Dit is nu eens een auto die je niet iedere dag tegen komt.
Zomaar in Den Haag gespot, tussen alle normale gezinsauto’s en niet-exoten. Eigenlijk is het een auto die helemaal niet in Nederland past, maar dat vinden wij natuurlijk niet erg. Voorin ligt een 8.0 V10. In sommige gevallen levert dit blok 660pk, maar als je alle hokjes bij Bristol aanstreept krijg je een Fighter T met 1012pk. Het leuke is dat je nooit weet waar je naast staat. Aan het uiterlijk verandert weinig tot niets, welke versie je ook hebt. Klik op de foto’s voor meer.
Met dank aan joorcar voor deze topspot!
Bart zegt
Rechtsgestuurd neem ik aan? Op de foto’s niet duidelijk.
Fova zegt
Volgens RDW levert deze ‘slechts’ 500 pk. Een schaap in wolfskleren dus ;)
Freewarefreak zegt
@Fova: Jep ik heb ook even gekeken. 386 KW. Dus deze haalt inderdaad niet eens de “ondergrens” van 600 PK. Maar goed, dit zal nog wel een zeer aardig partijtje van zijn plek willen.
w0o0dy zegt
@Fova: in 2003 had de 525pk Bristol Fighter 525pk bij 1464kg levert 0-96 op in 4 seconden en een top van 336km/u… lijkt me vlot zat eigenlijk.
@Edje: in 2003 kostte de auto 330.000 dollar US.
BananaFlip zegt
@Fova: Nee, helemaal niet.
Ook met 500 pk een wolf in schaapskleren.
Maar een 1012 pk nog eens stukje meer natuurlijk :P .
Stoofvlees zegt
1012 pk met vrachtwagenachterlichten, ik vind ‘m gewéldig :-)
Gerjan zegt
misschiel wel bijzonder mar niet bijzonder mooi. ik zou er niet voor achter om kijken.
Bosnia_love zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Edje zegt
ik weet niet wat dit moet kosten, maar weet nu al dat het zn geld niet waard is. Wat een hok zeg. Zal misschien goed rijden, maar iets met zoveel power moet toch wel wat uiterlijk vertoon hebben.
NiNja zegt
Wow, van de zijkant -> net een Viper GTS.
maferick74 zegt
Tja waarom koopt nou iemand zo’n auto, kost vast nog eens een vermogen. Trouwens waar kan je daar onderhoud en originele onderdelen voor krijgen? Owja mijn mening is dat ie lelijk is. Smaken verschillen en dat is maar goed ook want een straal vol met deze euh gevallen, is een reden om te gaan verhuizen naar een hutje op de hei.
Duidelijk zegt
Als je iets uniek wilt, dan heb je idd waar voor je geld.
Maar geef mij maar iets anders voor dat geld.. een leuke auto of 2/3.
Donstil zegt
@Duidelijk: wat moet je nou weer met twee derde auto ?
Solstice zegt
Ik vind ‘m fantastisch, wist niet dat er ook één in Nederland rondreed. :) Alles om dit merk heen is ook zo geweldig; de showroom in Londen, de dwarse houding ten opzichte van alles wat modern en opzichtig is, het feit dat het bedrijf nog steeds bestaat ondanks dat men nooit reclame maakt of enorme aantallen produceert. Bovendien is een Bristol zodra hij de showroom verlaat al een klassieker en enorm waardevast.
Tieme zegt
Toen ik de eerste foto zag dacht ik: Wauw! Toen ik de tweede foto zag dacht ik: Gadver, wat een gedrocht!
Bijzonder is-ie zeker.. Had er trouwens ook nog nooit van gehoord.
Thijs zegt
Ik dacht dat enkel het blok van de Viper gebruikt werd maar en profil lijken er meer overeenkomsten. Weet iemand of het platform ook gebruikt wordt?
FrankypankyV8 zegt
@Alwood,
“Eigenlijk is het een auto die helemaal niet in Nederland past”
Wees es lief en leg dat eens aan mij uit? Zolang de RDW het allemaal goedkeurt, pas wat mij betreft (bijna) elke in Nederland hoor!
Klassiekerrally zegt
‘Wanneer u twijfelt of u tot de doelgroep behoort, behoort u niet tot de doelgroep’ is hier wel heel erg van toepassing.
Ik vind ‘m geweldig, maar snap dat niet iedereen deze auto snapt…
Pordon zegt
Jikes, wat een lelijke wagen. Engels?
ossscar zegt
veet.. volgens mij zag ik deze vorig weekend in Laren…
GOD zegt
Ik vind hem super mooi.
die verhoging is wat minder maar verder echt zeer mooi.
vooral van de zijkant is ie perfect.
_Eend_ zegt
Geweldig merk dat Bristol. Nog eigenwijzer dan Noble, met nog lelijkere auto’s. Maar ze komen ermee weg door het karakter. Volgens de “legende” mag je zo’n auto alleen kopen met toestemming van de eigenaar van Bristol (de autofabriek, niet de winkel). Als jouw kop hem niet aanstaat krijg je ‘m niet, maakt niet uit met hoeveel briefjes van 1000 je staat te wapperen.
Kortom, een idioot maar geweldig bedrijf.. Probleem is dat het auto’s zijn voor mensen die hun kop boven het maaiveld uit durven te steken. Die auto’s zijn dus niet populair in NL.
JDM__Wotevajjjj zegt
@_Eend_:
hoe ziet een briefje van 1000 er uit ?
ivanadrive zegt
Helaas kit car looks met het prijskaartje van Bentley. Het profiel is wel geslaagd, maar de neus lijkt op een Honda Integra Type-R.
pieter zegt
vooral die wielen die ooit op de passat W8 nieuw en modern waren…….
