
Aangezien we vanavond toch bezig zijn met grote/dure limousines… Deze Brabus Maybach oogt mijns inziens een stuk beter dan de standaard Maybach 57S, vooral de velgen passen opvallend goed. Het is niet bekend of dit exemplaar ook motorisch is aangepast door Brabus, die kunnen er desgewenst 640 pk en 1026 Nm max koppel uit halen.
Daarmee gaat deze limo in slechts 4,9 seconden van 0 naar 100 km/u. De ‘onbegrensde’ top is 314 km/u, maar 330 km/u schijnt ook mogelijk te zijn.
Deze Brabus Maybach werd door Willempie gespot in Dusseldorf. Op die lokatie worden wel vaker Maybach’s met Brabus-treatment gespot, zo zagen we oa het kenteken BOT B2 al twee keer voorbij komen. Ook kenteken BOT BB1 is wel eens gespot, die schijnt eigendom te zijn van de directeur van Brabus.
Enfin, meer foto’s van bovenstaande Brabus Maybach staan op autojunk.nl.
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
ot: mooie spot, zonder die velgen nog mooie auto!
wat een ongelofelijk zinvolle auto.
@autoblogger;
Daarmee gaat deze limo in slechts 4,9 seconden van 0 naar 100 km/u. De ‘onbegrensde’ top is 314 km/u, maar 330 km/u schijnt ook mogelijk te zijn.
nu is het net of je bedoeld dat hij dat kan halen met de 640pk, maar in die link hebben ze het over de SV12 biturbo van Brabus zelf met 730pk en dat is heel iets anders ;)
ontopic; zwarte velgen staan em goed, hij lijkt een stuk minder lomp..
Raar….zwarte velgen onder een S-klasse vind ik enorm over de top…….. maar dit staat inderdaad goed eigenlijk.
waarom kan ik sinds het “roemeense garage debacle” niet meer serieus tegen een Maybach aankijken ??
deze wat nu is gespot, is wel de mooiste… met dank aan de velgen! toch blijf ik bij mijn idee dat ik de Mercedes S-Klassen in zowel standaardtrim, als AMG-trim, als in BRABUS-trim nog altijd de mooiste vindt!
opvallend is wel dat de zilveren, die eigendom is van BRABUS-eigenaar, geen BRABUS logo op zijn zilveren koets heeft gehangen… iets wat toch niet normaal is voor de eigenaar van dat bedrijf, hoewel ik hem wel kan begrijpen, want man, wat zijn die Maybach’s lelijk!
Mja… niet men ding, maar zo’n maybach koop je niet om de looks maar om het comfort als passagier als je na je lange dag van zakelunches even moet uitrusten.
Dat ziet er eigenlijk best wel goed uit…
En met stijl nog wel…
Persoonlijk vind ik deze velgen mooi staan onder een C-klasse, maar absoluut niet onder een Maybach of SL. Ze hebben een veel te sportieve look voor deze klasse van auto’s.
Dit is echt een KANON
Wat kost die ongeveer? Gewoon om eens te vergelijken.
euhm de Maybach SV12 S die heeft 730pk en die kan 330Km
deze met 640pk stopt bij 310 staat op de brabuswebsite
In deze trim toch wel een uiterst decadent kanon! Maargoed.. Toch maar een S600 Brabus dan..
Een limousine is pas een limousine als je chauffeur op 3 meter afstand van je zit en moeite moet doen om je deur open te maken.
Dit is gewoon een verlengde S klasse met wat opties en spuuglelijke achterlichten die zo’n auto helemaal vern**ken. De velgen staan er welliswaar goed onder, maar je haalt de waarde en klasse van zo’n auto er meteen vanaf. De dagwaarde schat ik op ongeveer 50.000 €
Zo’n enorme wagen in minder dan 5 seconden naar de 100.. das tog eigenlijk wel een prestatie appart.
Inderdaad heel erg netjes om zo’n bakbeest in minder dan 5 seconden op honderd te zetten, nette prestatie.
Maar dat zijn we wel gewend van Brabus.
Ik begrijp niet waarom Brabus nog niet de huistuner is voor Mercedes, hun potentioneel is gewoon veel hoger en dus beter.
Vermoedelijk heeft het commerciële aspect er mee te maken.
Mensen – klanten , die het echt gemaakt hebben willen gewoonweg het beste van het beste-(uiteraard heeft ieder die het gemaakt heeft zo zijn eigen smaak en voorkeur, daar niet van), bij mij gaat er qua Maybach voorlopig alvast niks boven Brabus.