Op plaatjes hadden we hem al wel gezien, maar in het wild nog niet. En dat is ook niet zo gek, want er rijden er maar 3 van rond.
De BMW M3 GTS is een behoorlijk zeldzame wagen, die met een productieaantal van ca. 200 stuks alleen de M3 CRT (67 stuks) voor zich moet dulden in exclusiviteit. Ondanks een prijskaartje van zo’n 2 euroton zijn ze natuurlijk allemaal verkocht, want het schijnt ook wel echt een behoorlijk beest te zijn. Vicki werd er in ieder geval helemaal jippig van. Toch zijn er altijd mensen die niet tevreden zijn met 450 pk uit een 4,4 liter V8 (hoewel het bij dit model volgens mij niet in de eerste plaats om de pk’s gaat). Speciaal voor hen wist G-Power de hand op een drietal exemplaren te leggen, die een krachtkuur ondergingen.
Het atmosferische blok werd van een supercharger voorzien en in de eerste berichten werd een vermogen van 720 pk genoemd. Later werd dit een klein stukje teruggeschroefd naar een nog steeds bizar hoge 635 pk. Ik vraag me alleen af wat deze bak extra vermogen met de auto doet, want volgens mij hadden de BMW-engineers veel moeite gedaan om er een track-fähig, uitgebalanceerd geheel van te maken.
Of de supercharger op het circuit roet in het eten gooit of de rijbeleving juist versterkt kan alleen de Zwitser die het voorrecht heeft elke dag achter het stuur van dit beest te kruipen vertellen. Wij moeten het met de foto’s doen, maar dat is ook geen straf. Check de voor het eerst gespotte G-Power M3 GTS, mét matte wrap, en dus zónder g-power badge, op autojunk.
Met dank aan porsche911turbo2 voor de spot!
autobart zegt
Zeer dik, de 3 serie Coupé vind ik de mooiste 3-serie die er leverbaar is :)
jensdm zegt
@autobart: met m sportpakket! Volledig mee eens ;)
norge zegt
Zoveel vermogen, laten we hopen dat het heel blijft.
xilver zegt
@norge: G-Power kennende zal het wel in 1 stuk blijven. Die lui weten wel met wat ze bezig zijn.
speedlimit zegt
@xilver:
Eerst zien dan geloven ;)
xilver zegt
@speedlimit: Als je ziet naar hun voorgaande creaties en die blijken toch heel betrouwbaar te zijn ;-).
Die M6 is trouwens echt wel dik.
maxx1 zegt
@xilver: die g-power m6 is ziek! filmpje gezien dat hij op de autobahn een porsche 997 gt3 (rs?) er flink uitreed. dat ding loopt rond de 360 toch?
xilver zegt
@maxx1: Idd, ik heb het ook gezien. Ze hebben ooit een M6 G-Power gemaakt die de titel van snelste coupé ooit heeft behaald.
Die dingen zijn echt ziek, daarom verdient G-Power toch wel enige bewondering.
maxx1 zegt
@xilver: mwah mwah, bewondering vind ik ook een beetje ver gaan. want ik denk als je naar hamann gaat en om een tuning vraagt die een top van 380 km/h mogelijk maakt dat ze dat maar al te graag doen. Brabus doet het met mercedes en die heeft ook titels gehad, brabus rocket (mercedes cls die rond 360 loopt) vergelijkbare auto.
xilver zegt
@maxx1: Daar heb je een punt maar als ik ooit het in mijn bol zou krijgen om een auto te laten tunen dan gebeurd dat wel door Brabus of G-Power ;-)
maxx1 zegt
@xilver: met je eens, wel brute apparaten! vooral die van g-power. de brabus rocket is teveel aangepast. Ik zie liever een auto die onderhanden genomen is en die er nog vrij standaard uit ziet.
xilver zegt
@maxx1: Mmm ik moet eerlijk toegeven, mijn voorkeur gaat naar Brabus maar dat heeft vooral te maken met de benaming van de wagens (Een wagen die Rocket of Bullit heet… dat MOET je gewoon hebben :mrgreen:) en ik heb heel positieve ervaringen met het personeel van Brabus. Die lui blijven enorm vriendelijk, zelfs al weten ze dat je het geld niet hebt om een Brabus te kopen.
maxx1 zegt
@xilver: meen je dat? ik ben met mijn vader wel is naar Kroymans wezen kijken naar een aston martin vanquish, hij kwam met een citroen berlingo kwam aanrijden (toen zijn zakkelijke auto haha). zijn droom was om ooit een vanquish te hebben, maar we werden niet eens geholpen. moesten er zelf op af stappen en toen waren ze nog niet eens in staat om te helpen. Uiteindelijk heeft hij een jaartje een Mercedes cls 63 amg gereden. (pracht auto)
een wonder dat ze bij brabus je gewoon nog te woord willen staan! de benaming van brabus is inderdaad wel erg bruut. G-power klinkt een beetje negerachtig haha
maxx1 zegt
@maxx1: of wel hij was wel degelijk geïnteresseerd in die vanquish. logisch dat die hut failliet gaat.
vriendelijk blijven en behulpzaam is altijd belangrijk. mocht de gene nu geen geld hebben en later ineens de lotto winnen en jij hebt hem goed te woord gestaan dan is de kans groot dat hij bij jou die Ferrari komt halen.
