de meestal nogal niet-inspirerende kleuren op de 997 zoals… Zwart. Na ruim 2,5 jaar is het al een erg veel voorkomend model, zo veel dat ik mijn camera er nog maar zelden inspanning voor laat leveren, hooguit als het om een Turbootje gaat, of om de redelijk nieuwe Targa. Maar zoiets bijzonders als een witte laat ik niet staan, dat zie je haast nooit hier! In Londen had ik natuurlijk al meteen een witte Turbo, maar daar heb je al die rijke Arabieren natuurlijk.
De 997 Carrera 4 is natuurlijk uitgerust met een zescilinder boxermotor die in dit geval 325pk levert. Dat is genoeg voor een topsnelheid van 280 km/u! Echt behoorlijk snel dus voor die hoeveelheid vermogen. Klein detail: Fabriek-af hebben de niet-S modellen twee hoekige uitlaten en de wel-S modellen twee dubbele ronde uitlaten, deze zijn dus op ‘speciaal verzoek’ aangebracht.
Rolls-Royce Silver Wraith LWB Mulliner
We sluiten af met een echte klassieker, in twee opzichten. Niet alleen het feit dat de auto uit 1955 komt, maar natuurlijk ook om het feit dat het de klassieke combinatie is voor een trouwauto: wit, ouderwets, Rolls-Royce. Degene met korte wielbasis is 5m 23, die met de lange wielbasis is zelfs 5m 35 lang. Het ontwerp had nog best wat meer lengte aangekund zonder er disproportioneel lang uit te zien, maar ook zo ziet de auto er al heel erg statig en mooi uit, vind ik. Hoog, en met een hoge, rechte, lange neus die begint met een smalle hoge grill, iets dat in de loop van de tijd veranderd is in breed en relatief laag, dat is heel goed te zien door de jaren heen. Eerst de Cloud, toen de Shadow, toen de Spirit, toen de Seraph en nu de Phantom met weer een iets groter formaat. Het opvallende is dat deze auto’s wel veel zeldzamer zijn en conceptueel meer inhouden dan bijvoorbeeld een 356 en een 190SL, maar ongeveer net zo veel kosten. Blijkbaar is er veel meer interesse in klassieke sportieve auto’s dan in de enorme kolossen die je verder eigenlijk niet voor heel veel dingen zou kunnen gebruiken. Als je mij vraagt welke ik het liefste tegen kom, dan heb ik mijn antwoord al liggen!
Aston Martin Rapide zegt
ben ik de eerste met mijn reactie….???
Aston Martin Rapide zegt
Ja dus…!
Ik vind de lambo in het wit best cool uitzien, al zou ik zelf nooit wit nemen.
Barend zegt
Die 911 in het wit…. Ik raak een beetje opgewonden geloof ik :-)
Jonas zegt
Hoe komt dat hier zulke beestige wagentjes gespot worden, als ik een bmw tegen kom mag ik me al gelukkig prijzen:p
Knilles zegt
Lambo op 1, Porsche op 2 en de Jag op 3 :D
Markus zegt
Die Lambo is echt zeer mooi. Op die Mustang horen nog 2 blauwe strepen. Die oudere auto’s zijn vaak ‘levend’ wit lijkt me, beetje creme kleur. Geef mij maar het moderne spierwit.
Wit is gewoon nog steeds vet, helemaal geen 2006! Ook 2007!
shockey zegt
1.porsche 356
2.Mercedes-Benz 190SL
3.Porsche 996 GT3 RS
aldert zegt
ziet er leuk uit:)
DAT zegt
Toch mooi dat wit. Mooie plastische kleur.
Het is inderdaad mooier met wat meer zon erbij.
Dit is mijn natte droom; een witte porsche in een witte garage in Zuid-Frankrijk.
( Plaatje: Vrooom! garage voor 6 supercars in Tokyo / Klein Dytham Architecture )
Leon zegt
IDD een mooie kleur voor de Lambo. Er staan gelukking geen witte Ferrari’s bij!
m5 zegt
alleen die oldtimers zijn mooi in het wit
S AMG zegt
Oh fucking hell die Lamborghini die is echt helemaal top kan echt niet beter.
