Krijg je opeens een déja-vu bij het zien van deze post, wees dan niet getreurd, want het is meer een aanvulling op dan een herhaling van de NSX van vorige week. De coupé is al spannend, in een NSX-T ga je al helemaal uit je dak!
Toen de NSX vijf jaar in productie was werd er een open versie toegevoegd aan het gamma. Het was de NSX-T, die een uitneembaar dakpaneel had. Om de afname van de stijfheid te compenseren hoefde de auto maar 45 kilo aan te komen. Voor de Amerikaanse markt werd de coupé op enkele speciale oplagen na volledig vervangen door de NSX-T, maar in Europa bleef de auto veel zeldzamer dan de coupé. Helaas valt hij vaak ten prooi aan creatievelingen die andere wielen monmteren, en in dit geval ook andere uitlaatsierstukken. Dit exemplaar stond op een zomeravond achter een Wiesmann Roadster MF4 op de Kurfürstendamm geparkeerd.
Lees morgen mee over de meest bijzondere spot van de trip!
toyotafortuner zegt
Wat een ongelofelijke prachtbak! En dat rood staat hem erg goed!
paulaner zegt
Ik vind deze velgen echt een probleem. De uitlaten mogen wat minder prententieus..
paulaner zegt
@paulaner: *geen pobleem
timberleek zegt
@paulaner:
eens
Die velgen zijn nog wel strak, die vind ik nog wel passen (wat zijn eigenlijk de originele?)
ricardo zegt
@timberleek: Even opgezocht. Dat zouden deze jetsers moeten zijn.
ferrari250gto zegt
@ricardo: Vind die originele velgen mooier, iets hoekiger. Sierstukken zien er eigenlijk wel gaaf uit, niet te overdreven.
ricardo zegt
@ferrari250gto: Mee eens. Krijg een Opel Calibra-gevoel van de velgen die er nu onder zitten.
timberleek zegt
@ricardo:
ah thanks, die zijn ook strak inderdaad
E34M5Touring zegt
@timberleek: De velgen onder de topic auto komen van Momo geloof ik. Origineel zijn inderdaad de velgen op de foto van @ricardo:
mmot05 zegt
@E34M5Touring: volgens mij zijn het Zender Monza velgen
mmot05 zegt
@mmot05: nee sorry, die zijn vijf spaaks
E34M5Touring zegt
@mmot05: Ik weet het bijna zeker. Maar please feel free to correct and smack me if i’m wrong :)
RuVi zegt
@E34M5Touring: het zijn OZ velgen. Mijn vader had deze als wintervelgen op zijn v70 classic
E34M5Touring zegt
@RudyV: Consider me corrected and smacked :) Ik had MOMO in mijn hoofd, meen ik is ergens gezien te hebben. Guess not :)
RuVi zegt
@E34M5Touring: “OZ racing Saturn Plus 6-spoke monobloc alloys” om precies te zijn
Olle zegt
Mooie bak, staat te koop trouwens.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/honda-nsx-berlin-obersch%C3%B6neweide/171225788.html
E34M5Touring zegt
Blijft een plaatje, vind het qua looks denk ik wel de mooiste van de JDM Legends. Met de Supra als close second. Volgens mij is zo’n NSX prima te rijden dagelijks.
r5d5 zegt
zo’n 12 tot 15 in nl dacht ik
voytekbe zegt
Blijft echt een mooie bak. Is één van de weinige jappen waar ik meteen voor zou tekenen.
redneckdarian zegt
Na mijn Honda MB-50 en 2e generatie Prelude ben ik wel echt Honda fan en dan is dit echt de ultieme top natuurlijk!
overigens vooral van de wat oudere Honda’s natuurlijk
midasracer zegt
Prachtige strakke auto, alleen jammer van die te lange kont. In ieder geval 10x beter op de oprit dan zo’n overgestylde Ferrari anno nu.
jzaero zegt
@midasracer: als je mij vraagt Ferrari, Lamborghini, Porsche of NSX, zeg ik ongetwijfeld NSX.
banjaloeloe zegt
@jzaero: 458 italia of nsx?
jzaero zegt
@banjaloeloe: NSX..
jzaero zegt
http://www.iputinwork.com/wp-content/uploads/2010/08/nsx_s12p_custom_02_800.jpg@banjaloeloe:
heidi zegt
-= edit: http://www.google.nl =-
E550 zegt
Hoe haal je het in je hoofd om zo’n mooie ‘klassieker’ zo te verneuken. Dat ding moet gewoon helemaal origineel en standaard en dan het liefst met een Acura badge. Mooiste Japanner ever made, gevolgd door de Nissan 300ZX Z32 die jammer genoeg ook vaak verneukt wordt door hobbyisten.
bozewolf zegt
@e550: Met Acura badge?
Heiligschennis! Die suffe luxe-badges zijn juist uitgevonden voor statusgeile Yanks.
Dit is gewoon een Honda net zoals een Lexus IS200 altijd al een Toyota Altezza was.
E550 zegt
@bozewolf: je hebt gelijk.
lincoln zegt
@bozewolf:
uitgevonden voor statusgeile yanks ..
bijzonder dan ..
want er is er geen 1 aan een Nederlander verkocht ..
lemster zegt
De coupe is wel een stuk begeerlijker dan de targa. De coupe is veel stijver en er zijn dus zelfs mensen die duizenden euro’s uitgeven om het dak weer dicht te laten maken.
xilver zegt
Leukste Honda ooit gebouwd.
yerrie zegt
mooi
hondaf1racing zegt
Wat een heerlijke wagen! Mooiste auto ooit!
lincoln zegt
echt een droom auto ..
zo slecht verkocht dat ze bij Honda niet eens een opvolger kunnen maken omdat er dan weer geld bij moet ..
echt een auto voor dromers dus ..
bozewolf zegt
@lincoln:
Beetje net als de Veyron dus…
bevindt die ouwe Jap zich helemaal niet in slecht gezelschap uiteindelijk…
basjaski zegt
@e550
Waarom Acura badge? Was toch duidelijk volledig ontwikkeld bij honda en alleen aan domme amerikanen verkocht als Acura zodat ze dachten dat ze iets amerikaans kochten.
Ik vindt ze geweldig hoor, maar voor hetzelfde geld koop ik toch liever een F355. Mooier en klinkt lekkerder.
E550 zegt
@basjaski: Een Acura badge is iets realistischer, omdat er bijna geen standaard Honda’s NSX over zijn.
stijn_torfs zegt
Ooit een deal gehad met een klant van me, waarbij ik hem een fikse korting gaf voor een installatie van een inbouwnavigatie, indien ik zijn NSX voor een avondje mocht lenen.
Zoals afgesproken zet de klant ’s avonds zijn NSX bij ons op de oprit, met een lege tank weliswaar.. :) Gelukkig nog net aan het tankstation geraakt om bij te vullen zodat we de rit van ons leven konden maken! (was toen net 18) het ging hier nog om een 5 versnelling, maar die raakte in 3de al de 180km/h aan. Echt wat een ervaring..!!!
ckaka zegt
NSX, 300ZX, Supra, RX-7: allemaal Japanse toppers!
Jammer dat sindsdien weinig spectaculairs uit deze merken komt, op de GT-R na…