
Volgens meneer Bangle zijn autodesigners van nu lui, maar hoe zit dat met coachbuilders? Citroëns zoals deze worden in ieder geval niet meer gemaakt…
Een CX met een extra as en een vracht aan laadruimte, wat kan je daar allemaal mee? Nou, kranten vervoeren bijvoorbeeld.
Als Pierre Tissier in deze tijd actief was geweest, dan hadden we wellicht allemaal mailtjes ontvangen met de strekking ‘Make her happy. Enlarge your CX with 3 full inches‘, en dat was dan nog conservatief geweest, want jongens, wat een lellen van auto’s maakte deze Fransoos! Een mooi overzicht daarvan vind je hier.
Bovenstaande CX werd in Leerdam in gezelschap van een DS gespot door kevin 1807, bekijk de spot op hexajunk!
En ze reden altijd hard met deze auto’s!
Te gekke auto’s. Ook in ID break versie gemaakt. De Belgische firma Pijops maakte soortgelijke conversies waaronder mooie stretched limo.
@Pallas: de plaatselijke “melkboer” hier heeft jaren een Pijpops Jumper gehad. Daarvoor had ie een Pijpops C35. Beiden helemaal ingericht en verbouwd als rijdende winkel….
Zeer mooie spot! CX’en zijn prachtbakken, vind ze zelf leuk om te spotten. Maar zo’n 6-wieler heb ik nooit gevonden. TOP!
Een jaar of 20 geleden zag je ze vrijwel dagelijks op de A2 rijden. Toen al een bezienswaardigheid,
Dit is in Leersum, niet in Leerdam (zal wel door iPhone autocorrect komen haha)
@993gt2: Ook ik wil melden, dat dit Leersum is, deze zag ik twee weken geleden ook daar staan, bij het zelfde huis.
Het is de weg (N226-Maarsbergseweg) tussen Leersum en Maarsbergen.
@Orichy: zie die regelmatig daar staan… is idd leersum, richting a12.
Michelin gebruikte de lange Cx’en voor hoge snelheidstesten van hun banden. Genoeg ruimte voor allerlei apparatuur en 2 achterassen.. als er één knalt….
@w0o0dy: Inderdaad, vrachtwagenbanden wel te verstaan. Dit is volgens mij gewoon 1 van de auto’s die daarvoor gebruikt werden.
Wat een beauty is het toch! Prachtig dat design van de DS! Jammer dat zulke auto’s niet meer worden gebouwd!
Ligt hier dan ook die Maserati V6 in?
@Original_Arnoud: volgens mij niet.
@Original_Arnoud: dat is de sm
Episch coole wagen. Jammer dat ik er nooit 1 ben tegen gekomen als kind, ik had sowieso gelooft dat er superheld voorbijkwam!
een*
@6cylinder: geloofd*
@rovalo: 10 jaar Nederlands gehad en ik faal nog steeds, vergeef me.
@6cylinder: no problem. Ik vond ‘m zelf wel grappig omdat je jezelf verbeterde. Maar meestal ben ik de enige die me grappig vindt ;-)
@6cylinder: .. als kind. Ik had . . . .
Rij hier praktische ieder week langs, leersum de donderberg. Die is een citroen fan, hij rijd wel alleen nog nooit zien rijden.
@toeter11: Ik moest je zin 2 keer lezen. Laat ook maar, ik ga er helemaal niks over zeggen.
Wth!?! Welke thunderbird is dit?
Niet leerdam maar Leersum
@jens28: soms is ’t handiger om eerst de commentaren te lezen en pas dan zelf te reageren…..
Tijdje terug heb ik een vergelijkbare CX Loadrunner gespot in de Duitse Eifel:
http://i63.photobucket.com/albums/h138/DonkieTom/IMG_2854.jpg
Geen idee waar precies, ik was hopeloos de weg kwijt… Aparte creatie, dat is zeker.
Is dit niet 1 van de lange CX’en die door de Telegraaf gebruikt zijn om kranten rond te brengen naar krantenboeren??
Ze reden ook op en neer tussen Brussel en Straatsburg met mappen en dossiers voor het Europees parlement. Daar was toen al een hoop gedonder over, omdat een kant-en-klaar busje goedkoper in de aanschaf was dan deze speciale omgebouwde CX’en. Maar deze reden natuurlijk niet zo lekker.
Wat toevallig ik woon er vlakbij
:p
Toen maakte Citroën nog mooie wagens als je dat vergelijkt met nu
Deze Citroen reed van Frankrijk richting Amsterdam en dan terug volgens mij met de Telegraaf kranten. Als ik vroeger toen met mijn golf 2 , 1.6 gts ’85 met 180 op de teller reed verdween deze richting bv Utrecht met ruim 200 plus weer terug richting het zuiden. Volgens mij is dit een 2,5 turbo diesel
Deze Tissier is een tijd als dagelijks vervoer gebruikt (moet je nagaan, even boodschappen doen met 6,5 meter aan auto), maar op het moment geschorst. De eigenaar heeft even geen zin in de reparaties die eraan moeten gebeuren, maar hij komt wel weer de weg op. Ooit.
Vroeger (cx tijd begin jaren 90) zat ik in de nacht veel naar Brussel (elke nacht) en elke nacht werd ik ingehaald door 2 tot 4 van die dingen, die de krant naar Zaventem brachten die ze hadden opgehaald in Amsterdam.
En inderdaad die dingen reden smerig hard wat ik ook toen moest om op tijd voor het vliegtuig te zijn, het gas ging er af bij de grens (snelheidscontrole) en dan weer gas er op.
Maar een geweldige creatie dit soort Citroëns.
Rondje van de jongens van Hollander (zo heette de vervoerder met de bordeaux kleurige Tissiers )
was :
– Parijs CdG
– Brussel Zaventem
– Schiphol
– Frankfurt Main
Terug naar Parijs.
Dingen deden ruim 200000 kilometer per jaar !
Op deze foto lijkt het wel de zelfde auto maar met Frans kenteken en op het circuit (!?)
http://www.flickr.com/photos/fabvt/3875655016/in/gallery-thomasbecker-72157622316509039/