Dat is geen auto maar een meester kunstwerk
m5 zegt
owja de e39 m5 loopt zonder begrenzer ongeveer 300kmh
Fej zegt
Ik zie zo een GT3 RS wel zitten :-)
Klassiekerrally zegt
Zal ik JANUS (waar is ‘ie toch?) weer eens gaan plagen met een foto van een witte Countach? ;)
bezem zegt
alleen bij mercedes is de wit mooi ,bij de rest is het echt lelijk.
C30CDIAMG zegt
mooi he wit. vanaf juli staat bij mij ook een nieuwe witte auto klaar
VanNispentotSevenaer zegt
Eerlijk gezegd vind ik ze allemaal lelijk of ordinair…
Romeo zegt
Precies zon gallardo rijdt hier in eindhoven rond…
Met nog een jong gastje erin, te vette auto!!!
C30CDIAMG zegt
wit kan toch niet ordinair zijn. een neutralerer kleur bestaat niet
MV Agusta F4CC zegt
De Lambo is inderdaad wel veruit de stoerste!
De XK is verbazendwekkend mooi zo in het wit! Vele malen mooier dan de donkere kleuren vind ik persoonlijk!
En dan die DS…… Blijft een supermooie auto!
Tjaa.. Eigenlijk zijn ze bijna allemaal wel mooi! Blijkt maar dat wit een mooie auto alleen maar mooier maakt!
joeri zegt
wit is eigenlijk wel mooi op de meeste wagens dan toch
OPCfreak zegt
Mooi wit is niet lelijk!, het staat vooral goed bij de Lambo en de Porsches, voor de andere auto’s heb ik liever een donkere kleur…
OPCfreak zegt
alleen die blauwe striping op die GT3 RS is wel lelijk
Citrofiel zegt
Ik vind wit op moderne auto’s helemaal niks, ben ik nu achter. Op de klassieke auto’s blijkt het wel te staan… Alleen niet op alle, bij deze serie toevallig wel alle, maar bijvoorbeeld bij de Citroën 7, 11 of 15 vind ik het niets, of bij de 2cv ook niet… (om het maar bij Citroën te houden) Alleen bij exclusieve klassiekers, zoiets.
@ klassiekerrally; Zeker doen! :D (maar idd, waar zijn Janus en Rick dos? Iemand?)
Chris zegt
Mustang GT Convertible
;) Het is een dichte versie :D
Benny1 zegt
Schrik wat ziet die M5 in het wit er goedkoop uit zeg:S Wat raar.
De rest daarentegen ziet er best mooi uit in het wit, het is in ieder geval erg bijzonder:)!
OJ zegt
Die Gallardo lijkt wel een heel aparte glans uit te stralen, niet? Anders dan die andere kleuren wit…
Of zijn dat gewoon mijn opborrelende hormonen?
SugarFree zegt
@ DAT: zelf geschoten die foto? De foto (zowel als de auto…) is zeer goed!
ontopic
1. Gallardo (vanwege het brute karakter)
2. Jaguar E-type
3. Porsche 356
4. Porsche cabrio
5. Citroen SM
De M coupe was voor mij de grote meevaller in deze kleur!
De GT3-RS heb ik ooit een keer in Rotterdam gezien; zowel de wit/blauwe als een wit/rode (extreeeeem brute auto, hoewel ik dan liever een gewone GT3 heb).
offtopic: bij witte onderwerpen voortaan ietsjepietse overbelichten op je camera; vooral de Gallardo is te grijs voor een witte auto (of beter nabewerken :)) maar daar gaat het nu niet om, das waar.
touaregv6tdi.driver zegt
die 997 is echt waanzinnig, zeker de mooiste uit deze serie, die wielen ook!
C30CDIAMG zegt
Maar autoblog wist dit een jaar geleden natuurlijk al… http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/01/wit_wit_wit
august zegt
@jim, “Voortaan gaat alles digitaal, wat ook wat nadelen met zich meebrengt.” wat ervaar je als nadelen?
Classic red zegt
@OJ
Dat heet parelmoer lak.
