Vorige week vond klassiekerfestijn Villa d’Este plaats; niet alleen waren heel veel modellen stilstaand te bewonderen aan het Comomeer, BMW zwengelde ook exclusieve modellen van alle leeftijden aan, voor een zonnig toerritje.
Showsteler van het ensemble was toch wel bovenstaande schitterend zwarte 328, maar ook waren er twee 507 Roadsters (met V8, 251 exemplaren) aanwezig. De fan van nieuwer spul kon zijn hart ophalen aan de Z8, en de M-divisie haalde een Z3 en Z4M van stal.
Ook glipten er een klassieke Porsche en een oude Mercedes tussendoor, en last but not least: de M1 gaf acte de presence, wat misschien de vraag oproept: ‘wanneer komt die spirituele M1-opvolger nou eens?’
Dat laatste is discussie voor een andere keer. Voor nu, geniet van de foto’s die tomkortez van de Villa d’Este Grand Tour 2014 maakte; één, twee, en drie.
norge zegt
Blijft gaaf die M1.
tupperware zegt
@sir smokalot,
Die “spirituele” M1 opvolger heet i8, tijden veranderen..
Pulizano zegt
@tupperware: Nice try, but no.
Als in deze tijden van ‘historische knipogen naar’, ‘erfgenaam van’ en ‘spirituele opvolger van’, zelfs BMW de i8 niet bestempelt als de M1 van deze tijd in haar marketingcampagne dan zal dat ook niet zo zijn.
Niet dat BMW daar vies van is, zij zien de “first-ever 2-series” als opvolger van de 2002.
Nee, ik blijf wachten op de ‘next-gen’ M1.
sir_smokalot zegt
^^dat. Ik ben in de PR-speak van BMW omtrent de i8 geen verwijzingen naar de M1 tegengekomen
SimonMc zegt
De foto van die 3GT is wel goeie humor.
Author zegt
Twee 507’s naast elkaar! :)
Wat mij betreft één van de mooiste bmw’s ooit.
diederikwillemsen zegt
Klassiekers…niks voor mij. Doe mij maar wat moderns.
shorty zegt
Hoi,
Niet geheel toevallig was ik erbij dat deze foto’s werden gemaakt. Ik was namelijk samen met onze zoon een weekje bergpassen aan het rijden. Zwitserland, Dolomieten en een paar dagen relaxen aan het Gardameer. D.w.z., onze zoon reed en ik genoot van de omgeving én zijn rijkunsten.
De foto’s zijn overigens nabij het Gardameer genomen, en niet zo als abusievelijk gepubliceerd aan het Comomeer.
Uit alles bleek dat de auto’s echt bijzonder waren, het was de laatste dag van drie dagen vertelde een introducee ons. Maar het leek wel of men nog van start moest gaan, zo schoon waren de auto’s, geen vliegje te bekennen. Vermoedelijk is elke avond (of ochtend) verplicht wassen en poetsen een voorwaarde tot deelneming.
Of chiquer natuurlijk; – een “meereizende poetsploeg”…!
Ook waren er een aantal toezichthouders die aanwezig, maar beslist met stijl, een oogje in het zeil hielden. Dit terwijl de deelnemers zich de inwendige mens lieten verzorgen. Deze toezichthouders reden overigens geheel in stijl in prachtige BMW’s GT3 (full options uiteraard…). We konden overigens in alle vrijheid alles bekijken en fotograferen, dank daarvoor!
Ook kwamen we in gesprek met een Japanse meneer, die bijrijder was in de BMW uit 1933 (zwarte cabriolet). Hij informeerde ons dat op één auto na alle BMW’s van het BMW museum waren. En dat men inderdaad op uitnodiging hieraan kon deelnemen. Wat de criteria hiertoe waren bleef onduidelijk. De Japanse heer in kwestie woonde in Hamburg, en was zelf weer een introducee van een Japan(ner)se uit Tokio(…). Wel tof natuurlijk, om even voor die dagen toeren over te vliegen vanuit Tokio!
Wij zijn zelf niet echt gestraft met een nieuwe en goed aangeklede BMW één serie, maar vanzelfsprekend viel deze (uiteraard) in het niets bij al dit mooie erfgoed.
Deze ongeplande ontmoeting maakte onze vakantiedag nog mooier!
Toen we wegreden hebben we een tijdje zitten mijmeren welke wij het het mooist vonden en graag zouden willen hebben. Een harde keuze konden we niet maken, er waren veel gedeelde eerste plaatsen te benoemen.
Onze vakantie was overigens fantastisch!
sir_smokalot zegt
@shorty: Leuke info! Overigens stel ik alleen dat het Villa d’Este-evenement aan het Comomeer plaatsvindt, waar die tocht was weet ik niet en benoem ik dus ook niet. Nu weten we dat het dus het Gardameer was :)
e1000bmw zegt
@shorty: Ze mogen me altijd bellen…
e1000bmw zegt
Een 327/328 zou ik ooit nog eens willen rijden/bezitten.
Staan overigens 2 exemplaren van de 327 te koop in Nederland. Bedrag: circa anderhalve ton.