
Slechts 77 exemplaren wereldwijd geproduceerd, waarvan er nog zo’n tien op een nieuwe eigenaar wachten, dat maakt de Aston Martin One-77 tot een behoorlijk zeldzame verschijning in het straatbeeld. Afgelopen weekend was het echter raak, toen een van de €1.000.000+ supercars zich bij onze zuiderburen liet zien.
De 760 pk sterke Aston Martin liet zijn snuit zien tijdens de FIA GT1-races op Zolder, waarna enkele oplettende spotters hun burgerplicht deden en de foto’s op autojunk zetten. Kan iemand mij vertellen op wat voor kenteken deze auto staat? Liechtenstein en Monaco vallen volgens mij al af.
Tot nu toe was ik overigens persoonlijk vol lof over het design van de One-77, maar bij bovenstaande foto doemt toch een eerste punt van kritiek op. Het rechterportier lijkt qua design erg slecht aan te sluiten op de heuppartij van de wagen. Het loopt van kaarsrecht ineens in een flinke bolling over, die er wat onnatuurlijk uit ziet. Het kan natuurlijk het perspectief zijn, maar echt vloeiend ziet het er niet uit.
Voor zover bekend heeft de One-77 vooralsnog slechts één Nederlandse koper, Ronald van de Laar, a.k.a. de Schrik van elke Grid Girl. Bekijk de spots HIER en HIER, met dank aan pj en jje003.
Bonus: een filmpje van de One-77 in een parkeergarage, waarbij de eigenaar ook even de V12 laat revven:
Hier zou ik mijn vriendin dus voor inruilen…
@Marijn90:
Vriendin? Wie is dat? :)
even serieus, wat een prachtwagen. Alleen het prijskaartje betekent toch wel dat ik er nooit een zal hebben :’)
@rvssax: Zou je graag een foto willen laten zien maar snap niet helemaal hoe dat posten werkt.. Deze AM is in ieder geval een stuk mooier ( en kost waarschijnlijk nog minder in onderhoud ook ) ;). Nee dat laatste was een geintje, zoveel kost ze nu ook weer niet.
’t is niet zo moeilijk hoor, gewoon lezen en uitvoeren: Je kunt eenvoudige tags (, en (haakje openen)img src=”image-url” width=”450″ />) en smilies gebruiken. Moet lukken toch?
@Marijn90: Nee mijn bedoeling was echter. Wie is mn vriendin? Als of ik haar niet meer kende. -nu ik hem uitleg is het helaas niet zo grappig-. Maarja..
@rvssax: Haha sorry dat ik je grap verkracht ;). Was er nog niet helemaal bij vannochtend..
@Marijn90: geen probleem :). ben ooit wel is met wat betere gekomen. :)
on topic: db9 is wel mooier, maar tis wel een brute bak hoor.
Ik zou zeggen uit kanton Luzern, Zwitserland
@Fova: Inderdaad, daar kwam ik na het kijken van het filmpje dus ook achter… Altijd weer die stinkend rijke Zwitsers he!
Tax-Free LUzern nummer, de rode band geeft de tijdlijn wanneer’íe het land weer uitmoet of ingevoerd moet worden.
kan er niets aan doen, maar vind het ding foeilelijk. Aston maakt mooier spul in mijn ogen.
Een vriend van me heeft hem ook zien staan in die ondergrondse garage…
Het was de ondergrondse parking van het Carbon Hotel in Genk..
De eigenaar was een Deen die kwam racen in Zolder voor Aston Martin…
In 6 weken tijd heeft ie er al 3000 km mee gereden…
Echt een prachtige wagen…
@Dimglor: Klopt, auto is van Jan Struve.
@Dimglor: Foutje… Is 6400 km ;-)
Ik vind de db9 zeker mooier. De overgang van portier en wielkast is inderdaad ‘een beetje raar’.
Ligt het aan mij of is er enorm kleurverschil tussen de deur en het achterpaneel of is het two tone lak ofzo
@E34M5Touring:
Je bedoelt in het filmpje? Dat is de schaduw..
@JamesBond007: Nah op de topic foto ook
Het rechterportier lijkt qua design erg slecht aan te sluiten op de heuppartij van de wagen. Het loopt van kaarsrecht ineens in een flinke bolling over, die er wat onnatuurlijk uit ziet. Het kan natuurlijk het perspectief zijn, maar echt vloeiend ziet het er niet uit.
kom op, dat is overduidelijk de bedoeling geweest en altijd al heel goed te zien geweest,…
@saba: Misschien de bedoeling, maar bij sommige dingen vraag je je wel eens af waarom dat de bedoeling is. Ik in dit geval ook. Ik zou ‘m naar de “b-stijl” laten lopen ipv vlak erachter.