SugarFree zegt
@ august:
misschien dat overwegend witte voorwerpen/onderwerpen al snel als (iets) te donker worden weergegeven; de belichting compenseert dit niet altijd goed. Ook niet bij (heel) dure camera’s.
joris&eno zegt
ik vind de Lambo + Porsche wel goed staan, bij die Jaguar vind ik het echt super lelijk
Bdwn zegt
Damn! Die Porsche 997 Carrera 4 Cabriolet in het wit! Yummie!! Alleen waarom dan ook geen witte remschijven ;)
SugarFree zegt
correctie:
ik bedoel: omdat witte onderwerpen te snel als… (blabla)
SamSam zegt
Porches zijn bruut man
2cv13 zegt
Mooie plaatjes!! Vooral die DS en SM. Die DS is overigens geen halfautomaat, maar een handbak.
De semi-automaat is te herkennen aan een kleiner pookje wat rechtomhoog uit het dashboard steekt.
DAT zegt
@SugarFree; Nee, ik de foto niet zelf geschoten, wel zelf ingescand, dat wel.
De Porsche staat in een speciaal ontworpen garage voor zes supercars in Tokyo.
Misschien een leuk onderwerp voor een topic: Coole Garages.
Appeltje zegt
@ Chris ja duidelijk geen Convertible… Foutje :P
@ OJ de Gallardo is metallic, de rest niet, vandaar dat het er heel apart uit ziet!
@ August de kleurenbalans en belichting luistert wat nauwer, met analoog kun je makkelijk wat over/onderbelichten terwijl je met een digitale camera wat moet eenklooien in sommige situaties. Daarnaast blijft de beeldkwaliteit van analoog beter (dat zie je bij uitvergrotingen). Verder niets dan lof :D
vincent zegt
Leuk hoor de lambo en de 966 rs op luxemburgse platen.
Zin er weer wat mensen die zich de BPM en BTW weten hebben te besparen?
De 966 RS is natuurlijk helemaal top met als kenteken RS 966 (0). Zo’n persoonlijk kenteken kosten in luxemburg meer een paar euro extra.
m5 zegt
@ c30 cdi amg wat voor auto heb je besteld
vincent zegt
paar typfoutjes door snelheid, maar iedereen weet wat ik bedoel he?
http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/12/rijden_zonder_bpm_en_btw
daaf zegt
bij mij:
top3:
1.Lambo (das gewoon super mooi)
2. Gt3 RS (ook heel mooi, een van de bruutste auto’s van porsche)
3. POrsche 997 Turbo (mooi gelijnd)
SugarFree zegt
@ DAT
nogmaals: coole foto’s.
maar om nou een speciale garage te ontwerpen voor speciale auto’s…
dat knaagt
je hoort te rijden in die dingen
zet dan een soort mock-up neer, zonder motor…
sacha zegt
@Appeltje: Altijd in RAW schieten, en kleur en belichting nabewerken met Aperture of iets vergelijkbaars. Dan zijn de nadelen weg.
SugarFree zegt
@ sacha
Heb het idee dat de camera van Appeltje geen RAW-modus heeft.
Geeft niet, gewoon bij jpg iets overbelichten (neem aan dat dat wel kan).
En ja, anders ook achteraf in jpg toch helderheid bijstellen, en evt. contrast. Verbetert allicht.
kor zegt
de lambo in het wit is heel mooi
TekNak zegt
Als ik zou mogen kiezen om te krijgen zou ik de m5 en de bently continental R kiezen;) hele fijne wagens om mee te rijden!
joep zegt
die 404 blijf ik toch wel echt heel erg gaaf vinden! echt een kicke wagen!
Verder vind ik de XK in het wit zeker ook heel erg moi! Dat had ik eerlijk gezegt niet verwacht… Gallardo is uiteraard ook heel vet, maar zwart vind ik daar juist wel mooi bij staan, zoals de nra uitvoering..
