Wat is nog lekkerder dan een coupé met hoogtoerige V8? Een cabrio met hoogtoerige V8 natuurlijk! Misschien wel Audi’s laatste voor een hele lange tijd.
Natuurlijk grijp je de kans een bruut als dit eens te bezitten als je de middelen hebt. Al is het maar voor heel even. Een Audi RS5 is veel te groot, zwaar en ‘gevoelloos’ met sturen. Zodra je echter het gas open trekt vergeet je alles. Slechts de klank van 4,2 liter en 8 cilinders bij 8300 toeren per minuut galmt nog door de bovenkamer. Een oorverdovend gebrul dat zonder belemmering van enig raam of dak zijn weg naar de cabine vindt.
In dit geval is ook de kleur helemaal goed gekozen. Want grijze auto’s, Audi’s in het bijzonder? Daar zit niemand nog op te wachten.
Tot slot heeft Audi natuurlijk nog een R8 Spyder in het assortiment voorzien van een even heerlijke V8. Als je stoelen, bagageruimte en nog eens €55.000 kan missen als kiespijn is dat natuurlijk dé auto om Audi’s 4.2 V8 mee op pad te nemen. Net als bij de RS5 is het maar de vraag: hoe lang nog? Voor meer foto’s van het rode gevaarte zie autojunk.nl.
rufctr01 zegt
Wauw een rode A4, hij durft!
cocksdriveaudi zegt
@rufctr01: Hij durft niet alleen, hij is ook nog eens gek, dat hok doet vanaf 131.000 euro
rufctr01 zegt
@cocksdriveaudi: mee eens, ik kies dan ook wel iets anders uit.
cocksdriveaudi zegt
@rufctr01: iets met carrera S of zo, kost om en nabij het zelfde die is vanaf 126K en daar toer je een heel stuk beter mee rond.
Wil je open rijden koop een Saab 900, 170 Pk-tjes is zat zonder dak
Jochempie zegt
@cocksdriveaudi: Als het gaat om open sensatie dan voelt zo’n banaan achter een speedboot nog steviger aan dan een Saab 900.
cocksdriveaudi zegt
@Jochempie: Een saab 900 ros je inderdaad niet af nee, daar toer je mee wat ook meestal de essentie is van openrijden, als jij plannen hebt om zonder dak de 250+ aan te tikken be my guest ben benieuwd of je het gaat waarderen
rufctr01 zegt
@cocksdriveaudi: mijn vrouw heeft een 177 pk 307CC. Ik ben met het dak eraf nog niet boven de 200 geweest. Is niks aan om zo hard te rijden met een vabrio.
cocksdriveaudi zegt
@rufctr01: tja boven 150 wordt het al snel oordoppen in en oorkleppen op maar ja daar zijn ze ook niet voor bedoeld om zo hard open te rijden,
vandaag had ik geen haast heerlijk de saab gepakt dakkie open en genieten van het mooie voorjaarsweer, heerlijk
jrk68 zegt
@cocksdriveaudi:
Heerlijk hè, net terug. Het dak is er pas op gegaan in de garage. Genieten met een hoofdletter G….
bisazza zegt
@jrk68: jaja. Dat zei je al. Als je nou eens net zoveel tijd aan je werk besteed als een ab.nl dan had je ongetwijfeld ook zo’n mooie rs5 kunnen kopen in plaats van die traag schakelende en slecht gemotoriseerde gehakt molen van je
Lucb zegt
@cocksdriveaudi: En gaat de auto ook nog eens zakelijk rijden
alem-m5 zegt
@rufctr01: ik weet niet of je kan lezen, blijkbaar niet maar er staat toch echt rs5
rufctr01 zegt
@alem-m5: is het anders dan een A4?
545e60 zegt
@alem-m5: ja wat is het verschil?
alem-m5 zegt
@545e60: misschien moet je nog ff terug naar groep 3 om te leren wat t verschil tussen 4 en 5 is.
545e60 zegt
@alem-m5: het verschil tussen 4 en 5 weet ik, maar dat was mijn vraag niet.