eigenschuld frits ;)
xilver zegt
@maxx1: Ik heb met die lui gesproken op het autosalon van Génève. Daar waar ze bij Ferrari en Lamborghini nee zeggen om je op de stand te laten mag je zelfs van Brabus in de auto’s gaan zitten, ondanks dat de Brabus Business 800k kost (toegegeven, ik kan goed praatjes verkopen ;-)). Ik ken zelfs iemand die ooit bij Brabus voorbij reed en hij besloot om eens een kijkje te gaan nemen. Hebben ze hem een korte rondleiding gegeven door de fabriek.
maxx1 zegt
@xilver: naja brabus kun je geen fabriek noemen :P, maar dat is zeker wel vet. Een droom van mij is om ooit zelf een eigen merk te beginnen of een tuner te worden. Niet dat er idioot veel geld te verdienen valt. over tientallen jaren kan het al afgelopen met de auto zijn
xilver zegt
@maxx1: Ik laat dat liever over aan de professionals want ik heb er zelf niet genoeg inspiratie/kennis van ;-)
speedlimit zegt
@xilver:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;)
xilver zegt
@speedlimit: Afwachten ;-) Hoe dan ook, ik vind hem verschrikkelijk lekker en zie graag de jongens van G-Power passeren.
norge zegt
@xilver: Weten degenen die de auto kopen dat ook dan?
bobb zegt
Beetje Porsche style, oeps zeg ik nu iets verkeerds.
xilver zegt
@bobb: Idd, de prints doen wat denken aan een GT3 RS ;-)
autobart zegt
@xilver: En een beetle :P
joosthoeve zegt
Zolang het vermogen goed kan worden afgegeven en de koppelkromme voordelig is, lijkt het me wel goed voor de beleving! Alleen vraag ik mij soms af waarom je zo’n auto wil laten tunen, neem aan dat BMW meer R&D achter zijn product heeft zitten dan een gemiddelde tuner.
xilver zegt
Ja hoor, matoranje op een M3! übergeil ;-)
Punk zegt
Hij had een CSL spoiler moeten krijgen, jammer.
smoked zegt
Dit is gewoon waanzinnig mooi!
Cantago zegt
Zooo heey! Dit ziet er echt gruwelijk uit:D Wat een prachtige matte wrap, ziet er onwijs strak uit. Super diepe kleur (of een geweldige fotocamera?). Dat zwart met oranje is echt super! Hele mooie spot dit, zonder twijfel.
nsmvo zegt
Deze deed toch 3,3 seconden over de 0 naar 100 trip?
lenyboy zegt
omega vet ding :D
dennisr zegt
heerlijk ding, zou hem zelf ook bestellen als ik het geld had, dan maar 2 ton minder, wel een geweldige bak.. doet me idd wel een beetje aan porsche denken die print..
0725414 zegt
M3 GTS + G-Power = AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!
bigcar zegt
betwijfel of het uitgebalanceerd zal zijn. (te) veel vermogen voor zo’n kleine auto (vind ik omdat: bmw het anders af-fabriek zo had af kunnen leveren, niet gedaan waarschijnlijk omdat het anders voor geen meter rijd. het is per slot van rekening een auto die volgens mij op het circuit thuis hoort…)
dbonline zegt
Knappe wagen, maar lijkt wel een Porsche GT3 met deze liveries…
the-budel-guy zegt
kleur is: HELL YEA.
rest is noooooooo
w1ck3d zegt
achja vond een gewone M3 cabrio te koop met een g-power setje, voor de geintreseerden ;) (belgische advertentie)
http://nl.kapaza.be/antwerpen/bmw-m3-cabriolet-e93-4-0i-v8-g-power-54536161.htm
spykerboy zegt
@w1ck3d: helaas cabrio
maxx1 zegt
zonde, een gts wordt later absoluut geld waard. jammer dat er mee gekloot is. kun je beter een standaard m3 naar gts looks brengen en dat vermogen flink opkrikken!
amateur zegt
@maxx1: Wie zegt, dat deze bmw een orginele gts is.
Stickers kan je overal kopen.
maxx1 zegt
@amateur: klopt, maar als je de tekst goed leest kun je eruit halen dat het om een gts gaat. & ik hoop dat het geen echte is.
de gts is simpel na te maken. dus het is mogelijk
spykerboy zegt
1 van de mooiste modellen de M3GTS en ook nog is inspiratie voor me eigen bmw ;) dit wil ik is in het echt zien! uber spot!
jellederijke zegt
Ik zou niet weten waarom het extra vermogen de balans plots uit de auto haalt. Bovendien is die GTS uitgebreid aan te passen in zijn settings: downforce, camber etc. Superdikke bak, met een dito vermogen. Hoe BMW gek ik zelf ook ben, ik zou toch liever een GT3RS voor op het circuit hebben. Of deze: http://www.loaded.se
jack_abarth zegt
Die eigenaar was afgelopen zomer bijna elk weekend te vinden op de ring.
TDI-goeroe zegt
waar anders dan aan de Nordschleife? :D
highperformance zegt
afblijven van dergelijke auto’s, kan me niet voorstellen dat de complete handling wordt vernaggeld door dergelijke praktijken.
highperformance zegt
@highperformance: niet wordt vernaggeld, bedoelde ik