C30CDIAMG zegt
335D Touring M + chip
Citrofiel zegt
@ DAT; Een topic over coole garages… Goed idee. Ik heb er al één in gedachten! :D
august zegt
@jim: goeie chip + interpoleren doet een hoop.. weet niet tot hoever jij wilt uitvergroten, maar de kwaliteit hoeft niet snel de beperkende factor te zijn. Scherpte verlies je met analoog ook. Wat onder- of overbelichten betreft, de bediening van je camera hangt daar nogal mee samen, nietwaar? Belichting aanpassen hoeft slechts kwestie te zijn van een stop meer of minder met ’n stapsgewijsdraaiendwieltje, wie kent ze niet. En zoals Sacha zegt, nabewerken is prettig. RAW vind ik niet per se nodig, je komt aardig ver met jpg’s, ook bijvoorbeeld witbalans is dan nog redelijk aan te passen. Check ook Adobe Lightroom.
Erik zegt
Ik vind de Porsche 996 GT3 RS echt uber lelijk, ik hou zoiezo al niet van Porsches maar dit vind ik zo lelijk dat het bijna mooi is.
Ik vind de Bentley Continental R het mooist, maar zou em liever in een andere kleur willen.
DAT zegt
@SugarFree “je hoort te rijden in die dingen
zet dan een soort mock-up neer, zonder motor…”
Een mock-up ? in je garage ? Dat lijkt mij zoiets als een opblaaspop…
Als je goed op de foto kijkt zie dat er boven een ruimte is warvan je naar de auto’s kunt kijken en is verbonden met hun huis. Zo is die foto van die Porsche ook gemaakt.
Kijken én rijden, daar gaat het om.
CSL zegt
@Appeltje
Ter informatie, de Z3 M Coupe accelereert NIET in 6,2 maar 5sec naar de honderd.
En de E39 M5 gaat zonder de begrenzing over de 300km/h! ;)
Que zegt
Witte auto’s zijn vaak echt vet :) En de meeste supercars staat het ook gewoon, maar je ziet ze in Nederland helaas niet zoveel.
De dikste witte supercar die ik gespot heb is toch wel de Lamborghini Murcielago LP640. Wat een auto, en wat een geluid. De gewone Murcielago vindt ik niet echt mooi, maar de LP640 daarentegen weer wel.
Mijn foto’s en video: http://www.autospotting.nl/index.php?p=spot&id=1389
En natuurlijk gespot in Dusseldorf ja :P
Porsche Fan zegt
Die Porsche zijn echt Vet
geweldig :D
johan zegt
lamborghini gallardo spyder: 1
ford mustang GT: 2
bmw m5 :3
Klassiekerrally zegt
Er zijn drie auto’s waar ik wit erg mooi vindt:
De Lotus Esprit (de Giugiaro versie)
De Lamborghini Countach
De oude Porsche 911 RS (eigenlijk de nieuwe ook, met blauwe letters en velgen aub)
en Citrofiel… Die foto van die Countach was een soort ‘running gag’. Is vaak genoeg geplaatst nu.
Kijk maar op mijn site, dan vind je ‘m wel bij de restauraties. ;)
Barry330cd zegt
Die witte Gallardo Spider! Ik krijg daar echt een mega kabouter van, wat ziet dat er gemeen vet uit.
gijs zegt
kijk deze crash van een murcie lp640
http://www.dumpert.nl/mediabase/7498/db6806c9/index.html
Wibbelink zegt
Wit is terug wij hebben de volgende auto’s de afgelopen maanden afgeleverd.
Ferrari F430 Spider F1
Mercedes CL500
Cayenne V8 S
Super dik, maar inruilen blijft een probleem, gewoon af rijden.
Fons zegt
Ik zag laatst een quatroporte in het wit.
Heeft wel iets, vooral toen je 4 van die yakuza japanners in super strakke pakken uit zag stappen, compleet met snelle ray-bans
Wibbelink zegt
Bjanco Fuji is de benaming voor Parelmoer wit op een Maserati Quattroporte, inderdaad super Fons. Wist je dat wit metallic niet bestaat, wit is altijd uni lak of parelmoer.
Fons zegt
Ik moest er echt even de tissues bijpakken.
Wibbelink zegt
Wordt tijd dat ze leeftijds limiet invoeren, Fons is veelste jong om met de grote jongens mee te praten.
