Het eerste exemplaar van Ferrari’s nieuwe speeltje met een Nederlandse plaat is in het wild gespot. En hoe kan het ook anders, in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat.
Daar heeft de F12Berlinetta met haar 6,3 liter V12 wel verdomd lang over gedaan. In oktober 2012 zagen we numero uno al over de landsgrenzen rollen, klaar voor de showroom. Al had er wellicht al eerder eentje op kenteken gezet kunnen zijn, mits een heldhaftige opa hem niet om een boom had gevouwen.
Het lijkt er trouwens op dat de eigenaar van de 740 pk sterke Italiaan lid is van het exclusieve clubje van Cars & Business. Want als er op hetzelfde moment, op exact dezelfde locatie, een meeting van de club succesvolle supercarliefhebbers is, dan is één en één al snel twee.
In groot formaat zien hoe dat NL kenteken staat op een F12Berlinetta? Klik hier!
UPDATE: via de mail kregen we onderstaande foto doorgestuurd, blijkbaar zijn er inmiddels 2 op kenteken!
vondeyck zegt
Die plaat is ook geen porum…
Voor de rest vind ik het best een tof ding!
mashell zegt
@vondeyck: de plaat is niet het probleem maar dat die domme Italiaanse autodesigners er geen rekening mee houden dat in heel de beschaafde wereld een plaat voorop verplicht is.
midasracer zegt
@mashell: voor de voorste kentekenplaat zijn in de wet geen certificatieregels vastgelegd. En dat is EU breed. Wel zijn er regels mbt scherpe delen, CO emissie en voetgangersveiligheid. Die worden gedaan zonder plaat, anders zouden weinig auto’s gecertificeerd kunnen worden. Na de goedkeuring wordt er dus pas een plaat op geprutst en dat is per land verschillend. Sommige landen hoeft geen voorplaat, andere een klein plaatje en bureaucratische landen zoals Nederland eist een grote plaat. Dat je daarmee iemands voeten stuk rijdt is geen probleem voor de regering, zolang je maar mooi op de foto komt als je te hard rijdt.
metalmike zegt
@vondeyck: Als hij de kentekenplaathouder zou weglaten (of omwisselen voor eentje zonder dikke onderrand), dan zou hij rechtop kunnen staan of een paar centimeter lager gemonteerd kunnen worden. Ziet er weer iets beter uit.
rob68 zegt
Laten we deze man dankbaar zijn voor zijn geldelijke steun aan de arme Nederlandse regering.
kraakensmaak zegt
Haaa een importje met een catalogusprijs van 387.000 eurootjes.
thomcarspotter zegt
@kraakensmaak: gebeurt wel vaker; vorige week vrijdag gespot; http://www.autojunk.nl/2013/11/ferrari-599-gtb-fiorano-f1-3 :)
OT: “Het eerste exemplaar van Ferrari’s nieuwe speeltje”
Ik dacht dat de 458 Speciale het nieuwste speeltje was?
Het kenteken op de voorkant lijkt geeneens vast te zitten, echt lelijk zo.
Over de kleur van de auto; tsja, we wonen in grijs saai Nederland, dus het is te verwachten..
135i zegt
Staat er dan eindelijk een F12 Berlinetta op NL kenteken, is ‘ie zwart -_-”
Valt me erg tegen. Waar blijven de opvallende kleurtjes?!
matje140 zegt
@135i: tegen een boom ergens…..
Valentino zegt
@135i: Inderdaad, zwart! WHY?
Lekkere wagen hoor! Pffuuuu!
Heerlijk ook die S63 ervoor! Muahaha!
maseratizzzzzzzz zegt
@Valentino: en die california er achter!
VeniVidiVici zegt
@135i: Ja inderdaad, maar ik voel dat de eigenaar een stalenboekje met mooie wrapjes gaat doorbladeren :-)
Zo niet… dan is het gewoon een kleurloos figuur!
TomM zegt
Grappig kenteken, SKiR.. :-D
Dat is ie in ieder geval niet… Haha
r32turbo zegt
@TomM: het zijn alvast geen skeeretijden voor mijnheer :p
filip696 zegt
Liever zo een kenteken dan een sticker
thomcarspotter zegt
@carmiggelt: U had een Manta en Daf? http://www.autojunk.nl/upload-foto :)
Please share!
sten911 zegt
Er rijdt ook een grijze met 8-SLH-37, zal wel de 2e op Nederlands kenteken zijn
marcosld zegt
Dat werd eens tijd!
bmwe46csl zegt
Altijd dat gezeik om kleurtjes, €387000,- ik denk niet dat er een wrapje vanaf kan..
baklava zegt
Mooi in het zwart. Verbergt die lelijke lijnen van de achterkant enigszins.
dragspert zegt
Dat stomme kenteken verbreekt ook nog eens de aerodynamica van de voorspoiler? Gewoon een 10cm stickertje erop is 100x beter. Dan hoeven er ook geen gaten in de bumper!
huubjeeee zegt
Bij ons in het dorp staat een berlinetta op duits kenteken net als de andere helft van zijn autocollectie mclaren aston martin vanquish
reistje zegt
Ik kwam hem toevallig eergisteren tegen, wist niet dat het de eerste was.
Maar ik had geen tijd voor een foto want hij reed 160 op de A2 en ging er daarna toepasselijk af om te tanken…
E550 zegt
Ik zou dat kenteken inwisselen voor een US-formaat. Dat staat nog enigszins wel.
midasracer zegt
@e550: Mag niet. Heb ik ook geprobeerd. Dea chterplaat is maatgevend. als er achterop een gewone plaat past, moet er voor ook een gewone op. Ik weet het, debiele bureaucratie maar zo staat het in de wet.
griffendahl zegt
@midasracer: Te hard rijden mag ook niet, en beschonken fietsen mag ook niet. Ik heb jaren zonder voorplaat rondgereden en er nooit problemen mee gehad. Ik vond het op de betreffende auto zo lelijk dat ik een bekeuring gewoon incalculeerde. Inmiddels rijd ik wel weer netjes met een plaat voorop de auto overigens.
midasracer zegt
@griffendahl: Ik heb er 130 euro voor gekregen, maar laat het voorkomen. Ik wil wel eens weten wat een rechter belangrijker vindt, een vrijhangende (naar voren stekende) kentekenplaat die ernstige snijwonden kan veroorzaken of een sticker waar dan geen stempeltje in zit. Mocht ik de rechtszaak verliezen dan hang ik de grote plaat er weer onder. En mocht ik iemand ermee dodelijk verwonden, zal ik mijn handen in onschuld wassen.
ericc zegt
In België kan je nog een sticker vooraan gebruiken, weliswaar van dezelfde grote maar toch beter dan een metalen exemplaar.
Bij deze foto krijgt de motor gewoon veel minder lucht!
stinos zegt
die auto is bij ons geweest voor taxatie en aangifte BPM.. dik kanon! zeker als ie vol gas wegrijdt!