Dat je niet weet dat er 1000nogwat pk naast je bij het stoplicht staat of niet, maar beter ook voor de eigenaar van het foeilelijke ding. Met 600nogwat ben je al een looser, met 1000nogwat nog meer….
Aan de andere kant: goed dat er exoten zijn, dat geeft kleur en varieteit aan de wegenvulling. Hou ze ver weg van sloopregelingen en dat soort onzin!
Klassiekerrally zegt
pieter: Beetje pk-blind geworden? Ik kan het je eigenlijk niet eens kwalijk nemen…
Ben het verder roerend eens met je laatste twee zinnen.
Klassiekerrally zegt
@ JDM_Wotevajjjj:
;)
midasracer zegt
Eigenwijze auto. Respekt voor de eigenaar die de moeite heeft genomen deze auto op NL kenteken te zetten en weet dat de afschrijving astronomisch zal zijn. Mocht deze auto RHD zijn, dan vermoed ik dat het een occasion is. Uiteraard krijg je in Nederland nieuw kenteken, dus je hoeft het er niet aan te zien.
cdp1193 zegt
Op de eerste foto staat hij echt prachtig BTW de baas van Bristol stond erop dat hij kon instappen met zijn hoed aan. Daardoor is het ontwerp aangepast en zit je als groot persoon waarschijnlijk nog best comfortabel.
frank zegt
prachtige auto
wat een hoop “onwetenden” trouwens hier op autoblog, dat valt me tegen, vragen of de auto het onderstel van een viper heeft, lelijk, klagen over dat je geen onderhoud kunt laten plegen, dat kan bij een mclaren F1 toch ook niet op de hoek van de straat?
Citrofiel zegt
De achterkant is opvallend geslaagd gezien het boerenschuurgehalte van het hele merk Bristol.
Cantago zegt
Toch heeft het wel wat, vooral vanwege zijn vermogen en bescheiden voorkomen!
MDA zegt
En schijnbaar ook nog nooit van google gehoord.
http://www.bristolcars.co.uk
henk zegt
Als eigenaar moet je wel even je nummerplaat bijknippen anders past ie kennelijk niet…
erik zegt
en ontworpen met passer en geodriehoek, maar alsnog maar een foutmarge van 1-1.5% bij het berekenen van de juiste aerodydamica. Respect! ben ik trouwens de enige die ‘m mooi vind? jammer alleen van dat barbaarse viperblok… pushrods zijn zo 1933!
de sjonnies zegt
@erik: “pushrods zijn zo 1933 ” :P
Och Bristol, je bent geslaagd in het leven en toch bescheiden gebleven.
Je staat met beide benen op de grond maar wilt toch laten zien dat je tegen de stroom in zwemt.
De prijs of afschrijving interesseren je geen ene mallemoer en iedereen die voor wil piepen op de weg die mag van jouw….. Da’s een Bristol rijder.
MardiV zegt
Kijk, dit zijn nou nog eens spots! Mijn complimenten
Alex zegt
@erik: nope, je bent niet de enige die em mooi vindt. Ik wist niet dat er ook een Fighter in Nederland rondreed. En dat Viper-blok mag wel hoor, downsizing m’n laarzen!
Stond een tijd geleden een leuk artikel over Bristol in Autovisie. Ze vinden dat de koper bij de auto moet passen in plaats van andersom.
J.R.Booij zegt
Bij hoge uitzondering ga ik eens mijn mening ventileren.
Dit is de mooiste moderne auto van Nederland.
Zo.
wie dit leest is gek zegt
Geweldig merk dat Bristol. Nog eigenwijzer dan Noble, met nog lelijkere auto’s. Maar ze komen ermee weg door het karakter. Volgens de “legende” mag je zo’n auto alleen kopen met toestemming van de eigenaar van Bristol (de autofabriek, niet de winkel). Als jouw kop hem niet aanstaat krijg je ‘m niet, maakt niet uit met hoeveel briefjes van 1000 je staat te wapperen.
Kortom, een idioot maar geweldig bedrijf.. Probleem is dat het auto’s zijn voor mensen die hun kop boven het maaiveld uit durven te steken. Die auto’s zijn dus niet populair in NL.
bakkerst zegt
@wie dit leest is gek:
verschillende reacties kopieeren, is dat jouw idee van een eigen mening?
OT.
supervet, redactie ik wil weer Sterretjes kunnen geven!!!
5 maal grote gouden glimmende ster voor deze bak
Pieter-Jan zegt
Veel excuses voor wat alom bekend staat als een product van lage kwaliteit. Handvat komt los in je hand type toestanden. Zie die schroeven in de lichtblokken zitten. Je moet tegenwoordig al lang zoeken om zoiets te vinden.
De keizer draagt geen kleren, dat is Bristol.
Benz.. zegt
Echt een wolf in schaapskleren.. Een redelijk onbekende en zeldzame bruut..
Y. zegt
Veel platte autoconsumenten hier. Weinig echte liefhebbers en nog minder kenners.
Klassiekerrally zegt
@ Y: De meeste mensen ‘snappen’ Bristol niet. Kan je ze niet kwalijk nemen. Het is wat Bristol maakt tot wat ’t is.
BananaFlip zegt
Geweldige spot trouwens, respect weetjewel.
ton zegt
Super gave kar. Bristol is een fantastisch merk . kijk eens naar de Blenheim, day is toch helemaal geweldig !!