@Vanquish: kan, maar ik bv als “designer” heb eerder mn bedenkingen bij dat rare knikje in de ruit die perse met de heup mee moest, of dat extra gat onderaan de grill, of het feit dat de optische balans van de voorkant voor de as van de voorwielen ligt ipv erop en daarna kom ik pas bij die rare heup uit, die ik overigens nog minder erg vind dan het feit dat hij exact evenhoog is als de heuplijn aan de voorkant, ik vind het een leuke auto maar er kon zoveel meer mee, jammer,…
@saba: en ohja, als je stylings elementen van een hyundai gaat jatten vind ik je al helemaal gaar,…
@saba: Aan de punten die jij zojuist beschreef stoor ik mij ook aan. Ik vind de nadrukkelijk aanwezige verticale lamellen van de grill ook jammer. Als de ontwerper van de One-77 alleen de verticale lamellen in chroom had laten uitvoeren had ik het mooi gevonden. Bovendien is dat meer des Aston Martin. Nu is het een ordinaire Peugeot-muil. ;)
@AutomotiveDesigner: idd, ik denk dat die grill net iets te groot is voor dat geintje, maar hoe dan ook, als ik moest kiezen tussen dit en die 1001 pk seat ging ik toch hiervoor,…
@saba: Eens. Maargoed, je moet toch iets doen om de auto er specialer uit te laten zien dan de auto’s die ze al aanboden. Anders betaalt niemand dit idiote bedrag. Dat lijkt me niet de eenvoudigste klus. Overigens vraag ik me bij bijna elke auto wel af waarom ze iets op een bepaalde manier gedaan hebben. Vaak zit dat ‘m niet in wat de ontwerper heeft bedacht, maar in het feit of iets kan of niet. Ik als “designer” leer dat soort dingen dan weer…
@Vanquish: Bedoel je zo’n voorbeeld als de Hyundai Genesis Coupé? Die heeft ook “feature” vanaf de B-stijl. ;) Ik vind het gewoon een verminking.
@AutomotiveDesigner: ja, alleen vind ik em bij die genesis beter kloppen dan bij dit model, daar komt ie er nog mee weg omdat het bijvoorbeeld ook weer terug komt in de koplampen, bumper en vele malen subtieler gedaan is,…
@saba: Wat dat betreft moet ik je gelijk in geven. :D Het designelement komt meermaals terug bij de Genesis Coupé.
Denk jij dat het ruitje tegen de A-stijl uit noodzaak is ontstaan bij de One-77? Volgens mij konden ze niet zonder dat ruitje de zijramen volledig laten zakken door de diepe concave plaatwerk. Als de convexiteit van heatexitgates minder geprononceerd aanwezig was zou de One-77 verlost zijn van dat stomme ruitje tegen de A-stijl meen ik.
@AutomotiveDesigner: weet ik wel zeker, ik stoorde me daar idd ook verschrikkelijk aan, zelfde met de gallardo :(, het verpest een design gewoon, dan hadden ze nog beter met van die countach raampjes kunnen komen, das nog cool ook,…
@saba: Dat is zeker cool, bij de McLaren F1 ziet het ook lekker racy uit. 8)
Ik kan dus echt niet wachten tot de pa van mijn girl dit beestje geleverd krijgt. Mag hellaas zelf nog niet rijden maar op de pasagiersstoel van dit ding door de zwitserse bergen is ook niet niks.
Kwijl kwijl!!
Ik vind hem lelijk sorry, vond ik al de eerste keer toen in schetsen zag. Echt zo een auto die gekocht wordt om de prestige :(
Zalige bak
heb er die ook gezien en vooral gehoord in antwerpen. kon jammergenoeg geen fotto maken. da was echt zo hard balen.
Prachtwagen, alleen zal dit ding door de prijs en gelimiteerde opgave meer behandeld worden als een museumstuk dan een auto…
Damn wat is dit mooi.
ronald van de laar…. die ken ik wel ja :P zyn zoon rijd suzuki cup natuurlijk.. heb zijn zoon wel is ontmoet op zandvoort.. verder tja niet mijn auto… ik had liever een CGT of een opgevoerde enzo gehad maar dat is persoonlijk natuurlijk
Als je van de zijkant kijkt dan gaat het design, vanaf de achterkant van de deur, compleet de mist in. De achterkant is imo ook te kort. Maar neus en kont zien er dan wel weer zeer goed uit.
Hier nog een wat mooier footootje (gemaakt door Philippe Collinet): http://www.flickr.com/photos/c0ll1/5609707430/
leuke auto hoor, een aparte verschijning.
maar in mijn ogen geen 1 miljoen waard.
dan wel 100 keer liever een rolls drophead coupe!
Als ik het filmpje zo zie vind ik het niet echt een mooie auto
Wat een lelijke aston martin. (dus nog steeds een aardige auto om te zien) Doe dan maar een gewone DBS of rapide.
vanachter te breed
waarom wordt zo`n gedrocht hier een prachtwagen genoemd, maar een CLS word volledig afgekraakt.
nou, ik vind de CLS erg mooi en dit een gedrocht. wel een bruut ding, maar niet mooi.
Echt mooi vind ik dit ding niet. Als ik die lak zie dan lijkt het net zo’n plastic concept, of een simpele honda ofzo. In het echt zal hij er wel anders uitzien, maar ik vind het niks. Daarnaast lijkt de auto meer op zo’n walgelijke SLR dan op een stijlvolle en toch sportieve Aston Martin. Waar is de stijl heen? Vooral die aansluiting van de deur vind ik, net als de schrijver hier boven, vreselijk lelijk! Jammer… In dit geval is het niet zo erg dat er maar weinig van gemaakt zijn.