Drie keer drie is negen. Het is een selectie van drie thema’s, elk ingevuld door drie auto’s van kaliber. De klassieker zal en vaak terugkerend thema blijven omdat die doorgaans op websites onder een schaduw blijven vallen. Ze verdienen wel wat extra aandacht. Ook interessant zijn de kleuren waarin we auto’s zien. Heel fel, of juist mat… 3×3 wordt opgedeeld in 3×2 voor vandaag en 3×1 voor morgen.
Klassiekers
Ferrari 250 GTE/2+2
In 1960 werd de 250 GT 2+2 op de autosalon van Parijs gepresenteerd als opvolger van de 250 GT Pininfarina. Dit waren beide Ferrari’s die meer naar luxe neigden dan veel andere Ferrari’s, die juist minder luxe waren ingericht. De GT 2+2 – in de volksmond bekender onder de naam 250 GTE in verband met de 128E motor voorin – volgde de 250 GT Pininfarina op. Hij oogt langer, maar staat op dezelfde wielbasis. Door de motor 200mm naar voren te plaatsen werd het echter een ruimere auto, zeker omdat de daklijn praktisch was ontworpen. Wie achterin zat had nu best veel hoofdruimte. Aston-Martin bouwde destijds vergelijkbare auto’s, maar een DB4 bood toch echt minder ruimte door het elegant aflopende dak. De GTE was wegens zijn praktische opzet een relatief populaire auto, waarvan er in totaal 953 zijn gebouwd. Daardoor is het nu wel weer een aanzienlijk minder kostbaar model dan elke andere uit de sterk gevarieerde 250 reeks.
liljeezy zegt
vieze kleur op de mercedes.
KYC zegt
De S65 AMG IS ZOOO DIK
sjaak trekhaak zegt
vieze kleur op je hoofd!
er is niets mis met dit sterretje!
JvT zegt
“De klassieker zal en vaak terugkerend thema..”
Dat moet natuurlijk ‘een’ zijn.
OT:
Wel stoer, zo’n F430 in t mat, maar als t mijn geld was zou ik toch voor ’t knalkleurtje gaan.
Rouge zegt
@KYC: JA!
Mr. V8 zegt
Die 250 2+2 is mooi! Wij hadden vroegah een 330 GT 2+2, wat een mooie wagen was dat!!! Dat geluid van die V12 heeeeeeerlijk!
Breinstein zegt
Zo jammer Appeltje, dat je het bij de S klasse nog steeds over een ‘V’ heb terwijl het echt (en ik al een paar keer aangegeven heb) de W221 is.
mrB zegt
vind die matte ferrari een beetje tegenvallen. De mooiste wagen van deze woensdag is wel de ferrari 250 GTE
SupercarFan zegt
die gele 360 had ik ook gespot :P en ik vind die mercedes in het matgroen niet zo mooi… die matzwarte ferrari wel :D
Jopie zegt
Die S65 is volgens mij speciaal voor de afgelopen (Quote) Challenge ‘gewrapt’, samen met een ML 63 in dezelfde stijl.
meer info en plaatjes:
http://www.gtspirit.com/2009/09/01/the-quote-challenge-2009/#more-9574
papageno zegt
“wordt ik” ?? Voor de rest erg leuke blog en kijk altijd uit naar de spots.
AutoInformatief zegt
De voorkant van die Desoto Firedome lijkt sprekend op de voorkant van een Buick. Best imponerend zo.
m_a_r_c_o zegt
Die s65 rijd overigens nog steeds zo rond!
AMGJunk zegt
Wat een onwijs vette paintjob, die S-amg!
elcaminokid zegt
die firedome V8 is de HEMI van DeSoto (wat ook een onderdeel van Chrysler was)…
vla zegt
Geweldige aflevering alweer, thanks Appeltje! :P
Die motor van de 250 GT2+2 is echt een juweeltje, een Zwitsers horloge! Heb zelf ook eens zo’n meesterwerk gezien in een 365 GT2+2, wat een machine. Echt vakmanschap, heb ik nog nooit gezien!
Tomm zegt
Ik ben vorige week bij de garage (lees: kelder) van ASV Veghel geweest. Mocht geen foto’s maken helaas, want er stond zoveel moois (oa 430 Scud, 4 SLR’s, 2 MB 190 Evo, DB9 en heul veul Benzen natuurlijk)..