Tommy2 zegt
@545e60: De A5’en zijn de excentriekere varianten van de A4. Net zoals de 4-series dat van de 3-serie zijn.
545e60 zegt
@Tommy2: nee de 4 serie is gewoon de coupe versie van de 3 serie. De 4 serie komt dus ook alleen met 2 deuren. De A4 en A5 kunnen beide 4 deuren hebben. Dat is nog al een groot verschil en daarom gaat je hele vergelijking niet op. De 4 serie is de coupe van de 3 serie. Maar de A5 is niet de coupe van de A4.
Tommy2 zegt
@545e60: Onzin.
– De A5 Coupé is de coupé-variant van de A4, net zoals de 4-serie Coupé dat van de 3-serie is.
– De A5 Cabriolet is de cabrio-variant van de A4, net zoals de 4-serie Cabriolet dat van de 3-serie is.
– De A5 Sportback is een vierdeurs coupé-variant van de A4, net zoals een 4-serie Gran Coupé dat van de 3 serie is.
Het enige wat BMW straks extra heeft is de 3 GT, maar zo’n misbaksel hoeven ze bij Audi niet te produceren imo.
kapiteinaudi zegt
Prachtige auto, zeker de cabrio. Heerlijk open rijden! De kleur vind ik wel iets minder, ik snap niet wat mensen mooi vinden aan rode Audi’s.
vliegendetosti zegt
@kapiteinaudi: Een rode kleur geeft die audi tenminste nog wat karakter mee; maakt er een opwindende auto van, waar mensen naar omkijken… zou jij hem dan liever grijs of zwart willen hebben zodat je niet opvalt tussen de 2.0 tdi’tjes?
kapiteinaudi zegt
@vliegendetosti: Grijs is meestal saai, hoewel deze RS5 er goed uitziet in het donkergrijs.
audifreak zegt
@kapiteinaudi: ???? Rood staat juist geweldig bij de meeste Audi’s! Beter dan dat doorsnee grijs..
kapiteinaudi zegt
@audifreak: Doe mij maar wit. Wat ook heel mooi is, is een donkergrijze met een rood interieur en een rood dak. Maar dat is mijn mening natuurlijk…
mashell zegt
@audifreak: helemaal mee eens. Maar je ziet helaas zo zelden een rode A4 terwijl het de beste kleur voor de wagen is. De nieuwe A6 had zelfs rode exemplaren op de persfoto’s maar ook dat hielp niet. Ik ben er nog maar 1 in rood tegengekomen. De meesten zijn als de dood om op te vallen en kiezen derhalve asfaltkleuren. Zo jammer, een beetje kleur is leuker en veiliger.
slippie101 zegt
ik vind rood niet zo mooi op deze auto. Ik zou voor donkergrijs gekozen hebben en dan met zwarte accenten zoals een zwarte grill etc
norge zegt
@slippie101: Een echte Audi man……grijs…..
slippie101 zegt
@norge: ja zou zo maar kunnen, maar dan is het nog steeds dik
rufctr01 zegt
@slippie101: en te duur en maar een Audi
mightymike zegt
@norge: Hyundai heb spannende kleuren, zo kan je op elke slak wel zout leggen norge
norge zegt
@mightymike: Ik zeg helemaal niet dat het een slak is, maar als jij het zegt…
mightymike zegt
@norge: Sterk;)
zakar36 zegt
Tja, het is jammer dat de hoogtoerige V8 vervangen gaat worden.
pand zegt
@zakar36: helemaal mee eens.
norge zegt
Toch vind ik wit het best staan op badkuipen.
persian1 zegt
Voor €162.000 had ik toch een ander auto aangeschaft, die veel dikker is!
slippie101 zegt
@persian1: een hummer h1?
persian1 zegt
@slippie101: Lolbroek, nee zou voor een Bmw m6 cabrio gaan bijvoorbeeld heeee.
slippie101 zegt
@persian1: ja goeie keus! Maar ik zou ff doorsparen tot een gran cabrio
imaginenl zegt
Mooie bak maar voor dat geld zijn er echt te veel leukere alternatieven…zeker in ’t rood
sacha zegt
Ik las: “Wat is nog lekkerder dan een coupé met hoerige V8?” en het artikel had meteen mijn aandacht.
norge zegt
@sacha: Hoerig vachtje?
gregorius zegt
Net nieuw zo’n RS5; maar als je t ziet denk je toch dat het model al een jaar of 5 bestaat.
maw: je koopt iets wat gewoon echt niet meer modern.