Fons zegt
Wie heeft het over praten? Kwijlen is meer van toepassing.
pipo zegt
als het over die lambo gaat geef ik je grooooot gelijk! super strakke bak…
puk zegt
@csl idd de z3m is wel iets vlotter dan 6.2 de 2e serie met s54 blok uit de e46m3 leverd normaal 226pk ipv 343 dat komt door het uitlaat systeem en er zijn er 281 gemaakt.
huhu zegt
Appeltje, kan je mij vertellen wanneer je die 2 m3 csl’s hebt gespot? Ik was vorig jaar nl. ook in Zandvoort waar ik 2 m3 csl’s spotte.. Mooie serie, weer…
RA999 zegt
die witte m5 staat in de buurt van mijn school dus die zie ik elke dag
Knoopie zegt
Waarschijnlijk was het geld bij deze mensen op. Witte kleur is gratis :D
C30CDIAMG zegt
Nou ik zal je wat moois vertellen. Wanneer je standaard een -bmw- koopt en je wilt metallic dan moet je bij betalen.
Maar wanneer je b.v. een M-pakket neemt maar je wilt uni hebben dan gaat het geen bedrag vanaf.
Egon zegt
Vroeger was het: met ’n witte blijf je zitteh. Maareh, ik denk dat autos in het wit steeds mooier worden… Die witte 997 mooi!!!!!!!
H.J. Vaesen zegt
Erg goed die Mustang en die RS.
CSL zegt
@puk
Klopt, maar volgens mij bedoel je 325 ipv 226.
Ik ken wel een paar die standaard 343pk hebben. Met een andere uitlaat systeem weet ik ook hoe die monsters presteren.
maarja, blijkbaar weet “” appeltje “” het nog niet. ;)
Appeltje zegt
Ik wist best dat de meeste een M3 E36 blok hadden, of is dat nog iets anders? Met 321pk dacht ik overigens…
@huhu die heb ik in Juni 2006 op de boulevard gespot, eerst de 996 GT3 RS en later nog drie M3 CSL’s vlakbij elkaar.
Tombnolz zegt
De gelijkenissen tussen de E-type en de Z3-coupé zijn inderdaad niet erg ver te zoeken.
Die Rolls is echt afzichtelijk lelijk. Dan spaar ik liever voor een 190sl!
Jasper zegt
ff kleine opmerking mbt. de 356 carrera-modellen:
die ga je echt niet vinden voor 90.000 euro hoor, coupe’s beginnen vanaf zo’n 2 ton in euro’s en cabrio’s of speedsters lopen richting de 3 ton in euro’s….
(mits het natuurlijk om een echte gaat)….
clk zegt
die lambo..en die porsche echt lekker…kwijl
Xander zegt
Ik heb in eenzelfde gallardo, in het wit, gezeten!
Marc zegt
Die open witte snoek spreekt me wel aan. Maar wat me daaraan nog het meeste opvalt is dat iemand hem in hartje Amsterdam gewoon met geopende kap aan de strat durft te zetten!
johan zegt
Hallo allemaal
Heeft iemand van jullie wel eens een witte s-max met 18″en donkere ramen gezien? Heeft iemand wellicht een afbeelding van een dergelijke auto?
Ik wil denk ik zo eentje aanschaffen
groeten!
Job zegt
Bij hessing zeggen ze: Met ’n witte bijf je zitte.
Markus zegt
Wit is de bom! Nog steeds! Wit is vet. Vet Mooi! Mooi met een ‘M’. Witte Lambo, witte Porsche, witte Mustang, witte M5; Mooi, Mooi, Mooi!
free zegt
auto’s die ik wel vet vind in het wit: BMW 1, Porsche’s, Lamborghini’s, Wiesmann GT (hoewel hij mooier is in het antraciet)… en enkele oldtimers
Wit gaat volgens mij goed samen met de scherpe vormen van de BMW 1 en die Lambo’s, met ’n Porsche en de Wiesmann owv de rondingen.
Het blijft een verschillende smaak voor iedereen, daarom dat ze bij de meeste merken verschillende kleuren aanbieden hé…
drifter zegt
wit is een prachtige kleur vooral als ze een sportiefe look hebben
mss spuit ik mijn e46 m3 nog int wit
KV zegt
als je ’t mij vraagt zijn de porsche en de jaguar de mooiste. Jaguar is de laatste tijd zeer goed bezig