Toppunt was de SL 65 Black, gestart in een kelder, wat een geluid! Alleen werd dat gister overtroffen doordat de baas himself in de SLR Stirling Moss reed! Liefhebbers, ga snel kijken want hij staat daar nu nog in de showroom
Neluz zegt
Ik zie naast de 360 spider ook een f430 spider lekker combo!
En echt een geweldige spots weer :D
Laurens zegt
Leuk die Desoto; maar dat arme Midget’je moet hem aanslepen…
jasperbosss zegt
De gele 360 is een handbak, is van mn oom geweest;)
Citrofiel zegt
Klassiekers krijgen inderdaad te weinig aandacht. Maar goed, mensen die tekort komen kunnen altijd nog naar http://www.klassiekerrally.nl . Daar is ook een gespot-serie. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er op autoblog geen klassiekers meer langs hoeven te komen, in tegendeel!
@appeltje: “een klein exemplaren”
sven2 zegt
alle zijn prachtig, de klassiekers, maar ook de hedendaagse!
BE100 zegt
Volgens mij is die mercedes gepantserd.
406_v6 zegt
Gave klassieker die Desoto !!
Evert Louwman heeft er in z’n collectie ook enkele staan, geweldig leuk.
Overigens werden die Desoto’s destijds al geleverd met verschillende zaken die hier 15-20 jaar terug nog geen gemeengoed waren (Automaat, power windows, central locking, radio etc.).
In 1959 bood Desoto 26 “solid” colors en 190 “Two-tone” kleurstellingen…:shock:
Svenska_Aeroplan_AB zegt
De 250 GTE please…
Heeeeeerlijke auto!
Benz.. zegt
Het blijft een pk/koppel bruut in limo-verpakking, de S65 AMG. Mijn absolute droomauto!
Het blijft dan ook bij dromen.. :)
Mikeee zegt
Egt weer super mooie foto’s
Die foto’s van die 250 zijn voor autopoetscentrale da silva gemaakt tog?? ik heb hem daar een keer zien staan.
In die aanhanger winkel daarvoor staat ook nog een dino in het rood als ik het goed heb.
Jesper zegt
Heerlijke verschijning die gele 360 Spider!
Vraag me wel af waarom je een F355 wél met de ‘F’ noemt, en een F430 niet.
En baai de wee, dat zwarte rooster heeft niet zozeer iets te maken met zo’n F1 bak. Je kreeg hem dan standaart, maar kon hem ook gewoon los aanvinken hoor. Ik heb namelijk tot 2 maal toe een handgeschakelde met zwarte kont gezien. Alles is mogelijk als je eurie meeneemt he ;)
Jesper zegt
Slechts opbouwende feedback natuurlijk he, denk niet dat ik niet met volle teugen geniet van deze automotive wondertjes :)
Mark zegt
Die F430 is heerlijk in die kleur
HDM zegt
De facelift van de S heeft wel meer geintroduceerd dan dagrijLED’s, zo is de achterbumper anders, zijn de meegespoten balken in de achterlichten verdwenen, en is SplitView op de lijst gekomen, waarmee ook de voorste passagier tv kan kijken, terwijl de bestuurder op hetzelfde scherm enkel navigatie etc ziet.
Reinbergen zegt
Ik zie in Eindhoven wel eens een SL65 facelift rijden met óók zo´n wit kenteken met Z 11111 ?
FullforceXl zegt
@Reinbergen: Klopt, het trio is van dezelfde eigenaar, allen met 1111 in het kenteken.
Appeltje zegt
@ Breinstein
Nee, het is jammer dat je zelf niet even in de tekst leest waar die V vandaan komt, want het is wel degelijk een V221!!! Ik heb het er nog bij gezet om dit soort opmerkingen te voorkomen…
W221: Wheelbase 3,035 mm (119.5 in)
V221: Wheelbase 3,165 mm (124.6 in)
S 65 AMG is alleen met lange wielbasis geleverd.
Ninoo zegt
Audi!
rbinneke zegt
@Tomm
ik zag die stirling moss buiten staan :D
Annn zegt
@BE100,
Nee, toch niet ;-)
koekepan zegt
bij het artikel van de Ferrari 360 Modena & Spider, staat er in de 1ste zin: ferari