En die prijs slaat natuurlijk nergens op!!
jippie zegt
Volgens mij heeft die dikbuik iets te compenseren…?
jayk zegt
Vind het er een beetje goedkoop uitzien als ze die diffuser meespuiten
willempieee zegt
Voor de geïnteresseerden naar het geluid van deze RS5 cabriolet, hierbij een filmpje van de auto in kwestie. Tunnels met een RS5 Cabriolet is een aanrader :-) https://www.dropbox.com/s/15dzyaskhkjts1u/IMG_1469.MOV
Alwood zegt
@willempieee: autojunk! ;-)
TT225man zegt
@Alwood: daar staat die link naar die andere video al :-)
dave zegt
Wat een lol om op elk audi of vag gerelateerd artikel weer je jaloersie te laten spreken.. Verder mooie bak, alleen de kleur is minder.. En zou het geld er denk ik niet voor uitgeven.
jrk68 zegt
@dave:
Jaloersie???, realy? Leg mij eens uit wat dat nu weer betekent….
dave zegt
@jrk68: realy?
mashell zegt
@dave: prachtige kleur. Verder volkomen overdreven wagen, een 2 liter TSI geeft maar een fractie minder plezier voor heel veel minder geld.
TT225man zegt
@mashell: nou, dan moet je er toch eens mee gaan rijden. PKs e.d. zijn vaak maar een papieren weergave van hoe een auto rijdt. Deze RS5 cabrio heeft een totaal ander onderstel dan bv de S5 (die ook al weer beter rijdt dan een A5 2.0 TFSI), en stuurt daardoor strakker. Verder is de RS5 cabrio een heel stuk veel stijver (dus nauwelijks “gesidder” meer ivm torsiekrachten), en icm met het V8 geluid (dat is echt opwindend, itt het naaimachinegeluid van de V6T in de S5 cabrio) en al met al biedt de RS5 cabrio hierdoor een hele andere rijervaring dan elke andere A5/S5 cabrio. Dit kun je echter niet uit de specs alleen afleiden, maar pas bij rijden ervaren. De RS5 is een echte RennSport machine, ondanks zijn relatief hoge gewicht. De prijs is inderdaad exorbitant, maar ja, vindt maar eens een 4-zits cabrio, met 4-wiel aandrijving en 8 (=2×4) cylinders voor dat geld (M3 cabrio, 650iX cabrio, Bently GTC, that’s all denk ik?).
TT225man zegt
En voor de liefhebbers, hier nog een: https://www.dropbox.com/s/50ns4hfhluvqzlv/IMG_1468.MOV
Heerlijk, daar kan een 6-cylinder niet tegen op (ook niet een boxer uit die Porkers :-))
dave zegt
@TT225man: kijk dat is lekker!
Een tt 225 ook trouwens!
E34M5Touring zegt
Jammer dat ie zo zwaar is. Met 4 man aan boord tikt ie de 2ton aan. Flink wat voor een middenklasser. Wel leuk dat het inderdaad een keer geen grijze/zwarte/blauwe is.
schellekens006 zegt
Lekker belangrijk de kleur wat een gays hier zeg..
TT225man zegt
Hier nog aardige test van Grip: http://www.rtl2.de/grip-das-motormagazin/video/1251-die-erstkontakte/17722-audi-rs-5-cabrio-im-test/
Die Matthias kan wel aardig sturen er mee! :-)
BTW, het is neem ik aan duidelijk dat deze rode RS5 cabrio de PON demo/pers auto is, en dan is rood uiteraard een prima kleur (fotogeniek :-)). Zover bekend zijn er nog geen klant auto’s op kenteken, maar dat zal niet lang meer duren :-))